Mitä teen?

Avuton

Minun kanilla on ehkä nuha.. Kanin häkki on mun makuuhuoneessa lattian rajassa ja minä käyn tupakalla parvekkeella, jolloin makuuhuoneen ovi on kiinni. Voisiko se johtua vedosta? Pitäisikö häkkin alle laittaa jotain ettei häkki olisi lattian rajassa? mutta mitä? Mitä minun täytyisi tehdä? Kiitos jo etukäteen!

4

1601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hermanni75

Nuhan kanssa kannattaa olla varovainen, koska kani hengittää nenänsä kautta ja aika kurja juttu, jos nuha yltyy pahaksi...

Itse auon myös parvekkeen ovea säännöllisesti, mutta terveenä nämä ovat pysyneet. Kanit myös tykkäävät piipahdella partsilla kesällä ja talvella.

Jos kani saa kulkea vapaasti häkkiin ja sieltä pois, on kulkeminen aika hankalaa, mikäli häkki nostetaan lattiatasosta pois. Jos se taas otetaan häkistä vain jaloittelemaan, voisi se olla jollain tukevalla tasolla väliajat.

Onko häkki lähellä ikkunaa ? Kannattaa tarkastaa tiivisteet ja sieltä mahd. tuleva veto.

• Avuton

Ikkunan mä pidän aina kiinni tai jos tuuletan vien kanin toiseen huoneeseen. Eläinlääkärillä käytin nuhan takia ja antoi antibiootti kuurin, mutta ei se auttanut.. Täytyy viedä kai uudestaan.. mistäköhän nuha voisi johtua sitten?

• ...
        Avuton kirjoitti:

Ikkunan mä pidän aina kiinni tai jos tuuletan vien kanin toiseen huoneeseen. Eläinlääkärillä käytin nuhan takia ja antoi antibiootti kuurin, mutta ei se auttanut.. Täytyy viedä kai uudestaan.. mistäköhän nuha voisi johtua sitten?

Kanilla esiintyy kahta erilaista nuhaa. Toinen on tarttuvaa, jonka aiheuttaa virus tai bakteeri, ja nuha, joka ei tartu. Nuhan, joka ei tartu, voi esimerkiksi aiheuttaa heinä- tai huonepöly tai syövyttävä pesuaine, joka ärsyttää limakalvoja. jos kanin ruokavaliossa on liian vähän vitamiineja, kanin vastustuskyky laskee, ja jos kanin elinoloissa on vikaa, se sairastuu yleensä helpommin. Molemmissa nuhatyypeissä kanin nenä vuotaa. Kani aivastelee yhtenään. Tarttuvassa nuhassa kanin yleiskunto laskee, kanin ilme on välinpitämätön, ruokahalu heikkenee ja kani yskii. Se ei pysty poistamaan itse sierainten paksua, limaista eritettä. Rinta ja käpälät ovat usein likaiset, kun kani yrittää käpälillään puhdistaa nenäänsä. Nuha saattaa olla kanille melko vaarallinenkin, sillä kani ei osaa hengittää suun kautta, ja jos sieraimet ovat tukossa limaa, niin mistä kani sitten hengittää? Kun kanilla huomataan nuha, on se ensimmäiseksi laitettava kuivaan, mutta ei liian lämpimään paikkaan. Yleiskunnon kohottamiseksi sille kannattaa antaa monivitamiinivalmistetta, jota saa eläinkaupoista tai apteekeista. Jos nenän vuotaminen jatkuu, eli erite sitten kirkasta tai limaista, on kani vietävä eläinlääkäriin. Ainoastaan lääräri osaa määritellä nuhan laadun ja vaarallisuuden, sekä antaa tarvittavat hoito-ohjeet.

• tyttö
        ... kirjoitti:

Kanilla esiintyy kahta erilaista nuhaa. Toinen on tarttuvaa, jonka aiheuttaa virus tai bakteeri, ja nuha, joka ei tartu. Nuhan, joka ei tartu, voi esimerkiksi aiheuttaa heinä- tai huonepöly tai syövyttävä pesuaine, joka ärsyttää limakalvoja. jos kanin ruokavaliossa on liian vähän vitamiineja, kanin vastustuskyky laskee, ja jos kanin elinoloissa on vikaa, se sairastuu yleensä helpommin. Molemmissa nuhatyypeissä kanin nenä vuotaa. Kani aivastelee yhtenään. Tarttuvassa nuhassa kanin yleiskunto laskee, kanin ilme on välinpitämätön, ruokahalu heikkenee ja kani yskii. Se ei pysty poistamaan itse sierainten paksua, limaista eritettä. Rinta ja käpälät ovat usein likaiset, kun kani yrittää käpälillään puhdistaa nenäänsä. Nuha saattaa olla kanille melko vaarallinenkin, sillä kani ei osaa hengittää suun kautta, ja jos sieraimet ovat tukossa limaa, niin mistä kani sitten hengittää? Kun kanilla huomataan nuha, on se ensimmäiseksi laitettava kuivaan, mutta ei liian lämpimään paikkaan. Yleiskunnon kohottamiseksi sille kannattaa antaa monivitamiinivalmistetta, jota saa eläinkaupoista tai apteekeista. Jos nenän vuotaminen jatkuu, eli erite sitten kirkasta tai limaista, on kani vietävä eläinlääkäriin. Ainoastaan lääräri osaa määritellä nuhan laadun ja vaarallisuuden, sekä antaa tarvittavat hoito-ohjeet.

meillä on paksu peitto häkin alla ja häkki on melko kaukana (sohvan päädyssä) ovesta. sitten kun tuuletetaan laitetaan ohut lakana häkin päälle ettei vedä kamalasti. välillä se yskii ja tuhisee ja aivastelee, mutta usein se menee ohi :) ja onhan nekin eläviä joten tuskin jokainen niistä olisi vaarallista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      62
      6087
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3636
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2761
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      2239
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2185
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1853
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1679
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      85
      1292
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1246
    10. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      28
      1185
    Aihe