Olen kohta 45v. nainen. Käytän tietokonetta muistamiseen. Tietääkö kukaan miten se vaikuttaa ajan kanssa; en enää oikeastaan tarvitse muistiani isoissa asioissa, sillä "kaikki" on koneella tarkistettavissa ja nopeasti noudettavissa.
En juurikaan käytä muistiani.
Tuleeko minusta Dementikko ennenkuin täytän 50??
Muistihäiriöt
7
1147
Vastaukset
- professori
olet jo, unohdat sanomiasi asioita. vaikka luulisi niiden olevan tallessa jossain kansiossa. muista myös nauhoittaa puhelusi, nekin asiat tuntuvat sinulta unohtuvan
"Olen kohta 45v. nainen." oli joskus Olen kohta 43... 44... nyt jo 45, eikö sinua järkytä kuinka elämäsi valuu hukkaan roikkumalla netissä?- hah
Olipas hauskaa joo...
- EIIenAnna
Toisten asioihin puuttujat hiukan ärsyttävät Kyllpä.
- EIIenAnna
hah kirjoitti:
Olipas hauskaa joo...
Etenkin toisten kussstannuksella.
(*&*)}
- ei kehity
vain muistin käyttämättömyydestä, se on etenevä sairaus, johon liitty vain yhtenä osana muistihäiriöt. Kuitenkin, jos puhutaan siitä millainen muistikapasiteetti sinulla kenties on 50-vuotiaana, onkin jo eri asia. Vanhenemiseen liitty kaikilla muistin heikkenemistä, jos sitä ei harjoita, muisti heikkenee nopeammin ja tuottaa enemmän ongelmaa arkipäivässä. Jo pienet muistisäännöt ja niiden pyörittely aktivoi aivoja, joten kannattaa kuitenkin muistaa myös jumpata niitä aivoja ja muistia silloin tallöin.
- muisti on
minullakin. Yritän pitää aivojen aktiviteettiä yllä tekemällä vapaa-aikana sanaristikoita. En tiedä onko apua mutta ei siitä haittaakaan voi olla.
Jotta tässä viestissä olisi jotain asiaakin, niin sattuuko kukaan tietämään linkkiä johonkin tutkimukseen jossa olisi tutkittu muistin parantamiseen tarkoitettujen harjoitusten vaikutuksia?
- souhaiter
Pitäähän sinun kuitenkin käytää muistiasi että löydät tarvittavat asiat koneeltasi?
.. kun tiedostaa mahdollisen ongelman sille voi yrittää tehdä jotakin.
Iällä ainakaan ei pitäisi olla ratkaisevaa vaikutusta. Tarkoitan että voihan nuoremmillakin olla todella huono muisti.
Muistia voi harjoittaa.
Onnea sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, olo on nyt paljon parempi
Tästä se lähtee. Kaikenlaista vielä tulossa, jotain alkaa näkyä jo tunnelin päässä ja valo alkaa häämöttää. Pieni lepohe486399Toki välitän sinusta
Nainen J ja paljon. Mutta mitään turhia korulaiseita tai muuta tyhjiä eleitä en aio toteuttaa. Se mitä tapahtuu niin tu122441Mitä kannuksessa tapahtuu? Poliiseja raskaitten varusteiden kanssa liikkellä!
Suuri määrä poliiseja takalon koulun lähettyvillä?161464- 781180
- 771123
Pystytkö olemaan rehellinen ja
kertomaan että olet täällä pilaillut ja arvostellut? Ehkä jopa esiintynyt toisena henkilönä? Mitä sun lapses siihen sano155999Et taida nainen uskoa kuinka hulluna olen sinuun
Ethän uskonut sitä, kun sanoin sinua kauniiksi. Tiedätkö ollenkaan mistä pidän? Olet unelma silmissäni ja sydämessäni ja37847- 64754
- 19663
Säästöjä syntyy
Ähtärin kaupungilla on turhia virkoja, nimityksiä ainakin 10. Karjalan sijalle ei tarvii ketään, ainoastaan peritään kau13647