Kertokaa ihmiset mitä voisi näppärä tehdä kaljapullon korkeista?Kaikki vinkit talteen otetaan.Kiitos.(paljon on korkkeja tallessa.)
Kaikkia sitä kerätään
28
1651
Vastaukset
- ani_liini
Kun tekee puusta kädensijan ja panee siihen muutaman korkin tulee melko hyvä apuväline kalojen suomustamiseen.
Mutta enemmälle en keksi käyttöä, jos on fakiiri voisi tehdä vaikka juoksumaton.- unohtua
tuo suomustus vehje on myös hyvä idea, mut miten kauan kestää tosikäytössä? (vanha idis muutes).
- Rajatapaus
Tarvitset riittävästi, jos aiot pihakäytävät päälystää.
WC:n laatoitus kävisi harjoitustyömaasta. Oviverhoja on jo monella. - Iili
...pannunalusia. Naulaavat korkit lautaan, ja siinä se. - Huonojahan sellaiset pannunalustat ovat. Pannu ei pysy kuumana ja alusta on liukas. Ostin kerran sellaisen myyjäisitä ja heitin sen pian menemään.
Kaikkeahan sitä kerätään. Minulla on noin miljoona muovikassia. Mitähän niilläkin tekisi, kun ei niitä kaikkia ehdi elämänsä aikana roskapussinakaan käyttää. Joka päivä tulee yksi uusi lisää. Olen joskus ostanut niitä kauppojen kangaspusseja, mutta enhän minä muista kuljettaa niitä mukanani.- Hintriika
Sinähän tuhlaripoika olet! Minä taittelen muovikassin taskuun kauppaan lähtiessä. Tai oikeastaan minulla on aina joku muovipussi takin taskussa varalta. Se ei vie paljon tilaa, kun ei jätä taitellessa ilmaa väliin.
Käytän pussit niin loppuun, että viimeisen palveluksen tekevät, kun kannan niillä lehtiä lehtilaatikkoon (muovipussin tietenkin panen sinne sekajätteisiin).
Yhden muovipussin elinkaari minun taloudessani on useita viikkoja. Laskepa, mitä säästän! Köyhälle sentti on metrin alku - vai miten se nyt meni! - tehtyjä sitten
ne ois pitänyt naulata toisinpäin siihen alustaan. Etkö todellakaan tiedä mitä voisit niistä muovipusseista tehdä? Kuule kun leikkaat ne niin kuin matonkuteet ja meet kutomaan, niin sulla on lähes ilmaiseksi kallis (kaupasta ostettuna kallis) muovimatto lattiallesi!!!
- sekajätteisiin
Hintriika kirjoitti:
Sinähän tuhlaripoika olet! Minä taittelen muovikassin taskuun kauppaan lähtiessä. Tai oikeastaan minulla on aina joku muovipussi takin taskussa varalta. Se ei vie paljon tilaa, kun ei jätä taitellessa ilmaa väliin.
Käytän pussit niin loppuun, että viimeisen palveluksen tekevät, kun kannan niillä lehtiä lehtilaatikkoon (muovipussin tietenkin panen sinne sekajätteisiin).
Yhden muovipussin elinkaari minun taloudessani on useita viikkoja. Laskepa, mitä säästän! Köyhälle sentti on metrin alku - vai miten se nyt meni!vaan energiajätteisiin! -oli sitten vaik miten kulutettu, muovi on muovia.
- onko sulla
oikeasti niin monta muovipussia kotonas, vai sanoitko vain vertauskuvauksellisesti? kiinnostais ihan oikeast kuulla..
- Hintriika
sekajätteisiin kirjoitti:
vaan energiajätteisiin! -oli sitten vaik miten kulutettu, muovi on muovia.
Neuvopa nyt tarkemmin, mihin se panen, kun roskakatoksessa on pönttöjä lehdille, kartongille, biojätteille ja sekajätteille? Heitänkö tuuleen liehumaan?
Hintriika kirjoitti:
Neuvopa nyt tarkemmin, mihin se panen, kun roskakatoksessa on pönttöjä lehdille, kartongille, biojätteille ja sekajätteille? Heitänkö tuuleen liehumaan?
Tulevan vuoden alussa lajitteluvaatimuksia tiukennetaan ja useimmissa vähintään viiden asunnon taloyhtiöissä joudutaan hankkimaan parikin erilaista uutta lajitteluastiaa.
Muovikassien ostamisen voisi mielestäni helposti lopettaa (melkein) kokonaan. Kangaskassit kulkevat helposti mukana ja yhden voisi taitella kaikkiin mahdollisiin paikkoihin, laukkuun, salkkuun, autoon, taskuun ym. Tai ainakin yksi muovikassi voisi kiertää mukana, ellei kankaisia haluaisi.
Kun lähtee erityisesti kauppaan, miksi ihmeessä ei voisi ottaa kassia mukaan?
Itse sain herätyksen, kun huomasin omistavani jätesäkillisen muovikasseja. Olin maksanut niistä
paljon rahaa ja niillä markoilla olin saanut vain hirveän määrän ongelmajätettä.onko sulla kirjoitti:
oikeasti niin monta muovipussia kotonas, vai sanoitko vain vertauskuvauksellisesti? kiinnostais ihan oikeast kuulla..
Tiedän, ettet esittänyt minulle kysymystäsi, mutta vastaus kiinnostaisi minuakin.
Montakohan siististi taiteltua muovikassia mahtuu isoon jätesäkkiin?
Itse kauhistuin, kun kerran huomasin omistavani täyden jätesäkillisen muovikasseja. Olin maksanut niistä paljon rahaa ja niillä markoilla olin saanut vain hirveän määrän ongelmajätettä.
Olen parantanut tapani. ;)
- Iltamyöhä
Minulla on pannunaluset (2 kpl), joihin on pullonkorkit piilotettu virkkaamalla. Jokainen korkki erikseen ympäri punaisella langalla ja ne on pantu muotoon ehkä lähinnä vinoneliö ja vihreällä langalla virkattu sitten lehdet ja varsi = ripustuslenkki. Minusta tuo näyttää vadelmalta. Yhteensä 15 korkkia.
- pistä sen
pannunalusen päälle tulikuuma kattila, niin johan langat palavat poikki.
- Iltamyöhä
pistä sen kirjoitti:
Tässä vaiheessa olikin kyse vasta siitä mitä korkeista vois tehdä, ei sen valmiin tuotteen kestämisestä. Sitäpaitsi tämä virkattu tuote on kaunis katsella siinä seinällä tai missä sitä itsekukin pitää.
pistä sen kirjoitti:
Kyllä villalanka kestää kuumaakin.
Ryhdytään vaan kaikki virkkaamaan. - Siis ne joilla niitä kruunukorkkeja on. ;)
- Hintriika
Kruunukorkeista tehtyjä "kuraralleja" olen nähnyt joskus. Siis alustaan naulataan korkkeja väärinpäin, jolloin niihin voi raapia kuran ja jään kenkien pohjista. Ralli on tietenkin ulkokäyttöön, joten sille on tarvetta vain, jos asuu omakoti- tai rivitalossa.
- tämä oli
ensimmäinen viisas neuvo tässä keskustelussa... omieni lisäksi. :)
- tehdä
verkonpainoja. Siimaa ja korkkeja ja mielikuvitusta muotoon ja painon kokoon.
- isoäiti*
Muutama pussillinen kruunukorkkeja tarvitaan
painoon, jos haluaa itse hukuttautua.
Siinä olisivat arvossaan - sellast'
isoäiti* kirjoitti:
Muutama pussillinen kruunukorkkeja tarvitaan
painoon, jos haluaa itse hukuttautua.
Siinä olisivat arvossaanhlluis tehä?
jaa, meinaaks et ois ne korkinaluset ensinnä ite tyhjentäny? :)) - isoäiti*
sellast' kirjoitti:
hlluis tehä?
jaa, meinaaks et ois ne korkinaluset ensinnä ite tyhjentäny? :))Mulle ei kalja maistu mutta muuten olen
erittäin suunnittelevainen luonne.
Saanko sinun korkkisi?
Ehdotan että, otat muutaman kourallisen korkkeja esille vaikka pöydälle, kääntelet ja katselet niitä, teet erilaisia asetelmia erivärisistä korkeista sekä levitellen että kasaillen, tunnustelet pintoja, annat ajatusten virrata ja otat vaikka lapsenlapset tai muita lapsia mukaan ideoimaan millaisia hyödyllisiä tai hauskoja käyttötarkoituksia voisitte niille keksiä.
Minusta oli hauska pysähtyä hetkeksi pohdiskelemaan kysymystäsi, mutten keksinyt yhtään uutta ratkaisua juututtuani miettimään kysymyksiä, joihin sinä voit saada yllä mainitulla tavalla vastauksen.
Mieti myös millaisia ominaisuuksia korkeilla on? Ne ovat toiselta puolen teräviä ja karkeita, toiselta puolen liukkaita ja sileitä. Niissä on metallia ja muovia. Niistä lähtee mielenkiintoinen ääni. Missä niitä erityisominaisuuksia voisi hyödyntää?
Miten niitä voi työstää? Pujottaa tai ripustaa laittamalla yhden tai useamman reiän keskelle tai reunaan, naulata, liimata, ruuvata, upottaa massaan ja ...
Minkä kanssa ja miten niitä voi yhdistää? Puuhun, betoniin, saveen, lautaan, teräslankaan, kangaspussiin, laatikkoon...
Toivotan sinulle hauskoja hetkiä ja luovia ideoita korkkiesi parissa. Kerrothan meillekin, mitä uutta keksitte.- eijuuN05
laita korkkiin reikä, pujota naruun, solmu, uusi korkki, solmu jne. saat persoonallisen tuulikellon.ei muuta kun oksaan tai verannalle liehumaan.
- Hintriika
Tuosta tuli ajatus, että niistä saisi myös persoonallisen oviverhon. Ehkä pitäisi liimata kaksi korkkia vastakkain (naru tai muoviliuska väliin), ettei repisi itseään teräviin reunoihin... Saluunamainen tunnelma esim. johonkin saunakamariin! Miksei niistä voisi tehdä ikkunaverhotkin.
- Iltamyöhä
Hintriika kirjoitti:
Tuosta tuli ajatus, että niistä saisi myös persoonallisen oviverhon. Ehkä pitäisi liimata kaksi korkkia vastakkain (naru tai muoviliuska väliin), ettei repisi itseään teräviin reunoihin... Saluunamainen tunnelma esim. johonkin saunakamariin! Miksei niistä voisi tehdä ikkunaverhotkin.
Juuri sama tuli mieleeni, kun luin tuota edellistä viestiä (eijuuN05)?-korkki.
Sekin tuli mieleeni, että kasa korkkeja pöydälle ja vuorotellen siitä niitä napsimaan niin ettei yksikään muu korkki heilahda (kuten tulitikuilla) seuraleikki!!! Aika kuluisi siinäkin touhutessa vaikka puolison kanssa. Eks´jeh!! - Mites olis
Iltamyöhä kirjoitti:
Juuri sama tuli mieleeni, kun luin tuota edellistä viestiä (eijuuN05)?-korkki.
Sekin tuli mieleeni, että kasa korkkeja pöydälle ja vuorotellen siitä niitä napsimaan niin ettei yksikään muu korkki heilahda (kuten tulitikuilla) seuraleikki!!! Aika kuluisi siinäkin touhutessa vaikka puolison kanssa. Eks´jeh!!Paiskaa roskikseen. Jotenkin tuntuisi sopivimmalta paikalta.
- ideasta
Mites olis kirjoitti:
Paiskaa roskikseen. Jotenkin tuntuisi sopivimmalta paikalta.
koituu vähiten vaivaa ja kuluja.
- Hintriika
ideasta kirjoitti:
koituu vähiten vaivaa ja kuluja.
Pullonkorkit ratsastavat kohti auringonlaskua.
The end
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541431- 741395
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101175Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461097Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht32916Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231904vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163878Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20817Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804