Ruskea valkovuoto!!

Emmi

Valkovuotoni on ruskeaa! Ei ole menkat just nyt eikä aiemmin oo ollu tällasta. Masturboin tässä pari päivää sitten ja siitä asti ollu tällanen. Mikä kyseessä?! :((

37

59774

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pihvisika

Onko sinulla Papilloomavirus tai oletko otattanut lähiaikoina papan?

• Emmi

Ei - vastaus molempiin

• Emmi
        Emmi kirjoitti:

Ei - vastaus molempiin

Mutta voiko papillooma olla jos ei ole ollut sukupuoliyhteydessä?

• Pihvisika
        Emmi kirjoitti:

Ei ole varsinainen sukupuolitauti. En ole aivan varma, voisiko jopa periytyä äidiltä (? TOIVOTTAVASTI JOKU VIISAAMPI KERTOO!). Mutta joka tapauksessa, suuseksistä, sormilla räpeltämisestä ja voi tarttua jopa saunasta/vessasta, mikä ei tosin ole niin yleistä tietenkään.

• Pihvisika
        Emmi kirjoitti:

Omaa terveyttä kannatta kunnioittaa. Tämä on pirullinen virus, mikäli oma keho ei siitä pääse omin avuin eroon. Kun virus todetaan papassa, sitä seurataan ja todennäköisintä on, että virus ei pääse lieviä solumuutoksia pidemmälle. Mutta mitä kauemmin tämä piilevä paholainen saa temmeltää, sitä pahempaa jälkeä se saa aikaiseksi.

• Emmi
        Pihvisika kirjoitti:

Ei ole varsinainen sukupuolitauti. En ole aivan varma, voisiko jopa periytyä äidiltä (? TOIVOTTAVASTI JOKU VIISAAMPI KERTOO!). Mutta joka tapauksessa, suuseksistä, sormilla räpeltämisestä ja voi tarttua jopa saunasta/vessasta, mikä ei tosin ole niin yleistä tietenkään.

Osaatko vielä kertoa mihin varaan ajan? Gynelle vai soitanko vaan terveyskeskuksen keskukseen ja kerron sinne ja sieltä ohjaa mille lääkärille ny ohjaakaan? Varmaan kuitenkin mikä vaiva nyt onkaan niin siihen on reseptilääkkeet vaiko?

• Emmi
        Pihvisika kirjoitti:

Omaa terveyttä kannatta kunnioittaa. Tämä on pirullinen virus, mikäli oma keho ei siitä pääse omin avuin eroon. Kun virus todetaan papassa, sitä seurataan ja todennäköisintä on, että virus ei pääse lieviä solumuutoksia pidemmälle. Mutta mitä kauemmin tämä piilevä paholainen saa temmeltää, sitä pahempaa jälkeä se saa aikaiseksi.

Niin siis mitä teen nyt? mihin soitan, mihin varaan ajan? :( en ole mikään kokenut lääkärissä kävijä...

• Pihvisika
        Emmi kirjoitti:

Niin siis mitä teen nyt? mihin soitan, mihin varaan ajan? :( en ole mikään kokenut lääkärissä kävijä...

Ilmaiseksi pääset kun varaat ajan kuntasi perhesuunnittelusta. Itselläni on hyvä kokemus ensitutkimuksesta. Pelkäsin kauheasti ja onhan se vastenmielistä vieläkin mutta ensimmäisen kerran jälkeen ei pelota, vähän ehkä inhottaa.

Älä pelkää äläkä hätäänny :)

• Pihvisika
        Emmi kirjoitti:

Osaatko vielä kertoa mihin varaan ajan? Gynelle vai soitanko vaan terveyskeskuksen keskukseen ja kerron sinne ja sieltä ohjaa mille lääkärille ny ohjaakaan? Varmaan kuitenkin mikä vaiva nyt onkaan niin siihen on reseptilääkkeet vaiko?

Hei

Tokihan pitää tutkituttaa itsensä ennen kuin voi tietää mitä tehtävä on. Soita vain rohkeasti aika gynelle tai terveyskeskuksen gynelle sisätutkimuksiin. Eikä mitään hätää, muista se!!! :)

• vähän kovakourainen

hei
      voihan olla, että olit vähän kovakourainen sooloseksissä?
      Saattaa olla vaan joku pikku nirhautumakin, parissä päivässä pitäis sitten loppua se ruskea vuoto. Sehän vaan tarkoittaa, että naisella normaalin valkovuodon seassa voi olla vähän verta.

Mutta jos ei lopu, niin kyllä lääkäri on ihan oikea paikka! tai vaikka loppuisikin, ehkä tarkastus olis paikallaan.

• mua helpottaa

hei

jos gynelle meno tuntuu epämieluisalta, niin et ole ainoa.

Itse käyn vain naisgynekologilla. Ja sit ajattelen että okei, meillä kaikilla on ihan samanlaiset vempaimet alapäässä.
      Ei mun tarvi yhtään ujostella gynekologiani. Hänelläkin on.

Vois verrata vaikka niinkuin kävis auton huollossa. Aivan yhtä tavallista. Ja tosiaan, kaikilla maailman naisilla, meillä on ihan samanlainen rakenne.

tän ajatteleminen on ainakin mulle tehnyt kynnyksen matalammaksi mennä. Ehkäpä jollekulle muullekin...

• Moriomuu

Hei.
      Mullakin oli tässä ihan lähiaikoina sama juttu.Valkovuotoni oli ruskeaa.
      Hätäännyin ja ja olin varma että tämä on jokin paha juttu.
      Mutta se kesti minulla vain pari päivää ja häipyi itsestään!
      Nyt valkovuotoni on normaalin väristä ja kaikki on hyvin. :)
      Jos kuitenkin se sinulla on jatkunut viikkoa kauemmin, kannattaa ottaa yhteys gynegologiin tai terveyskeskukseen.
      Uskon silti ettei tämä ongelma ole kovin vakava, joten ei syytä huoleen. :)

• Emiliaa-1

Minulla vuoto on ruskeaa kuukautisten alussa ja lopussa ja keskivaiheilla se on normaalia. Mista voisi olla kyse?

• joooh....
        Emiliaa-1 kirjoitti:

Minulla vuoto on ruskeaa kuukautisten alussa ja lopussa ja keskivaiheilla se on normaalia. Mista voisi olla kyse?

vuoto voi näyttää ruskealta kuukautisten alussa ja lopussa, koska vuoto on sen verran niukempaa, että veri on kerennyt reagoida hapen kanssa ja siitä johtuu tuo värin muuttuminen. Joten ole ihan rauhallisella mielellä :)

• bwrbwb
        joooh.... kirjoitti:

vuoto voi näyttää ruskealta kuukautisten alussa ja lopussa, koska vuoto on sen verran niukempaa, että veri on kerennyt reagoida hapen kanssa ja siitä johtuu tuo värin muuttuminen. Joten ole ihan rauhallisella mielellä :)

no eikä mullaki on ruskeeta valkovuotoo jote mul alkaa menkat just...

• hätääntynyt neiti !
        bwrbwb kirjoitti:

no eikä mullaki on ruskeeta valkovuotoo jote mul alkaa menkat just...

olen 15 ja mulla alkoi eilen tummavalkovuoto ?!?!?!?!? mitä tämä on !??!?! auttakaaa ! olen täysin hätääntynyt ja en uskalla mennä kertomaan äitillekkään.. ? mistä saaattaaaolla kyse menkat on ollu nyt poissa 6 kk ja en oo harrastanu ikin seksiä jotenka ?! :ooooo apua kaivataan ja äkkiä ? o;;;;;;;;;;;

viime kuussa tulisamaa 4 pv.. ja sit se loppu nyt alkoi uudestaan luulisin että onko se mun menkat ettei se tuu niiku verenä.. et se tulee valkovuodon mukana jos se on niin niukkaaa ?! :ooo auttakaa oikeesti mua pelottaaa !? :(

• nou hätä
        hätääntynyt neiti ! kirjoitti:

olen 15 ja mulla alkoi eilen tummavalkovuoto ?!?!?!?!? mitä tämä on !??!?! auttakaaa ! olen täysin hätääntynyt ja en uskalla mennä kertomaan äitillekkään.. ? mistä saaattaaaolla kyse menkat on ollu nyt poissa 6 kk ja en oo harrastanu ikin seksiä jotenka ?! :ooooo apua kaivataan ja äkkiä ? o;;;;;;;;;;;

viime kuussa tulisamaa 4 pv.. ja sit se loppu nyt alkoi uudestaan luulisin että onko se mun menkat ettei se tuu niiku verenä.. et se tulee valkovuodon mukana jos se on niin niukkaaa ?! :ooo auttakaa oikeesti mua pelottaaa !? :(

Éip kannata hätääntyä.Naisen hormonitoiminta on niin monimutkainen ja vaihteleva juttu, että siihen kuuluu kaikenlaista.Esim stressi, kova liikunta tai laihdutus vaikuttaa hormonitoimintaan.Nuorella iällä kierto ei ole vielä vakiintunut kunnolla ja vuodon määrä ja ajankohta voi vaihdella tosi paljonkin.
        Ruskeaa valkovuotoa voi olla ennen ja jälkeen kuukautisten sekä myös ovulaation aikaan pari vk ennen varsinaista kuukautisvuotoa.

• 14v

Moi ! Minulla alko 2 päivää sitten ruskea vuoto mikä se on mua pelottaa ihan sairaasti en ole harrastanut seksiä enkä mitään tälläistä .. en ole syönyt mitään pillereitä .. MUA PELOTTAA MIKÄ MINULLA ON voiko joku sanoa .. olen 14 v ja kuukautiseni eivät ole alkaneet !!

• Suuusiee

Valkovuoto on ruskeaa kun kuukautiset on alkamassa. Nou hätä! Voit kyllä sanoa äidillesi tästä. Hänelläkin on ollut kuukautiset, jos ei ole enää. Täysin normaalia naisen kehon toimintaa, jota ei tule hävetä!

• Suvi90876

Se ruskea vuoto voi olla sun ekat menkat! Käy terkkarilla juttelemassa, niin selviää. Mistään vaarallista ei varmasti sun ikäiselläs ole! :)

• 14v

Mulla oli ruskea vuoto päiväää ei oo enää nyt ihan normaali valkovuoto ??
      Mitä tää tarkottaa ?? ?

• HÄTÄÄNTYNYT

Moi mulla oli 3 päivää ruskea vuoto eikä ole enää nyt ihan normaali valkovuoto .. KERTOOKO JOKU MITÄ TÄÄ ON !!

• hätähätähätähätä

Jos se tuli nenästä, niin se on kuivunutta räkää.

• mmmmmmmmee
        hätähätähätähätä kirjoitti:

Jos se tuli nenästä, niin se on kuivunutta räkää.

looolll että oot nolo

• kuinka tyhmiä olette?

Tää viesti tulee 3 vuotta myöhässä ja mä oon teitä 13 vuotiaita nuorempi ja nähtävästi älykkäämpi, se ruskea valkovuoto on varmaa ekat menkat, kannattais miettii vähä niiku tarkemmin!!!!! Just...

• 14 wee

Mulla ei oo vielä alkanu menkat, valkovuotoo on tullu kyllä jo kauan. Mulla on nyt kolmena eri kertana tullu ruskeaa vuotoa muutamien päivien ajan. Niiden ruskeiden vuotojen välissä on aina ollut sellainen reilu kuukausi. Oon siis 14v, menkat ei oo alkanu ja tällee, mistähän johtuu?

• moiiom

joo sama tääällä,.. oon 14 vee, menkat alkanu aikapäivii sitten ja tulee ruskeata vuotoa, RUNSAASTI!! ps. oon neitsyt

• ettäsemmosta

Minulle kerran terkkarissa sanoivat ku kerroin että oli vasta ollut menkat ja silti tuli viikon päästä ruskeaa vuotoa niin terkkari sanoi että ovulaation aikana saattaa tulla ruskeaa vuotoa että tämmöstä.

• ettäsemmosta

Tosin en tiiä päteekö tämä sama ihan nuin hmmm nuoriin ihmisiin.

• mari1

Kuinka vähän aikaa valkovuoto voi kestää?

• öiguy

hei apua! mul oli eka ruskeet vuotoo ehk 4 pv ja sit menkat ja nyt sit ruskeet vuotoo ollu jo viikon?!?!?! mitä tää on !?!??! mua pelottaa enkä uskalla sanoo kellekkäää! koht oon lähös matkalle ja tää ongelma on vieläkiii. AUTTAKAAAAA!!

• APUAAAAAAAAAAAAAAAAa

entä jos on harrastanut seksiä ilman kortsua, mutta syön epillereitä. menkkani pitäis alkaa ensi perjantaina ja mulla on nyt tullut 2päivää ruskeaa vuotoa, pelottaa että oon raskaana.. seksiä harrastin viimeksi maanantaina, niin voinko olla raskaana/voisivatko oireet alkaa oikeasti jo nyt!??? en halua kans kysyy äitiltä, onko pakko mennä lääkäriin vai ootanko että jos vuoto loppuis? ei tuu paljoo vuotoo nii voiko olla just jokin sisäinen haava vain?

• marilyn18v

Ruskea vuoto oli kulemma kohtu tulehdus ja sain 10päivän antibiootti kuurin.kuurin loputtua menkkojen olisi pitänyt alkaa viikon päästä, vaan eipä alkaneetkaan tulivat normaali pituisina 2vk myöhässä. Aloitin mini pillerit samana päivänä, kun menkat alkoi. Menkkojen loputtua ei mennyt kuin viikko ja taas alkoi tämä limainen valkovuotomainen tumman ruskea vuoto.. Tuoksu on edellen samanlainen, kuin ensimmäisellä kierroksella jolloin kävin sisätutkimuksessa ja sukupuolitauti testeissä.
      Mikä voisi olla kyseessä ja onko keinoa saada häiritsevä/inhottava vuoto pois?

• tyttönen

Mulla on samanlaista ruskeaa vuotoa tullut nyt eilen ja tänään. Ja olen 13.v mitä se on ja miksi sitä tulee ?

• krista88

Mulla on 4 kertaa menkat alkanu ruskealla vuodolla. Ensimmäisellä kerralla kävin lääkärissä, koska menkat alkoivat monen vuoden tauon jälkeen (minipillerit lopettivat). Otettiin verikoe ja raskaustesti, kaikki kunnossa. Seuraavalla kerralla otettiin papa-koe, sekin kunnossa. 2 Kuukautta sitten vuoto alkoi ruskeana mutta muuttui nopeasti verisemmäksi, joten en huolestunut, mutta vuodon kesto olikin 2viikkoa...!! Kuukausi sitten vuoto oli jo verisempää, mutta kesto oli yli 2viikkoa, nyt sitten vuoto on ruskeaa ja pahanhajuista. Kivut ovat kovat, varsinkin alavatsa- ja -selkä. Muutenkin vuotojen välillä oireet ovat pahentuneet, ennen ei ollut kuin pientä nipistelyä ja kuuma, mutta nyt on huono olo, pyörryttää, sattuu alavatsaan ja päätä särkee. Eikä pysty aamukahvia juomaan, joten monien mielestä oireet viittaavat raskauteen, mutta testejä on tehty ja aina näyttänyt negatiivista. Lääkäriin käy siis tieni heti kun vuoto loppuu...

• pelästynyt

Mulla on ollut ainakin kaksi päivää tumman ja pahan hajuista ruskeaa vuotoa, joka on tosi niukkaa. en tiedä voiko sitä edes vuodoksi sanoa koska tuntuu että se ei tule ulos. n. 3vko sitten olin yhden pojan kanssa, mutta emme tehneet muuta kuin masturboimme toisiamme. voisiko olla mahdollista että olisin raskaana vaikka yhdyntää ei tapahtunut? spermaahan on voinut mennä käsien kautta vai mitä olette mieltä?
      Tarkentaakseni asiaani: 6.12 ja 7.12 välisenä yönä minulle tuli paha olo ja vatsaan koski ,sitä jatkui tiistai aamuun kunnes söin kunnolla. voi olla että olen ollut mahataudissa mutta pelkään raskautta. menkkani ovat olleet aina hiukan epäsäännölliset , mutta nyt outo ruskea vuoto epäilyttää minua. sitä ei ole minulla muistaakseni ennen ollut.

• jhbkjnlkm

knlmöllåö¨ålånikklå¨'ö¨'äkbytd

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2293
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1714
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      306
      1262
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      825
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      737
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      662
    Aihe