Lähihoitajan näyttö

Taataa

Hensu tuli tehtyä ajallaan ja näyttö sujui tosi hyvin!!! Kiitokset vain kannustajille ja tsemppareille! Kiitettävä tuli ja olo on helpottunut...Ensi kerralla ei toivottavasti tarvi hermoilla enää niiiiin paljoa...Oli vain pakko päästä kehumaan ja kertomaan, ku olen niin ylpeä itsestäni. Nyt sitten alko hoito ja huolenpito ja aivan uudet kujeet :)

22

25093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edessä

      Onneksi olkoon!
      Kertoisitko mitä tuossa näytössä oikein oli, mitä siihen sisältyi. Olisi mukava kuulla kokemuksiasi. Kiitos jo etukäteen!
      Näyttö pian edessä minullakin.

      • Taataa

        Heti alkuun sanon, että näyttöä ei oikeastikaan sitten kannata jännittää yhtään, meinaa siinä ei ole mitään ihmeellistä.
        Minä suoritin näyttöä viisi viimeistä työssäoppimispäivää. Tein samaa vuoroa kuin arvioijani ja tein työt jotka sille vuorolaiselle kuuluivat. Tarjoilin aamupalaa, vedin aamupiiriä, askartelin, nukutin yms.eli kaikkea mitä päiväkodintyöntekijälle kuuluu. Arvioija ikäänkuin toimi työparinani ja teki ja auttoi myös hommissa, eli näyttö ei tarkoita sitä, että arvoija vain katselee kun sinä teet hommia. Näytössä saa myös kysellä, eikä sinun todellakaan tarvitse tietää kaikkea. Minulle arvioija ainakin sanoi, että toimin niinkuin sijaisena ja hän opastaa minua, jos jotakin en vielä tiedä. Arvioija arvostelee mielestäni yleisesti asennettasi, aktiivisuuttasi ja sitä miten lasten kanssa tulet toimeen. Jos oikeasti pidät lasten kanssa touhuamisesta ja olet vastuullinen aikuinen niin se kyllä näkyy työssäsi. Minua kehuttiin siitä, että tiesin aina missä minua tarvittiin eniten,eli olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan. En sitten tiedä, mutta minä ainakin nautin lasten kanssa olemisesta ja ehkä se sitten paistoi läpi. Kysy vain jos haluat tietää jotain tarkemmin niin yritän auttaa mielelläni!


      • edelleen
        Taataa kirjoitti:

        Heti alkuun sanon, että näyttöä ei oikeastikaan sitten kannata jännittää yhtään, meinaa siinä ei ole mitään ihmeellistä.
        Minä suoritin näyttöä viisi viimeistä työssäoppimispäivää. Tein samaa vuoroa kuin arvioijani ja tein työt jotka sille vuorolaiselle kuuluivat. Tarjoilin aamupalaa, vedin aamupiiriä, askartelin, nukutin yms.eli kaikkea mitä päiväkodintyöntekijälle kuuluu. Arvioija ikäänkuin toimi työparinani ja teki ja auttoi myös hommissa, eli näyttö ei tarkoita sitä, että arvoija vain katselee kun sinä teet hommia. Näytössä saa myös kysellä, eikä sinun todellakaan tarvitse tietää kaikkea. Minulle arvioija ainakin sanoi, että toimin niinkuin sijaisena ja hän opastaa minua, jos jotakin en vielä tiedä. Arvioija arvostelee mielestäni yleisesti asennettasi, aktiivisuuttasi ja sitä miten lasten kanssa tulet toimeen. Jos oikeasti pidät lasten kanssa touhuamisesta ja olet vastuullinen aikuinen niin se kyllä näkyy työssäsi. Minua kehuttiin siitä, että tiesin aina missä minua tarvittiin eniten,eli olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan. En sitten tiedä, mutta minä ainakin nautin lasten kanssa olemisesta ja ehkä se sitten paistoi läpi. Kysy vain jos haluat tietää jotain tarkemmin niin yritän auttaa mielelläni!

        Helpottavaa kuulla!
        Olen vanhusten puolella, mutta periaatteessahan asia sama.
        Entäpä se näyttökeskustelu, kun on opettaja mukana. Kuinka siinä tulee tentatuksi? Entä jos ei sillä hetkellä osaakaan vastata?


      • Taataa
        edelleen kirjoitti:

        Helpottavaa kuulla!
        Olen vanhusten puolella, mutta periaatteessahan asia sama.
        Entäpä se näyttökeskustelu, kun on opettaja mukana. Kuinka siinä tulee tentatuksi? Entä jos ei sillä hetkellä osaakaan vastata?

        Jännitin itsekin hirveästi sitä itsearviointia. Yritin olla mahdollisimman realistinen ja välillä tuntui, että arvioin itseäni yläkanttiin, mutta kuitenkin arvioijan kanssa oltiin laitettu tosi samalla tavalla. Ei mua tentattu mitenkään, ehkä juuri siksi, että oltiin arvioijan kanssa niin samaa mieltä. Minusta arvioija joutui enemmän perustelemaan miksi oli laittanut esim kiitettävän tai hyvän johonkin kohtaan.Jännitin turhaan ja se luulen, että siitä arviointikeskustelustakin annetaan tahallaan vähän sellanen pelottava kuva.


      • takana
        Taataa kirjoitti:

        Jännitin itsekin hirveästi sitä itsearviointia. Yritin olla mahdollisimman realistinen ja välillä tuntui, että arvioin itseäni yläkanttiin, mutta kuitenkin arvioijan kanssa oltiin laitettu tosi samalla tavalla. Ei mua tentattu mitenkään, ehkä juuri siksi, että oltiin arvioijan kanssa niin samaa mieltä. Minusta arvioija joutui enemmän perustelemaan miksi oli laittanut esim kiitettävän tai hyvän johonkin kohtaan.Jännitin turhaan ja se luulen, että siitä arviointikeskustelustakin annetaan tahallaan vähän sellanen pelottava kuva.

        Arviointi meni tosi hyvin, enkä jännittänyt lainkaan. Eikä siinä kyllä mitään jännittämistä ollutkaan Näyttö on sitten vielä edessä.


      • Tyhmä vai?
        Taataa kirjoitti:

        Jännitin itsekin hirveästi sitä itsearviointia. Yritin olla mahdollisimman realistinen ja välillä tuntui, että arvioin itseäni yläkanttiin, mutta kuitenkin arvioijan kanssa oltiin laitettu tosi samalla tavalla. Ei mua tentattu mitenkään, ehkä juuri siksi, että oltiin arvioijan kanssa niin samaa mieltä. Minusta arvioija joutui enemmän perustelemaan miksi oli laittanut esim kiitettävän tai hyvän johonkin kohtaan.Jännitin turhaan ja se luulen, että siitä arviointikeskustelustakin annetaan tahallaan vähän sellanen pelottava kuva.

        Mulla on hohun näyttö piakkoin! Varsinaista nåyttöå en jännitä mutta se arviointikeskustelu sitäkin enemmän! Neuvokaa joku miten mun pitää itseäni arvioida ja millaisin esimerkein!!!! Se tuottaa mulle jo nyt harmaita hiuksia! Olen töissä vanhusten parissa.


      • käsiteltäksi
        Taataa kirjoitti:

        Heti alkuun sanon, että näyttöä ei oikeastikaan sitten kannata jännittää yhtään, meinaa siinä ei ole mitään ihmeellistä.
        Minä suoritin näyttöä viisi viimeistä työssäoppimispäivää. Tein samaa vuoroa kuin arvioijani ja tein työt jotka sille vuorolaiselle kuuluivat. Tarjoilin aamupalaa, vedin aamupiiriä, askartelin, nukutin yms.eli kaikkea mitä päiväkodintyöntekijälle kuuluu. Arvioija ikäänkuin toimi työparinani ja teki ja auttoi myös hommissa, eli näyttö ei tarkoita sitä, että arvoija vain katselee kun sinä teet hommia. Näytössä saa myös kysellä, eikä sinun todellakaan tarvitse tietää kaikkea. Minulle arvioija ainakin sanoi, että toimin niinkuin sijaisena ja hän opastaa minua, jos jotakin en vielä tiedä. Arvioija arvostelee mielestäni yleisesti asennettasi, aktiivisuuttasi ja sitä miten lasten kanssa tulet toimeen. Jos oikeasti pidät lasten kanssa touhuamisesta ja olet vastuullinen aikuinen niin se kyllä näkyy työssäsi. Minua kehuttiin siitä, että tiesin aina missä minua tarvittiin eniten,eli olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan. En sitten tiedä, mutta minä ainakin nautin lasten kanssa olemisesta ja ehkä se sitten paistoi läpi. Kysy vain jos haluat tietää jotain tarkemmin niin yritän auttaa mielelläni!

        Kysynkin vaan, että miten näytit kriteereiden mukaisen kasvun tukemisen ja ohjaamisen osaamisen, kun tarjoilit, nukutit, askartelit yms. mitä kerroit tehneesi?


      • käsiteltäväksi
        Taataa kirjoitti:

        Heti alkuun sanon, että näyttöä ei oikeastikaan sitten kannata jännittää yhtään, meinaa siinä ei ole mitään ihmeellistä.
        Minä suoritin näyttöä viisi viimeistä työssäoppimispäivää. Tein samaa vuoroa kuin arvioijani ja tein työt jotka sille vuorolaiselle kuuluivat. Tarjoilin aamupalaa, vedin aamupiiriä, askartelin, nukutin yms.eli kaikkea mitä päiväkodintyöntekijälle kuuluu. Arvioija ikäänkuin toimi työparinani ja teki ja auttoi myös hommissa, eli näyttö ei tarkoita sitä, että arvoija vain katselee kun sinä teet hommia. Näytössä saa myös kysellä, eikä sinun todellakaan tarvitse tietää kaikkea. Minulle arvioija ainakin sanoi, että toimin niinkuin sijaisena ja hän opastaa minua, jos jotakin en vielä tiedä. Arvioija arvostelee mielestäni yleisesti asennettasi, aktiivisuuttasi ja sitä miten lasten kanssa tulet toimeen. Jos oikeasti pidät lasten kanssa touhuamisesta ja olet vastuullinen aikuinen niin se kyllä näkyy työssäsi. Minua kehuttiin siitä, että tiesin aina missä minua tarvittiin eniten,eli olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan. En sitten tiedä, mutta minä ainakin nautin lasten kanssa olemisesta ja ehkä se sitten paistoi läpi. Kysy vain jos haluat tietää jotain tarkemmin niin yritän auttaa mielelläni!

        Kysynkin vaan, että miten kriteereiden mukainen kasvun tukeminen ja ohjaaminen näkyi työskentelyssäsi, kun tarjoilit, nukutit, askartelit yms. mitä kerroit tehneesi?


    • LH05

      ONNEKS OLKOON VAAN...ITELLÄ JUST HOITO JA HUOLENPITO TYÖSSÄOPPIMISTA JA NÄYTTÖÖ VAILLE SUORITETTU.ELI PAHAIN ON VIELÄ EESSÄ =)RANKKAA ON OLLU, MUT ON TÄÄ SEN VEROSTA.TSEMPPIÄ JATKOON!

    • opiskelija

      Ainahan se ensimmäinen jännittää ;)
      Kysehän vaan on siitä että näytät
      sen mitä osaat ja sehän oli jo
      etukäteen tiedossa... :)
      Minuksi tuo h&h oli helpompi...

    • Jawwi

      Niin. Kuten varmaan huomasit, oli näytön suorittaminen sen stressaamiseen verrattuna läpihuutojuttu. Ja nyt kun olet yhestä näytöstä päässyt hienosti läpi ja tiedät suurmittaiset kuviot on tuleva näyttö stressittömämpi (vaikka sitä hensuperkelestä joutuu siltikin tahkoamaan ihan tosissaan).

      Itsellä olis vielä tosiaan toi suuntautuvan näyttö edessä joskus huhtikuun alus vissiin. Se on ehdottamasti tähän astisista laajin, mutta olkoon. Ilman näyttöjä ja siihen liittyviä manoovereita lähihoitajaksi opiskelu olisikin ollut aivan liian helppoa, joka ei sitten välttämättä olisi tuottanut vastaavaa tyydytystä valmistumisesta.

      Onneksi olkoon sinulle ja rentoa sekä rauhallista otetta opiskeluun..

      T. Jussi

      • Jawwi

        Niin ja se prkl.. päättötyö, josta pitäis kirjallinen osuus oltava palautettuna vk. 8 mennässä ja esitys sitten joskun harjoittelun/näytön (7 vk) jälkeen. Kai sen tekeminen tulisi aloittaa, kun vain tietäis mistä sen tekis...


      • tyttö30vee
        Jawwi kirjoitti:

        Niin ja se prkl.. päättötyö, josta pitäis kirjallinen osuus oltava palautettuna vk. 8 mennässä ja esitys sitten joskun harjoittelun/näytön (7 vk) jälkeen. Kai sen tekeminen tulisi aloittaa, kun vain tietäis mistä sen tekis...

        Mulle kävi niin että, en päässyt lääkelaskuista läpi ja hoidon ja huolenpidon näyttö siirty ja nyt kun pitäs mennä sitä näyttöä suorittamaan oon unohtanut paljon asioita, eli kun asiat pitkittyy niin ne vaikeutuu.Mut onneksi lääkelaskut meni läpi!!!vinkkejä siihen kuinka vois tiedot parhaiten palautella mieleen..kaunis kiitos..


    • mepe

      Olisiko sinulla antaa vinkkiä hoito- ja huolenpidon näyttösuunnitelmaan, kun tuntuu etten saa mitään aikaiseksi ne asiat joita näyttöpaperissa on kun pitää avata ne kohdat ja kirjoittaa miten näyttää ne, olisi kiva jos sais hiukan apua, kun suunnitelma tökkii siinä kohtaa....kiitos jo etukäteen T:Mepe

      • dementiahoitaja

        Miten olette selvinneet hohun työssäoppimisesta, minusta 7 viikkoa on yhtä tuskaa, liikaa eritteitä, yhtä rutiinia vaan kaikki, en tiedä miten selviän niin että pääsen näyttöön asti ja näytöstä läpi :/


      • SisarHentoValkoinen
        dementiahoitaja kirjoitti:

        Miten olette selvinneet hohun työssäoppimisesta, minusta 7 viikkoa on yhtä tuskaa, liikaa eritteitä, yhtä rutiinia vaan kaikki, en tiedä miten selviän niin että pääsen näyttöön asti ja näytöstä läpi :/

        Hohun työssäoppimisjaksoko raskas? Sehän on kaikista opettavaisin ja mukavin vaihe opinnoissa! Itse olin hoivaosastolla, jonka käytävillä käytävillä leijui eritteiden ihanat tuoksut. Työ oli lähinnä pyllyjen pyyhintää, suihkutuksia, syöttämisiä jne., ihan kuin niissä lapsuuden nukkeleikeissä!


      • intopiukee
        SisarHentoValkoinen kirjoitti:

        Hohun työssäoppimisjaksoko raskas? Sehän on kaikista opettavaisin ja mukavin vaihe opinnoissa! Itse olin hoivaosastolla, jonka käytävillä käytävillä leijui eritteiden ihanat tuoksut. Työ oli lähinnä pyllyjen pyyhintää, suihkutuksia, syöttämisiä jne., ihan kuin niissä lapsuuden nukkeleikeissä!

        Ihq


      • aikuisopiskelija
        SisarHentoValkoinen kirjoitti:

        Hohun työssäoppimisjaksoko raskas? Sehän on kaikista opettavaisin ja mukavin vaihe opinnoissa! Itse olin hoivaosastolla, jonka käytävillä käytävillä leijui eritteiden ihanat tuoksut. Työ oli lähinnä pyllyjen pyyhintää, suihkutuksia, syöttämisiä jne., ihan kuin niissä lapsuuden nukkeleikeissä!

        Pallukoitten avaamisessa on ongelmia. Voisiko joku ystävällinen auttaa? Olen avannut kyseiset pallukat mutta tuntuu että se mitä olen kirjoittanut ei kuitenkaan riitä.

        • Työssä näkyy perustana oleva tieto ihmisen tarpeista ja hyvinvoinnin edellytyksistä

        • Työssä näkyy perustana oleva tieto ympäristön, yhteiskunnallisten tekijöiden ja elinolojen vaikutuksista ihmisen hyvinvointiin

        • Hallitsee yleisimmät kansansairaudet (sydän- ja verisuonitaudit, tuki- ja liikuntaelinsairaudet, mielenterveysongelmat, tarttuvat taudit ja yleisimmät allergiat) ja kykenee itsenäisesti toteuttamaan niiden perushoidon

        • Pystyy itsenäisesti edistämään potilaan/ asiakkaan elintoimintoja

        • Valitsee luontoa säästävät hoitotarvikkeet ja – välineet sekä toimii energiaa säästävin työtavoin


    • Lähäri opiskelija

      Mistä palluroiden aukaisu koodit?

      1.Hallitsee sosiaali- ja terveydenhuollon peruspalvelut sekä toimeentuloturvan, ymmärtää niiden merkityksen potilaiden/ asiakkaiden hyvinvoinnin turvaajina ja osaa ohjata potilasta/ asiakasta käyttämään niitä hänen tarpeistaan lähtien
      2.Soveltaa työssään sosiaali- ja terveys-alan toimintaperiaatteita ja ammatti-eettisiä perusteita vaihtelevissa työ-tilanteissa
      3.Toimii työssään luontevasti ja koko-naisvaltaisesti sosiaali- ja terveysalan säädösten ja ammatinharjoittamissäädösten mukaan huomioiden potilaan/asiakkaan oikeudet
      4.Toimii taloudellisesti ja kestävän kehityksen mukaisesti
      5.Mielipiteissään ja toiminnassaan osoittaa ymmärtäneensä kehittämistoiminnan osaksi laatutyön kokonaisuutta
      6.Yleisimpien sosiaalisten ongelmien ja kansanterveydellisten riskien ehkäisy on luonteva osa toimintaa
      7.Tehdyissä ratkaisuissa ja toiminnassa välittyy tieto elimistön normaalista rakenteesta, toiminnasta ja yksilöllisistä perustarpeista
      8.Työssä näkyy psyykkisten ja sosiaalisten tekijöiden merkityksen tunteminen ihmisen sairastamisessa ja paranemisessa
      9.Työssä näkyy perustana oleva tieto ihmisen tarpeista ja hyvinvoinnin edellytyksistä
      10.Työssä näkyy perustana oleva tieto ympäristön, yhteiskunnallisten tekijöiden ja elinolojen vaikutuksista ihmisen hyvinvointiin
      11.Toiminta on yhteis-työssä potilaan/ asiakkaan ja työryhmän kanssa määritettyjen tavoitteiden mukaista, suunnitelmallista ja siinä näkyy työprosessin kokonaisvaltainen hahmottaminen
      12.Hallitsee kokonais-viestinnän ilmaisu-taidot työyhteisöissä sekä potilaiden/ asiakkaiden kanssa suullisesti ja kirjallisesti
      13.On motivoitunut käyttämään monipuolisesti tietoteknisiä laitteita ja järjestelmiä sekä käyttää niitä vastuullisesti

      Kiitos etukäteen!

    • Kiitti etukäteen:)

      Voisiko joku aukaista yllämainitut pallukat.

    • HP

      Hei mulla alkaa tulevan maaliskuussa HOITO-JA HUOLENPITO Työharjoittelu jakso. Jännittää kauheesti ja varsinkin niitä kriteerit täytämiseen.

      Haluan saada KIITETTÄVÄ mutta minusta tuntuu se on haastavaa.

    • Anonyymi

      Mikä on tärkeää näytölla?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe