Oon ajatellu maalauttaa puskurit korin väriseksi. Itse pistäisin kyllä nätin maalikerroksen spray-maalilla, mutta mahtaako tuo kestää?!? Olisiko syytä alle pistää jotain tartunta-primeriä?
Puskuri korinväriseksi
3
2614
Vastaukset
- wileni
Kannattaa pistäytyä jossakin automaalaamossa kysäisemässä hinta-arvio puskureiden maalaamisesta. Puskureihin menee melkoisen monta spray-pulloa (=monta euroa), eikä spray-maali ole läheskään yhtä kestävää, kuin varsinainen automaali.
- on kyl
Höps, jos auto on 15 vuotta vanha, niin ei kannata maksaa puskurin maalaamisesta. Hinta on varmasti n. 150-200e per puskuri, sillä maalari haluaa tehdä itse pohjatyön, jos haluat jotain takuuta kestolle. Lisähintaa tuokin sitten purkaus- ja kasaustyöt.
Puskureiden maalaus on helppoa, puhdistat kunnon rasvanpoistoaineella ja purat kaikki ylimääräiset edestä (mahd. vilkut, pesurit). Kovimmat sissit karhentaa pinnan hienolla santapaperilla. Mutta jos on hyvä pinta niin puhdistus riittää.
Sitten kerros plastic primeria (muovintartunta-aine), maksaa n. 12e. Purkki riittää molempiin puskureihin.
Sen päälle pohjamaali hieman tulevan sävyn mukaan (harmaa, musta tai valkoinen). Sitä muutama kerros. Menee 1-2 purkkia yhteensä puskureihin. Purkki alle 10e.
Sitten itse väri. Värikartasta katsomaan oikea sävy esim. nh-512, ainakin Mastonilla löytyy lähes kaikki sävyt. Eli 3-4 kerrosta kilikalipurkilla väriä, annat kuivua kunnolla jokaisen välissä. Purkki maksaa ehkä 7e, itse sain menemään 2 purkkia.
Värin päälle kirkaslakkaa 2 kerrosta. Purkki maksaa ehkä alle 10e.
Tulos kestänyt viime talven yli jo. Ja on aivan kuin alkuperäinen, ei huomaa että olisi maalattu jälkeenpäin. Niin ja kannattaa tasoitella muovikitillä kohdat, joissa syviä naarmuja, etukäteen tietenkin =). - Wolsumies
on kyl kirjoitti:
Höps, jos auto on 15 vuotta vanha, niin ei kannata maksaa puskurin maalaamisesta. Hinta on varmasti n. 150-200e per puskuri, sillä maalari haluaa tehdä itse pohjatyön, jos haluat jotain takuuta kestolle. Lisähintaa tuokin sitten purkaus- ja kasaustyöt.
Puskureiden maalaus on helppoa, puhdistat kunnon rasvanpoistoaineella ja purat kaikki ylimääräiset edestä (mahd. vilkut, pesurit). Kovimmat sissit karhentaa pinnan hienolla santapaperilla. Mutta jos on hyvä pinta niin puhdistus riittää.
Sitten kerros plastic primeria (muovintartunta-aine), maksaa n. 12e. Purkki riittää molempiin puskureihin.
Sen päälle pohjamaali hieman tulevan sävyn mukaan (harmaa, musta tai valkoinen). Sitä muutama kerros. Menee 1-2 purkkia yhteensä puskureihin. Purkki alle 10e.
Sitten itse väri. Värikartasta katsomaan oikea sävy esim. nh-512, ainakin Mastonilla löytyy lähes kaikki sävyt. Eli 3-4 kerrosta kilikalipurkilla väriä, annat kuivua kunnolla jokaisen välissä. Purkki maksaa ehkä 7e, itse sain menemään 2 purkkia.
Värin päälle kirkaslakkaa 2 kerrosta. Purkki maksaa ehkä alle 10e.
Tulos kestänyt viime talven yli jo. Ja on aivan kuin alkuperäinen, ei huomaa että olisi maalattu jälkeenpäin. Niin ja kannattaa tasoitella muovikitillä kohdat, joissa syviä naarmuja, etukäteen tietenkin =).Eipä tuohon lisäämistä ole.
Näin tehtiin kaverin mersun puskureihin ja tämän jälkeen kolaroituaan herra vei auton ammattimaalaamoon jossa maalari kysyi missä olet nuo puskurit peilit maalauttanu? Me siinä tietenkin että voi poijjaat...
Eli jos vaan on halua ja taitoa vähääkään niin kyllä se onnistuu aivan itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836059
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474095- 1314021
- 693823
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262978Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72577Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?412445- 282262
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501859