On dolly kidalla ja "tavallisella" ja miksi dolly
tavallinen on laiton?
Mitä
9
4644
Vastaukset
- --------------
mahdatkohan tietää itse edes mistä puhut?
Jos tarkoitata autossa olevaa vetokitaa niin asian voisi ilmaista myös vähän selvemminkin. Vaikka minä kyllä tiedän että sitä juuri tarkoitat.
Eli jos autolla vedetään dollya täytyy autossa olla dollyn vetoon tarkoitettu vetokita, joka on tehty kestämään dollyn aiheuttamat rasitukset jotka kitaan kohdistuu.
Normaaliin kitaan ei kohdistu pysty suuntaisia voimia kun vedetään normaalia täysperävaunua eikä puoliperävaunua joka on dollylla tehty täysperävaunuksi.
Myöskin keskiakseli perävaunua vedettäessä tarvitsee olla dollyn vetoon tarkoitettu kita.
Oliko vaikeasti selitetty vai jäikö kysyttävää?- Tietoa
tarkoitin sitä mitä eroa on dolly-kidalla verrattuna tavalliseen...kiitos kuitenkin... selvitti hiukan...
- Taija
ite tietee.
- ---------------
Tietoa kirjoitti:
tarkoitin sitä mitä eroa on dolly-kidalla verrattuna tavalliseen...kiitos kuitenkin... selvitti hiukan...
No se ero niissä edelleen on että dolly kita kestää pystysuuntaisia rasituksia joita niveltämätön vetoaisa aiheuttaa dollysta kitaan. Dolyynhan ei voi normaalia nivellettyä vetoaisaa laittaa koska ei se pysy pystyssä kun tuki jalka on aisassa kiinni.
Lisäksi dolly kita pääsee kääntymään sivusuunnassa tietyn verran.
Tuossa normaali kita:
http://www.vbg.se/sv/products/kopplingar/vbg_8500/
Ja tuossa dolly kita:
http://www.vbg.se/sv/products/kopplingar/vbg_575v590v/
Eli tuo punainen osa missä lukee VBG kääntyy dolly kidassa sivusuunnassa tietyn määrän, mutta en nyt muista kuinka paljon.
Joko ymmärsit asian? - -----------------
Taija kirjoitti:
ite tietee.
Olen noiden kitojen kanssa tekemisissä niin paljon että kyllä tiedän asiasta jonkin verran eli aivan tarpeeksi.
- Nimetön
--------------- kirjoitti:
No se ero niissä edelleen on että dolly kita kestää pystysuuntaisia rasituksia joita niveltämätön vetoaisa aiheuttaa dollysta kitaan. Dolyynhan ei voi normaalia nivellettyä vetoaisaa laittaa koska ei se pysy pystyssä kun tuki jalka on aisassa kiinni.
Lisäksi dolly kita pääsee kääntymään sivusuunnassa tietyn verran.
Tuossa normaali kita:
http://www.vbg.se/sv/products/kopplingar/vbg_8500/
Ja tuossa dolly kita:
http://www.vbg.se/sv/products/kopplingar/vbg_575v590v/
Eli tuo punainen osa missä lukee VBG kääntyy dolly kidassa sivusuunnassa tietyn määrän, mutta en nyt muista kuinka paljon.
Joko ymmärsit asian?Markkinoilla on parempiakin kitoja kuin mainitsemasi ruåtsalaistuote, esim TAV, Orlandi.
- kidassa
se huulilevy liikkuu eli antaa periks kun vetotappi on alhaalla, mitä taas tavallinen kita ei tee.
- ------------------
Tätä minä juuri tarkoitan...noissa edellisissä viesteissäni.
- VBG:t vaihtoon
------------------ kirjoitti:
Tätä minä juuri tarkoitan...noissa edellisissä viesteissäni.
Meidän firmassa oli aikaisemmin dollyn vetoon tarkoitetuissa autoissa VBG:t mut nykyään autoihin tulee TAV:n kita.
Syy vaihtoon on se et niinku aikaisemmin toiminta periaate on selitetty(eli levy liikkuu kun tappi on alhaalla ja huulilevy on LUKITTUNA ku tappi on ylhäällä), VBG:ssä ongelma on et se huulilevy alkaa vanhemmiten liikkua vaikka tappi on ylhäällä. Ja siinä vaiheessa kärryn perään laitto on ku kirpun nainti eli tarkkaa puuhaa joten vetosilmukan pitää osua just keskelle jotta kärryn saa perään.
TAV:ssähän sitä liikkuvaa huulilevyä ei ole
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot423483Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe142868- 282554
- 682173
- 182101
- 422037
- 561891
- 581686
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola101528- 171405