Yskä ja nuha: milloin lääkäriin??

Maria~

Mulla on jatkunut ensin kamala yskä 2 viikkoa ja nyt on alkanut yskän lisäksi tulla nuhakin.

Eli olen ollut nyt kipeenä yli 2 viikkoa.

Milloin kannattaa mennä lääkäriin? Mulla sattuu joskus päähän yskiessä (ohimoiden kohdalle).

Olen käyttänyt apteekin tuotteita tähän.

Olen lukenut eri kirjoista ja niissä on mainittu kaikkea väliltä 1-4.

7

3169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikkapa

      huomenna.

    • vähintään kolme viikkoa

      Ei se yskä mikään päivän juttu ole, vaan noin kolmen viikon. Jos ei ole muita oireita (kuumetta päivätolkulla), niin kahdesta viikosta ei tarvitse huolestua. Paljon vettä pitää juoda, niin lima irtoaa. Tämäkin on lääkärin neuvo. Vesi on yhtä tehokasta kuin joku yskänlääkekin. Burana on tehorohto. Lääkettä alussa paljon ja sitten vähennetään.

      Etköhän sinä siitä parane ajan kanssa aivan normaalisti.

    • Liisukka

      Hei sinuna menisin jo lääkäriin. Tuo yskä voi johtua poskiontelotulehduksesta / kipua otsassa ja poskilla. Minulla on ollut näin pariin otteeseen. Yskästä ja tukkoisuudesta menin valittamaan ja poskiontelotulehdus oli molemmilla kerroilla. Yskä voi johtua myös korvatulehduksesta, joten ei kannata arvailla vaan mennä lääkärille.

    • Nimetön

      Yskän takia ei yleensä saa hätäillä, yskä lähtee yskimällä. Jos tulee muita oireita, silloin kannattaa käydä lääkärin juttusilla. Itse yskin kuukauden, sitten rupes tulemaan rinta ja selkä kipeeksi ja hetken käveltyäni voimaton olo. Lääkäri ei pahempaa löytänyt, hieman rahisi keuhkot, määräsi kuurin pitkittyneeseen keuhkoputkentulehdukseen,
      7 päivää lääkettä syönyt, kivut häviävät ja voimat palaavat, joten joku pöpö oli .
      Tiedän lapsia jotka yskivät useita kuukausia talven aikana, eikä mitään syytä löydy.

    • OmenaPäärynäAppelsiini

      Sori, nyt tän keskustelun alottaja, et kysyn ite täs yhtä juttuu, mut tää liittyy kyl aiheesee.

      Milloin lääkäriin, jos kuume on jatkunut jo n. 4pv, mutta kuume ei ole kuitenkaan korkea (36,8), nenä vuotaa kuin Tammerkoski.

    • Mursmeikke

      Tuota ei ees lasketa kuumeeks.. Sit ku nouseee yli 40'C nii sit voit tilata ambulanssin hakemaan hoitoon. Sori ku vastasin näi vanhaan juttuun :DD

    • wsdefg

      Itellä alko viikko sitte ryyppyreissun jälkeen kurkku kipeäksi, ja seuraavana päivänä nenä alkoi vuotamaan niinku viimestä päivää, ja neljä päivää sitten alkoi yskä ja tää vaan pahenee koko ajan. Keuhkot yskin kohta pihalle, kurkkuun sattuu kun yskii ja tuntuu et joka paikkaan sattuu kun yskii, en todellakaan kestä tätä 3 viikkoa! Onko tämä normi flunssa? Muutenki alhainen hemoglobiini niin vielä tämä. Ei jaksa tehä mitään. Kuumeinen olo on välillä mutta en tiedä onko, kun en ole vielä kerennyt hommata kuumemittaria. :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      152
      6409
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3868
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1995
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1488
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe