Yskä ja nuha: milloin lääkäriin??

Maria~

Mulla on jatkunut ensin kamala yskä 2 viikkoa ja nyt on alkanut yskän lisäksi tulla nuhakin.

Eli olen ollut nyt kipeenä yli 2 viikkoa.

Milloin kannattaa mennä lääkäriin? Mulla sattuu joskus päähän yskiessä (ohimoiden kohdalle).

Olen käyttänyt apteekin tuotteita tähän.

Olen lukenut eri kirjoista ja niissä on mainittu kaikkea väliltä 1-4.

7

3258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikkapa

huomenna.

• vähintään kolme viikkoa

Ei se yskä mikään päivän juttu ole, vaan noin kolmen viikon. Jos ei ole muita oireita (kuumetta päivätolkulla), niin kahdesta viikosta ei tarvitse huolestua. Paljon vettä pitää juoda, niin lima irtoaa. Tämäkin on lääkärin neuvo. Vesi on yhtä tehokasta kuin joku yskänlääkekin. Burana on tehorohto. Lääkettä alussa paljon ja sitten vähennetään.

Etköhän sinä siitä parane ajan kanssa aivan normaalisti.

• Liisukka

Hei sinuna menisin jo lääkäriin. Tuo yskä voi johtua poskiontelotulehduksesta / kipua otsassa ja poskilla. Minulla on ollut näin pariin otteeseen. Yskästä ja tukkoisuudesta menin valittamaan ja poskiontelotulehdus oli molemmilla kerroilla. Yskä voi johtua myös korvatulehduksesta, joten ei kannata arvailla vaan mennä lääkärille.

• Nimetön

Yskän takia ei yleensä saa hätäillä, yskä lähtee yskimällä. Jos tulee muita oireita, silloin kannattaa käydä lääkärin juttusilla. Itse yskin kuukauden, sitten rupes tulemaan rinta ja selkä kipeeksi ja hetken käveltyäni voimaton olo. Lääkäri ei pahempaa löytänyt, hieman rahisi keuhkot, määräsi kuurin pitkittyneeseen keuhkoputkentulehdukseen,
      7 päivää lääkettä syönyt, kivut häviävät ja voimat palaavat, joten joku pöpö oli .
      Tiedän lapsia jotka yskivät useita kuukausia talven aikana, eikä mitään syytä löydy.

• OmenaPäärynäAppelsiini

Sori, nyt tän keskustelun alottaja, et kysyn ite täs yhtä juttuu, mut tää liittyy kyl aiheesee.

Milloin lääkäriin, jos kuume on jatkunut jo n. 4pv, mutta kuume ei ole kuitenkaan korkea (36,8), nenä vuotaa kuin Tammerkoski.

• Mursmeikke

Tuota ei ees lasketa kuumeeks.. Sit ku nouseee yli 40'C nii sit voit tilata ambulanssin hakemaan hoitoon. Sori ku vastasin näi vanhaan juttuun :DD

• wsdefg

Itellä alko viikko sitte ryyppyreissun jälkeen kurkku kipeäksi, ja seuraavana päivänä nenä alkoi vuotamaan niinku viimestä päivää, ja neljä päivää sitten alkoi yskä ja tää vaan pahenee koko ajan. Keuhkot yskin kohta pihalle, kurkkuun sattuu kun yskii ja tuntuu et joka paikkaan sattuu kun yskii, en todellakaan kestä tätä 3 viikkoa! Onko tämä normi flunssa? Muutenki alhainen hemoglobiini niin vielä tämä. Ei jaksa tehä mitään. Kuumeinen olo on välillä mutta en tiedä onko, kun en ole vielä kerennyt hommata kuumemittaria. :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      24
      2385
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      112
      1987
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1637
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1493
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1437
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1045
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      976
    8. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      929
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      927
    10. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      925
    Aihe