Oon ajatellu maalauttaa puskurit korin väriseksi. Itse pistäisin kyllä nätin maalikerroksen spray-maalilla, mutta mahtaako tuo kestää?!? Olisiko syytä alle pistää jotain tartunta-primeriä?
Puskuri korinväriseksi
3
2578
Vastaukset
- wileni
Kannattaa pistäytyä jossakin automaalaamossa kysäisemässä hinta-arvio puskureiden maalaamisesta. Puskureihin menee melkoisen monta spray-pulloa (=monta euroa), eikä spray-maali ole läheskään yhtä kestävää, kuin varsinainen automaali.
- on kyl
Höps, jos auto on 15 vuotta vanha, niin ei kannata maksaa puskurin maalaamisesta. Hinta on varmasti n. 150-200e per puskuri, sillä maalari haluaa tehdä itse pohjatyön, jos haluat jotain takuuta kestolle. Lisähintaa tuokin sitten purkaus- ja kasaustyöt.
Puskureiden maalaus on helppoa, puhdistat kunnon rasvanpoistoaineella ja purat kaikki ylimääräiset edestä (mahd. vilkut, pesurit). Kovimmat sissit karhentaa pinnan hienolla santapaperilla. Mutta jos on hyvä pinta niin puhdistus riittää.
Sitten kerros plastic primeria (muovintartunta-aine), maksaa n. 12e. Purkki riittää molempiin puskureihin.
Sen päälle pohjamaali hieman tulevan sävyn mukaan (harmaa, musta tai valkoinen). Sitä muutama kerros. Menee 1-2 purkkia yhteensä puskureihin. Purkki alle 10e.
Sitten itse väri. Värikartasta katsomaan oikea sävy esim. nh-512, ainakin Mastonilla löytyy lähes kaikki sävyt. Eli 3-4 kerrosta kilikalipurkilla väriä, annat kuivua kunnolla jokaisen välissä. Purkki maksaa ehkä 7e, itse sain menemään 2 purkkia.
Värin päälle kirkaslakkaa 2 kerrosta. Purkki maksaa ehkä alle 10e.
Tulos kestänyt viime talven yli jo. Ja on aivan kuin alkuperäinen, ei huomaa että olisi maalattu jälkeenpäin. Niin ja kannattaa tasoitella muovikitillä kohdat, joissa syviä naarmuja, etukäteen tietenkin =). - Wolsumies
on kyl kirjoitti:
Höps, jos auto on 15 vuotta vanha, niin ei kannata maksaa puskurin maalaamisesta. Hinta on varmasti n. 150-200e per puskuri, sillä maalari haluaa tehdä itse pohjatyön, jos haluat jotain takuuta kestolle. Lisähintaa tuokin sitten purkaus- ja kasaustyöt.
Puskureiden maalaus on helppoa, puhdistat kunnon rasvanpoistoaineella ja purat kaikki ylimääräiset edestä (mahd. vilkut, pesurit). Kovimmat sissit karhentaa pinnan hienolla santapaperilla. Mutta jos on hyvä pinta niin puhdistus riittää.
Sitten kerros plastic primeria (muovintartunta-aine), maksaa n. 12e. Purkki riittää molempiin puskureihin.
Sen päälle pohjamaali hieman tulevan sävyn mukaan (harmaa, musta tai valkoinen). Sitä muutama kerros. Menee 1-2 purkkia yhteensä puskureihin. Purkki alle 10e.
Sitten itse väri. Värikartasta katsomaan oikea sävy esim. nh-512, ainakin Mastonilla löytyy lähes kaikki sävyt. Eli 3-4 kerrosta kilikalipurkilla väriä, annat kuivua kunnolla jokaisen välissä. Purkki maksaa ehkä 7e, itse sain menemään 2 purkkia.
Värin päälle kirkaslakkaa 2 kerrosta. Purkki maksaa ehkä alle 10e.
Tulos kestänyt viime talven yli jo. Ja on aivan kuin alkuperäinen, ei huomaa että olisi maalattu jälkeenpäin. Niin ja kannattaa tasoitella muovikitillä kohdat, joissa syviä naarmuja, etukäteen tietenkin =).Eipä tuohon lisäämistä ole.
Näin tehtiin kaverin mersun puskureihin ja tämän jälkeen kolaroituaan herra vei auton ammattimaalaamoon jossa maalari kysyi missä olet nuo puskurit peilit maalauttanu? Me siinä tietenkin että voi poijjaat...
Eli jos vaan on halua ja taitoa vähääkään niin kyllä se onnistuu aivan itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 301426
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731270- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883