hei
mulla on jatkuvasyöttöinen kompressori, ja nyt pitäisi viritellä tähän säiliöttömään kompressoriin säiliö.. mulla on hyvä säiliöehdokas vanha vaahtosammutin säiliö.. n.6-10 l,
ja nyt ennenkuin ostan...
takaiskuventtiilin ja listästa näkyvät osat,
paineenalennin
painemittari
varoventtiili
ja ylipainekytkin.
kysyisin neuvoa kuinka se oikee viritellään.. elikkä säiliöön tulee takaiskuventtiili kiinni
takaiskuventtiilistä lähtee sitte ensimmaisestä suuttimesta paineenalentimeen ja mittariin, takaiskuventtiilin toisesta suuttimesta menee t liittimeen,
T liittimen ensimmäisestä haarasta varoventtiiliin.. ja toisesta suuttimesta vedenerotin ja sieltä sitte ilma tulee pihalle.. ?
hmm.. no niin ymmärsikö kukaan.. jos joku ymmärsi niin sanoo vain..
kuinka saan liitoksesta pitävän.. jos vaikka laittaisin noiden putkien liitoksiin kemikaalimetallia? kertokaa joku lvi guru mulle putkien tiiviistä liittämisestä.. !
itsetehty kompressori
8
3691
Vastaukset
- p.n
pönttö kestää kuin muutaman kilon paineen.
- Jeemies
Niissä on vakiona painetta muistaakseni 8kg, joten pitäisi kai kestää kompurassa.
Osta vanha mekaanisesti rikkinäinen kompura ja ota osat siitä.. - p.n
Jeemies kirjoitti:
Niissä on vakiona painetta muistaakseni 8kg, joten pitäisi kai kestää kompurassa.
Osta vanha mekaanisesti rikkinäinen kompura ja ota osat siitä..Tietääkseni se pönttö on ohutta peltiä. Paine on sen pöntön sisällä olevassa hiilihappo-patruunassa. En ole varma. Pitäis kysäistä prankkarilta.
- halpahalliin
osta uusi kiinalainen saa halvimmillaan 80,- eurolla, tulee halvemmaksi kuin iste kasata pommia.
- .......
paineastia-asetus.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1995/19951191
Toki kompuran voi itse rakentaa,kun vain osat ovat siihen kelvollisia. Esim. Bilteman luettelossa on tarvikkeita.- Tuuskaaja
Esimerkiksi junanvaunussa on 150 litran ilmasäiliö ja on taatusti tarkastettu. Eikä ole kuin kahdella sinkilällä ja yhdellä putkella kiinni. Tietysti kannattaa katsoa että ei satu vr:rrän vaunu kohdalle:-)
- Nikkari
Pitävät liitokset saat kun käytät esim 10mm kupariputkia komponenttien välissä ja kytket ne yhteen helmiliitoksilla. Liitos on takuuvarmasti pitävä ja helppo avata jos tarvitsee korjailla joskus.
Epäilen tosin projektin kannattavuutta sillä valmiiden kompressorien hinnat ovat romahtaneet sille tasolle että voipa osat tulla kalliimaksi kuin valmis kompura.
Sammutinpullo kestää kyllä painetta, sillä pullot pitää käyttää koeponnistuksessa määräajoin (en muista varmaksi pullon paineenkestoa, mutta epäilen sen olevan 6 -8 kiloa). Varmasti pullossa on joku tyyppikilpi tai etiketti jossa lukee koeponnistuspaine. (Pullon sisällä on todellakin hiilihapposäiliö jossa paine on säilössä, mutta kun kahvasta puristetaan paine purkautuu itse sammutinjauhepulloon, työntäen samalla jauheen ulos pullosta).
Turvallisinta tosin olisi käyttää säiliönä siihen käyttöön valmistettua pönttöä (kuten jossain viestissä kerrottiinkin, esim. Biltemasta saat kaikki tarvittavat osat kompuraan, myös sen säiliön). - ssaas
Mulla on 2 rekan vanhaa ilmasäiliötä a 60L, vielä pitäsi kytkentä miettiä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu635608Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204237Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1552193
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1281760- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988