Yskä ja nuha: milloin lääkäriin??

Maria~

Mulla on jatkunut ensin kamala yskä 2 viikkoa ja nyt on alkanut yskän lisäksi tulla nuhakin.

Eli olen ollut nyt kipeenä yli 2 viikkoa.

Milloin kannattaa mennä lääkäriin? Mulla sattuu joskus päähän yskiessä (ohimoiden kohdalle).

Olen käyttänyt apteekin tuotteita tähän.

Olen lukenut eri kirjoista ja niissä on mainittu kaikkea väliltä 1-4.

7

3231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikkapa

huomenna.

• vähintään kolme viikkoa

Ei se yskä mikään päivän juttu ole, vaan noin kolmen viikon. Jos ei ole muita oireita (kuumetta päivätolkulla), niin kahdesta viikosta ei tarvitse huolestua. Paljon vettä pitää juoda, niin lima irtoaa. Tämäkin on lääkärin neuvo. Vesi on yhtä tehokasta kuin joku yskänlääkekin. Burana on tehorohto. Lääkettä alussa paljon ja sitten vähennetään.

Etköhän sinä siitä parane ajan kanssa aivan normaalisti.

• Liisukka

Hei sinuna menisin jo lääkäriin. Tuo yskä voi johtua poskiontelotulehduksesta / kipua otsassa ja poskilla. Minulla on ollut näin pariin otteeseen. Yskästä ja tukkoisuudesta menin valittamaan ja poskiontelotulehdus oli molemmilla kerroilla. Yskä voi johtua myös korvatulehduksesta, joten ei kannata arvailla vaan mennä lääkärille.

• Nimetön

Yskän takia ei yleensä saa hätäillä, yskä lähtee yskimällä. Jos tulee muita oireita, silloin kannattaa käydä lääkärin juttusilla. Itse yskin kuukauden, sitten rupes tulemaan rinta ja selkä kipeeksi ja hetken käveltyäni voimaton olo. Lääkäri ei pahempaa löytänyt, hieman rahisi keuhkot, määräsi kuurin pitkittyneeseen keuhkoputkentulehdukseen,
      7 päivää lääkettä syönyt, kivut häviävät ja voimat palaavat, joten joku pöpö oli .
      Tiedän lapsia jotka yskivät useita kuukausia talven aikana, eikä mitään syytä löydy.

• OmenaPäärynäAppelsiini

Sori, nyt tän keskustelun alottaja, et kysyn ite täs yhtä juttuu, mut tää liittyy kyl aiheesee.

Milloin lääkäriin, jos kuume on jatkunut jo n. 4pv, mutta kuume ei ole kuitenkaan korkea (36,8), nenä vuotaa kuin Tammerkoski.

• Mursmeikke

Tuota ei ees lasketa kuumeeks.. Sit ku nouseee yli 40'C nii sit voit tilata ambulanssin hakemaan hoitoon. Sori ku vastasin näi vanhaan juttuun :DD

• wsdefg

Itellä alko viikko sitte ryyppyreissun jälkeen kurkku kipeäksi, ja seuraavana päivänä nenä alkoi vuotamaan niinku viimestä päivää, ja neljä päivää sitten alkoi yskä ja tää vaan pahenee koko ajan. Keuhkot yskin kohta pihalle, kurkkuun sattuu kun yskii ja tuntuu et joka paikkaan sattuu kun yskii, en todellakaan kestä tätä 3 viikkoa! Onko tämä normi flunssa? Muutenki alhainen hemoglobiini niin vielä tämä. Ei jaksa tehä mitään. Kuumeinen olo on välillä mutta en tiedä onko, kun en ole vielä kerennyt hommata kuumemittaria. :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      65
      3442
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2990
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2366
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      12
      1424
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1346
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1098
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      822
    Aihe