Ifin kuvakirja

aarniokotka

Hei, onko kenellekään kokemusta Ifin kuvakirjasta? Olisi kiva tietää kuinka hyvälaatuinen kirja sieltä tulisi takaisin..

53

40552

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutuska.

Mua kiinnostaa sama juttu.Oon ajatellu sellasen teettämistä. Olis kiva kyllä kuulla mielipiteitä.
      Mieluiten tietty näkis tuotteen livenä ennen ku tekeeostopäätöksen.

• tommij

Ne on suhteellisen hyvälaatuisia digiprinttejä kovilla kansilla (jälki hyvän lasertulostimen luokkaa).

Lataa softan koneelleen, pistää kuvat haluamiinsa paikkoihin ja lähettää tekoon. Helppoa on.

Paperi on puolikiiltävää (suunnilleen kopiopaperin luokkaa) ja kohtuullisen vahvaa. Hintahan sen jo kertoo ettei mistään huippuluokan painotuotteesta ole kyse, mutta sen mitä olen muutaman nähnyt, niin loistokamaa esim. lahjaksi/muistojen säilyttämiseen.

Omasta mielestäni kohtuuhintaisia jälkeen nähden.

• Fotomies

Olen koulutukseltani valokuvaaja ja mielenkiinnosta tilasin kirjan. Hintaansa nähden laatu on erinomainen. Kuvat eivät ole yhtä kiiltäviä kuten perinteiset valokuvat, mutta värintoisto on hyvää. Kaiken kruunaa hyvä viimeistely ja kovat kannet. Kansiin muuten kannattaa laittaa ne parhaat kuvat koska niiden värit toistuvat parhaiten. Lisäksi mainittakoon että terävöintiä kirjan kuvat kestävät normaalia enemmän. Suosittelen!

• Tilannut

Tuli itsekkin tilattua syksyllä lomakuvista kirja. Kirjan laatiminen sujuu Ifin ohjelmalla kivuttomasti, mutta ottaa kyllä jo 24 sivun kirjaa tehdessä pari-kolme tuntia aikaa, ainakin jos mukaan laskee myös kuvien käsittelyyn kuluvan ajan. Kirja tuli 3vk tilauksen jälkeen hyvin pakattuna.

Periaatteessa melkein kaiken voi itse säätää sellaiseksi kuin haluaa (kannet, sivujen taustavärit/kuvat jne).

Kirjan laatu on oikein hyvä hintaan nähden. Kuvat varsin hyvän näköisiä, tosin tavallisella terävöityksellä näyttävät vielä hieman lisää terävyyttä kaipaavan. Värit osassa kuvista ovat hieman valjut, mutta kovin suuria säätöjä ei kannattane tehdä, koska mitään profiilia tms. vakuutta sille, että näytöllä näkyvä vastaa printattua tulosta ei ole tarjolla. Yleensäottaen lomakuvista oikein hyvä tulos.

Kannet ovat tukevat ja hyvät, sivujen paperi on paksua. Kuten tässä jo joku mainitsikin, niin kanteen kannattaa laittaa "paras" kuva. Kannessa parhaat värit, ja kuva jo mukavan terävän näköinen.

Kaikenkaikkiaan näyttää siltä, että lomakuvat ja juhlakuvat jatkossa menee tälläisiksi kirjoiksi. Ei tarvitse ostaa albumia, ja nähdä vaivaa kuvien liimaamisesta ja tekstien kirjoittamisesta. Laskeskelin, että jos kaikista kirjaan saaduista kuvista olisi esim. kymppikuvat Ifillä teettänyt, olisi lasku ollut sama.

• Sandeman_83

Netissä tilatuissa kirjoissakin on lakisääteinen nettiostosten 14pv palautusoikeus. Eli jos et ole tyytyväinen, paketti takas.

• pendetski

Pixelissä oli tuosta artikkeli. Kovasti kehuivat hinta/laatusuhdetta.

Itse väsäsin heti pikkupokkarin ja tilaus on ollut nyt sisällä pari viikkoa. Ensi viikolla kolahtanee valmis kirja postiluukusta. Jos lopputulos on "laadukas", tilaan kyllä jatkossa lisää.

Kivempi tuollaisesta kirjasta on selailla matkakuvat yms. kuin pläräillä albumeita. Eiköhän painettu eepos säilykin paremmin kuin kotiprintatut digikuvat.

• pendeski

Tänään pikkupokkari kolahti luukusta. Hyvin liimatusta, kovapahvisesta kuoresta löytyi muovikääreen sisältä siisti ja asiallinen pikkupokkari. Laatu on hyvä ja esikoisesta kertova pokkari kelpaa mainiosti joululahjaksi äidille.

Kuvat ovat aavistuksen tummempia kuin olisin halunnut. Pitää ensi kerralla vaalentaa niitä hiukan ennen kirjan tilaamista...

• kuvaaja87678
      • .....

Onko sulla tietoa minkä laatuinen se on? En oikein pidä ifi:n kuvapalvelusta, kuvat eivät ole mun mielestä hyvänlaatuisia.

• ........

Miten paljon tekstiä mahtuu yhdelle sivulle?

• aarniokotka

moi. sain oman kuvakirjani, ja se on todella hyvä!! tästä lähtien laitan parhaimmat kuvat kirjaksi, kuin teetän kymppikuvat.. Ja parasta on, kun saa tekstin tohon mukaan, niin ei omalla, sotkuisella käsialalla, tartte kirjoittaa.

• marda

Hei!
      Mietin kans kuvakirjan tilaamista.
      Onko kokemusta muista kuvakirjojen toimittajista?
      En ole aina ollut niin tyytyväinen ifin kuvien laatuun.

• Nimetön

Muista ei ole kokemusta.. Mutta Ifin kuvakirjan olen tilannut kaksi kertaa. Kuvat eivät todellakaan ole huonolaatuisia (mitä myös ihmettelen, vaikka filmin kehityksestä tulleet kuvat ovat olleet tod huonoja)...

• Kutsoi

Moi,

Olen tilannut kaksi kirjaa ja tässä kommenttini.
        Ensimmäisen kirjan tilasin vuosi sitten ja oli erinomainen, suosittelin sitä jokaiselle.
        Viime viikolla tuli uusi kirja ja laatu oli todella heikko. Omalla tulostimellani (joka ei ole kovinkaan erikoinen) saan parempaa laatua ja ystäväni sanoivat että kuvat olisi kopiokoneella kopioitu, niin heikko kuvanlaatu oli.
        Laitoin palautetta ja odottelen heidän vastauksiaan. Olen tilaamassa kirjaa jossa olisi noin 100 kuvaa, mutta nyt alkoi mietityttää kannattaako maksaa.

• pettynyt

Olen tässä monta tuntia taistellut Ifin kuvakirjan tilauksen kanssa. Enkä saanut tilattua! Olin jo yli puolet kuvakirjasta tehnyt kun ongelmat alkoivat. Heittää koko ajan Ifin etusivulle kun klikkaa esim. seuraava sivu painiketta, takaisin ei pääse millään.
      Sama juttu kalenterien kanssa.
      Olen kokeillut koneelle ladattavaa ohjelmaa sekä nettiohjelmaa, molemmissa sama juttu.
      Monen tunnin työ meni hukkaan... =(

• -e-

Alkoi kans nyppiin, kun useamman tunnin työn jälkeen rupesi takkuileen (palaamaan takaisin etusivulle seuraava -nappia painaessa). Lopulta eteenpäin ei enää päässyt ollenkaan.
        Firman vaihto...

• JuHis-78
        -e- kirjoitti:

Alkoi kans nyppiin, kun useamman tunnin työn jälkeen rupesi takkuileen (palaamaan takaisin etusivulle seuraava -nappia painaessa). Lopulta eteenpäin ei enää päässyt ollenkaan.
        Firman vaihto...

Olen vuoden mittaan koonnut hyvin laadukasta kuvamateriaalia Ifiltä aikanaan lataamaani IFI FotoBook-ohjelmaan. Kävin hiljattain IFIn sivuilla ja huomasin, ettei kyseistä ohjelmaa sieltä enää saa. Tilalle on tullut uusia nettikuvakirjapalveluja. Soitin asiakaspalveluun ja kysyin tuon mielestäni paremman kuvakirjapalvelun perään ja sieltä kerrottiin, että nuo aikaisemmat FotoBook kuvakirjat teetettiin Sveitsissä ja marraskuun 2006 lopulla niiden toimittaminen lopetettiin. En ehtinyt saada omaani tilattua. Mielestäni nuo ifin uudet, omat suomessa tehtävät nettikuvakirjat ovat huonoja jo sen takia, ettei niistä näytä löytyvän vaihtoehtoa, jossa ei jäisi kokosivun kuvan ympärille marginaaleja. Ja toisekseen kirjojen kansia ei näytä pystyvän vapaasti valita/muokata.
        Olen todella pettynyt FotoBookin lopettamiseen ja varsinkin näin heikkoihin korvikkeisiin. Jos muilla on toisenlaista tietoa esim. noista koko sivun kuvan reunoista niin kirjoittakaa ihmeessä!

• JPQ
        JuHis-78 kirjoitti:

Olen vuoden mittaan koonnut hyvin laadukasta kuvamateriaalia Ifiltä aikanaan lataamaani IFI FotoBook-ohjelmaan. Kävin hiljattain IFIn sivuilla ja huomasin, ettei kyseistä ohjelmaa sieltä enää saa. Tilalle on tullut uusia nettikuvakirjapalveluja. Soitin asiakaspalveluun ja kysyin tuon mielestäni paremman kuvakirjapalvelun perään ja sieltä kerrottiin, että nuo aikaisemmat FotoBook kuvakirjat teetettiin Sveitsissä ja marraskuun 2006 lopulla niiden toimittaminen lopetettiin. En ehtinyt saada omaani tilattua. Mielestäni nuo ifin uudet, omat suomessa tehtävät nettikuvakirjat ovat huonoja jo sen takia, ettei niistä näytä löytyvän vaihtoehtoa, jossa ei jäisi kokosivun kuvan ympärille marginaaleja. Ja toisekseen kirjojen kansia ei näytä pystyvän vapaasti valita/muokata.
        Olen todella pettynyt FotoBookin lopettamiseen ja varsinkin näin heikkoihin korvikkeisiin. Jos muilla on toisenlaista tietoa esim. noista koko sivun kuvan reunoista niin kirjoittakaa ihmeessä!

Olen 3kpl (kaksi samanlaista) kuva kirjaa www.kuvakirja.fi
        palvelusta tilannut värit on todella loistavat sanoisin että värit
        käytännössä ihan samat kuin ruudullani (ei säädetty) jossa näyttää
        hyvin samalta kuin kuvatessa. Voin vain suositella ja kiitoksia IFI
        varoituksesta. Kameranihan on Nikon D50 digijärjestelmä ja olikohan
        terävöitys tasona standard tms ja jälki makuuni tällöin "filmimäistä".

• palle hoo
        JPQ kirjoitti:

Olen 3kpl (kaksi samanlaista) kuva kirjaa www.kuvakirja.fi
        palvelusta tilannut värit on todella loistavat sanoisin että värit
        käytännössä ihan samat kuin ruudullani (ei säädetty) jossa näyttää
        hyvin samalta kuin kuvatessa. Voin vain suositella ja kiitoksia IFI
        varoituksesta. Kameranihan on Nikon D50 digijärjestelmä ja olikohan
        terävöitys tasona standard tms ja jälki makuuni tällöin "filmimäistä".

Millaista paperia www.kuvakirja.fi:n kautta tilatun kirjan sivut ovat? Kiiltävää valokuvapaperia? Vai vähemmän kiiltävää, toimistopaperin tapaista muuta paksumpaa?

• JPQ
        palle hoo kirjoitti:

Millaista paperia www.kuvakirja.fi:n kautta tilatun kirjan sivut ovat? Kiiltävää valokuvapaperia? Vai vähemmän kiiltävää, toimistopaperin tapaista muuta paksumpaa?

Sanoisin pehmeän valkoista (hieman kellervää siis) ehkä hieman
        kartonkimaista himeällä kiilolla selvästi kopiopaperia tai peruskirjan
        paperia tukevempaa. Kauniipaa paperia kuin esim. vuodenluontokuvat
        kirjan paperi. (en puhu uusimmasta vaan toiseksi uusimmasta) Joka
        kyllä ehkä toimii valokuvissa paremmin mutta sanoisin tämä ehkä istuu
        paremmin herkkiin luontokuviin joissa tunnelmaa tai omaan luontokuva
        tyyliini. Ja Jos toimistopaperi on kopiopaperia niin tosiaan ihan
        erilaista. Paperin laatu yllätti minutkin oletin että se olis jotain
        tosi halpaa laatua muttei nähtävästi ollut. Värit on sanoisin
        käytännössä just eikä melkein (näin sanoisin tosin ihan kaikkia
        värejä kuvani eivät ole sisältäneet) nyky kokemuksella kunhan kuvat on
        SRGB väriavaruudessa. Pieni kohina on kuvissa tulee luutavasti
        rasterista eikä kameran kohinasta koska eräs kuva oli iso800 ja muut
        kait iso200 niissä en käytännössä nähnyt mitään eroa kirjassa ja
        kamerana siis Nikon D50.

• unique74
        JuHis-78 kirjoitti:

IFI tosiaan lopetti FotoBook-ohjelmiston käytön, johon olen itsekin pettynyt. Korvaavat ohjelmat olivat alkuun täysin käyttökelvottomia, mutta jo jossain vaiheessa joulukuuta IFI otti käyttöön uuden kotikoneelle asennettavan ohjelmiston. Uusi ohjelmisto ei ole kaikin puolin aivan yhtä hyvä kuin vanha, mutta mahdollistaa mm. koko sivun kuvat ja oikeastaan lähes kaiken mitä vanhakin. Osan jutuista joutuu nyt vain tekemään itse (esim. taustakuvia ei ole valmiina montaa järkevää). Jokatapauksessa mielestäni tämä IFIn uusi ohjelma on paras tarjolla olevista vaihtoehdoista.

• JuHis-78
        unique74 kirjoitti:

IFI tosiaan lopetti FotoBook-ohjelmiston käytön, johon olen itsekin pettynyt. Korvaavat ohjelmat olivat alkuun täysin käyttökelvottomia, mutta jo jossain vaiheessa joulukuuta IFI otti käyttöön uuden kotikoneelle asennettavan ohjelmiston. Uusi ohjelmisto ei ole kaikin puolin aivan yhtä hyvä kuin vanha, mutta mahdollistaa mm. koko sivun kuvat ja oikeastaan lähes kaiken mitä vanhakin. Osan jutuista joutuu nyt vain tekemään itse (esim. taustakuvia ei ole valmiina montaa järkevää). Jokatapauksessa mielestäni tämä IFIn uusi ohjelma on paras tarjolla olevista vaihtoehdoista.

Juu, huomasin tuon ifin tekemän korjausliikkeen sattumalta itsekin. Uusi ohjelma näyttää kattavan lähes kaikki tarpeeni. Yksi ongelma häiritsee. Vanhalla FotoBook-ohjelmalla pystyi laittamaan yhdelle aukeamalle (2 vierekkäistä sivua) yhden ison koko aukeaman kokoisen kuvan. Tein edellistä ohjelmaa varten tällaisia kuvia paljon ja nyt näyttäisi ettei uudessa ohjelmassa ole mahdollista sijoittaa yhtä kuvaa koko aukeamalle. Taidan joutua puolittamaan nuo kuvat ja toivomaan että sattuvat sitten samalle kohdalle.

• ihvi

Tallentaahan se kuvakirjan automaattisesti koneellesi haluamaasi paikkaan.
        Eli ei mennytkään useiden tuntien työ hukkaan....

• onnistuuko
        JuHis-78 kirjoitti:

Juu, huomasin tuon ifin tekemän korjausliikkeen sattumalta itsekin. Uusi ohjelma näyttää kattavan lähes kaikki tarpeeni. Yksi ongelma häiritsee. Vanhalla FotoBook-ohjelmalla pystyi laittamaan yhdelle aukeamalle (2 vierekkäistä sivua) yhden ison koko aukeaman kokoisen kuvan. Tein edellistä ohjelmaa varten tällaisia kuvia paljon ja nyt näyttäisi ettei uudessa ohjelmassa ole mahdollista sijoittaa yhtä kuvaa koko aukeamalle. Taidan joutua puolittamaan nuo kuvat ja toivomaan että sattuvat sitten samalle kohdalle.

Pystyykö ifin kuvakirjaan kirjoittamaan tekstiä kuvan viereen...

• Tavukuvat
        JuHis-78 kirjoitti:

Ainakaan huokeimmissa versioista ei löydy tekstin mahdollisuutta lainkaan. Eikä mallien mukaista pohjaväriä..eikä..

Vuosi sitten valitin vioista, vaan eipä taida vieläkään parannusta ilmaantua...

• hmm...

Olen ajatellut tilaavani kuvakirjan, mutta mistä.. se on vielä auki. Olen löytänyt nyt ainakin kolme palvelua, josta näiden tilaaminen olisi mahdollista (Ifi, ExtraFilm, kuvakirja.fi)... Mikäköhän näistä olisi hinta laatu suhteeltaan paras? Kuvakirja.fi vaikutti mielestäni aika kalliilta.. (?)

• suositella

Tein itse juuri ensimmäisen kerran Ifin kuvakirjan, ja tänään sain sen postissa. Valitsin kovakantisen, n. A4 kokoisen. Laatu on mielestäni todella hyvä, ja olin kaikin puolin tyytyväinen tuotteeseen. Tulen jatkossakin laittamaan matkakuvat kirjaksi :)!

• Hiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Editalla on lisäksi käytössä www.teeitsekirja.fi -sivuilla palvelu. Se on hieman kalliimpi kuin nuo valokuvausliikkeiden. Sivuilla kerrotaan, minkä laatuista paperia käytetään. En ole vielä kokeillut.

• kokemuksia..?
        Hiiiiiiiiiiiiiiiiiii kirjoitti:

Editalla on lisäksi käytössä www.teeitsekirja.fi -sivuilla palvelu. Se on hieman kalliimpi kuin nuo valokuvausliikkeiden. Sivuilla kerrotaan, minkä laatuista paperia käytetään. En ole vielä kokeillut.

Onko joku kokeillut s-kanavan kuvakirjaa? Hinta/laatu-suhde ja millaiset kannet on? Oliko nuo muut toimittajat halvempia? Entä onko muuten se kuvien latausohjelma active x komponentti turvallinen asentaa, kun tietokone herjaa siitä?
        Lisää tyhmiä kysymyksiä:
        En ole yleensä käsitellyt kuvia mitenkään ennen kuviksi teettämistä, vaatiiko kuvakirjan tekeminen sitä? Kamerani on Canon G 9. Onko siinä kuvakirjaohjelmassa jo jokin muokkausmahdollisuus, vai pitääkö kuvien olla jo etukäteen käsiteltyjä (kuva sekä koko)?

• arrrg

Tilasin kuvakirjan. Sattuneista syistä huomasin kuitenkin, että toimittaminen omaan osoitteeni ei muuton ja toimitusajan takia sovikkaan, joten pyysin jo parin tunnin sisällä siirtämään toimitusosoitetta.

Ei onnistunut.

Kysyin voiko toimitusta nopeuttaa esim. lisämaksusta.

Ei onnistunut.

Soitin asiakaspalveluun ja kysyin voiko laskun lähettää etukäteen ja vaihtaa toimituspaikkaa.

Ei / Ehkä, mutta pistetäänkö silppuriin mielummin?

No, jos yrityksellä on liikaa asiakkaita, niin go ahead. Mä olisin voinut joustaa hinnan suhteen, mutta mikään tarjoamani ratkaisu ei kelvannut.

• pihiflora

:) niin normaalia,,,,

• voutilia
        pihiflora kirjoitti:

:) niin normaalia,,,,

mikä on, kun yritän ifolorin sivuilta ladattavaa desing ohjelmaa linkistä ladata, niin tulee vain uusi valkoinen ikkuna jossa lukee; 500 - Internal Server Error?

• isoViki
        voutilia kirjoitti:

mikä on, kun yritän ifolorin sivuilta ladattavaa desing ohjelmaa linkistä ladata, niin tulee vain uusi valkoinen ikkuna jossa lukee; 500 - Internal Server Error?

Sama juttu minulla, palvelu taitaa olla tänään kaatunut tai huoltoa tehdään. Eikä tietenkään asiakaspalveluun voi viikonloppuna soittaa. Taidan käyttää jonkun muun palveluntarjoajan kuvakirjaa.

• capa2
        isoViki kirjoitti:

Sama juttu minulla, palvelu taitaa olla tänään kaatunut tai huoltoa tehdään. Eikä tietenkään asiakaspalveluun voi viikonloppuna soittaa. Taidan käyttää jonkun muun palveluntarjoajan kuvakirjaa.

Olen tehnyt 4 ifolorin kirjaa ja kaikki toimi hyvin ja kaikista tuli todella hyviä. Suosittelen

• 1. kerta

Hei, olen tilaamassa ensimmäistä kertaa kuvakirjaa, kiitos teidän! Valitsin siis ifcolorin teidän kokemusten perusteella.

Semmoinen vain häiritsee, et kun katsoo kuvakirjaa esikatselussa kuvat ovat TODELLA sumeita, epätarkkoja, ei saa kasvojen piirteistä eikä maisemista mitn selvää yms. vaikka "normi"kuvina ne ovat tarkkoja.

Joten, eikai tämä "esikatselu" kuitenkaan ns. lopullista tulosta näytä?

• ohjelmaa

Tutkipa hiukan ohjelmaa. Esikatselussa on oletusarvoisesti pikanäkymä päällä. Oikeassa alakulmassa voit valita myös normaalin katselun. Jos kuvat eivät vieläkään ole tarkkoja, vika on itse valokuvissa!

• Hätähousu

Tilasin Ifolor'lta kirjan viikko sitten. Oletin, että muutaman päivän kuluttua se on postilaatikossa - viikko meni, ei tullut. Kuvat, kun on tottunut saamaan heti, niin sitä on vähän hämillään. Valmistusajasta tuskin on kysymus vaan logistiikasta!?

• Toisinaan täällä
        Hätähousu kirjoitti:

Tilasin Ifolor'lta kirjan viikko sitten. Oletin, että muutaman päivän kuluttua se on postilaatikossa - viikko meni, ei tullut. Kuvat, kun on tottunut saamaan heti, niin sitä on vähän hämillään. Valmistusajasta tuskin on kysymus vaan logistiikasta!?

max 5 päivässä . Nyt kulunut kahdeksan päivää eikä vielä kuulu!

• mie vaan

Nopea toimitus suoraan kotiin ja uskomattoman hyvä tulostuslaatu ja kaunis huoliteltu ulkoasu kirjalla! Eikä hintakaan mielestäni ole paha. Mac-käyttäjänä erityisesti pidin siitä, että erillistä ohjelmaa ei tarvinnut ladata koneelle, vaan pystyit taittamaan kirjan nettiselaimessa, mielestäni hyvin yksinkertaisella ohjelmalla (Tosin en tiedä olenko oikea ihminen arvioimaan helppokäyttöisyyttä, kun hanskaan mm. InDesignin käytön). Monissa muissa vastaavissa palveluissa joutuu lataamaan ohjelman koneelle ja osassa näistä ei MAC OS käyttöjärjestelmä ole tuettu. Enkä muutenkaan tykkää siitä, että aina joutuu omalle koneelle lataamaan kaiken maailman pas***, eikä aina voi edes olla varma siitä, mitä kaikkea latauksen mukana tuleekaan.

Mutta joo kaikin puolin hyvänä pidin tätä. Yhden kirjan olen vasta tilannut, mutta taatusti tulen jatkossakin tilaamaan kuvakirjani heiltä!

• Niina-77

EasyKuva on todella kätevä ja nopea. Olen joskus aikaisemmin yrittänyt tilata eri liikkeistä, mutta aina joutuu asentamaan jotain ihan ihme ohjelmia, jotka eivät toimi ja saavat koneen ihan sekaisin. Vihaan kaikkia asennettavia ohjelmia, mutta onneksi löysin EasyKuvan:

http://easykuva.fi/tilaa/kuvakirjat

Sieltä voi tilata kirjan suoraan verkossa kätevästi. Kirjalla oli kovat kannet ja paperikin oli hienoa valokuvapaperia.

• Venize5
        Niina-77 kirjoitti:

EasyKuva on todella kätevä ja nopea. Olen joskus aikaisemmin yrittänyt tilata eri liikkeistä, mutta aina joutuu asentamaan jotain ihan ihme ohjelmia, jotka eivät toimi ja saavat koneen ihan sekaisin. Vihaan kaikkia asennettavia ohjelmia, mutta onneksi löysin EasyKuvan:

http://easykuva.fi/tilaa/kuvakirjat

Sieltä voi tilata kirjan suoraan verkossa kätevästi. Kirjalla oli kovat kannet ja paperikin oli hienoa valokuvapaperia.

Mielestäni Ificolorissa on hyvä hinta ja laatu suhde, toimitusaika on vaan aika pitkä, mutta hyvää kannattaa odottaa.. Tein eilen kuvakirjaa Venetsian reissusta, tallensin normaalisti ja ajattelin viimeistellä kirjan tänään. Mutta yllättäen saanut tallennusta auki! Näytölle tuli jotain ihme herjoja.. Pelkäsin, että koko työ on mennyt hukkaan. Sitten soitin Ifille ja sieltä fiksu mies käski vaan, että sammuta kone ja käynnistä uudelleen, niin todennäköisesti ohjelma taas toimii ja niihän se toimi! Pitäisi aina muistaa tietokone ongelmatilanteissa sammuttaa kone ja aloittaa alusta!! Nim. ei taatusti nörtti. (:)
        Venize in my mind...

• kirjaksi

Tiedoksi niille joita aihe kiinnostaa, että MikroBitti -lehdessä 02/2010 oli aiheesta juttu ja neljän kuvakirjavalmistamon (Ifolor, Gigantti, Tunnin Kuva, Rajala) vertailu.
      Kirjastossa voi käydä lukemassa ottaa lainaksi.

• Pakko suositella

Minun mielestä paras vaihtoehto tällä hetkellä kuvakirjaa tilattaessa on ehdottomasti Eirikuva. Olen tilannut heidän uudella ohjelmallaan jo kolme kirjaa ja kaikki kirjat ovat olleet erittäin parempilaatuisia kuin aikaisemmin tilaamani kuvakirjat. Eirikuvaa uskallan hintojenkin puolesta suositella turvallisesti kaikille!

• "kuva"kirjailija
        Pakko suositella kirjoitti:

Minun mielestä paras vaihtoehto tällä hetkellä kuvakirjaa tilattaessa on ehdottomasti Eirikuva. Olen tilannut heidän uudella ohjelmallaan jo kolme kirjaa ja kaikki kirjat ovat olleet erittäin parempilaatuisia kuin aikaisemmin tilaamani kuvakirjat. Eirikuvaa uskallan hintojenkin puolesta suositella turvallisesti kaikille!

Samoin... olen kokeillut yleisempiä kuvakirjatoimittajia ja parhaaksi osoittautui EIRIKUVAN kuvakirja.
        http://www.eirikuva.fi/kuvakirjat/ladattava-kuvakirjaohjelma.html tästä pääsee parhaaseen kuvakirja ohjelmaan käsiksi.

• nopea googlailija
        "kuva"kirjailija kirjoitti:

Samoin... olen kokeillut yleisempiä kuvakirjatoimittajia ja parhaaksi osoittautui EIRIKUVAN kuvakirja.
        http://www.eirikuva.fi/kuvakirjat/ladattava-kuvakirjaohjelma.html tästä pääsee parhaaseen kuvakirja ohjelmaan käsiksi.

Katselin noita eri kuvakirjapalveluita ja nopealla googlauksella löytyi pieni vertailukin aiheesta:
        http://www.kuvakirjat.net/mista-paras-kuvakirja-vertailu.html

Tuo on omien kokemusten kanssa linjassa. ifin kuvakirja ei ole mikään surkea tuote, mutta ei mitään todellista priimaakaan.

Eirikuvan kuvakirja on todellakin hyvä, joten annan sille myös pisteet.

• Heemän

Ifolorilta olen tilannut muutaman eri mallisen kirjan ja Eirikuvalta yhden. Eirikuvan kirjan jouduin palauttamaan välittömästi ja pyytämään rahat takaisin, koska en ollut tyytyväinen kirjan taittoon / yleiseen laatuun.

Colorkolmiolta olen myös tilannut yhden kirjan ja lopputulos oli todella hyvä, mutta tietysti kalliimpi kuin Ifolorin.

Ifolorin hinta-laatu-suhde on ihan OK.

• -Minna:)

Minulla kävi juuri päinvastoin:D

Olen tilannut suurimman osan kirjoistani eirikuvalta ja päätin vertailun vuoksi kokeilla ifoloria. Heidän kuvakirjaohjelmansa oli jo mielestäni niin kökkö, että meinasin jättää tilauksen tekemättä. Kun kirjani viimein saapui, niin kirja lähti bumerangina takaisin. Rahat sain takaisin vasta pitkällisen painin jälkeen. Jäi sen verran hampaankoloon etten kyllä enää sen koomin ole uskaltanut Ifolorilta tilata.

Jos näistä pitää toinen valita, niin se on kyllä ehdottomasti Eirikuva

• jasminkaisa
        -Minna:) kirjoitti:

Minulla kävi juuri päinvastoin:D

Olen tilannut suurimman osan kirjoistani eirikuvalta ja päätin vertailun vuoksi kokeilla ifoloria. Heidän kuvakirjaohjelmansa oli jo mielestäni niin kökkö, että meinasin jättää tilauksen tekemättä. Kun kirjani viimein saapui, niin kirja lähti bumerangina takaisin. Rahat sain takaisin vasta pitkällisen painin jälkeen. Jäi sen verran hampaankoloon etten kyllä enää sen koomin ole uskaltanut Ifolorilta tilata.

Jos näistä pitää toinen valita, niin se on kyllä ehdottomasti Eirikuva

Ostin citydealistä halvalla eirikuvan valokuvakirjan voucherin. Yritän ladata sitä, mutta tuloksettomasti. Kaikki menee normaalin kaavan mukaan kunnes yritän avata asennettua ohjelmaa - mitään ei tapahdu. Missä vika

• Poppateus

Tämähän onkin jo melkoisen vanha viestiketju :D Tällä hetkellä kuvakirjaohjelmien ykkönen on omasta mielestäni Eirikuva. Aikaisemmin olen tilannut mm. ifiltä ja extrafilmiltä, mutta viimeajat olen tilannut kirjani eirikuvalta. Lyhyesti sanottuna hyvä ja helppo kuvakirjaohjelma ja kirjojen laatu on mielestäni toodella hyvä:)

• jasminkaisa

Voisiko joku kertoa missä voin mokata kun yritän asentaa sitä. Onko siinä joku jippo. Normaalisti osaan tällaiset jutut

• jasminkaisa

meneekö asentaminen ihan normaalisti?

• JeraChook
        jasminkaisa kirjoitti:

Voisiko joku kertoa missä voin mokata kun yritän asentaa sitä. Onko siinä joku jippo. Normaalisti osaan tällaiset jutut

Kuvakirjaohjelman lataaminen onnistui ainakin itselläni ihan normaalisti kuvakirjat sivun alta sellaisesta painikkeesta. Ensin ohjelma latautuu omalle koneelle, jonka jälkeen tuo ladattu kansio tulee vielä asentaa koneelle, jotta saat kuvakirjaohjelman toimimaan. Minulla toimi tällä konstilla vallan mainiosti:) Missä vaiheessa sinulla ilmeni ongelmia latauksen suhteen?

• kiinnostunut1

Vähän myöhään, mutta onko kirjassa monta ifolorin logoa, jos on, niin missä kohtaa kirjaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      65
      3442
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2990
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2366
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      12
      1424
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1346
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1098
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      822
    Aihe