Aika kamalan kuulosta toi juontajaien Englanti.
Esim. kun ne sanoo Reality, niin ne myös lausuu sen "Reality" vaikka sehän kuuluisi sano "Rileissön"
Sanois sitten sen Big Brotherinkin "Big Brother"
Ja sanan live ne sanoo aina "live" vaikka sekin kuuluisi lausua "laiv"
Enkun lausuminen
12
851
Vastaukset
- ennenkin...
se nyt on Vapun tapa...ei häiritse....
- Nimetön
olisi kannattanut käydä enkun kurssit koulussa että voi lausua tv:ssä. Esim. Big brotherhan lausutaan "beik bratho". ja competition "compeiteissiön". minä sentään kirjoitin laudaturin. Elikkä there were is a will there also are a roads!
- ja aplodeja
Hienoa, olet varmasti ylpeä itsestäsi.
- noi sun ehdotukset
Mitä idiootteja täällä liikkuu. "compeiteissiön"? Ootko ihan tosissas? "Competish'ön" on vähän sinne päin. Mene sääki pois palstalta äläkä tuu takas! Big ei todellakaan ole "beik"!
- Cesar sit
aina vaik "laiv" keikalle...? Kyllä mä juntti ainakin kuuntelen ihan sitte "live"musaa vaik se kuin ois väärin lausuttu.
- lausuta rileissön
Reality lausutaan "rialiti" ei todellakaan "rileissön". Realition lausutaan jotenkin sinne päin. Mene pois palstalta äläkä tuu takas!
Joskus keväällä yöllä olin Helsingin rautatieaseman taksijonossa ja aloin juttelemaan edessäni olevan seurueen ulkomaalaisen henkilön kanssa (Ranskalainen mies). Sellaista kevyttä keskustelua pienessä tuiskeessa jotta aika kuluisi. Keskustelu kääntyi mm suomalaisten juomatapoihin ja lopulta sen vertaamiseen onko parempi juoda kuin poltella maria. Hänen mukaansa olisi parempi poltella koska viina tekee suomalaisista agressiivisia koheltajia, ja minä perustelin viinan puolesta perusteena että pilvi johtaa kovempiin aineisiin ja laajemmin käytettynä olisi yhtä haitallista kuin alkoholikin (olen siis erittäin huumevastainen).
Kuinka ollakkaan keskustelua sivusta seurannut seurueen suomalainen mies sitten yks kaks alkoi minulle varsin agressiivisesti paheksumaan kankeaa englannin lausuntaani (joka mielestäni ei nyt kuitenkaan ihan niin kankeaa ole, vaikka on myönnettävä että miehen itsensä lausuma englanti oli sujuvampaa). Hän ilmeisesti luuli minua korkeasti koulutetuksi koska minulla sattui olemaan ykköset päällä, ja kiroili että mikä siinä on että ei osata lausua englantia, vaikka hänkin amiksena osaa paremmin (jotenkin noin sen juuri ilmaisi). Käytös oli sen mukaista että se oli sellaista perinteistä suomalaiskansallista "taksijono haastamista". Eipä tarvinnut kaukaa hakea siis mistä vieraalle oli tullut mielikuva suomaisten juomatavoista ja käyttäytymisestä...
Pointti tässä tarinassa oli se että kävin ihan sujuvahkoa keskustelua mielenkiintoisesta aiheesta kun joku tampio sitten puuttuu siihen täysin irrelevantilla aiheella, kun ei osaa muuten osallistua.
Ihmeellistä peeloilua tämänkin kirjoittajan teksti, mutta on kyllä kopioitu aikaisemmista viesteistä, koska muistan tuon väärän lausuntaohjeen reality sanalle.
-Reality (todellisuus tms) lausutaan riälöti
-Relations (suhteet tms) lausutaan rileissöns- Cesar "välilyönti...
RIÄLÖTI Ainakin Windwsin narratr lausuu sen rileissön
- tulee sanoihin
Cesar "välilyönti... kirjoitti:
RIÄLÖTI Ainakin Windwsin narratr lausuu sen rileissön
jotka loppuvat englannissa "tion". ty-loppuista sanaa ei varmuudella lausuta missään "sön" loppuisena.
- maisterina
tulee sanoihin kirjoitti:
jotka loppuvat englannissa "tion". ty-loppuista sanaa ei varmuudella lausuta missään "sön" loppuisena.
tai oikeastaan feikkimaisterina lausuisin rility ja oikein jenkkiläisittäin, eli huomioikaa oikein pehmä r ja t oikein sillai niinku hienosti thi tai joteskin sinne päin.
- tämän
maisterina kirjoitti:
tai oikeastaan feikkimaisterina lausuisin rility ja oikein jenkkiläisittäin, eli huomioikaa oikein pehmä r ja t oikein sillai niinku hienosti thi tai joteskin sinne päin.
repikää siitä
- polliisi
Kielipoliisina voi yrittää olla, jos omaa edes kohtuullisen hyvän kieliopin ja ymmärtää käsitteet: puhekieli, slangi, kirjakieli ja lainasana.
Sehän se vasta hirveän kuuloista olis, jos jo muutenkin kamalan kuuloinen "Reality-TV" lausuttaisiin englantilaisittain. Tosi-TV on ihan hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot27318334Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss10110530Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?3897059Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai706175Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki414656Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.853434"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1243008Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen972545Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit332250MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen
Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä282128