sisu partio!!

Tonttuliini85

Nyt apua mulle, konkarit! Olen aikoinani ollut partiossa 3 vuotta ja sitten kävin VJ koulutuksen, jonka jälkeen johdin 2 vuotta poikavartiota. Sen jälkeen partio jäi.
Tästä on nyt 5 vuotta ja olen keväällä valmistuva lähihoitaja ja suuntaudun vammaistyöhön.
Siis asiaan, minua pyydettiin vetämään kotipaikkakunnalleni sisu- partiota. Tunnen ryhmän ja heidän tasonsa jne ja heitä tulisi noin 6 ihmistä. Kaikki ovat aika itsenäisiä ja eivät mahdottomia vaadi.

Voiko pärjätä yksin kuuden kehitysvammaisen kanssa? Itse kuvittelisin pärjääväni koloilloissa, mutta metsään lähtiessä/ retkille/ haastavampiin hommiin tarvitsen melko varmasti apurin.
Minkäslainen koulutus on sisu-partion johtajalle?
Nyt kokemuksia ihmiset!!=)
Kiitos, jos joku jaksoi lukea pitkän perehdytykseni=)

3

548

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zhanna

Itse vedän sisupartiolaisten laumaa, meillä on 5 lasta, joista 1 jo vartioikäinen. En pärjäisi noiden viidenkään kanssa mitenkään yksin ja meillä onkin sääntönä, että johtajia on joka kerta vähintään 2.
      Partiotaidot ja tietämys eivät varmaankaan ole paljoa vuosien mittaan muuttuneet, mutta ehdottomasti kannattaisi käydä ainakin jonkunlaista kurssia (esim. lj tai pj-kurssi?), jos vanhaa harrastustasi henkiin herättelet.
      Juu ja todella täytyy huomioida se, että sisulasten kanssa ei tehdäkään ihan yhtä lailla merimiessolmuja, leikitä hippaa tai muutakaan, koska usein keskittymiskyky ja motoriset taidot ovat rajoittuneet. Mutta toisaalta on kyllä antoisaakin, että suosittelen ryhtymään tähän!

Itsekin olen kaipaillut tietoa, onko sisupartionjohtajille jotain erillistä koulutusta?
      Vastailkaa joku, jos tiedätte paremmin. Kiitos!

• Tonttuliini85

He olisivatkin kaikki aikuisia ihmisiä, joiden kanssa toimisin, joten ehkä ovat jollain tasolla kuitenkin etevämpiä kuin tenavat=)
        Olen heidän kanssaan toimintakeskuksessa joskus koko päivänkin yksin(olen harjoittelijana toim.kesk.) ja tuntuvat hallitsevan yllättävän hyvin uusiakin hommia.
        Joku minulle jossain sanoi, että olisi joku koulutus sisu johtajille, mutta en ole itsekkään saanut varmaa vastausta... Täytyy siis kysellä lisää...

• Zhanna
        Tonttuliini85 kirjoitti:

He olisivatkin kaikki aikuisia ihmisiä, joiden kanssa toimisin, joten ehkä ovat jollain tasolla kuitenkin etevämpiä kuin tenavat=)
        Olen heidän kanssaan toimintakeskuksessa joskus koko päivänkin yksin(olen harjoittelijana toim.kesk.) ja tuntuvat hallitsevan yllättävän hyvin uusiakin hommia.
        Joku minulle jossain sanoi, että olisi joku koulutus sisu johtajille, mutta en ole itsekkään saanut varmaa vastausta... Täytyy siis kysellä lisää...

Sain tällaista viestiä viime viikolla, auttaisikohan?

Perinteiset sisujohtajapäivät Raumalla 28.-29.1.2006

Keskustelun aiheina muun muassa sisujohtajakouluttautumiskortti,
        sisujohtajien verkostot, sisuretket, sisupartion ongelmat. Ehkä saamme asiantuntijankin paikalle kertomaan meille kommunikoinnista,
        muun muassa tukiviittomista, bliss-kielestä ja KKK:sta

Lisäksi ohjelmassa rentoutumista, puuhastelua ja yhdessä oloa

Hinta 30 euroa
        Ilmoittautumiset 13.1. mennessä
        Varsinais-Suomen Partiopiiri,
        Läntinen Pitkäkatu 13, 20100 Turku,
        02-2770555,
        www.vsp.partio.fi

Lisätietoja tulossa ilmoittautuneille

Mieltä askarruttavissa asioissa voi myös ottaa yhteyttä Leenaan, 040-537 0757, [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      81
      1203
    2. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      42
      814
    3. Pisa-tulokset.....

Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden
      Maailman menoa
      236
      708
    4. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      59
      655
    5. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      571
    6. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      77
      540
    7. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      45
      538
    8. Tiedät että on

Tunteita yhä ja edelleen. Ehkä molemmin puolin.
      Ikävä
      23
      498
    9. 36
      494
    10. Jos ajattelit että

Annan anteeksi niin en anna.
      Ikävä
      26
      482
    Aihe