Maxima A32 vm -99 akun jännite laskee jo alle vuorokauden seisonnan aikana yli puoli volttia. Jos auto seisoo parikin päivää, niin startti pyörittää jo todella laiskasti. Akku on 2kk vanha Bosch eli pitäisi olla kunnossa. Latausjännite on noin 14.4 volttia eli laturi ainakin lataa normaalisti. Onko kenelläkään kokemuksia kyseisen automallin mahdollisista vuotovirroista?
Maxima A32 vuotovirta
5
1047
Vastaukset
- Köppä
Vika lienee tuossa Bosch-akussa. Ei muuta kuin virtamittari väliin, jolloin näet kulutuksen auton seistessä. Uskon, että se näyttää jotakin 10-30mA eli kaikki muu on kunnossa paitsi akku.
- hhf
Tarkistapa autosi radio.Saattaa vuotaa yllättävän paljon sähköä hukkaan."Rammari" toimii normaalisti,mutta haukkaa sähköä kiinni ollessaankin.
- Esko
Virtahävikin syy taisi ainakin osittain olla radion johdoissa. Yleismittari antoi aikaisemmin lukemaksi peräti 0.4 A ja nyt radion johdot korjattuina 0.13 mA. Täytyy antaa taas auton seistä ja mitata vielä jännite uudelleen. Kiitokset vinkeistä!
- Maximan
Esko kirjoitti:
Virtahävikin syy taisi ainakin osittain olla radion johdoissa. Yleismittari antoi aikaisemmin lukemaksi peräti 0.4 A ja nyt radion johdot korjattuina 0.13 mA. Täytyy antaa taas auton seistä ja mitata vielä jännite uudelleen. Kiitokset vinkeistä!
Just saman sulakkeen takana on mullakin nyt 0,13A vuoto murhe. Voi olla radio tahi valonhimmenninpiiri, en ol vielä jaksanut katsoa. Radiona viime vuonna vaihdettu aina päällä oleva Ohlsonin CD/USB kaukosäädin -soitin.
Ennen tätä, oli laturissa vuotoja ajoittaisia yli ampeerin. Aiheuttajana joko diodisilta tahi siinä oleileva mömmö... katsos laturiremppaani: http://www.cardomain.com/ride/748507/23
- TOKA
TERE
Mulla oli viime kesänä samalaista vikaa, kaikenlaista kokeilin.. mutta uusi laturi kaiken muutti nyt toimii kun kello : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938018
- 403842
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241290
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321123Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,301057Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10840Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27752