Olen säästynyt Blair Witch Projectilta ihmeen kaupalla, siksi kysynkin onko elokuva jännittävä. Tietenkin mielipiteitä on niin monia kuin katsojiakin ja jotkut eivät reagoi kauhuun millään tavalla.
Sisko katsoi sen joku vuosi sitten, ja näki siitä painajaisia monia päiviä.
Blair Witch
9
758
Vastaukset
- neiti halla
Se ei ole hyvä elokuva.
Tosin uskon, että tässäkin on "Kauna-ilmiö": jotkut pelkää ihan hirveesti, ja toisten mielestä elokuva on yhtä paskaa. Olis mielenkiintoista tietää mihin tää perustuu.- J. Jokunen
"Se ei ole hyvä elokuva.
Tosin uskon, että tässäkin on "Kauna-ilmiö": jotkut pelkää ihan hirveesti, ja toisten mielestä elokuva on yhtä paskaa. Olis mielenkiintoista tietää mihin tää perustuu."
... siihen, että jokainen ihminen on erilainen!
Ja kyllä BWP kannattaa ehdottomasti katsastaa, jos sitä ei ole nähnyt! Itse antaisin sille arvosanan 7-.
- nimimerkki
Tutustumisen arvoinen ainakin! Itse pidin siitä sen toteutuksen tuoreuden takia.
- -mie-
Mun mielestä leffa oli ihan ok, katsottava. Ei mikään hirmu jännä.
Kaverini katsoi sen myöhemmin ja oli kuulemma ollut kauhusta kankeana.
Eli minkä kukin kauheana/jännänä/hyvänä kokee... - animagus
...Blair Witch on yksi turhimpia elokuvia minkä olen nähnyt eikä edes kovin pelottava.
- ihan
hyvä
- metsien mies
Olihan se aika hyvä leffa. Hyvin pystyy eläytymään tapahtumiin, jos on itse ollut joskus synkässä metsässä yöaikaan ihan keskellä korpea. Helsingin Sanomathan teki leffan ensi-illan jälkeen jutun, jossa muutama pahaa aavistamaton (nais)toimittaja lähetettiin Kainuun metsiin tekemään muka jotain vaellusaiheista juttua ja muut kollegat sitten tekivät yöllä heille kiusaa BWP-tyyliin. Aika hyytävät tunnelmat oli muistaakseni tytöillä... Kauhuun ei aina tarvita verisiä kirveitä ja silpoutuneita ruumiita.
Se, mikä tekee BWP:stä jollain tavalla erikoisen on sen dokumentaarinen tyyli. Siinä missä tanskalaiset ovat lanseeranneet dogmansa, BWP:n tekijät ottivat surutta käyttöön samantapaisen kuvaustavan ja, jos Lars Von Trierin leffat kolahtavat dokumentaarisuudellaan, niin ehkä siinä on sitten BWP:n voima.
Tarina itsessään on jokseenkin peruskamaa. Metodiltaan elokuva on siinä määrin erikoinen, että lopulta metsään hortoilemaan lähteneet kolme nuorukaista (näyttelijät) saivat lapuilla ohjeita, mitä pitää tehdä ja elivät sitten kolmestaan koko 'kauhun' ja se tunkee kyllä BWP:stä ulos voimalla. Kaikkia tuollainen metodi ei taida hirveästi inspiroida, mutta kuvamaailmaltaan se on sen verran tehokas, että vaikken muuten painajaisia kauhuelokuvista näe, niin tärisevä kamera ja pelosta vääntyneet ilmeet tulivat uniin.
Vaikea sanoa lopulta, mihin elokuvien joukossa se sijoittuu. Se on pioneeri tavallaan ja sitä kautta klassikko, mutta toisaalta sen tarina ja juonenkehitys ei tuo mitään uutta kauhugenreen. Kannattaa katsoa ja vapista, mutta jos leffaan pettyy, niin eipä sekään toisaalta mikään ihme olisi.- fskj
ei muuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi811960En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k201674- 321507
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2061396Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt331267- 871029
- 26943
- 22828
Aivottomat
Illalla yritin nukkua vuokratalossa. Klo 22.30 - 24.00 välillä 5 autoa ajoi rapun eteen, nuoria kuskaten. Eikö tule mie23817Oho! Jari Isometsä lataa suorat sanat Farmi Suomesta - Kovaa kritiikkiä: "Ei oikein enää nappaa..."
Jari Isometsä antaa kovaa kritiikkiä Farmi Suomi -realityn nykymenosta. Oletko samaa mieltä hiihtäjälegendan kanssa? L19812