Mihin kannattaisi mennä unettomuutensa kanssa: työterveyslääkäriin, terveyskeskukseen vai yksityiselle - vai erityisesti unettomuuden hoitoon keskittyneelle klinikalle (jos sellaisia on)? Ja onko psykiatri tarpeen, vai "riittääkö" yleislääkäri?
Ja minkä tyyppisiä lääkkeitä kannattaa vaivaansa pyytää, vai kannattaako pyytää mitään ja antaa lääkärin tehdä ehdotuksensa?
työterveys, terkkari vai yksityinen?
2
443
Vastaukset
- Hoitsu
Voit mennä kumpaan vaan, työterveyshuoltoon tai terveyskeskukseen (tietysti yksityiselle myös). Yleislääkärin vastaanotolle meno riittänee. Kehottaisin keskustelemaan lääkärin kanssa ongelmasta, eikä vain suinpäin pyytämään mitään tiettyä lääkettä. Mistä unettomuus johtuu? Kuinka kauan sitä on kestänyt? Hoito riippuu näistä seikoista.
- ex-uneton
yksityistä, nimenomaan unettomuuteen erikoistunutta neurologia tai psykiatria.
Samoin unitutkimukset voisivat olla tarpeen.
Itse olen käynyt unettomuuteni tiimoilta M.Partasen ja J.Alihangan vastaanotolla sekä unitutkimuksessa.
En lähtisi selvittämään unettomuutta tk- tai työterv.lääkärin kanssa, (en myöskään yleislääkärin.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3434342Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1422438Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822056- 1421578
- 261117
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!421104- 281047
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein140999- 77989
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337931