Mitä haittaa Imodiumin pitkäaikaiskäytöllä?

tyttö vain

Ne jotka oikeesti tietää, niin mitä haittaa Imodiumin pitkäaikaiskäytöllä on?? Ja kyse on päivittäisestä käytöstä...

16

18679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Make_

      Ei se ole tarkoitettu kuin tilapäiseen käyttöön,et kertonut tarkemmin oireistasi mutta olisi varmaan syytä tutkimuksiin.
      Kerro miksi käytät sitä päivittäin ja mistä syystä,olen taistellut mahavaivojen kanssa todella pitkään ja saavuttanut voiton ainakin toistaiseksi,voisinko mahdollisesti auttaa sua jos tarkennat?

      • tatti

        Sen jatkuvalla käytöllä voisi olla riskinä se että suoli "tottuu" siihen ja vaatii sitä sitten rauhoittuakseen.Tuolla tahdilla sun kannattais käydä lääkärissä selvittämässä vaivasi syy ja muilla keinoilla hoitaa ongelmaa.


      • tyttö vain
        tatti kirjoitti:

        Sen jatkuvalla käytöllä voisi olla riskinä se että suoli "tottuu" siihen ja vaatii sitä sitten rauhoittuakseen.Tuolla tahdilla sun kannattais käydä lääkärissä selvittämässä vaivasi syy ja muilla keinoilla hoitaa ongelmaa.

        Oon käyny lääkärissä ja mulle tehtiinkin ne molemmat tähystykset, mut ei ne mitään löytäny. Käski vaan syömään Imodiumia, ja niin oon tehnykin.. =`( Mulla siis on aina vatsa ihan löysällä, eikä mikään auta. :( Enkä nyt aina jännitäkään mitään, että se siitä johtuis.


      • dreidl
        tyttö vain kirjoitti:

        Oon käyny lääkärissä ja mulle tehtiinkin ne molemmat tähystykset, mut ei ne mitään löytäny. Käski vaan syömään Imodiumia, ja niin oon tehnykin.. =`( Mulla siis on aina vatsa ihan löysällä, eikä mikään auta. :( Enkä nyt aina jännitäkään mitään, että se siitä johtuis.

        tasoittaa vatsasi toimintaa kuituvalmisteilla? Monia on auttanut Vi-Siblin -niminen luonnontuote, jota saa apteekista ilman reseptiä.
        Lisää muutenkin kuitujen osuutta ravinnossasi. Onhan sinulta tutkittu laktoosi-intoleranssi ja keliakia?


      • tyttö vain
        dreidl kirjoitti:

        tasoittaa vatsasi toimintaa kuituvalmisteilla? Monia on auttanut Vi-Siblin -niminen luonnontuote, jota saa apteekista ilman reseptiä.
        Lisää muutenkin kuitujen osuutta ravinnossasi. Onhan sinulta tutkittu laktoosi-intoleranssi ja keliakia?

        Koitin parin päivän ajan sitä Vi-Sibliniä, mutta tuli maha tosi kipeeks siitä ja kouristeli. Laktoosirasituskokeessa olin ja keliakiakin tutkittiin. Laktoosikokeessa tuli raja-arvo. Mutta yritin jättää kaikki maitotuotteet pois ja juoda hylamaitoo, niin ei ollu apua. Ehkä tota Vi-sibliniä olis pitäny syödä kauemmin? Kuinka pian sen pitäisi auttaa?


      • Make_
        tyttö vain kirjoitti:

        Koitin parin päivän ajan sitä Vi-Sibliniä, mutta tuli maha tosi kipeeks siitä ja kouristeli. Laktoosirasituskokeessa olin ja keliakiakin tutkittiin. Laktoosikokeessa tuli raja-arvo. Mutta yritin jättää kaikki maitotuotteet pois ja juoda hylamaitoo, niin ei ollu apua. Ehkä tota Vi-sibliniä olis pitäny syödä kauemmin? Kuinka pian sen pitäisi auttaa?

        Mulla oli laktoosirasituksessa siinä ja siinä ja pärjään hyvin hyla-tuotteilla.

        Paljonko otit aluksi sitä Vi-Sibliniä,aivan varmasti kouristelee aluksi kun olet muutenkin ollut herkkävatsainen,se on aloitettava aluksi pienillä annoksilla,tulet varmasti huomaamaan että sillä on myös vaikutus ripulia vastaan ellet ole jollekin Vi-Siblin kuidun osalle allerginen.

        Nyt tarvittaisiin malttia,ei Vi-Siblin ala vaikuttamaan heti,kukaan ei pysty sanomaan missä ajassa se vaikuttaa mutta sen käytöllä ja maitotuotteiden rajoituksella sain suolistoni pois jatkuvasta ripulista,tämä oli hyvä yhdistelmä.

        Oletkos kokeillut näitä tuotteita kuten esim. Panacido tai Imodium,A-jogurtti tekee joillakin myös ihmeitä.

        Mä syön jatkuvasti hyla-viiliä,tavallista maitoa en ole juonut viitentoista vuoteen,A-jogurttia,varovasti lisäsin myös ruisleipää,kaurapuuro sopii hyvin minulle.

        Pitkäjänteinen juttu mutta jos olet labrakokeiden perusteella kunnossa niin kyllä sun ripuli häviää jossain vaiheessa,onko poissuljettu taatusti mahdollinen jännittäminen,tämä homma hoituu kokeilemalla eri vaihtoehtoja,hyviä vointeja ja sitä mahdollista ripulia ei saa ajatella,unohda se,helppo neuvoa mutta voi olla vaikeampi toteuttaa mutta sekin onnistuu aikanaan.


      • Make_
        Make_ kirjoitti:

        Mulla oli laktoosirasituksessa siinä ja siinä ja pärjään hyvin hyla-tuotteilla.

        Paljonko otit aluksi sitä Vi-Sibliniä,aivan varmasti kouristelee aluksi kun olet muutenkin ollut herkkävatsainen,se on aloitettava aluksi pienillä annoksilla,tulet varmasti huomaamaan että sillä on myös vaikutus ripulia vastaan ellet ole jollekin Vi-Siblin kuidun osalle allerginen.

        Nyt tarvittaisiin malttia,ei Vi-Siblin ala vaikuttamaan heti,kukaan ei pysty sanomaan missä ajassa se vaikuttaa mutta sen käytöllä ja maitotuotteiden rajoituksella sain suolistoni pois jatkuvasta ripulista,tämä oli hyvä yhdistelmä.

        Oletkos kokeillut näitä tuotteita kuten esim. Panacido tai Imodium,A-jogurtti tekee joillakin myös ihmeitä.

        Mä syön jatkuvasti hyla-viiliä,tavallista maitoa en ole juonut viitentoista vuoteen,A-jogurttia,varovasti lisäsin myös ruisleipää,kaurapuuro sopii hyvin minulle.

        Pitkäjänteinen juttu mutta jos olet labrakokeiden perusteella kunnossa niin kyllä sun ripuli häviää jossain vaiheessa,onko poissuljettu taatusti mahdollinen jännittäminen,tämä homma hoituu kokeilemalla eri vaihtoehtoja,hyviä vointeja ja sitä mahdollista ripulia ei saa ajatella,unohda se,helppo neuvoa mutta voi olla vaikeampi toteuttaa mutta sekin onnistuu aikanaan.

        Anteeksi paha virhe kun niin pajon puhuttiin Imodiumista,sinne Panacidon perään kuuluu Idoform,maitohappobakteeri,hyvä tuote ollut omalla kohdallani.

        Yhteenvetona vielä,kun vatsa on mennyt levottomaksi niin olen käyttänyt yhdistelmänä Vi-Siblin,muuten olethan huomioinut että sitä on myös kahta lajia,se makeutettu voi ola huonompi vaihtoehto,sitten maitohappobakteeria,juomana vesi,runsas salaatin syönti voi myös pahentaa,banaani ei sovi toisille ollenkaan.


      • tyttö vain
        Make_ kirjoitti:

        Anteeksi paha virhe kun niin pajon puhuttiin Imodiumista,sinne Panacidon perään kuuluu Idoform,maitohappobakteeri,hyvä tuote ollut omalla kohdallani.

        Yhteenvetona vielä,kun vatsa on mennyt levottomaksi niin olen käyttänyt yhdistelmänä Vi-Siblin,muuten olethan huomioinut että sitä on myös kahta lajia,se makeutettu voi ola huonompi vaihtoehto,sitten maitohappobakteeria,juomana vesi,runsas salaatin syönti voi myös pahentaa,banaani ei sovi toisille ollenkaan.

        ...söin noin kuukauden ja sillon oli maha vähän normaalimpi, mutta silti löysällä.=/ Joo ostinkin apteekista sitä Vi-Sibliniä missä ei ollut sorbitoolia vai mikä sen nimi nyt oli.. Mutta kuiteskin.:) Laitoin puuron sekaan sen mittalusikallisen. Mun maha kyllä tuli niin kipeeks etten tiiä uskallanko sitä enää kokeilla, mutta pakkohan se taitaa olla. En ainakaan ole huomannut jännittäväni mitään paitsi sillon jos pitää yhtäkkiä lähtee jonnekin, niin maha menee sekasin ja kun sitä mahaa ajattelee niin sit se vasta "sekoo". Mutta tosi noloo jos on vaikka kylässä ja menee maha sekasin. =/


      • Make_
        tyttö vain kirjoitti:

        ...söin noin kuukauden ja sillon oli maha vähän normaalimpi, mutta silti löysällä.=/ Joo ostinkin apteekista sitä Vi-Sibliniä missä ei ollut sorbitoolia vai mikä sen nimi nyt oli.. Mutta kuiteskin.:) Laitoin puuron sekaan sen mittalusikallisen. Mun maha kyllä tuli niin kipeeks etten tiiä uskallanko sitä enää kokeilla, mutta pakkohan se taitaa olla. En ainakaan ole huomannut jännittäväni mitään paitsi sillon jos pitää yhtäkkiä lähtee jonnekin, niin maha menee sekasin ja kun sitä mahaa ajattelee niin sit se vasta "sekoo". Mutta tosi noloo jos on vaikka kylässä ja menee maha sekasin. =/

        Kyllä sulla ihan oikea Vi-Siblin on,se sorbitol voi ja todennäköisesti pahentaa vaivaa.
        Kyllähän sulla tuota jännittämistä on,en ole lääkäri mutta kokemusta näistä ongelmista on.
        Kokenut sisätautilääkäri pystyy varmasti auttamaan,masennuslääkkeitäkin on käytetty mahavaivojen hoitoon menestyksellisesti mutta ei kannata lähteä niitä hakemaan ensimmäiseksi,niistä tulee kuitenkin sivuvaikutuksia,minä miehenä tiedän ja naiset tietää.
        Erittäin hyvä vatsan rauhoittaja on LIBRAX joka on reseptilääke.
        Jos se Vi-Siblin sopii sulle niin yritäpä sitä edelleen ottaa maltillisesti,se vaatii pitempää käyttöä,jos on jotain jännitettävää odotettavissa niin silloin otat PanAcidoa riittävän ajoissa.
        Näistä vaivoista on myös selvitty edellämainittujen lisäksi siten että pieni annos Diapamia ennen jotain tapahtumaa jota pelkää voi auttaa mutta lääkkeisiin tottumattomalla voi aiheuttaa tokkuraisuutta.
        Kyllä sä pääset noista ongelmista eroon mutta se vaatii kärsivällisyyttä.


      • tyttö vain
        Make_ kirjoitti:

        Kyllä sulla ihan oikea Vi-Siblin on,se sorbitol voi ja todennäköisesti pahentaa vaivaa.
        Kyllähän sulla tuota jännittämistä on,en ole lääkäri mutta kokemusta näistä ongelmista on.
        Kokenut sisätautilääkäri pystyy varmasti auttamaan,masennuslääkkeitäkin on käytetty mahavaivojen hoitoon menestyksellisesti mutta ei kannata lähteä niitä hakemaan ensimmäiseksi,niistä tulee kuitenkin sivuvaikutuksia,minä miehenä tiedän ja naiset tietää.
        Erittäin hyvä vatsan rauhoittaja on LIBRAX joka on reseptilääke.
        Jos se Vi-Siblin sopii sulle niin yritäpä sitä edelleen ottaa maltillisesti,se vaatii pitempää käyttöä,jos on jotain jännitettävää odotettavissa niin silloin otat PanAcidoa riittävän ajoissa.
        Näistä vaivoista on myös selvitty edellämainittujen lisäksi siten että pieni annos Diapamia ennen jotain tapahtumaa jota pelkää voi auttaa mutta lääkkeisiin tottumattomalla voi aiheuttaa tokkuraisuutta.
        Kyllä sä pääset noista ongelmista eroon mutta se vaatii kärsivällisyyttä.

        Niin mikä lääke tuo Librax on? Voiko lääkäriltä pyytää ihan jotain mielialalääkettä mahavaivoihin?
        Siis antaako ne sillä perusteella?
        Kiitos tosi paljon avusta! Autoit enemmän kun ne lääkärit! =)


      • Make_
        tyttö vain kirjoitti:

        Niin mikä lääke tuo Librax on? Voiko lääkäriltä pyytää ihan jotain mielialalääkettä mahavaivoihin?
        Siis antaako ne sillä perusteella?
        Kiitos tosi paljon avusta! Autoit enemmän kun ne lääkärit! =)

        Moi,
        Librax on hyvin kauan käytössä ollut lääke vatsavaivoihin,kehoittaisin vieläkin että hakeudut kokeneelle sisätautilääkärille jos ei tilanne korjaannu.

        http://www.tohtori.fi/laakkeet/tuote.php3?ID=764
        Lääkkeet - Tuotetiedot


      • syödä
        tyttö vain kirjoitti:

        Koitin parin päivän ajan sitä Vi-Sibliniä, mutta tuli maha tosi kipeeks siitä ja kouristeli. Laktoosirasituskokeessa olin ja keliakiakin tutkittiin. Laktoosikokeessa tuli raja-arvo. Mutta yritin jättää kaikki maitotuotteet pois ja juoda hylamaitoo, niin ei ollu apua. Ehkä tota Vi-sibliniä olis pitäny syödä kauemmin? Kuinka pian sen pitäisi auttaa?

        Kuitujauheet kuten visiblin, lepicol voivat olla hyödyllisiä, mutta välttämättä nekään eivät auta "kovettamaan vatsaa". Toinen ongelma niissä on, että ne saattavat lisätä ilman kehittämistä, joka saattaa aiheuttaa kouristuksia ym. vastaavia ongelmia.

        Mitähän puuroa syöt ja syötkö vieläkin viljatuotteita? Nekin saattavat lisätä tuota ongelmaa. Hylatuotteitakaan ei kannattaisi syödä, kuten ei mitään a-jugurttia ym. sillä eikös niihinkin liity vahvasti maito (jollakin tapaa).

        Maitohappobakteerit auttavat ehkä eniten varsinkin aluksi ja jos pidät taukoa ja aloitat uudelleen käytön niin vaikutukset ovat omien kokemusten mukaan "suurempia", mutta ainakin itse olen käyttänyt eri maitohappobakteerivalmisteita koko ajan. Ei niistä ainakaan haittaa ole jos ei sitten ole aivan hirveästi hyötyäkään.

        Ensimmäiseksi kannattaisi lähteä tutkimaan omaa ruokavaliotaan ja siitä ruveta miettimään mitkä asiat saattavat olla haitallisia ja mitkä aiheuttavat ongelmia.


      • Anonyymi
        Make_ kirjoitti:

        Kyllä sulla ihan oikea Vi-Siblin on,se sorbitol voi ja todennäköisesti pahentaa vaivaa.
        Kyllähän sulla tuota jännittämistä on,en ole lääkäri mutta kokemusta näistä ongelmista on.
        Kokenut sisätautilääkäri pystyy varmasti auttamaan,masennuslääkkeitäkin on käytetty mahavaivojen hoitoon menestyksellisesti mutta ei kannata lähteä niitä hakemaan ensimmäiseksi,niistä tulee kuitenkin sivuvaikutuksia,minä miehenä tiedän ja naiset tietää.
        Erittäin hyvä vatsan rauhoittaja on LIBRAX joka on reseptilääke.
        Jos se Vi-Siblin sopii sulle niin yritäpä sitä edelleen ottaa maltillisesti,se vaatii pitempää käyttöä,jos on jotain jännitettävää odotettavissa niin silloin otat PanAcidoa riittävän ajoissa.
        Näistä vaivoista on myös selvitty edellämainittujen lisäksi siten että pieni annos Diapamia ennen jotain tapahtumaa jota pelkää voi auttaa mutta lääkkeisiin tottumattomalla voi aiheuttaa tokkuraisuutta.
        Kyllä sä pääset noista ongelmista eroon mutta se vaatii kärsivällisyyttä.

        Nyt on todellista ammatti apua... APUA


      • Anonyymi
        tyttö vain kirjoitti:

        Niin mikä lääke tuo Librax on? Voiko lääkäriltä pyytää ihan jotain mielialalääkettä mahavaivoihin?
        Siis antaako ne sillä perusteella?
        Kiitos tosi paljon avusta! Autoit enemmän kun ne lääkärit! =)

        Ei kannata helpolla oloittaa mitään mieliala lääkkeitä, ne turruttaa ja niistä on vaikea päästä eroon/koukkuuntuu ja saattaa tulla hyvinkin ylipainoa reilusti noista psyyke lääkkeistä, ihan kymmeniä kiloja....josta on sitten suuri ongelma.... 😂😂


    • vatsapoika

      en tiedä luetko tätä vielä. ehkä saat ilmoituksen sähköpostiisi. lue linkittämäni ketju. sinun oireet ovat minulle hyvin tutut. Uskon että tästä linkistä voi olla sinulle hyötyä. ei kannata vain taltuttaa oireita lääkkeillä, vaan yrittää selvittää itse mistä ruoista ja aineista ne johtuvat. olen itsekin käynyt kaikki lääkäreiden testit läpi, lopputuloksena ärtynyt suoli -oireyhtymä, jonka kanssa "pitää vain oppia elämään". Ei lääkäreitä, edes sisätautilääkäriä, tuntunut nappaavan auttaa ongelman kanssa elämistä. tuskaistahan se on, mutta jossei lääkärit auta, niin pakko itse selvitellä ja etsiä parannusta. tämän vaivan kanssa on todella tuskaista elää. toimiva vatsa on ihana asia ja parantaa elämänlaatua huomattavasti. itsekin vielä etsin ratkaisua, mutta uskon että se vielä löytyy ja että olen löytänyt oikean suunnan.

      http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000202&posting=22000000012220785

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe