kuinka paljon hyödynnätte jo valmiita graduja? noistahan saa ihan kivasti teoriaa kun vähän yhdistelee.. varsinkin eri paikakuntien yksiköiden graduja.. Olenko ainoa joka on niin kiero??
olenko ainoa kiero??
37
5292
Vastaukset
- Kaijukka
No, eiks se ole ihan OK. Mainitset lähteen, niin saat sinnekiin lisää.
- kaikissa
tieteenaloissa tulisi käyttää enimmäkseen alkuperäislähteitä, ihan hyvä jos joku graduntekijä on saanut aikaiseksi ihan omaa itsekehitettyä teoriaa, näin lienee kuitenkin aika harvalla opiskelijalla.
- kalle
on 20 opintoviikkoa. tällöin se tarkoittaa, että sen saa 20 viikossa 8-16 työskennellen valmiiksi. Minä en ymmärrä miksi siitä otetaan kiksejä, ikäänkuin se olisi joku ihmejuttu.
Kirjoitettua tekstiä x sivua, jotka ohjeiden ä mukaan sommiteltu, runkona:Johdanto,Tausta,Aineisto ja Menetelmät, Tulokset, päätelmät. Eteen vain etusivu, tiivistelmä, sisällysluettelo ja loppuun lähteet.
Sitten eka palautus, ohjaajat kyllä kertoo mikä siinä on vikana. Sitten korjaukset ohjeiden mukaan, toka palautus. Vielä pikkasen loppuviilausta ja sitten tdk.n ohjeet, miten virallinen puoli hoituu.
Arvosana C.
Kuka oikeasti jaksaa repiä stressiä jostain paperista, jonka valmistuttua vr.n liput tuplaantuu, hammashoito alkaa maksamaan ja joutuu siirtymään työelämään.
Heleppoa kuin heinänteko, tai sitten väärä ala/aihe.
Kalle
P.S:Omani sisälsi 50 000 riviä excelrivejä, joita piti tulkita p ja s mallein sekä esittää tulkinnat u ja i jotka liikkuivat rajojen h ja n välissä. Mutta työ oli teknistä ja niin empiiristä että.. Lukujahan maalimaan sopii.. ;)
- tieteentekijät
Sama kai se mistä sen teorian saa, koska eikös sen pitäisi olla sama olipa lähde mikä tahansa. Turhaan "kieroilet" hakemalla graduja toisilta paikkakunnilta, sillä gradun pitääkin rakentua tiedon päälle. Mainitset lähteet, eikö totta?
Eri asia sitten on, jos laitat lähteeksi hyödyntämäsi gradun alkulähteen näkemättä sitä ensi käden lähdettä lainkaan. Oletko ihan varma, että ne toisten gradujen tekijät ovat tulkinneet asiat niin kuin sinun työsi näkökulmasta olisi tarpeen?
Jatka vaan samaan malliin. Ethän ihan niitä heikoimpia hyödynnä? Hae ne, joista on saatu hyvä arvosana.
Meille ainakin sanottiin, että lukekaa paljon graduja ennen kuin alatte kirjoittaa omaanne. Eikä kukaan käskenyt unohtaa saman tien lukemansa.
Kopioiminen ja hyödyntäminen ovatkin sitten kaksi eri asiaa. Itse en kyllä viitsisi uhrata viiden vuoden opiskeluja laiskuuden tähden. Ei siis kopiointia eli plagiointia. - mariann
joo, eihän se kieroa ole, kun lähteen mainitsee. Mun geessä ohjaajat ihan kyllä sano, että kato kirjotusmallia muista graduista. Luonnotieteissä kun on yleensä tapana ilmasta asioita aika lyhyesti ja "kuivakasti", niin esmes aineisto- ja menetelmät kappaleet eivät varmaan poikkea hirveesti toisistaan eri opiskelijoilla.
Tyyliin: Aineiston tilastollinen testaus on tehty XXX-ohjelmalla. AIneistolle on tehty XXX-testit. Vähän sellasta aukkotehtävän täydennys tyyppisesti :)
On muuten graduahistus päällä. Pitäs pitäs pitäs...:)- ja...
lähde ovat kaksi eri asiaa,jos katsot hieman ohjetta mihin tyyliin esim sisällysluettelon ym, ei sitä tarvitse laittaa lähteisiin, kun taas ihan oikeat lähteet laitetaan sinne lähteisiin. Ei luulis olevan kovin vaikeaa.
- minä teen
Itse hyödynnän toisten graduja siinä mielessä, että etsin niistä sisällysluetteloista niitä klassikkoja. Sillä tavalla löytyy myös siihen omaan teoriaan soveltuvaa lähdemateriaalia jota todennäköisesti muuten en löytäisi.
En viitsisi lähteä niistä kopioimaan suoraan teoriaa jo sen takia, että gradut hyvin harvoin ovat samalla tasolla kuin esim. väitöskirjat. Ja noh oma aiheeni on sen verran harvinainen, että siihen suoraan sopivaa teoriaa ei ole. Eri asia jos samasta aiheesta on tehty graduja, mutta itse en kyllä jo tutkittua aihetta jaksaisi lähteä tutkimaan.- tiedän
Jos joku kuvittelee pääsevänsä käsittelemään neitseellistä alaa gradussaan, voi lyödä jo heti aluksi hanskat tiskiin, koska sellaista alaa ei varmasti ole. Jos vaikuttaa siltä, ettei kukaan ole tiettyä asiaa tutkinut, on kyse 99,9-prosenttisesti vain huonosti tehdystä kirjallisuustutkimuksesta.
Lisäksi epäilen gradun tekijän kyvykkyyttä uuden, uraauurtavan alueen tutkijana. Tosin ei tekijän itsetunnossa ainakaan tällaisissa tapauksissa mitään vikaa ole, mutta riittävätkö taidot tai kokemus, on sitten toinen asia. - minä teen
tiedän kirjoitti:
Jos joku kuvittelee pääsevänsä käsittelemään neitseellistä alaa gradussaan, voi lyödä jo heti aluksi hanskat tiskiin, koska sellaista alaa ei varmasti ole. Jos vaikuttaa siltä, ettei kukaan ole tiettyä asiaa tutkinut, on kyse 99,9-prosenttisesti vain huonosti tehdystä kirjallisuustutkimuksesta.
Lisäksi epäilen gradun tekijän kyvykkyyttä uuden, uraauurtavan alueen tutkijana. Tosin ei tekijän itsetunnossa ainakaan tällaisissa tapauksissa mitään vikaa ole, mutta riittävätkö taidot tai kokemus, on sitten toinen asia.Miten ihmeessä minun kyvykkyyteni graduntekijänä liittyy siihen, että osa-aluetta jota tutkin ei ole pääaineeni kentässä juurikaan tutkittu (vaikka se kuuluu sen ns. ytimeen)? Itseäni aihe kiinnostaa, enkä ole tekemässä mitään suurta ja uraa uurtavaa tutkimusta vaan tutkimassa aihetta joka minua kiinnostaa. Ja jostain kumman syystä sitä ei ole Suomessa tutkittu tieteellisin keinoin (vaikka jokaisella on aiheesta mielipide).
Kyse onkin pikemmin siitä, että ottaako aiheen josta on tehty täysin samasta asetelmasta täysin samanlainen tutkimus vai joku uusi aihealue, jota on tutkittu harvemmin. Jokaisesta tutkimuksesta voi tehdä ainutlaatuisen ja siksi jokainen tutkimus voi olla uraa uurtava. Tutkimuksen onnistuminen ei riipu mistään muusta tekijästä kuin tutkijasta itsestään. Ja huono tutkimus usein tarkoittaa huonoa tutkijaa. Lähes jokaiselta alalta löytyy asioita joita ei ole tutkittu juuri siitä näkökulmasta tai parhaassa/pahimmassa tapauksessa perustutkimus puuttuu täysin (kuten omassa aiheessani).
Omassa aiheessani voin kertoa, että kyseisestä ongelmaa jota tutkin, ei ole tutkittu Suomessa ollenkaan, mutta sen paremmin akateemisista tietokannoista (artikkeli tai kirja) ei löydy samaa ongelmaa tutkivia tieteelliset kriteerit täyttäviä töitä englannin, ranskan eikä ruotsin kielialueilta. Kaikenlaista kirjallisuutta toki, mutta kun otetaan tieteelliset kriteerit niin alkaa teokset karsiutua aika rankastí.
Jos joku ei joskus tutkisi jotain mitä ei ole tutkittu aikaisemmin ei maailma juurikaan muuttuisi. Kokemusta ei kartu jos ei yritä :) Jonkun täytyy. Toki tässä tapauksessa, ellei oma henkilökohtainen mielenkiintoni olisi niin voimakas, olisin jo luovuttanut. Jos en olisi niin kiinnostunut juuri tästä alueesta luultavasti olisin lyönyt jo hanskat tiskiin.
Mutta en viitsi lyödä hanskoja tiskiin, koska kenties voin saada tältä alueelta mielenkiintoisen työn... - häh?
minä teen kirjoitti:
Miten ihmeessä minun kyvykkyyteni graduntekijänä liittyy siihen, että osa-aluetta jota tutkin ei ole pääaineeni kentässä juurikaan tutkittu (vaikka se kuuluu sen ns. ytimeen)? Itseäni aihe kiinnostaa, enkä ole tekemässä mitään suurta ja uraa uurtavaa tutkimusta vaan tutkimassa aihetta joka minua kiinnostaa. Ja jostain kumman syystä sitä ei ole Suomessa tutkittu tieteellisin keinoin (vaikka jokaisella on aiheesta mielipide).
Kyse onkin pikemmin siitä, että ottaako aiheen josta on tehty täysin samasta asetelmasta täysin samanlainen tutkimus vai joku uusi aihealue, jota on tutkittu harvemmin. Jokaisesta tutkimuksesta voi tehdä ainutlaatuisen ja siksi jokainen tutkimus voi olla uraa uurtava. Tutkimuksen onnistuminen ei riipu mistään muusta tekijästä kuin tutkijasta itsestään. Ja huono tutkimus usein tarkoittaa huonoa tutkijaa. Lähes jokaiselta alalta löytyy asioita joita ei ole tutkittu juuri siitä näkökulmasta tai parhaassa/pahimmassa tapauksessa perustutkimus puuttuu täysin (kuten omassa aiheessani).
Omassa aiheessani voin kertoa, että kyseisestä ongelmaa jota tutkin, ei ole tutkittu Suomessa ollenkaan, mutta sen paremmin akateemisista tietokannoista (artikkeli tai kirja) ei löydy samaa ongelmaa tutkivia tieteelliset kriteerit täyttäviä töitä englannin, ranskan eikä ruotsin kielialueilta. Kaikenlaista kirjallisuutta toki, mutta kun otetaan tieteelliset kriteerit niin alkaa teokset karsiutua aika rankastí.
Jos joku ei joskus tutkisi jotain mitä ei ole tutkittu aikaisemmin ei maailma juurikaan muuttuisi. Kokemusta ei kartu jos ei yritä :) Jonkun täytyy. Toki tässä tapauksessa, ellei oma henkilökohtainen mielenkiintoni olisi niin voimakas, olisin jo luovuttanut. Jos en olisi niin kiinnostunut juuri tästä alueesta luultavasti olisin lyönyt jo hanskat tiskiin.
Mutta en viitsi lyödä hanskoja tiskiin, koska kenties voin saada tältä alueelta mielenkiintoisen työn...väitätkö tosiaan, että aiheestasi ei ole olemassa teoriaa??? Vaikka tiettyä aihetta ei ollakaan tutkittu aikaisemmin, täytyyhän siihen joku soveltuva teoria olla?? esim. minun aihetta ei olla tutkittu ennen, mutta teoriaa on riittämiin. Sehän se juuri juju graduissa onkin, että miten yhdistää sen olemassa olevan teorian siihen empiriaan!? Eli miten voit tutkia empiriaa, jos teoriaa ei ole pohjalla??
- minä teen
häh? kirjoitti:
väitätkö tosiaan, että aiheestasi ei ole olemassa teoriaa??? Vaikka tiettyä aihetta ei ollakaan tutkittu aikaisemmin, täytyyhän siihen joku soveltuva teoria olla?? esim. minun aihetta ei olla tutkittu ennen, mutta teoriaa on riittämiin. Sehän se juuri juju graduissa onkin, että miten yhdistää sen olemassa olevan teorian siihen empiriaan!? Eli miten voit tutkia empiriaa, jos teoriaa ei ole pohjalla??
Tottakai jokaisesta on jonkinlainen teoria olemassa ihan niinkuin minunkin aiheeseeni on olemassa teorioita, mutta mikään niistä ei suoraan minun tutkimaani aiheeseen, koska sen erityisluonteen vuoksi se käyttäytyy ns. poikkeavasti. Tottakai on olemassa yleistä teoriaa asioista, mutta ns. substanssikirjallisuus puuttuu. Tämä aiheuttaa oikeasti ongelmia. Onneksi on yleinen teoria, mutta siinäkin täytyy mennä jo niin yleiselle tasolle ettei olla tehty mitään esiolettamuksia. On huomattavasti helpompaa jos työssä voi tehdä esiolettamuksia ja teoriasta on mahdollista löytää ns. käytäntöäkin. Vaan tässä minun aiheessani sitä ei ole tarjolla. Tai jos sitä on se ei täytä tieteellisiä vaatimuksia.
Kannattaa muuten muistaa, että "teoria empirian pohjalla" tarkoittaa sitä, että kun on tutustuttu teoreettiseen taustaan lähdetään tekemään empiriaa teorian pohjalta(jos empiriaa yleensä tehdään). Eli sen ei tarvitse (eikä pidäkään ellei se ole erityisesti pohdinnan kohteena) tarkoittaa sitä, että teoriaa jotenkin "testataan" miten juuri tämä teoria toimii tässä asiassa.
Gradun juju kyllä oikeasti on kuinka hyvin osaa soveltaa metodologisia työkaluja ja saamiensa tulosten perusteella kykenee tekemään päätelmiä. - ihmettelijä
minä teen kirjoitti:
Tottakai jokaisesta on jonkinlainen teoria olemassa ihan niinkuin minunkin aiheeseeni on olemassa teorioita, mutta mikään niistä ei suoraan minun tutkimaani aiheeseen, koska sen erityisluonteen vuoksi se käyttäytyy ns. poikkeavasti. Tottakai on olemassa yleistä teoriaa asioista, mutta ns. substanssikirjallisuus puuttuu. Tämä aiheuttaa oikeasti ongelmia. Onneksi on yleinen teoria, mutta siinäkin täytyy mennä jo niin yleiselle tasolle ettei olla tehty mitään esiolettamuksia. On huomattavasti helpompaa jos työssä voi tehdä esiolettamuksia ja teoriasta on mahdollista löytää ns. käytäntöäkin. Vaan tässä minun aiheessani sitä ei ole tarjolla. Tai jos sitä on se ei täytä tieteellisiä vaatimuksia.
Kannattaa muuten muistaa, että "teoria empirian pohjalla" tarkoittaa sitä, että kun on tutustuttu teoreettiseen taustaan lähdetään tekemään empiriaa teorian pohjalta(jos empiriaa yleensä tehdään). Eli sen ei tarvitse (eikä pidäkään ellei se ole erityisesti pohdinnan kohteena) tarkoittaa sitä, että teoriaa jotenkin "testataan" miten juuri tämä teoria toimii tässä asiassa.
Gradun juju kyllä oikeasti on kuinka hyvin osaa soveltaa metodologisia työkaluja ja saamiensa tulosten perusteella kykenee tekemään päätelmiä.YKSI KYSYMYS: eikö sun kannattaisi mennä ihan oikeisiin hommiin ja lopetta toi lässytys noista metodeista ym. ? Eikö täällä kukaan muu ajattele, että GRADU ON VAIN YKSI HARJOITUSTYÖ! Se pitäisi tehä nopeasti jolloin pääsee oikeasti anasitsemaan elantona ja MAKSAMAAN verorahoja Suomeen. Voi jeesus, että ottaa päähän noin "10v. gradua tekevät". KETÄ HYÖDYTTÄÄ???? OIKEASTI??
- minä teen
ihmettelijä kirjoitti:
YKSI KYSYMYS: eikö sun kannattaisi mennä ihan oikeisiin hommiin ja lopetta toi lässytys noista metodeista ym. ? Eikö täällä kukaan muu ajattele, että GRADU ON VAIN YKSI HARJOITUSTYÖ! Se pitäisi tehä nopeasti jolloin pääsee oikeasti anasitsemaan elantona ja MAKSAMAAN verorahoja Suomeen. Voi jeesus, että ottaa päähän noin "10v. gradua tekevät". KETÄ HYÖDYTTÄÄ???? OIKEASTI??
Olen kyllä jo ihan oikeissa töissä kiitos vaan kysymästä. Toinen asia vain on se etten halua tehdä sitä työtä loppuelämääni. Jos suhtaudun opintoihini vakavasti se ei suinkaan tarkoita sitä, että tekisin gradua 10 vuotta.
Ne jotka tekevät gradua 10 vuotta yleensä ovat niitä ihmisiä, jotka valitsevat aiheen joka ei kiinnosta. Tai sitten heidän elämässään on tapahtunut jotain jonka vuoksi gradu on jäänyt taka-alalle. Jatkuvasti graduun panostaen ei sitä yksinkertaisesti voi tehdä kymmentä vuotta. Ja se lienee jokaisen yksityisasia kuinka kauan ihminen tekee gradua. En ymmärrä millä tavalla jonkun toisen graduun käyttämä aika/into voi häiritä jotain toista ihmistä.
Gradu pitää tehdä juuri siinä ajassa mikä itselle sattuu sopimaan. Jos joku tekee gradun kahdessa viikossa se ilmeisesti sopii hänen elämänsuunnitelmaansa. Se joka tekee sen vuodessa tai kahdessa taas todennäköisesti omaa vähän erilaisen asenteen graduunsa.
Gradu on harjoitustyö, mutta sen voi tehdä kunnolla tai ei-kunnolla. Kahdessa viikossa/kuukaudessa tehnyt gradut ovat niitä ei-kunnolla tehtyjä.
Keskimäärin graduun menee aika n. vuosi.
Opiskelijatkin maksavat muuten veroja, vaikka saisivat pelkkää opintotukea. Ja veroja saa maksaa noin 40 seuraavaa vuotta elämästään, en kuole siihen jos käytän muutaman noista vuosista opiskeluissa.
Ps. Valmistun neljässä vuodessa. - gradupainija
minä teen kirjoitti:
Olen kyllä jo ihan oikeissa töissä kiitos vaan kysymästä. Toinen asia vain on se etten halua tehdä sitä työtä loppuelämääni. Jos suhtaudun opintoihini vakavasti se ei suinkaan tarkoita sitä, että tekisin gradua 10 vuotta.
Ne jotka tekevät gradua 10 vuotta yleensä ovat niitä ihmisiä, jotka valitsevat aiheen joka ei kiinnosta. Tai sitten heidän elämässään on tapahtunut jotain jonka vuoksi gradu on jäänyt taka-alalle. Jatkuvasti graduun panostaen ei sitä yksinkertaisesti voi tehdä kymmentä vuotta. Ja se lienee jokaisen yksityisasia kuinka kauan ihminen tekee gradua. En ymmärrä millä tavalla jonkun toisen graduun käyttämä aika/into voi häiritä jotain toista ihmistä.
Gradu pitää tehdä juuri siinä ajassa mikä itselle sattuu sopimaan. Jos joku tekee gradun kahdessa viikossa se ilmeisesti sopii hänen elämänsuunnitelmaansa. Se joka tekee sen vuodessa tai kahdessa taas todennäköisesti omaa vähän erilaisen asenteen graduunsa.
Gradu on harjoitustyö, mutta sen voi tehdä kunnolla tai ei-kunnolla. Kahdessa viikossa/kuukaudessa tehnyt gradut ovat niitä ei-kunnolla tehtyjä.
Opiskelijatkin maksavat muuten veroja, vaikka saisivat pelkkää opintotukea. Ja veroja saa maksaa noin 40 seuraavaa vuotta elämästään, en kuole siihen jos käytän muutaman noista vuosista opiskeluissa.
Ps. Valmistun neljässä vuodessa.Minäkin olen kuten sinä eli teen työni kunnolla mitä sitten työkseni kulloinkin teenkään. Noita aidan alta menijöitä on tarpeeksi ja jossakin huumoripläjäyksessä oli ihan että miksi etsiä aitaa ollenkaan, jos siltä tuntuu - eikun siitä vain. Minun aitani on aika usein sangen korkea, korkea niin, että joudun ponnistelemaan itseni kanssa sen ylittääkseni.
Olen opiskellut 12 vuotta - toisen opiskelun ohella, työn ohella, työttömänä ja täysipäiväisenä. Kaikissa on omat hyvät ja huonot puolensa :) Jokainen tekee sen mukaan, mitä elämä antaa myöden.
Ensi kesänä olen valmis - vihdoinkin! Gradu valmistuu tämän vuoden puolella ja viimeinen tentti keväällä. Byrokratia vienee oman aikansa. - filosofi
minä teen kirjoitti:
Ps. Valmistun neljässä vuodessa."Keskimäärin graduun menee aika n. vuosi."
ja mitä siitä saat? Lämmintä kättä? Heh,tapansa kullakin viettää vuosi elämästään. minä mieluiten puuhailen sellaisten asioiden parissa, joilla on OIKEASTI merkitystä.
Kaltaisiasi suorittajia riittää kyllä, mutta jos totta puhutaan, oletko koskaan miettinyt, mitä yrität kompensoida tuolla? Suosittelisin terapiaa (oikeasti). Tiedän monia ystäviäni, jotka pakenevat ongelmiaan moisella innolla päteä.. He ovat ihmsiraunioita ennen 40v. ikää. Ja siksi toiseksi, graduhan on vain 20 ov. Ei vuotta. Väitöskirja on erikseen.
Liika suorittaminen kaikessa johtaa lopuksi vain siihen, että...kaikkihan me tiedämmäe.. noh, seuraavaksi tulee työelämä ja sen paineet, sen jälkeen perhe ja sen paineet, sen jälkeen avioero ja sen paineet, sen jälkeen... HMMM.. tyhjyys.
Relaa hyvä ihminen vähän. Elämä on PALJON muutakin kuin gradua. Ja gradun VOI tehdä kunnolla alle vuodessakin. Kaikki on kiinni vain siitä, mikä riittää kellekkin. Minulla on ainakin gradulle käyttöä sen tekemisen jälkeen lähinnä pölyn kerääjänä hyllyssä. Jos joku hyötyy gradustasi, ONNITTELEN. Olet harvinaisuus. Ja jos vielä saat siitä OIKEASTI RAHAA (VAIVANNÄKÖÖSI VERATTUNA) ONNITTELUT. Olet harvinaisuus. Joten lopetä toi jauhanta gradun hienoudesta! Kuka oikein on aivopessyt sinut? Missä kriittisyytesi? Sitä nimittäin tarvitaan gradun teossa! - minä teen
filosofi kirjoitti:
"Keskimäärin graduun menee aika n. vuosi."
ja mitä siitä saat? Lämmintä kättä? Heh,tapansa kullakin viettää vuosi elämästään. minä mieluiten puuhailen sellaisten asioiden parissa, joilla on OIKEASTI merkitystä.
Kaltaisiasi suorittajia riittää kyllä, mutta jos totta puhutaan, oletko koskaan miettinyt, mitä yrität kompensoida tuolla? Suosittelisin terapiaa (oikeasti). Tiedän monia ystäviäni, jotka pakenevat ongelmiaan moisella innolla päteä.. He ovat ihmsiraunioita ennen 40v. ikää. Ja siksi toiseksi, graduhan on vain 20 ov. Ei vuotta. Väitöskirja on erikseen.
Liika suorittaminen kaikessa johtaa lopuksi vain siihen, että...kaikkihan me tiedämmäe.. noh, seuraavaksi tulee työelämä ja sen paineet, sen jälkeen perhe ja sen paineet, sen jälkeen avioero ja sen paineet, sen jälkeen... HMMM.. tyhjyys.
Relaa hyvä ihminen vähän. Elämä on PALJON muutakin kuin gradua. Ja gradun VOI tehdä kunnolla alle vuodessakin. Kaikki on kiinni vain siitä, mikä riittää kellekkin. Minulla on ainakin gradulle käyttöä sen tekemisen jälkeen lähinnä pölyn kerääjänä hyllyssä. Jos joku hyötyy gradustasi, ONNITTELEN. Olet harvinaisuus. Ja jos vielä saat siitä OIKEASTI RAHAA (VAIVANNÄKÖÖSI VERATTUNA) ONNITTELUT. Olet harvinaisuus. Joten lopetä toi jauhanta gradun hienoudesta! Kuka oikein on aivopessyt sinut? Missä kriittisyytesi? Sitä nimittäin tarvitaan gradun teossa!Tuo vuosi on ns. ihan yleinen yleistys yhteiskuntatieteiden puolella. Jotkut saavat sen aikaisemmin jotkut myöhemmin, kyse on täysin jokaisen henkilön omasta aikataulusta ja omasta innosta. En ymmärrä sitä mikä ihme sinua häiritsee siinä kuinka kauan toiset ihmiset graduunsa haluavat käyttää? Sehän on oikeasti jokaisen täysin oma henkilökohtainen asia eikä sen pitäisi häiritä ketään toista? Mielestäni terapiaa tarvitsee se jota häiritsee niinkin pienet toisten asiat kuin gradun teot (etenkin kun ahdistuja itse vähättelee gradun arvoa)?
En mielestäni yritä kompensoida mitään panostamalla opiskeluuni. Pidän pääainettani erittäin kiehtovana ja viihdyn yliopisto-opintojen parissa. Miten ihmeessä tämä jonkun täysin tuntemattoman ihmisen persettä kutittaa?
"Liika suorittaminen" on vähän eri asia kuin opintoihinsa panostaminen. Tässä elämässä ei mitään tule ilman työn tekemistä. En ole harvinaisuus graduun panostamisessa. Lue vaikka sellainen kirja kuin Hakalan Gradu-opas niin sieltä löydät monenlaisia gradun tekijöiden profiileja. Sieltä löytyy niin minä kuin sinäkin.
Vaivaako sinua jonkinlainen kateus tai ahdistus omien opintojesi suhteen, koska reagoit noin voimakkaasti? Tottakai gradun voi tehdä kunnolla alle vuodessa, mutta ei kahdessa kuukaudessa.
Ja jos kerran yliopistossa opiskelet sinun pitäisi tietää, että kriittisyyteen sisältyy monta puolta, ja sen ainut puoli ei ole asioiden arvon kiistäminen. Asioiden arvon kiistäminen on oikeastaan hyvin primitiivinen reaktio johonkin jossa kokee itse epäonnistuneensa.
Keskity enemmän niihin "oikeasti tärkeisiin asioihin" ja vähemmän toisten ihmisten graduprosesseihin. - ....
minä teen kirjoitti:
Tuo vuosi on ns. ihan yleinen yleistys yhteiskuntatieteiden puolella. Jotkut saavat sen aikaisemmin jotkut myöhemmin, kyse on täysin jokaisen henkilön omasta aikataulusta ja omasta innosta. En ymmärrä sitä mikä ihme sinua häiritsee siinä kuinka kauan toiset ihmiset graduunsa haluavat käyttää? Sehän on oikeasti jokaisen täysin oma henkilökohtainen asia eikä sen pitäisi häiritä ketään toista? Mielestäni terapiaa tarvitsee se jota häiritsee niinkin pienet toisten asiat kuin gradun teot (etenkin kun ahdistuja itse vähättelee gradun arvoa)?
En mielestäni yritä kompensoida mitään panostamalla opiskeluuni. Pidän pääainettani erittäin kiehtovana ja viihdyn yliopisto-opintojen parissa. Miten ihmeessä tämä jonkun täysin tuntemattoman ihmisen persettä kutittaa?
"Liika suorittaminen" on vähän eri asia kuin opintoihinsa panostaminen. Tässä elämässä ei mitään tule ilman työn tekemistä. En ole harvinaisuus graduun panostamisessa. Lue vaikka sellainen kirja kuin Hakalan Gradu-opas niin sieltä löydät monenlaisia gradun tekijöiden profiileja. Sieltä löytyy niin minä kuin sinäkin.
Vaivaako sinua jonkinlainen kateus tai ahdistus omien opintojesi suhteen, koska reagoit noin voimakkaasti? Tottakai gradun voi tehdä kunnolla alle vuodessa, mutta ei kahdessa kuukaudessa.
Ja jos kerran yliopistossa opiskelet sinun pitäisi tietää, että kriittisyyteen sisältyy monta puolta, ja sen ainut puoli ei ole asioiden arvon kiistäminen. Asioiden arvon kiistäminen on oikeastaan hyvin primitiivinen reaktio johonkin jossa kokee itse epäonnistuneensa.
Keskity enemmän niihin "oikeasti tärkeisiin asioihin" ja vähemmän toisten ihmisten graduprosesseihin.Näin olen vain elämänkokemukseni myötä todennut. "Asioiden arvon kiistäminen on oikeastaan hyvin primitiivinen reaktio johonkin jossa kokee itse epäonnistuneensa." Minä kiistän asioiden arvon ainoastaan siinä tapauksessa, jos en näe mitään rationaalista syytä minkä vuoksi asia tulisi nostaa jalustalle. (esim. gradun teko vuodessa)." Sinullahan ei ole edes mitään kunnon perusteluja tuolle, ainoa perustelusi on se, että haluat tehdä sen kunnolla? MIKSI SITÄ EI VOI TEHDÄ KUNNOLLA kahdessa kuukaudessa?
"En ymmärrä sitä, mikä ihme sinua häiritsee siinä kuinka kauan toiset ihmiset graduunsa haluavat käyttää? Sehän on oikeasti jokaisen täysin oma henkilökohtainen asia eikä sen pitäisi häiritä ketään toista?" Et anna paljonkaan arvoa henkilöille, esim. minulle, joka käy 8h päivässä töisä ja tekee gradua samaan aikaan, ja jolla EI ole mahdollisuutta keskittyä kokopäiväisesti gradun tekoon. Olen kuukaudessa tehnyt puolet gradustani, ja ohjaajani sanoi sen olevan hyvää tasoa. Ei kaikkien tarvitse vuotta moiseen käyttää. Ethän voi työelämässäkään käyttää kalliita resursseja noin tehottomaan työskentelyyn?
Ja mitä tulee sinun verorahojesi maksamiseen, ymmärrät varmaan yhteiskuntatieteilijänä jotakin myös kansantaloudesta? Opintotuen verotus ei riitä edes sen toimeenpanokustannuksien kattamiseen? Etkä liioin kerkeä tuolla tahdilla maksamaan veroja seuraavat 40v. jos meinaat tehdä lapsia ja olet jo nyt lähemmäs 30v. ??
"Ja jos kerran yliopistossa opiskelet sinun pitäisi tietää, että kriittisyyteen sisältyy monta puolta" en pidä itse'ni muita fiksumpina arvioimaan kriittisyyttä vaikka olenkin yliopistossa, pidätkö sinä itseäsi?? Juttusi haiskahtaa TODELLA paljon siltä, että SINÄ LUULET olevasi muita fiksumpi, sääli vaan, että et löydä sieltä kirjojen parista todellista elämää koskaan, jos et ala katsomaan myös itseäsi peiliin.
"Tässä elämässä ei mitään tule ilman työn tekemistä." ja kuinkahan paljon sinä olet tehnyt TÖITÄ kuluvan vuoden aikana??? hah, hah. ja älä väitä, että gradun teko kotona on töitä siinä missä muukin. Jos niin väität, et ole edes ollut OIKEISSA töissä. Näin otaksun.
Akateemikot (kuten sinä) ovat usein herkullista keskusteluseuraa, koska heillä on usein keskivertoa isompi tietämys jostain kiinnostavasta aiheesta. Toisaalta melkein kellä tahansa on kiinnostava tietämys jostain tai jännittävää elämänkokemusta ja siksi monet muutkin ihmiset ovat jopa kiintoisampaa seuraa.
Toisaalta en ymmärrä miten henkilö,kuten sinä, joka suoltaa noin eufoorisia lainauksia voisi olla kovinkaan kiintoisaa seuraa? - andy
minä teen kirjoitti:
Tuo vuosi on ns. ihan yleinen yleistys yhteiskuntatieteiden puolella. Jotkut saavat sen aikaisemmin jotkut myöhemmin, kyse on täysin jokaisen henkilön omasta aikataulusta ja omasta innosta. En ymmärrä sitä mikä ihme sinua häiritsee siinä kuinka kauan toiset ihmiset graduunsa haluavat käyttää? Sehän on oikeasti jokaisen täysin oma henkilökohtainen asia eikä sen pitäisi häiritä ketään toista? Mielestäni terapiaa tarvitsee se jota häiritsee niinkin pienet toisten asiat kuin gradun teot (etenkin kun ahdistuja itse vähättelee gradun arvoa)?
Keskity enemmän niihin "oikeasti tärkeisiin asioihin" ja vähemmän toisten ihmisten graduprosesseihin.Olen samaa mieltä, että me työssäkäyvät maksamme myös sinunlaistesi laiskottelun! (lue. gradun teon) koko ajan! Menisit hyvä ihminen töihin! Sinun gradusi tulee pölyttymään kaapissa anyway. Näin se tosielämässä menee. sorry nyt vaan. hop hop, töihin siitä!
- minä teen
andy kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että me työssäkäyvät maksamme myös sinunlaistesi laiskottelun! (lue. gradun teon) koko ajan! Menisit hyvä ihminen töihin! Sinun gradusi tulee pölyttymään kaapissa anyway. Näin se tosielämässä menee. sorry nyt vaan. hop hop, töihin siitä!
Anteeksi nyt vaan, mutta käsittääkseni jo aikaisemmassa viestissä kerroin olevani myös töissä. Omat vanhempani ovat ihan varmasti maksaneet sen verran veroja, että minulla on oikeus yliopistossa tämä NELJÄ vuotta "laiskotella" (etenkään kun he eivät ole yliopistossa opiskelleet).
Enkä ole missään vaiheessa haukkunut ketään jonka gradu viivästyy siksi, että elämäntilanne muuttuisi. Graduhan viivästyy usein joko elämäntilanteen muutokset (täysin hyväksyttävä syy) ja sitten ihan vain oman saamattomuuden vuoksi. Näiden hyväksyttävyydessä on suurin ero.
Mitä merkitystä sillä on jos graduni ei muuta maailmaa? Tärkeintä on, että saan tutkia aihetta joka minua henkilökohtaisesti kiinnostaa. Ja kyseisen alan piiristä toivon löytäväni itseni töistä joskus?
Olen oikeasti edelleen hyvin hämmästynyt keskustelun saamasta käänteestä?
Jos opintoihin panostaminen tarkoittaa sitä ettei ole mitään muuta elämää niin aika monelta sitten elämä ilmeisesti puuttuu? - heh
minä teen kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan, mutta käsittääkseni jo aikaisemmassa viestissä kerroin olevani myös töissä. Omat vanhempani ovat ihan varmasti maksaneet sen verran veroja, että minulla on oikeus yliopistossa tämä NELJÄ vuotta "laiskotella" (etenkään kun he eivät ole yliopistossa opiskelleet).
Enkä ole missään vaiheessa haukkunut ketään jonka gradu viivästyy siksi, että elämäntilanne muuttuisi. Graduhan viivästyy usein joko elämäntilanteen muutokset (täysin hyväksyttävä syy) ja sitten ihan vain oman saamattomuuden vuoksi. Näiden hyväksyttävyydessä on suurin ero.
Mitä merkitystä sillä on jos graduni ei muuta maailmaa? Tärkeintä on, että saan tutkia aihetta joka minua henkilökohtaisesti kiinnostaa. Ja kyseisen alan piiristä toivon löytäväni itseni töistä joskus?
Olen oikeasti edelleen hyvin hämmästynyt keskustelun saamasta käänteestä?
Jos opintoihin panostaminen tarkoittaa sitä ettei ole mitään muuta elämää niin aika monelta sitten elämä ilmeisesti puuttuu?"Jos opintoihin panostaminen tarkoittaa sitä ettei ole mitään muuta elämää niin aika monelta sitten elämä ilmeisesti puuttuu? "
- kuka niin sanoi?? Kyysenalaistimme vain tutkimuksesi hyödyn. kallis tutkimus jos vuoden meinaat vääntää. varsinkin kun hyöty on mitä on. good luck! - ulkopuolinen tarkkailija
heh kirjoitti:
"Jos opintoihin panostaminen tarkoittaa sitä ettei ole mitään muuta elämää niin aika monelta sitten elämä ilmeisesti puuttuu? "
- kuka niin sanoi?? Kyysenalaistimme vain tutkimuksesi hyödyn. kallis tutkimus jos vuoden meinaat vääntää. varsinkin kun hyöty on mitä on. good luck!Minä puolestaan kyseenalaistan oikeinkirjoitustaitosi. Vaikka kirjoittaisit gradusi viikossa niin et tule valmistumaan jos et osaa edes isoja kirjaimia käyttää. Sen lisäksi muuten gradut eivät varsinaisesti "maksa" kenellekään yhtään mitään.
- ...............
ulkopuolinen tarkkailija kirjoitti:
Minä puolestaan kyseenalaistan oikeinkirjoitustaitosi. Vaikka kirjoittaisit gradusi viikossa niin et tule valmistumaan jos et osaa edes isoja kirjaimia käyttää. Sen lisäksi muuten gradut eivät varsinaisesti "maksa" kenellekään yhtään mitään.
Ja minä kyseenalaistan sinun älykkyytesi??????
"Vaikka kirjoittaisit gradusi viikossa niin et tule valmistumaan jos et osaa edes isoja kirjaimia käyttää"
-Mistä näitä "kielioppipellejä" löytyy täällä aina, jotka miettivät jotain v..n oikeinkirjoitusta suomi24. palstalla?? who f...n cares?? Hankkikaa oikeasti jotain tekemistä!
"gradut eivät varsinaisesti "maksa" kenellekään yhtään mitään."
-Juu, ei varmaan niin... voi pyhä yksinkertaisuus... - asdfasfdasdf
............... kirjoitti:
Ja minä kyseenalaistan sinun älykkyytesi??????
"Vaikka kirjoittaisit gradusi viikossa niin et tule valmistumaan jos et osaa edes isoja kirjaimia käyttää"
-Mistä näitä "kielioppipellejä" löytyy täällä aina, jotka miettivät jotain v..n oikeinkirjoitusta suomi24. palstalla?? who f...n cares?? Hankkikaa oikeasti jotain tekemistä!
"gradut eivät varsinaisesti "maksa" kenellekään yhtään mitään."
-Juu, ei varmaan niin... voi pyhä yksinkertaisuus...Jos ihminen on sivistynyt hän toimii sivistyneesti kaikkialla. Ei ole mitään "on-off-sivistystä". Myöskään oikeinkirjoitus ei ole mitään on-off-kirjoitusta. Oikeinkirjoitusta opetetaan, että sitä käytettäisiin aina kun kirjoittaa jotain. Jos oikeinkirjoitus olisi tarkoitettu vain yliopistoon sitä opetettaisiin vain yliopistossa eikä ekalta luokalta lähtien.
- or not
asdfasfdasdf kirjoitti:
Jos ihminen on sivistynyt hän toimii sivistyneesti kaikkialla. Ei ole mitään "on-off-sivistystä". Myöskään oikeinkirjoitus ei ole mitään on-off-kirjoitusta. Oikeinkirjoitusta opetetaan, että sitä käytettäisiin aina kun kirjoittaa jotain. Jos oikeinkirjoitus olisi tarkoitettu vain yliopistoon sitä opetettaisiin vain yliopistossa eikä ekalta luokalta lähtien.
Mä nauran täällä ääneen... Onko yliopisto mielestäsi se paikka, jossa majailee ainoastaan fiksuja ja sivistyneitä ihmisiä?? Oletko itse sellainen? ja miten sitä mittaat?
Sorry nyt vaan, mutta olet säälittävän ja surullisen hupaisa yksinkertaisine lässytyksinesi, etkä minun näkökulmastani lähellekkään "sivistynyttä". Sivistys on kaukana siitä, onko suomi 24.fi palstalla käyttänyt isoja vai pieniä kirjaimia. Think or not! - asfdasd
or not kirjoitti:
Mä nauran täällä ääneen... Onko yliopisto mielestäsi se paikka, jossa majailee ainoastaan fiksuja ja sivistyneitä ihmisiä?? Oletko itse sellainen? ja miten sitä mittaat?
Sorry nyt vaan, mutta olet säälittävän ja surullisen hupaisa yksinkertaisine lässytyksinesi, etkä minun näkökulmastani lähellekkään "sivistynyttä". Sivistys on kaukana siitä, onko suomi 24.fi palstalla käyttänyt isoja vai pieniä kirjaimia. Think or not!Ahdistaako?
- Vanha civis
Hyödynnätpä lähteitäsi niin tai näin, opettele ennen aloitusta vähän suomen kieltä - etenkin välimerkkien ja isojen kirjainten käyttöä.
Tekstisi näyttää peruskoulun 7.-luokkalaisen kirjoittamalta.- peruskoulun 7.-luokkalainen
EI JUMALAUTA!! Ollaanpas sitä nyt niin nenäkkäitä.. En yhtään ihmettele, että akateemisilla on maine mikä on?! V...u että olet FIKSU!
"Tekstisi näyttää peruskoulun 7.-luokkalaisen kirjoittamalta." heh heh..
Voi kuule, sun lässytyksesi näyttää "tahdon päteä, olenhan niin älykäs AKATEEMINEN" jauhannalta, ja mikä surullisinta, osoitat tuolla vain äärimmäisen yksinkertaisuutesi. - ärhentele
peruskoulun 7.-luokkalainen kirjoitti:
EI JUMALAUTA!! Ollaanpas sitä nyt niin nenäkkäitä.. En yhtään ihmettele, että akateemisilla on maine mikä on?! V...u että olet FIKSU!
"Tekstisi näyttää peruskoulun 7.-luokkalaisen kirjoittamalta." heh heh..
Voi kuule, sun lässytyksesi näyttää "tahdon päteä, olenhan niin älykäs AKATEEMINEN" jauhannalta, ja mikä surullisinta, osoitat tuolla vain äärimmäisen yksinkertaisuutesi.Huomauttaja on ihan oikeassa. Sinun sopii kopsata jonkun toisen gradu ihan viimeistä pilkkua myöten, muuten hukka perii eli ohjaajasi lähettää sinut äikäntunnille vierailemaan.
- ..........
ärhentele kirjoitti:
Huomauttaja on ihan oikeassa. Sinun sopii kopsata jonkun toisen gradu ihan viimeistä pilkkua myöten, muuten hukka perii eli ohjaajasi lähettää sinut äikäntunnille vierailemaan.
Miten kukaan voi ärtyä siitä, että joku toinen puhuu tai kirjoittaa kieliopillisesti epätäydellistä tekstiä? Tulee vaan mieleen, ettei näille tapauksille ole koskaan tapahtunut mitään isompaa. Vai onko kyse siitä, että kaikki eivät puhu samalla tavalla kuin nämä kielioppipoliisit? Vain todella pieni osa maailman ihmisistä puhuu kirjakieltä ja kirjoittaa kieliopillisesti upean virheetöntä tekstiä, varsinkin suomeksi. Ja varsinkaan te!Tekeekö se näistä yksilöistä sitten sen parempia tai huonompia ihmisinä?
Kyllä kaikki varmasti kirjoittavat gradua eri tavalla kun tällä palstalla. Please!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - asfdasdfa
.......... kirjoitti:
Miten kukaan voi ärtyä siitä, että joku toinen puhuu tai kirjoittaa kieliopillisesti epätäydellistä tekstiä? Tulee vaan mieleen, ettei näille tapauksille ole koskaan tapahtunut mitään isompaa. Vai onko kyse siitä, että kaikki eivät puhu samalla tavalla kuin nämä kielioppipoliisit? Vain todella pieni osa maailman ihmisistä puhuu kirjakieltä ja kirjoittaa kieliopillisesti upean virheetöntä tekstiä, varsinkin suomeksi. Ja varsinkaan te!Tekeekö se näistä yksilöistä sitten sen parempia tai huonompia ihmisinä?
Kyllä kaikki varmasti kirjoittavat gradua eri tavalla kun tällä palstalla. Please!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Jos muka opiskelet yliopistossa sinun tulisi tietää, että kirjakieli ja kielioppi ovat eri asioita. Puhekielessäkin on oma kielioppinsa.
Nyt ei ole kyse mistään lauserakenteista vaan isoista ja pienistä kirjaimista. Myöskään muutamasta kirjaimesta väärinpäin ei ole kyse, vaan ihan ala-asteella opetetuista kielioppisäännöistä. Kuinka joku voi sisäistää teoriaa yliopistotasolla jos ei kyennyt ala-asteen ensimmäisillä luokilla sisäistämään isoja ja pieniä kirjaimia? Rehellisesti sanottuna on hyvin vaikea uskoa, että ihminen joka täällä "ei jaksa" käyttää isoja ja pieniä kirjaimia kykenisi niitä käyttämään kovin ansioituneesti missään muualla.
Jos ei osaa yliopisto-opiskelijana käyttää isoja ja pieniä kirjaimia se kyllä tekee huonommaksi ihmiseksi. Oikeastaan sellaisen ihmisen ei pitäisi yliopistossa ollakaan. - ....
asfdasdfa kirjoitti:
Jos muka opiskelet yliopistossa sinun tulisi tietää, että kirjakieli ja kielioppi ovat eri asioita. Puhekielessäkin on oma kielioppinsa.
Nyt ei ole kyse mistään lauserakenteista vaan isoista ja pienistä kirjaimista. Myöskään muutamasta kirjaimesta väärinpäin ei ole kyse, vaan ihan ala-asteella opetetuista kielioppisäännöistä. Kuinka joku voi sisäistää teoriaa yliopistotasolla jos ei kyennyt ala-asteen ensimmäisillä luokilla sisäistämään isoja ja pieniä kirjaimia? Rehellisesti sanottuna on hyvin vaikea uskoa, että ihminen joka täällä "ei jaksa" käyttää isoja ja pieniä kirjaimia kykenisi niitä käyttämään kovin ansioituneesti missään muualla.
Jos ei osaa yliopisto-opiskelijana käyttää isoja ja pieniä kirjaimia se kyllä tekee huonommaksi ihmiseksi. Oikeastaan sellaisen ihmisen ei pitäisi yliopistossa ollakaan.HALLELUJAA
- ....
asfdasdfa kirjoitti:
Jos muka opiskelet yliopistossa sinun tulisi tietää, että kirjakieli ja kielioppi ovat eri asioita. Puhekielessäkin on oma kielioppinsa.
Jos ei osaa yliopisto-opiskelijana käyttää isoja ja pieniä kirjaimia se kyllä tekee huonommaksi ihmiseksi. Oikeastaan sellaisen ihmisen ei pitäisi yliopistossa ollakaan."Jos ei osaa yliopisto-opiskelijana käyttää isoja ja pieniä kirjaimia se kyllä tekee huonommaksi ihmiseksi. Oikeastaan sellaisen ihmisen ei pitäisi yliopistossa ollakaan."
oh really??? Yliopistossa olevat päätyvät kortistoon anyway, joten se, erottaako OSAAMISEN ja VIITSIMISEN käyttää isoja vai pieniä kirjaimia internetin keskustelupalstalla, auttaisi sinuakin paljon. VARSINKIN siinä vaiheessa, kun työkkärin täti ilmoittaa "sivistyneelle" akateemiselle, että OPETTELE NÖYRYYTTÄ, jos mielit menestyä työelämässä.
Nämä "sivistyneet" akateemiset (ainakin omasta ja äidin mielestä) LUULEVAT olevansa jotain niin v..n fiksua ja filmaattista, niinkuin huomata saattaa, mutta onneksi elämä koulii teitäkin. :)
Sitä odotellessa.. - katkeruuttaa
.... kirjoitti:
"Jos ei osaa yliopisto-opiskelijana käyttää isoja ja pieniä kirjaimia se kyllä tekee huonommaksi ihmiseksi. Oikeastaan sellaisen ihmisen ei pitäisi yliopistossa ollakaan."
oh really??? Yliopistossa olevat päätyvät kortistoon anyway, joten se, erottaako OSAAMISEN ja VIITSIMISEN käyttää isoja vai pieniä kirjaimia internetin keskustelupalstalla, auttaisi sinuakin paljon. VARSINKIN siinä vaiheessa, kun työkkärin täti ilmoittaa "sivistyneelle" akateemiselle, että OPETTELE NÖYRYYTTÄ, jos mielit menestyä työelämässä.
Nämä "sivistyneet" akateemiset (ainakin omasta ja äidin mielestä) LUULEVAT olevansa jotain niin v..n fiksua ja filmaattista, niinkuin huomata saattaa, mutta onneksi elämä koulii teitäkin. :)
Sitä odotellessa..kuultaa läpi tosta ylläolevasta ....:n viestistä :D Mitähän sinäkin tällä palstalla edes notkut? Ihmetyttää vaan.
- ???
katkeruuttaa kirjoitti:
kuultaa läpi tosta ylläolevasta ....:n viestistä :D Mitähän sinäkin tällä palstalla edes notkut? Ihmetyttää vaan.
ja mitä sinä notkut täällä????
- johtuiskohan
??? kirjoitti:
ja mitä sinä notkut täällä????
siitä, että olen ylimielinen ja "sivistynyt" akateemikko ;)
- nähtävä
johtuiskohan kirjoitti:
siitä, että olen ylimielinen ja "sivistynyt" akateemikko ;)
näin se on nähtävä...
- pips
kysyjän kysymykseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185171- 472839
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302478Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231819- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231334Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101298- 961197