Enkun lausuminen

Cesar  

Aika kamalan kuulosta toi juontajaien Englanti.

Esim. kun ne sanoo Reality, niin ne myös lausuu sen "Reality" vaikka sehän kuuluisi sano "Rileissön"

Sanois sitten sen Big Brotherinkin "Big Brother"

Ja sanan live ne sanoo aina "live" vaikka sekin kuuluisi lausua "laiv"

12

846

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennenkin...

se nyt on Vapun tapa...ei häiritse....

• Nimetön

olisi kannattanut käydä enkun kurssit koulussa että voi lausua tv:ssä. Esim. Big brotherhan lausutaan "beik bratho". ja competition "compeiteissiön". minä sentään kirjoitin laudaturin. Elikkä there were is a will there also are a roads!

• ja aplodeja

Hienoa, olet varmasti ylpeä itsestäsi.

• noi sun ehdotukset

Mitä idiootteja täällä liikkuu. "compeiteissiön"? Ootko ihan tosissas? "Competish'ön" on vähän sinne päin. Mene sääki pois palstalta äläkä tuu takas! Big ei todellakaan ole "beik"!

• Cesar sit

aina vaik "laiv" keikalle...? Kyllä mä juntti ainakin kuuntelen ihan sitte "live"musaa vaik se kuin ois väärin lausuttu.

• lausuta rileissön

Reality lausutaan "rialiti" ei todellakaan "rileissön". Realition lausutaan jotenkin sinne päin. Mene pois palstalta äläkä tuu takas!

• Joskus keväällä yöllä olin Helsingin rautatieaseman taksijonossa ja aloin juttelemaan edessäni olevan seurueen ulkomaalaisen henkilön kanssa (Ranskalainen mies). Sellaista kevyttä keskustelua pienessä tuiskeessa jotta aika kuluisi. Keskustelu kääntyi mm suomalaisten juomatapoihin ja lopulta sen vertaamiseen onko parempi juoda kuin poltella maria. Hänen mukaansa olisi parempi poltella koska viina tekee suomalaisista agressiivisia koheltajia, ja minä perustelin viinan puolesta perusteena että pilvi johtaa kovempiin aineisiin ja laajemmin käytettynä olisi yhtä haitallista kuin alkoholikin (olen siis erittäin huumevastainen).

Kuinka ollakkaan keskustelua sivusta seurannut seurueen suomalainen mies sitten yks kaks alkoi minulle varsin agressiivisesti paheksumaan kankeaa englannin lausuntaani (joka mielestäni ei nyt kuitenkaan ihan niin kankeaa ole, vaikka on myönnettävä että miehen itsensä lausuma englanti oli sujuvampaa). Hän ilmeisesti luuli minua korkeasti koulutetuksi koska minulla sattui olemaan ykköset päällä, ja kiroili että mikä siinä on että ei osata lausua englantia, vaikka hänkin amiksena osaa paremmin (jotenkin noin sen juuri ilmaisi). Käytös oli sen mukaista että se oli sellaista perinteistä suomalaiskansallista "taksijono haastamista". Eipä tarvinnut kaukaa hakea siis mistä vieraalle oli tullut mielikuva suomaisten juomatavoista ja käyttäytymisestä...

Pointti tässä tarinassa oli se että kävin ihan sujuvahkoa keskustelua mielenkiintoisesta aiheesta kun joku tampio sitten puuttuu siihen täysin irrelevantilla aiheella, kun ei osaa muuten osallistua.

Ihmeellistä peeloilua tämänkin kirjoittajan teksti, mutta on kyllä kopioitu aikaisemmista viesteistä, koska muistan tuon väärän lausuntaohjeen reality sanalle.
      -Reality (todellisuus tms) lausutaan riälöti
      -Relations (suhteet tms) lausutaan rileissöns

• Cesar "välilyönti...

RIÄLÖTI Ainakin Windwsin narratr lausuu sen rileissön

• tulee sanoihin
        Cesar "välilyönti... kirjoitti:

RIÄLÖTI Ainakin Windwsin narratr lausuu sen rileissön

jotka loppuvat englannissa "tion". ty-loppuista sanaa ei varmuudella lausuta missään "sön" loppuisena.

• maisterina
        tulee sanoihin kirjoitti:

jotka loppuvat englannissa "tion". ty-loppuista sanaa ei varmuudella lausuta missään "sön" loppuisena.

tai oikeastaan feikkimaisterina lausuisin rility ja oikein jenkkiläisittäin, eli huomioikaa oikein pehmä r ja t oikein sillai niinku hienosti thi tai joteskin sinne päin.

• tämän
        maisterina kirjoitti:

tai oikeastaan feikkimaisterina lausuisin rility ja oikein jenkkiläisittäin, eli huomioikaa oikein pehmä r ja t oikein sillai niinku hienosti thi tai joteskin sinne päin.

repikää siitä

• polliisi

Kielipoliisina voi yrittää olla, jos omaa edes kohtuullisen hyvän kieliopin ja ymmärtää käsitteet: puhekieli, slangi, kirjakieli ja lainasana.

Sehän se vasta hirveän kuuloista olis, jos jo muutenkin kamalan kuuloinen "Reality-TV" lausuttaisiin englantilaisittain. Tosi-TV on ihan hyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe