Palstojen partaveitset!

kirjar

Miksi Ruuneperi menit palstoilta sivuun?
Sinua täällä kaivataan aloituksinesi, sillä kuivuu ja köyhtyy aiheet!

Tule takaisin, please.

Ylikypsä ja Sinikynä, huumori ja rakkaudesta puhuminen kuolee, takaisin kehiin, vaikka varmasti pelottaa kun niin moni haluais kainaloon.

Palstoille, please.

Lokari, se aito Lokari, ja miksei se kopiokin, missä luuraatte?
Ja Roopekin, taitaa olla rakastunut kun niin hiljaista sielläkin suunnalla!

Vaikka naisilla aina riittää ompeluseuroissa juttua, kaivataan tänne sivuille miesten mielipidettä monta kertaa, en tiedä kaipaavatko muut, minä huutelen.... tulkaa takaisin.

En ole kaikkista miehistä selvillä, mutta näkyyhän täällä joskus joku poikkeavan, pysyisivät piristämässä kun synkkä syksy painaa.

122

8199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mirjamarja

Tämä omien viestien poistomahdollisuus siis on toiminut näin tehokkaasti!
      Olikohan ajatus sittenkään hyvä?
      Keskustelu ei jatku, jos keskustelijat oppivat, että aloittajan kanssa pitää olla samaa mieltä.

Keskustelu on sitä, että erilaisten mielipiteiden annetaan tulla esiin, ja opitaan ehkä näkemään asiaa useammalta kantilta.

Mutta jos keskustelun aloittajan mielestä keskustelu ei mene hänen mielensä mukaan, voi hän siis poistaa kaikkien mielipiteet? Eikö sitä jo voisi kutsua vaikka sensuuriksi?

• Suvi2

että erilaisten mielipiteiden tulisi päästä esiin. Mitenkähän onkaan käytännössä.

Jos joku uskaltaa olla eri mieltä, hänen kimppuunsa hyökätään "sutena" ja tietenkin pusikosta.

Se on nähty monta kertaa. Moneen asialliseen mielipiteeseen vastataan ilkeäti ja kirjoittaja tyrmätään todistelemalla, että hän ei tiedä mitään...

Kyllä siinä tapauksessa keskusteluhalu kaikkoaa ja valitettavasti turhan monelta.

• mirjamarja
        Suvi2 kirjoitti:

että erilaisten mielipiteiden tulisi päästä esiin. Mitenkähän onkaan käytännössä.

Jos joku uskaltaa olla eri mieltä, hänen kimppuunsa hyökätään "sutena" ja tietenkin pusikosta.

Se on nähty monta kertaa. Moneen asialliseen mielipiteeseen vastataan ilkeäti ja kirjoittaja tyrmätään todistelemalla, että hän ei tiedä mitään...

Kyllä siinä tapauksessa keskusteluhalu kaikkoaa ja valitettavasti turhan monelta.

Senhän minä tässä edellisessä viestissäni juuri totean: jos olemme erimieliset, alkuperäinen kirjoittaja poistaa koko ketjun.

Jokin aika sitten valiteltiin sheriffin poistointoa. Nyt hän pääsee vapaalle.

• mirjamarja kirjoitti:

Senhän minä tässä edellisessä viestissäni juuri totean: jos olemme erimieliset, alkuperäinen kirjoittaja poistaa koko ketjun.

Jokin aika sitten valiteltiin sheriffin poistointoa. Nyt hän pääsee vapaalle.

kun oli väittelyä siitä sokeripalasta, (ihan seriffikin siinä mukana oli), vai kyllästyikö tähän tyhjkänpäiväisyyteen joka ajaa loputkin pois palstoilta.

Työttömät seriffitkin lisääntyvät kun jokainen poistaa itse aloituksensa kyllästyttyään tie mihin ja miksi.

Mutta kyllä palstat muutakin kaipaavat kuin poistoja ja niistä juttelua.

Räväköitä mielipiteitä ja huumoria mukaan.
        Talvikin kuluu nopeammin kivojen juttujen äärellä.

• kirjar kirjoitti:

kun oli väittelyä siitä sokeripalasta, (ihan seriffikin siinä mukana oli), vai kyllästyikö tähän tyhjkänpäiväisyyteen joka ajaa loputkin pois palstoilta.

Työttömät seriffitkin lisääntyvät kun jokainen poistaa itse aloituksensa kyllästyttyään tie mihin ja miksi.

sanoista, mokomatkin, kun hyppivät ihan minne sattuu, tai on tässä nurkassa kyllä aika hämärää...

• kirjar kirjoitti:

Sheriffi sen teki

• Kirjar ejk
        Ruuneperi kirjoitti:

Sheriffi sen teki

Onko se ihan hänen harkinnassaan mitä täällä saa kirjoittaa?

Kuinkahan jos kysyis korkeammalta taholta, vai onko meillä palstoja ylläpitävillä kirjoittajilla mitään oikeutta?

Kiva kun olet olemassa, Ruuneperi!

Kannattaako täällä kirjoittaa mitään kun seuraavassa hetkessä kaikki on hävinnyt?

• Kirjar ejk kirjoitti:

Kuinkahan jos kysyis korkeammalta taholta, vai onko meillä palstoja ylläpitävillä kirjoittajilla mitään oikeutta?

Kannattaako täällä kirjoittaa mitään kun seuraavassa hetkessä kaikki on hävinnyt?

Sheriffin kanssa ei saa olla eri mieltä - oletan.

• mirjamarja
        Kirjar ejk kirjoitti:

Kiinnostavaa, että useita minunkin vastauksiani useammasta viestistä näkyy poistetun. Tulokkana haluaisin opetuksen siitä, mitä kirjoituksessa on otettava huomioon, koska olen jotakuta nyt loukannut.
        En ole ainakaan puhunut uskonnosta enkä varmaan politiikkaakaan, vaikka sana "poliitikko" on jossakin viestissäni ollut, sen muistan. Onko se jo poiston syy?
        Demokratiastahan oli pienimuotoinen keskustelu, mutta ei kai se ole Suomi24/ssä kielletty aihe?

• Hintriika
        kirjar kirjoitti:

Näyttää se sokeripalapolemiikki vielä olevan tallessa! Ruuneperinkin viestit siellä ovat. Mutta demokratia on näköjään kadonnut. Mikä se demokratian vastakohta taas olikaan?

• Hintriika kirjoitti:

Näyttää se sokeripalapolemiikki vielä olevan tallessa! Ruuneperinkin viestit siellä ovat. Mutta demokratia on näköjään kadonnut. Mikä se demokratian vastakohta taas olikaan?

Kirjoitin enemmän.

• Lokari1
        Hintriika kirjoitti:

olen mukana vaikkakin usein kuunteluoppilaana.
        Kun minulla ei ole paljon sanottavaa , niin luen ja olen hiljaa.
        Sitten yksi syy miksi en ole paljon "äänessä" kun koneeni katuilee , joinain päivinä en pääse 2 riviä pitemälle kun kaatuu, jo kyllä minä sen tien että asetukset on päin hevon kuusta.
        Mutta kun en osaa asentaaa niitä oikein niin....
        Terv; Lokari1.

• Lokari1 kirjoitti:

Sitten yksi syy miksi en ole paljon "äänessä" kun koneeni katuilee , joinain päivinä en pääse 2 riviä pitemälle kun kaatuu, jo kyllä minä sen tien että asetukset on päin hevon kuusta.
        Terv; Lokari1.

Kun ajatus ei kanna, tyhjänpäiväisyyksiä ei itsekritiikin takia kantsi viestitellä.

Kun luetuista viesteistä ei irtoa kipinää, niin antaapa tuutun seista!

Kun mököttää lamapäivät muuta harrastaen, niin aina se jokin möläys läpäisee
        parempana päivänä itsekontrollin.

• BilMan
        Ruuneperi kirjoitti:

Sheriffin kanssa ei saa olla eri mieltä - oletan.

Tuosta kyseisestä ketjusta poistin kaksi omaa viestiä.
        (minullakin on mahdollisuus poistaa oma viesti)
        En katsonut niillä olevan "rakentavaa merkitystä."
        Kaksi viestiäsi oli niiden ketjussa, joten ne poistuivat mukana.

Kirjoittelemisiin.

• K irjar e.j.k.
        capt.cöpenick kirjoitti:

Kun ajatus ei kanna, tyhjänpäiväisyyksiä ei itsekritiikin takia kantsi viestitellä.

Kun luetuista viesteistä ei irtoa kipinää, niin antaapa tuutun seista!

Kun mököttää lamapäivät muuta harrastaen, niin aina se jokin möläys läpäisee
        parempana päivänä itsekontrollin.

Kipinöitä täällä ei lennä muuta kuin niissä viesteissä joissa ihmetellään nimimerkkejä ja poistoja.

Mutta pelkkää arvailua ja jahkailuakaan ei pitkään kestä, joten parempi kai liittyä seuraasi sinne selailurintamaan.

Ajatuksethan ovat ohikiitäviä välähdyksiä joita vilisee "pää" täynnä, ja kaikkiin ei ehdi itsekään tarttua.
        Moni niistä katoaa ennen tänne siirtämistä!

• saara.dma
        K irjar e.j.k. kirjoitti:

Kipinöitä täällä ei lennä muuta kuin niissä viesteissä joissa ihmetellään nimimerkkejä ja poistoja.

Mutta pelkkää arvailua ja jahkailuakaan ei pitkään kestä, joten parempi kai liittyä seuraasi sinne selailurintamaan.

Ajatuksethan ovat ohikiitäviä välähdyksiä joita vilisee "pää" täynnä, ja kaikkiin ei ehdi itsekään tarttua.
        Moni niistä katoaa ennen tänne siirtämistä!

kun en tiedä, nimittäin sitä, miksi monet esim. Kirjar käyttää tuollaista e.j.k. -päätettä, vaikka nimimerkki on rekisteröitykin.

(Jos tästä on aikaisemmin ollut juttua, niin on mennyt ohi silmien.)

Sisään kirjautuminen on nimittäin kovin helppo toimenpide, tarvitaan vain "click" ja "click" ja kirjautuminen on tehty.

Nyt kysynkin vielä (uteliaisuuttani), onko kirjautuminen joillakin hankalaa, pitääkö muistaa salasanoja ym. Minä käytän Firefoxia, ja se muistaa itse kaiken.

• fiiuliN
        Lokari1 kirjoitti:

Terv; Lokari1.

Tuolta chatistakin katosit tässä eräänä iltana, johtuiko sekin koneesi asennuksista?

• Lokari1
        fiiuliN kirjoitti:

Tuolta chatistakin katosit tässä eräänä iltana, johtuiko sekin koneesi asennuksista?

kone kaatunut monta kertaa , ja syytä en osaa arvata.
        nyt olis saatava jotain hyviä neuvoja mitä tekisin.
        Terv: Lokari1

• En koe olevani mikään partaveitsi mutta kirjoittelen mielelläni.

Eri mieltä saa olla kanssani mutta perustellen ja aidolla- ,ainakin vakionikillä.

• Kyllähän Sinä tuon sanan ymmärrät.

Haluaisin leijua "parkettien partaveitsen" käsivarsilla.....niinpä, niin, siinähän tuo sanonta paikallaan.

Eikös se tarkoita sitä, että on saanut persoonansa monen mielenkiinnon kohteeksi, halutuksi kumppaniksi, - ja tässä otsikossani se tarkoitti mielenkiintoisia ajatuksia esittäviä, toista sukupuolta edustavia.....

Minä en vain osaa muotoilla noita ajatuksiani aina kaikkia miellyttäväksi, mutta olen väitellytkin kanssasi avoimilla korteilla!

• kirjar kirjoitti:

Kyllähän Sinä tuon sanan ymmärrät.

Haluaisin leijua "parkettien partaveitsen" käsivarsilla.....niinpä, niin, siinähän tuo sanonta paikallaan.

Eikös se tarkoita sitä, että on saanut persoonansa monen mielenkiinnon kohteeksi, halutuksi kumppaniksi, - ja tässä otsikossani se tarkoitti mielenkiintoisia ajatuksia esittäviä, toista sukupuolta edustavia.....

Minä en vain osaa muotoilla noita ajatuksiani aina kaikkia miellyttäväksi, mutta olen väitellytkin kanssasi avoimilla korteilla!

Eihän sitä koskaan tiedä! Saattaisin aiheuttaa suurenkin pettymyksen.

Olemme tosiaan heilutelleet sanan säilää erimielisinäkin mutta ystävinä. Tuollaisesta syntyy arvostus ja luottamus.

Kaltaisessi palstalaiset ovat palstojen tukipylväitä.

• Sinikynä

Kiitoksia kirjar. Täältä tullaan kehiin.
      Paremman puutteessa kerrotaan pikku vitsi siitä rakkauden osastosta.
      Ja tällainen se vitsi on.
      70-vuotias ukkeli aikoi mennä naimisiin 20-kesäisen tytön kanssa. Hänen ystävänsä yritti kuitenkin puhua hänelle järkeä.
      - Ajattele nyt. Kymmenen vuoden päästä sinä olet 80-vuotias ja hän on 30-vuotias. Kahdenkymmenen vuoden päästä olet 90-vuotias ja hän on nelikymppinen. Mitä sinä enää siinä vaiheessa teet niin vanhalla akalla!

• Lokari1

Sanonnut niin: silloin vaihdan nuorempaa....
        Terv: lokari1.

• Ethän sinä
        Lokari1 kirjoitti:

Sanonnut niin: silloin vaihdan nuorempaa....
        Terv: lokari1.

ole meille vanhoille akoille ikinä ollut epäkohtelias aikaisemmin.

• Kirjar ejk

Johan löytyy kun vähän hätistelee liikkeelle!

Sinikynän juttuun voisin vähän lohkaista, mutta menköön tällä kertaa, naisen ikään kun ei voi viitata ja miehethän tietty; ovat iättömiä!

Mikä sitä Lokarin konetta vaivaa, eikös se ollut huollossakin, jotain muistan.

Eihän täällä niin lennokasta, mutta kun kaikki ovat niin hiljaa. Ei anneta juttujen lakata, vaikka hieman haikeaa on monen naisenkin kadottua palstoilta.
        Kaikki vain innolla mukaan ja palstoille elämää.

• mirjamarja
        Kirjar ejk kirjoitti:

Sinikynän juttuun voisin vähän lohkaista, mutta menköön tällä kertaa, naisen ikään kun ei voi viitata ja miehethän tietty; ovat iättömiä!

Eihän täällä niin lennokasta, mutta kun kaikki ovat niin hiljaa. Ei anneta juttujen lakata, vaikka hieman haikeaa on monen naisenkin kadottua palstoilta.

Olen joutunut siihen kategoriaan, jonka tekstit poistetaan.
        Eipä juuri enää innosta roikkua mukana.

• Lokari1
        Ethän sinä kirjoitti:

ole meille vanhoille akoille ikinä ollut epäkohtelias aikaisemmin.

Minä vaan jatkoi sitä papan puhetta siittä vaimon vanhenemisesta .
        Jota häneltä kysytiin, taisi kyllä paappa ymärtää väärin sen kysymyksen?
        Mutta sehän ei olluut minun vikani jos ei ymärtänyt.CC
        Terv: Lokari1.

• Hintriika
        mirjamarja kirjoitti:

Olen joutunut siihen kategoriaan, jonka tekstit poistetaan.
        Eipä juuri enää innosta roikkua mukana.

Ei kannata antaa periksi. Lähes jokaiselta on hävinnyt tekstejä. Osa siksi, että ovat olleet samassa haarassa kuin viesti, jonka sheriffi tai rekattu on saanut päähänsä poistaa. Minulta on poistettu ihan itsenäisiä viestejä ja aloituksiakin, kun olen mennyt "kyselemään tyhmiä" eli perännyt perusteluja poistoille.
        Harmittaahan se aina vähän aikaa, mutta kun panee vain lisää pökköä pesään, niin kyllä se siitä!

Eiväthän nämä mitään elämän ja kuoleman kysymyksiä ole. Tai ei ainakaan pitäisi olla. Se on valitettavan totta, että herkällä ihmisellä voi virtuaalihaavakin vuotaa ihan oikeaa verta. Sanansäilällä voi haavoittaa...

• mirjamarja
        Hintriika kirjoitti:

Ei kannata antaa periksi. Lähes jokaiselta on hävinnyt tekstejä. Osa siksi, että ovat olleet samassa haarassa kuin viesti, jonka sheriffi tai rekattu on saanut päähänsä poistaa. Minulta on poistettu ihan itsenäisiä viestejä ja aloituksiakin, kun olen mennyt "kyselemään tyhmiä" eli perännyt perusteluja poistoille.
        Harmittaahan se aina vähän aikaa, mutta kun panee vain lisää pökköä pesään, niin kyllä se siitä!

Eiväthän nämä mitään elämän ja kuoleman kysymyksiä ole. Tai ei ainakaan pitäisi olla. Se on valitettavan totta, että herkällä ihmisellä voi virtuaalihaavakin vuotaa ihan oikeaa verta. Sanansäilällä voi haavoittaa...

Olen lukenut palstoja jonkin aikaa ennen kuin rekisteröidyin. Ihmettelin usein, kun en löytänyt jotakin ketjua, jota olin alkanut seurata, mutta harvoin kun käväisin, arvelin muistaneeni väärin.

Nyt olen käynyt aika tiivisti kurkkaamassa, mitä kirjoitellaan. Aina olen yrittänyt kirjoittaa omat tekstini siten, että niissä ei ole mitään loukkaavaa, vaikka olisinkin eri mieltä jonkun kirjoittajan kanssa.

Tekstejäni kuitenkin poistetaan. Niin on ilmeisesti sinunkin poistettu.
        Oikein sanottu, että nämä eivät ole elämän ja kuoleman kysymyksiä. Juuri sen vuoksi pitäisikin pitää huolta siitä, että kevyttä jutustelua palstoilla käydään.
        Kun se menee tällaiseksi giljotiinin alla kirjoitteluksi, vaikka puhuisi tosi arkisista asioista, niin kyllä kirjoittajat kaikkoavat.

• mirjamarja kirjoitti:

Olen lukenut palstoja jonkin aikaa ennen kuin rekisteröidyin. Ihmettelin usein, kun en löytänyt jotakin ketjua, jota olin alkanut seurata, mutta harvoin kun käväisin, arvelin muistaneeni väärin.

Nyt olen käynyt aika tiivisti kurkkaamassa, mitä kirjoitellaan. Aina olen yrittänyt kirjoittaa omat tekstini siten, että niissä ei ole mitään loukkaavaa, vaikka olisinkin eri mieltä jonkun kirjoittajan kanssa.

Tekstejäni kuitenkin poistetaan. Niin on ilmeisesti sinunkin poistettu.
        Oikein sanottu, että nämä eivät ole elämän ja kuoleman kysymyksiä. Juuri sen vuoksi pitäisikin pitää huolta siitä, että kevyttä jutustelua palstoilla käydään.
        Kun se menee tällaiseksi giljotiinin alla kirjoitteluksi, vaikka puhuisi tosi arkisista asioista, niin kyllä kirjoittajat kaikkoavat.

Kyllä niitä viestejä näkyy poistuvan, ja kun emme ymmärrä miksi, niin ei kannata palstanvartijalta kysyä. Pitää lähettää kyselyt suoraan ylläpidolle. Sinne voi valittaa seriffin toiminnasta, ja jos valituksia koko ajan sinne sataa, ehkä jotain muutoksiakin tapahtuu.

Ei ole mitään hyötyä jos me täällä ihmettelemme!

Ei voi olla perusteltua että ko. henkilön mieli-alan mukaan poistot tapahtuvat.
        Tämähän on kuin lopputilin jakaminen pärstäkertoimella!

Pitääkö alkaa huutelemaan naisiakin nimeltä?
        Pirtti on pian ainoa juttupaikka jossa naisia on liikkeellä. Sekään ei ole se kaikkein pyhin, sieltäkin näkyy lähtöjä olevan.
        Vaikka ei se minun hyötyni ole jos täällä moni kirjoittelee.... Olisihan ainakin luettavaa ja mielipiteitä enemmän jos useammat viihtyisivät ilman pelkoa siitä mitä uskaltaa sanoa.

Pitänee vain sanoa; Mitään ei saa jos ei uskalla !

• kalle kihveräinen
        kirjar kirjoitti:

Kyllä niitä viestejä näkyy poistuvan, ja kun emme ymmärrä miksi, niin ei kannata palstanvartijalta kysyä. Pitää lähettää kyselyt suoraan ylläpidolle. Sinne voi valittaa seriffin toiminnasta, ja jos valituksia koko ajan sinne sataa, ehkä jotain muutoksiakin tapahtuu.

Pirtti on pian ainoa juttupaikka jossa naisia on liikkeellä. Sekään ei ole se kaikkein pyhin, sieltäkin näkyy lähtöjä olevan.
        Vaikka ei se minun hyötyni ole jos täällä moni kirjoittelee.... Olisihan ainakin luettavaa ja mielipiteitä enemmän jos useammat viihtyisivät ilman pelkoa siitä mitä uskaltaa sanoa.

Mennäänkös kaikki vaan pirttiin mitäs sitte.

• BilMan
        kirjar kirjoitti:

"Palstanvartija" poistaa viestejä vain kun siihen on aihetta.

Ylläpito ja sheriffi poistavat tarvittavat viestit sovitun linjan puitteissa.

Sheriffistä, joka toimii annettujen ohjeiden vastaisesti voi valittaa Ylläpitoon.

Sp-osoite.
        [email protected]

BilMan.

• uzma-m
        BilMan kirjoitti:

"Palstanvartija" poistaa viestejä vain kun siihen on aihetta.

Ylläpito ja sheriffi poistavat tarvittavat viestit sovitun linjan puitteissa.

Sheriffistä, joka toimii annettujen ohjeiden vastaisesti voi valittaa Ylläpitoon.

Sp-osoite.
        [email protected]

BilMan.

kysyn sinulta suoraan miksi taannoin siirsit aivan asiallisen viestini seksi palstalle,en voi poistaa sita niin minusta sinus pitaisi poistaa se,minusta tuo oli kunnian loukkaus,ei minun tarvitse kayda seksi palstoilla.
        Sinun olisi fiksuna miehena pitanyt antaa varoitus tai vaihto ehto joko poistaa viesti tai sitten se siirretaan,olisin ehdottomasti halunut sinun poistavan sen.

• BilMan
        uzma-m kirjoitti:

kysyn sinulta suoraan miksi taannoin siirsit aivan asiallisen viestini seksi palstalle,en voi poistaa sita niin minusta sinus pitaisi poistaa se,minusta tuo oli kunnian loukkaus,ei minun tarvitse kayda seksi palstoilla.
        Sinun olisi fiksuna miehena pitanyt antaa varoitus tai vaihto ehto joko poistaa viesti tai sitten se siirretaan,olisin ehdottomasti halunut sinun poistavan sen.

Viestisi oli ketjussa sellaisten viestien kanssa jotka kuuluivat seksipalstalle.

Voit käydä itse viestisi sieltä poistamassa.
        Rekisteröityneenä voit sen tehdä.

Minä en sitä pysty sieltä poistamaan kirjoittamaasi.

Kirjoittelemisiin.

• Pääsky64
        uzma-m kirjoitti:

saanut niinkin rohkata aikaan että poistettiin seksipalstalle,hah haa. Minulta saisi poistaa ainakin seksi ajatuksista monta kirjoitusta ne eivät harmi vain näy.

• Hintriika
        BilMan kirjoitti:

Viestisi oli ketjussa sellaisten viestien kanssa jotka kuuluivat seksipalstalle.

Voit käydä itse viestisi sieltä poistamassa.
        Rekisteröityneenä voit sen tehdä.

Minä en sitä pysty sieltä poistamaan kirjoittamaasi.

Kirjoittelemisiin.

Totta, että sheriffillä on oikeus siirtää viestejä toiselle palstalle. Ymmärretään, jos siirrät pullareseptin leivontapalstalle. Siihen säännöt antavat luvan.

MUTTA seksipalsta ei ole mikä tahansa "toinen palsta"! Jos Sinulla on hiventäkään kunnioituksentajua ihmisiä kohtaan, niin et voi siirrellä sinne viestejä lupaa kysymättä. Poista, jos et kestä, että aikuisilla ihmisillä on mielipiteitä elämän peruskysymyksistä, mutta älä halvenna ketään!

• Hintriika
        Hintriika kirjoitti:

Totta, että sheriffillä on oikeus siirtää viestejä toiselle palstalle. Ymmärretään, jos siirrät pullareseptin leivontapalstalle. Siihen säännöt antavat luvan.

MUTTA seksipalsta ei ole mikä tahansa "toinen palsta"! Jos Sinulla on hiventäkään kunnioituksentajua ihmisiä kohtaan, niin et voi siirrellä sinne viestejä lupaa kysymättä. Poista, jos et kestä, että aikuisilla ihmisillä on mielipiteitä elämän peruskysymyksistä, mutta älä halvenna ketään!

Minä Uzmana tekisin tästä konkreettisesta tapauksesta valituksen ylläpidolle. Ja muutkin, jotka saman kohtelun alaiseksi joutuivat. En tiedä, kenen kaikkien viestejä seksipalstalle on mennyt.

kutsui lääkärin hätiin, ja tohtori teki perusteellisen tutkimuksen.

Hänen mentyään mummo kysyi, kuka vieras oli ollut.

-Hän oli terveyskeskuslääkäri Matti Miettinen.

- Johan minä sitä arvelinkin, että kirkkoherraksi se oli aika tunkeilevainen.

• "Vielä yksin."

Psykiatri tutki potilastaan. Hän piirsi paperille suorakaiteen ja kysyi;
        "Mitä tämä piirros tuo mieleenne?"
        "Vuoteen, jossa on nainen."
        "Hm", mutisi tohtori ja piirsi vielä suuremman suorakaiteen."Entäs tämä sitten,"
        "Se tuo mieleeni huoneen joka on täynnä naisia!"
        "Mainiota!" virkkoi psykiatri ihastuneena. "Jatketaanpas", sanoi hän ja piirsi vieläkin isomman suorakaiteen. "Mitäs tämä sitten tuo mieleenne?"
        "Rautatieaseman, joka on ihan täynnä naisia!"
        "Selvä juttu!" huudahti tohtori. "Teidän ajatuksenne askartelevat ylettömän paljon seksuaalisissa asioissa...."
        "Minunko?" huusi potilas. "Pikemminkin teidän! Tehän esitätte minulle pelkkiä sikamaisia piirustuksia!"

• BilMan
        uzma-m kirjoitti:

Viestisi on poistettu ko. palstalta.

BilMan.

• Hintriika
        "Vielä yksin." kirjoitti:

Psykiatri tutki potilastaan. Hän piirsi paperille suorakaiteen ja kysyi;
        "Mitä tämä piirros tuo mieleenne?"
        "Vuoteen, jossa on nainen."
        "Hm", mutisi tohtori ja piirsi vielä suuremman suorakaiteen."Entäs tämä sitten,"
        "Se tuo mieleeni huoneen joka on täynnä naisia!"
        "Mainiota!" virkkoi psykiatri ihastuneena. "Jatketaanpas", sanoi hän ja piirsi vieläkin isomman suorakaiteen. "Mitäs tämä sitten tuo mieleenne?"
        "Rautatieaseman, joka on ihan täynnä naisia!"
        "Selvä juttu!" huudahti tohtori. "Teidän ajatuksenne askartelevat ylettömän paljon seksuaalisissa asioissa...."
        "Minunko?" huusi potilas. "Pikemminkin teidän! Tehän esitätte minulle pelkkiä sikamaisia piirustuksia!"

Eikö psykiatriparka ymmärtänyt, mihin hänen piirroksensa oikeasti kuuluvat?

• kehitys
        Kirjar ejk kirjoitti:

on vaihe vaiheelta ollut jumissa, joten lopputulos on, että pitää vähän pilkata naisia heidän iästään.

• Sinikynä
        kehitys kirjoitti:

on vaihe vaiheelta ollut jumissa, joten lopputulos on, että pitää vähän pilkata naisia heidän iästään.

tai sitten se taantuu.
        Nimimerkin kohdalla on selvää taantumista, kun hän ei ymmärrä huumoria.
        Jos nimim. viittaa siihen pikku vitsiin, niin miehillehän siinä nauretaan ja nimenomaan ikääntyville miehille, joita minäkin edustan.
        Kannattaa opetella sisälukutaitoa, ettei lue tekstiä, niin kuin piru raamattua.

• Simpatti

edes parkettien, en pysty olemaan, vaikka kuinka opettelis. Enkä myöskään "pysty enkä kykene" loistamaan muilla tiedoillani, kuin elämän kokemuksellani. Niilläkään en lähde "briljeeraamaan" näillä palstoilla, koska haluisin kaikkien osallistuvan kertomuksillaan eletyn elämän iloista ja suruista.
      Harva kuitenkaan uskaltaa avautua, mikä sinänsä on surullista, sillä varmasti täältä löytyy uskomattomia tarinoita ja elämänkokemuksia.
      Miksi palsta innostuu vain typeristä riitelyistä rekkaamattomien ja rekattujen nimistä?
      Sama se millä nimellä tai lauseen pätkällä osallistuu, kunhan kirjoitus sisältää aitoa elämän makuista tarinointia tai meille ikääntyneille tärkeätä asiallista asiaa ja neuvontaakin, jota täällä monen eri alan osaaja pystyy toisilleen antamaan.
      Osallistujia riittäisi, kunhan turhat höpinät jätettäisiin omaan arvoonsa. Palstojen tarkoitushan on antaa lukijoilleen mielenkiintoisia luku- ja kirjoitushetkiä.

• katselin vähän tänne, ja kenet näinkään, rakkaan Simpattimme, joka kirjoittaa aina niin hyvin ja viisaasti.

Me kaikki halailemme sinua lämpimin ajatuksin.

• Simpatti
        satu kirjoitti:

katselin vähän tänne, ja kenet näinkään, rakkaan Simpattimme, joka kirjoittaa aina niin hyvin ja viisaasti.

Tämä taitaa olla jo satua....
        Hurjasti haleja ja rutistuksia takasin!

• UllaMariaChristina
        satu kirjoitti:

katselin vähän tänne, ja kenet näinkään, rakkaan Simpattimme, joka kirjoittaa aina niin hyvin ja viisaasti.

sitten minunkin ajatukset - kuulun lukijana näihin sanomaasi "meihin".

• UllaMariaChristina kirjoitti:

sitten minunkin ajatukset - kuulun lukijana näihin sanomaasi "meihin".

niin omansa kuin ystäviensäkin. Tunnistaa ja tunnustaa, sen, että Simpatilla on ystävyyttä, lämpöä ja tilanteen tajuamiskykyä, siksi hänestä pidetään.

• UllaMariaChristina
        satu kirjoitti:

niin omansa kuin ystäviensäkin. Tunnistaa ja tunnustaa, sen, että Simpatilla on ystävyyttä, lämpöä ja tilanteen tajuamiskykyä, siksi hänestä pidetään.

Sinusta juolahti mieleeni laulu "Mitä kuuluu, Marja-Leena?" :)
        Kun nyt näin satuttiin kohtaamaan, niin miten olet toipunut varvasleikkauksestasi? Matkoillakin jo pärjäillyt?

• UllaMariaChristina kirjoitti:

Sinusta juolahti mieleeni laulu "Mitä kuuluu, Marja-Leena?" :)
        Kun nyt näin satuttiin kohtaamaan, niin miten olet toipunut varvasleikkauksestasi? Matkoillakin jo pärjäillyt?

Ihan hyvin on edistynyt toipuminen, kävely on vielä oltava "kantapääpainotteista", mutta se ei syntymäpäivillä ollenkaan haitannut! Siellä lähinnä kieli ym. artikulaatiolihakset olivat käytössä, joten virkistyi kyllä todella paljon! :)

Tänään olen vielä menossa kylään, nyt aivan lähelle.

Oletko sinä, UllaMariaChristina, kirjoitellut täällä pitkään?

• UllaMaria
        satu kirjoitti:

Ihan hyvin on edistynyt toipuminen, kävely on vielä oltava "kantapääpainotteista", mutta se ei syntymäpäivillä ollenkaan haitannut! Siellä lähinnä kieli ym. artikulaatiolihakset olivat käytössä, joten virkistyi kyllä todella paljon! :)

Tänään olen vielä menossa kylään, nyt aivan lähelle.

Oletko sinä, UllaMariaChristina, kirjoitellut täällä pitkään?

Niin. Sanotaanhan "borta bra", vaihteeksi. Ja artikulaatiolihaksillesikin oli jumppaa!:)

Läsnä olen ollut jo melkoisen kauan, vaan en kirjoitellut. Kiitos kysymästä.
        Järkytyin tuosta nimimerkin alla olevasta komennosta "Poista viesti", kauhean epämiellyttävä.

Ja nyt tuonne ihanaan talvimaisemaan! Vaikka sohjoistakin näyttää kyllä olevan... Voidaan hyvin!

• kertomuksia
        satu kirjoitti:

eletystä elämästä, avautumista kokemusten jakamiseen, mutta jokin pelko on paljolti sen estävää, mennään ivallisiksi varsinkin vanhempia naisia kohtaan, se tuntuu joskus keskenkasvuisuudelta, raakileenomaiselta.

Kyllä minusta kypsä ihminen on parempi, ihminen joka jo jotain ymmärtää, hänellä on oma hienotunteinen tyylinsä eikä hänen tarvitse ylpistellä esim. nuorella vaimollaan tms. Miksi sitten kirjoittaa 70 palstalla, voisihan siirtyä 17 palstalle tai sinne seksipalstalle, jota täällä on kammoksuttu. Itse en ole käynyt katsomassa.

Armeijako jotkut miehet järkyttää niin että he jäävät sille kehitysasteelle?

• ei pysytä
        kertomuksia kirjoitti:

eletystä elämästä, avautumista kokemusten jakamiseen, mutta jokin pelko on paljolti sen estävää, mennään ivallisiksi varsinkin vanhempia naisia kohtaan, se tuntuu joskus keskenkasvuisuudelta, raakileenomaiselta.

Kyllä minusta kypsä ihminen on parempi, ihminen joka jo jotain ymmärtää, hänellä on oma hienotunteinen tyylinsä eikä hänen tarvitse ylpistellä esim. nuorella vaimollaan tms. Miksi sitten kirjoittaa 70 palstalla, voisihan siirtyä 17 palstalle tai sinne seksipalstalle, jota täällä on kammoksuttu. Itse en ole käynyt katsomassa.

kertomaan mitään todellista.

• Katleija
        kertomuksia kirjoitti:

Se on selvä, että meillä jokaisella elämäämme on mahtunut niin iloa, rakkautta, pettymyksiä surua ja vaikka mitä. Mutta se avautuminen ei olekaan ihan yksinkertainen asia. Se on luonteesta kiinni. On niin inhimmillistä, että täällä palstallakin mieluummin kerrotaan sellaista, mikä nostaa omaa arvoa muiden silmissä. Houkutus on vähän kehaistakin sopivan tilaisuuden tullen. Jonkinlaista "palstaroolia" täällä tulee vedettyä. Pidän kyllä henkilökohtaisesti lukea elämän kohtaloista ja niihin liittyvistä ratkaisuista, syistä ja seurauksista. Itsekritiikkimme ja itsensä suojaaminen estävät myös. Pahinta olisi tulla lyötynä lyödyksi.

• saara.dma

Siinä Kirjar houkutteli miehiä takaisin palstoille ja aika hyvin onnistuikin. Näin pitää ollakin, että miesten on aina hyvä joskus kuunnella, mitä naiset sanovat.

Tässä yksi esimerkki: Mies ajoi maantiellä autolla ja häntä vastaa ajoi nainen. Autojen kohdatessa nainen nojautui ulos auton ikkunasta ja huusi kovalla äänellä Sika!

Mies puolestaan työnsi päänsä välittömasti ulos autonsa ikkunasta ja huusi "Hullu ämmä".

Molemmat jatkoivat matkaansa, mutta kun mies tuli seuraavaan tienmutkaan, hän törmäsi keskellä tietä seisovaan isoon sikaan ja kuoli.

Kun nainen kuuli tästä onnettomuudesta, hän mietti, että jospa miehet edes joskus kuuntelisivat....

• titanium_man

Tuohan oli hauska !

Kyllä se niin taitaa olla että meille miehille tulee joskus väärinkäsityksiä ja tulkintavaikeuksia tuosta kuuluisasta naistenlogiikasta
        :)

• Ei ole onnistunut, ei, sillä kävivät vain nimenhuudossa ja menivät ties minne.

Taitaa olla paras vain kuunnella saiko mitään kaikuja, vai onko luonto liian pehmeää kaiun syntyyn....

Eihän mies naisen neuvoja voi kuunnella, eihän nainen mitään tiedä... missähän kasvun vaiheessa miehille tuo aisti kehittyy... näkevät naisen jonain,????? kohteena, mutta silti halveksivat ja vähättelevät, ainakin aika monet, eivät tietenkään palstamme miehet.

Kukas se nuo miehet on kasvattanut, pitääpä laittaa mietintämyssy päähän.

• fiiuliN
        kirjar kirjoitti:

Ei ole onnistunut, ei, sillä kävivät vain nimenhuudossa ja menivät ties minne.

Taitaa olla paras vain kuunnella saiko mitään kaikuja, vai onko luonto liian pehmeää kaiun syntyyn....

Eihän mies naisen neuvoja voi kuunnella, eihän nainen mitään tiedä... missähän kasvun vaiheessa miehille tuo aisti kehittyy... näkevät naisen jonain,????? kohteena, mutta silti halveksivat ja vähättelevät, ainakin aika monet, eivät tietenkään palstamme miehet.

Olen monasti yrittänyt kirjoittaa minäkin omaa mielipidettäni, mutta en osaa enää.
        Mistähän johtunee, onko kiinnostus hävinnyt, onko vanhuus syynä, kyllästyttääkö tämä virtuaalielämä, vai liekö se, etten vain osaa, ajatukset ovat "lakossa".

Mutta miehiin mennäkseni, kiinnostaisiko heitä enemmän "naisellisemmat" jutut, rakkauden sanomat , ym. sellaiset.

Joku tässä kyseli , olisiko eräs miesnikki rakastunut kun on palstoilta kadonnut. Sen verran tiedän että nainen on löytynyt , elävä nainen, mutta löytyi tuolta chatin kautta.

Ei, ei... en se ole minä, mutta tunnen.

Jospa siis toisetkin miehet täällä eivät kiinnostu niin näistä kirjoittelevista naisista ja heidän ajatuksistaan, vaan tuolla jossain "sielun sisikunnassa" kaivertaa jonkunlaiset muut asiat.

• kirjar kirjoitti:

Ei ole onnistunut, ei, sillä kävivät vain nimenhuudossa ja menivät ties minne.

Tulin kaikuna uudelleen, en voi olla kommentoimatta viestiäsi.
        Se ei pädä paikkaansa, että me miehet muka aliarviodaan teidät. Olen arvostanut aina naisia. Vuosikymmenen avioliiton aikana hän oli aina se joka oli oikeassa.
        Kaipaan edelleen viisasta ja tietäväistä naista vierelleni. Voitaisiin joskus tehdä vaikka kompromissi, muita missekä kun tuskin enää saa aikaiseksi.

• fiiuliN kirjoitti:

Olen monasti yrittänyt kirjoittaa minäkin omaa mielipidettäni, mutta en osaa enää.
        Mistähän johtunee, onko kiinnostus hävinnyt, onko vanhuus syynä, kyllästyttääkö tämä virtuaalielämä, vai liekö se, etten vain osaa, ajatukset ovat "lakossa".

Mutta miehiin mennäkseni, kiinnostaisiko heitä enemmän "naisellisemmat" jutut, rakkauden sanomat , ym. sellaiset.

Joku tässä kyseli , olisiko eräs miesnikki rakastunut kun on palstoilta kadonnut. Sen verran tiedän että nainen on löytynyt , elävä nainen, mutta löytyi tuolta chatin kautta.

Jospa siis toisetkin miehet täällä eivät kiinnostu niin näistä kirjoittelevista naisista ja heidän ajatuksistaan, vaan tuolla jossain "sielun sisikunnassa" kaivertaa jonkunlaiset muut asiat.

eli kesken riisipuuron keiton kurkkasin ja tähän nyt jäin lukemaan palstoja.

Fiiulin, kyllä ne ajatukset työhön alkavat kun laitat niitä vähän liikkeelle, älä hiljene... vaikka ei aina voi kiinnostaa, se nyt vain menee niin, ja joskus ihan intoa puhkuen puskee eteenpäin.

Liian aikaisinko minäkin siihen chattiin kyllästyin?
        Jos sieltä kaverinkin onnistuu löytämään.... ujona kyselen, kun minä en siellä vaan pääse kiinni niihin juttuihin, kaikki on muuttunut siitä kun yli vuosi sitten siellä useammin kävin.

Pitäisköhän virittää verkko???

Asiaan siirtyäkseni, rakkaushan kiinnostaa kaiken ikäisiä, mutta kun se jo näillä vuosilla (itselläni) jää siihen puhumiseen ja vanhojen muistelemiseen. Pitää sanoa kuin eräs mummo; " Muistan kyllä, mutta mihin me jäätiin, vai oltiinko jo perillä?"

Ehkä se yhteinenkin jutun aihe löytyy.
        Toivotaan sitä.

"Sielun sisikunnassa", siellähän meillä olisi monta asiaa, kun kykenisimme niistä puhumaan, avoimesti, sekä miehet että naiset.

• ylikypsa kirjoitti:

Tulin kaikuna uudelleen, en voi olla kommentoimatta viestiäsi.
        Se ei pädä paikkaansa, että me miehet muka aliarviodaan teidät. Olen arvostanut aina naisia. Vuosikymmenen avioliiton aikana hän oli aina se joka oli oikeassa.
        Kaipaan edelleen viisasta ja tietäväistä naista vierelleni. Voitaisiin joskus tehdä vaikka kompromissi, muita missekä kun tuskin enää saa aikaiseksi.

niinhän ainakin oli tarkoitukseni asia ilmaista.

Nuorempien joukossa vain tuntuu olevan vallalla asenne jossa naiset ovat alemmalla askelmalla tulossa miesten perässä.

Kyllähän sitä voi samoin kysyä, mistä ne pahat tulee kun nuorena kaikki ovat niin suloisia?

Mistä vakalle kansi, tai kannelle vakka?
        Olemme me aika veitikoita kun sille päälle satumme!

• Simpatti
        fiiuliN kirjoitti:

Naisen Rakkaus rakentaa sellaisen muurin, että sen yli pääseminen on miehelle tuskallista, kun villi ja vapaa luonto vetää vihreemmille niityille!
        Siksi minäkin täälä kukertelen, kun vanhoilla päivillä olen joutunut KAHDEN naisen loukkuun, nimittäin siskon, jolta noin vuosi sitte kuoli mies, upea sellainen, ja exän, joka näin viime metreillä on päättänyt tehdä minusta miehen.
        Mutta eihän se onnistu, mihin koira karvoistaan pääsee... Koittavat nämä naisenpuolikkaat kovin kouluttaa minusta salonkikelpoista, mutta hukkaan menee nekin yritykset, sillä niinhän se on, että miehen on tehtävä se, mikä miehen on tehtävä!
        Kaikella kunnioituksella näitä viehkeitä naisia kohtaan, parempaa huolta pitävät minusta kuin laivakokki merellä. Ja se on suuri asia, mutta karkuun on väillä lähdettävä liikaa huolenpitoa.
        Onneksi asutaan eri osoitteissa....

• Simpatti kirjoitti:

Naisen Rakkaus rakentaa sellaisen muurin, että sen yli pääseminen on miehelle tuskallista, kun villi ja vapaa luonto vetää vihreemmille niityille!
        Siksi minäkin täälä kukertelen, kun vanhoilla päivillä olen joutunut KAHDEN naisen loukkuun, nimittäin siskon, jolta noin vuosi sitte kuoli mies, upea sellainen, ja exän, joka näin viime metreillä on päättänyt tehdä minusta miehen.
        Mutta eihän se onnistu, mihin koira karvoistaan pääsee... Koittavat nämä naisenpuolikkaat kovin kouluttaa minusta salonkikelpoista, mutta hukkaan menee nekin yritykset, sillä niinhän se on, että miehen on tehtävä se, mikä miehen on tehtävä!
        Kaikella kunnioituksella näitä viehkeitä naisia kohtaan, parempaa huolta pitävät minusta kuin laivakokki merellä. Ja se on suuri asia, mutta karkuun on väillä lähdettävä liikaa huolenpitoa.
        Onneksi asutaan eri osoitteissa....

DDDDD
        nauti nyt vain passailusta,kyllä se siitä taantuu;))))

• Sinikynä
        kirjar kirjoitti:

niinhän ainakin oli tarkoitukseni asia ilmaista.

Nuorempien joukossa vain tuntuu olevan vallalla asenne jossa naiset ovat alemmalla askelmalla tulossa miesten perässä.

Kyllähän sitä voi samoin kysyä, mistä ne pahat tulee kun nuorena kaikki ovat niin suloisia?

Mistä vakalle kansi, tai kannelle vakka?
        Olemme me aika veitikoita kun sille päälle satumme!

Täällä ovat arvon leidit käyneet mielenkiintoista keskustelua miehistä.
        Eräs asia on jäänyt vähemmälle huoimolle ja se on se, että naisten ja miesten välillä on eroa.
        Eikä se ero ole aivan pienikään, vaikka niin väitetään.
        Ensinnäkin on tietty se biologinen ero, mutta sitten on se ero, että naiset ja miehet katsovat maailmaa, asioita ja ilmiöitä eri näkövinkkelistä.
        Suvun jatkamisen kannalta on meidät luotu elämään parisuhteessa, mutta suuri kysymys on, onko meidän hyvä elää parisuhteessa senkin jälkeen, kun hedelmnällisyysikä on ohi?
        Useimpien mielestä, myös minun mielestä, on hyvä.
        KAKSIN AINA KAUNIHIMPI.
        Suomalainen mies ei puhu, eikä pussaa. Näin väitetään.
        Lisäksi väitetään, että suomalainen mies syttyy hitaasti, mutta sammuu nopeasti.
        Näillä reunahuomautuksilla suomalainen mies on valmis "palvelukseen".
        Maailman ihanimmat naiset, Te suomalaiset naiset, olkaa hyvä!

• korostaa
        Sinikynä kirjoitti:

Eräs asia on jäänyt vähemmälle huoimolle ja se on se, että naisten ja miesten välillä on eroa.
        Ensinnäkin on tietty se biologinen ero, mutta sitten on se ero, että naiset ja miehet katsovat maailmaa, asioita ja ilmiöitä eri näkövinkkelistä.
        Suvun jatkamisen kannalta on meidät luotu elämään parisuhteessa, mutta suuri kysymys on, onko meidän hyvä elää parisuhteessa senkin jälkeen, kun hedelmnällisyysikä on ohi?
        KAKSIN AINA KAUNIHIMPI.
        Lisäksi väitetään, että suomalainen mies syttyy hitaasti, mutta sammuu nopeasti.

Iän mukana lisääntyvä asia, lopulta huolenpito toinen toisestaan ja seurana olo ovat tärkeintä, sen opin vanhempieni vanhuudesta.
        Kuitenkin isäni kuoli aikaisemmin, ja äitini halusi säilyttää yhden isän harmaista puvuista komerossa. Sen taskussa hän säilytti vara-avaimiaan.

• uzma-m
        Sinikynä kirjoitti:

KAKSIN AINA KAUNIHIMPI.

Katsoin ymparilleni en huomannut muita kuin suomalaisia naisia,itsellani on kaksoiskansalaisuus,joten olen pois pelista lisaksi on mieskin,missa olisi mulle sopiva palsta,tunnen itseni yksinaiseksi yksinaisten palstalla.

• korostaa kirjoitti:

Iän mukana lisääntyvä asia, lopulta huolenpito toinen toisestaan ja seurana olo ovat tärkeintä, sen opin vanhempieni vanhuudesta.
        Kuitenkin isäni kuoli aikaisemmin, ja äitini halusi säilyttää yhden isän harmaista puvuista komerossa. Sen taskussa hän säilytti vara-avaimiaan.

toi mieleeni vanhempieni vanhuuden ajan, joka ei ole helppoa lapsillekaan. Kyllä olisi hyvä, jos vanhemmilla olisi toinen toisensa, kaupassa käynnit, sanomalehtien lukemiset, kaikki on yhdessä tehden parempaa, jopa TV-jännärin katseleminen. Isän kuoltua äitini suru oli aivan jokapäiväistä, vaikka hän elikin pitkälti yli 90:n vuoden.

• satu kirjoitti:

toi mieleeni vanhempieni vanhuuden ajan, joka ei ole helppoa lapsillekaan. Kyllä olisi hyvä, jos vanhemmilla olisi toinen toisensa, kaupassa käynnit, sanomalehtien lukemiset, kaikki on yhdessä tehden parempaa, jopa TV-jännärin katseleminen. Isän kuoltua äitini suru oli aivan jokapäiväistä, vaikka hän elikin pitkälti yli 90:n vuoden.

sanomalehden osia, vaan äitini kertoi pitävänsä "sanomalehtikatsauksen" aamuisin, hänellä kun silmät pysyivät hyvässä kunnossa ja muutenkin, ainahan meillä oli lausuttu runoja, laulettu, juteltu, kai se oli sitä jatkumoa sitten.

• uzma-m kirjoitti:

Katsoin ymparilleni en huomannut muita kuin suomalaisia naisia,itsellani on kaksoiskansalaisuus,joten olen pois pelista lisaksi on mieskin,missa olisi mulle sopiva palsta,tunnen itseni yksinaiseksi yksinaisten palstalla.

eihän täällä kai ole pelkkiä yksinäisiä, vaikka valitettavasti se alkaa näillä kymmenillä olemaan hyvin yleistä, se leskeys.

Onhan täällä muitakin parisuhteessa eläviä joukossamme, ja niin pitääkin.

Tahtoo vain olla että parisuhteessa elävät ovat mustasukkaisia meille yksinäisille.... kas kun pelkäävät että innoissamme kiilaamme väärään väliin!
        Sen huomaa noista kutsuista, kun usein kysytään;" Niin; olihan Sinulla seuralainen, vai yksinkö, pitääkö minun joku yksinäinen ehkä kutsua seuraksesi..."
        Minusta tuo osoittaa että mieluummin seuralaisen kanssa kutsuille, kuin yksin.
        Minäkö syöjätär, ja vaaraksi.... tai taidanpa ollakin! (Naurun kanssa.)

Pitääköhän jo tuota Simpattia....varokoon vain.
        Ottajiahan täällä olisi, vaan onko vapaaehtoisia antautujia, siihen yhteiselämään.

• kirjar kirjoitti:

eihän täällä kai ole pelkkiä yksinäisiä, vaikka valitettavasti se alkaa näillä kymmenillä olemaan hyvin yleistä, se leskeys.

Tahtoo vain olla että parisuhteessa elävät ovat mustasukkaisia meille yksinäisille.... kas kun pelkäävät että innoissamme kiilaamme väärään väliin!
        Sen huomaa noista kutsuista, kun usein kysytään;" Niin; olihan Sinulla seuralainen, vai yksinkö, pitääkö minun joku yksinäinen ehkä kutsua seuraksesi..."

Ottajiahan täällä olisi, vaan onko vapaaehtoisia antautujia, siihen yhteiselämään.

miehekäs, vahva, pitkä, harteikas, ystävällinen, rohkea, kertoo lämpimästi ajatuksiaan, toiveitaan siitäkin, mitä haluaisi täällä kirjoitettavan: ei tyhjiä riitoja jostain kirjautumisista, - en vieläkään ymmärä, mitä väliä niillä on, todella!- Tärkeämpää on, että jotain sisältöä olisi kirjoituksissa.- Simpatti on ollut sielunveljeni täällä, minulle ja monille muillekin.- Ehkä se on juuri se pelkäämätön miehisyys, jossa ei ole raukkamaisia piirteitä.

• uzma-m
        kirjar kirjoitti:

Suomessa olosuhteiden pakosta 90-luvulla kolmisen vuotta,oli se tosi yksinaista,ei kutsuttu minnekkaan ja vaikka joku ystava tarjouituikin viemaan ulos en voinut menna kun oli mies jossakin kaukana,hyvin outo tilanne,ei ollut helppo vanhemman sinkkunaisen elama.
        Naimisissa olevat miehet olivat mukavia mutta naiset olivat epaluuloisia.

• Sinikynä kirjoitti:

KAKSIN AINA KAUNIHIMPI.

NYT SE "KYNÄ" PUHUU TAAS KAIKKI TYTÖT YLI SILLÄ AIKAA KUN MINÄ OLEN KANARIALLA 2 VIIKKOA.

• Katleija
        Ruuneperi kirjoitti:

NYT SE "KYNÄ" PUHUU TAAS KAIKKI TYTÖT YLI SILLÄ AIKAA KUN MINÄ OLEN KANARIALLA 2 VIIKKOA.

Oikein hyvää matkaa Sinulle. Mille saarelle menet?

• Ruuneperi kirjoitti:

puhua,kun tuollalailla hylkäät meidät,,yhyyy.

• senora lyyli
        kirjar kirjoitti:

mitäshän moinen että yksinäisii naisii on aina vieroksuttu. viel pahempaa tais olla muutamii vuoskymmenii sitten.

muistatkos mite enne aikaa vanhaapiikaa, häntä joka ei ollu pääsy naimisii 30 ikäsee mennessä,ei tarvinnut pelätä.
        hänet saatto kutsuu juhliinkin yksinäisenä, vanhapiika oli sellanen jota kukkaa ei huolinu:)).

kukkaa ei ees tullu aatelleeksi että se olis olt hänen vappaaehtonen valinta ellää ykksin.

leski nainen oli jotakuinki vaaraton vähä aikaa, hänen piti ainakin vuuen päivät ellää ilman miestä.

mutta sitten eronnu nainen hää vasta oli huonos maineessa. häntä piti tosiaa varoa, täyty pittää aviomiehet ja sulhaset välimatkan päässä. eronneet kyttäs vaa toisten aviomiehii itselleen:))

ollaahan nyt kyllä jo vähä parempaan luuloihin päästy naisten asemasta ja valinnoista.
        hyö ei ennää saalista aviomiehii itsellee;)))
        monet naiset on hyvässä työssä ja päättävät perustaa perheen ilman issää. hyö ei tarvii miestä elättämmää itseään.korkeintaa hyö lainaa miestä vaan yheks yöksi.:))

minust nykyajan nainen on hyvässä asemassa suomessa. mie mielelläin syntysin uuvellee tähän aikaan maailmaan. olisi se mahtavaa ko saisi opiskella mihin ammattii tahtosi, eikä miestä tarviis ottaa kenenkää käskystä eikä kortteerin ja sapuskan tahen.

olen hyvin ylpeä suomalaisista naisista, siksi mie äänestän tästä lähin häntä presitentiksikkii. suomalaisesta naisesta on ainesta vaik mihin.
        terveisin lyyli.

• senora lyyli kirjoitti:

mitäshän moinen että yksinäisii naisii on aina vieroksuttu. viel pahempaa tais olla muutamii vuoskymmenii sitten.

muistatkos mite enne aikaa vanhaapiikaa, häntä joka ei ollu pääsy naimisii 30 ikäsee mennessä,ei tarvinnut pelätä.
        hänet saatto kutsuu juhliinkin yksinäisenä, vanhapiika oli sellanen jota kukkaa ei huolinu:)).

kukkaa ei ees tullu aatelleeksi että se olis olt hänen vappaaehtonen valinta ellää ykksin.

leski nainen oli jotakuinki vaaraton vähä aikaa, hänen piti ainakin vuuen päivät ellää ilman miestä.

mutta sitten eronnu nainen hää vasta oli huonos maineessa. häntä piti tosiaa varoa, täyty pittää aviomiehet ja sulhaset välimatkan päässä. eronneet kyttäs vaa toisten aviomiehii itselleen:))

ollaahan nyt kyllä jo vähä parempaan luuloihin päästy naisten asemasta ja valinnoista.
        hyö ei ennää saalista aviomiehii itsellee;)))
        monet naiset on hyvässä työssä ja päättävät perustaa perheen ilman issää. hyö ei tarvii miestä elättämmää itseään.korkeintaa hyö lainaa miestä vaan yheks yöksi.:))

minust nykyajan nainen on hyvässä asemassa suomessa. mie mielelläin syntysin uuvellee tähän aikaan maailmaan. olisi se mahtavaa ko saisi opiskella mihin ammattii tahtosi, eikä miestä tarviis ottaa kenenkää käskystä eikä kortteerin ja sapuskan tahen.

olen hyvin ylpeä suomalaisista naisista, siksi mie äänestän tästä lähin häntä presitentiksikkii. suomalaisesta naisesta on ainesta vaik mihin.
        terveisin lyyli.

Kyllä olen huomannut että silmällä pidetään kun on leski ja seurallinen. Oli yksi vähän vaikea tilanne kohdallanikin, mutta onneksi rouva lopulta uskoi etten ole häneltä miestä vokottelemassa, vaikka juttelimme ja nauroimme eräillä kutsuilla.

Johan toit ilmi sen mitä minäkin olen monta kertaa ajatellut, syntyä tähän aikaan uudelleen. Koulutus on nyt kaikkien saatavilla, ja naimisiin ei ole pakko mennä ympäristön painostuksestakaan, kuten moni siellä hamassa nuoruudessa meni.
        Ennen oli suuri häpeä saada avioton lapsi, nyt se on valinta jota oikein halutaan. Kaikki kun eivät halua avioitua, eivät edes eläkettä isältä.

Hyvässä maassa me naisina elämme.
        Meillä on kansainvälisestikin erittäin menestyneitä naisjohtajia, ja uudelleen valittavana nainen presidentiksi.

Kyllähän se on osittain miestenkin ansiota, että olemme edelläkävijöitä joissain tasa-arvo kysymyksissä.
        Nostetaan hattua suomalaisille naisille ja miehille.

• Ruuneperi kirjoitti:

myrsky uhkaa Kanariaa.

Siellä ne kotimaan ja ukkonsa unohtaneet daamit ovat sinullekin seurana.
        Älä kovin vakavissasi ota niiden lepertelyä, narraavat vaan.
        Me tutut palstalaiset olemme kyllä uskollisia, lomaile ihan huoletta.

Mutta pidä varasi myrskyn suhteen, muuten hyvää lomaa!

• kirjar kirjoitti:

myrsky uhkaa Kanariaa.

Siellä ne kotimaan ja ukkonsa unohtaneet daamit ovat sinullekin seurana.
        Älä kovin vakavissasi ota niiden lepertelyä, narraavat vaan.
        Me tutut palstalaiset olemme kyllä uskollisia, lomaile ihan huoletta.

Mutta pidä varasi myrskyn suhteen, muuten hyvää lomaa!

Lähden huomenna 30.12 ja palaan 13.12.

Hyvää joulunalusaikaa!

• señora lyyli
        Ruuneperi kirjoitti:

Lähden huomenna 30.12 ja palaan 13.12.

Hyvää joulunalusaikaa!

mites sie sinnetohdit lähtee, uutisissa ko sanotii että siellä myrskyää aika kovasti. vai onko se mänt jo ohi ko olet perillä.

toivon hyvvää matkaa, kaksiviikohan sanoit siel olevasi, määtkö katsastammaa uutta talvipaikkaa, ennehä sie olit aurinkorannalla. olehan varovainen jos siel viellä rajummat tuulet puhaltellee.
        rakkain terveisin lyyli

• Reetta
        Sinikynä kirjoitti:

KAKSIN AINA KAUNIHIMPI.

Luen pitkan matkana aiheuttamassa vasymyksessa ketjua. Mitä oikein tarjoat, "suomalainen mies valmiina palvelukseen" onko sinulla paljonkin ehdokkaita?
        Onko menossa huutokauppa miehista? Hyva idea, toivottavasti ilmoitat kriittisia mittoja ja ominaisuuksia kaupattavista.

• Sinikynä
        Reetta kirjoitti:

Luen pitkan matkana aiheuttamassa vasymyksessa ketjua. Mitä oikein tarjoat, "suomalainen mies valmiina palvelukseen" onko sinulla paljonkin ehdokkaita?
        Onko menossa huutokauppa miehista? Hyva idea, toivottavasti ilmoitat kriittisia mittoja ja ominaisuuksia kaupattavista.

Reettalle sanon, että suomalainen mies ei ole kauppatavaraa.
        Tässä ketjussa on jo useampi miehen puoli tarjoutunut, ainakin virtuaalikaveriksi, joten vassakuu.
        Retta peräänkuulutti myös krittisiä mittoja.
        Kun en tiedä, mitä hän tarkalleen ottaen tarkoitti, niin vetoan siihen usein kuultuun väittämään, että koolla ei ole väliä.
        Niin, että Reetta rakas, käy kiinni, puskii!

• reetta2
        Sinikynä kirjoitti:

Reettalle sanon, että suomalainen mies ei ole kauppatavaraa.
        Tässä ketjussa on jo useampi miehen puoli tarjoutunut, ainakin virtuaalikaveriksi, joten vassakuu.
        Retta peräänkuulutti myös krittisiä mittoja.
        Kun en tiedä, mitä hän tarkalleen ottaen tarkoitti, niin vetoan siihen usein kuultuun väittämään, että koolla ei ole väliä.
        Niin, että Reetta rakas, käy kiinni, puskii!

Olen niin vanhanaikainen tyttö, katson aloitteenteko kuuluu miehelle. Joten en ahdistele palstan kirjoittaja miehiä periaatteesta.
        Niin, hmmmm, tarkoitin vatsanympärysmittaa!

• ¤¤¤¤¤-¤¤¤¤¤¤¤¤¤
        reetta2 kirjoitti:

Olen niin vanhanaikainen tyttö, katson aloitteenteko kuuluu miehelle. Joten en ahdistele palstan kirjoittaja miehiä periaatteesta.
        Niin, hmmmm, tarkoitin vatsanympärysmittaa!

Eller hur?

• ¤¤¤¤¤-¤¤¤¤¤¤¤¤¤
        ¤¤¤¤¤-¤¤¤¤¤¤¤¤¤ kirjoitti:

Eller hur?

sehän kertoo kunnon ja ennusteen, prognoosin.

• Reetta
        ¤¤¤¤¤-¤¤¤¤¤¤¤¤¤ kirjoitti:

sehän kertoo kunnon ja ennusteen, prognoosin.

Hei sinä arvoitus¤¤¤¤¤????
        Vaikka en "ostoksilla" olekaan, kuinkas onkaan vanha sanonta; eihän sikaa säkissä osteta! Pitänee paikkansa näilläkin markkinoilla.
        Prognoosia on hyvä arvioida eri tilanteissa.

• Kiitos, kun kaipasit. eihän tässä olla minnekään kadottu, ollaan pirteänä, kuin kukkopoika.

Niin, onhan se ihanaa, edes puhua rakkaudesta, vaikka näin livenä.

• Puhukaamme myöskin niistä tunteista vapautuneesti.

Taitaa vain olla ujous usein esteenä puhumisellemme. Tuntuu kuin täällä leimattaisiin, karsinoitaisiin johonkin laatuluokkaan sen mukaan mitä viesteissään esittää ja sanoo.
        Moni arastelee, minä en osaa piilottaa kaikkia ajatuksiani ja siksi kai minut usein ymmärretään väärinkin.

Minullakin on salaisuuksia. On asioita joita en paljasta, ne kuuluvat vain minulle, ovat joko haltuuni uskottuja, tai omiani, mutta niiden kohdalla on näkymätön lukko julkisuuteen tuomisessa.

Elämässämme on monia kokemuksia joita voimme jakaa. Tehkäämme se oman rohkeutemme mukaan.

Nautitaan toisistamme, koko palstojen kirjava joukko!

• fiiuliN
        kirjar kirjoitti:

Puhukaamme myöskin niistä tunteista vapautuneesti.

Taitaa vain olla ujous usein esteenä puhumisellemme. Tuntuu kuin täällä leimattaisiin, karsinoitaisiin johonkin laatuluokkaan sen mukaan mitä viesteissään esittää ja sanoo.
        Moni arastelee, minä en osaa piilottaa kaikkia ajatuksiani ja siksi kai minut usein ymmärretään väärinkin.

Minullakin on salaisuuksia. On asioita joita en paljasta, ne kuuluvat vain minulle, ovat joko haltuuni uskottuja, tai omiani, mutta niiden kohdalla on näkymätön lukko julkisuuteen tuomisessa.

Elämässämme on monia kokemuksia joita voimme jakaa. Tehkäämme se oman rohkeutemme mukaan.

Kiitos sinulle siitä kun kirjoitat oikeista asioista oikeita sanoja.

Olen kanssasi samaa mieltä että voisimme kirjoittaa siitä mitä tunnemme ja mikä on elämässämme tärkeää.

Apua on siitäkin, kun kuvittelemme kahvinjuontejamme ja hyvien kakkujen syöntiä, mutta oikeista tunteista puhuminen olisi paljon enemmän hyödyllisempää.

Moni ihminen on yksin, seurassakin vielä enemmän yksin. Jospa tuota yksinäisyyden tunnetta helpottaisi saadessaan purkautua muutenkin kuin teennäisellä kahvin juonnilla.

Vai käykö silloin niin kuten sinäkin kerroit, että meidät ymmärretään väärin kertoessamme oikeita ajatuksiamme.
        Minä olen jo vanha, vielä enemmän vanhentunut senjälkeen kun sairaudet saapuivat.

Olen yksinäinen ja yksin toisen seurassa. Hyvin harva ottaa yhteyttä ja itsekin olen paljon lopettanut yhteydenpitojani. ...Taitaa olla niin, kuten lapsieni entinen opettaja (vuoden minua vanhempi) sanoi kerran , että kun tulee tarpeeksi vanhaksi ei jaksa kiinnostuneena enää jutella toisten kanssa.

Minulle on kiinnostus tähän kirjoittamiseenkin tullut niin kovin toisaikaiseksi, luultavasti puhelemisen kanssa on käynyt samoin.
        Yritän kuitenkin jotain töhertää etten täysin ummehtuisi ja pääsisin irti tunteesta että seinät kaatuvat päälleni.

Vastoinkäymiset lannistavat, josko jostain löytyisi kuitenkin sellaista, mikä nostaisi
        ylös lannistuneen.

• Hintriika
        fiiuliN kirjoitti:

Olen kanssasi samaa mieltä että voisimme kirjoittaa siitä mitä tunnemme ja mikä on elämässämme tärkeää.

Apua on siitäkin, kun kuvittelemme kahvinjuontejamme ja hyvien kakkujen syöntiä, mutta oikeista tunteista puhuminen olisi paljon enemmän hyödyllisempää.

Moni ihminen on yksin, seurassakin vielä enemmän yksin. Jospa tuota yksinäisyyden tunnetta helpottaisi saadessaan purkautua muutenkin kuin teennäisellä kahvin juonnilla.

Vai käykö silloin niin kuten sinäkin kerroit, että meidät ymmärretään väärin kertoessamme oikeita ajatuksiamme.
        Minä olen jo vanha, vielä enemmän vanhentunut senjälkeen kun sairaudet saapuivat.

Olen yksinäinen ja yksin toisen seurassa. Hyvin harva ottaa yhteyttä ja itsekin olen paljon lopettanut yhteydenpitojani. ...Taitaa olla niin, kuten lapsieni entinen opettaja (vuoden minua vanhempi) sanoi kerran , että kun tulee tarpeeksi vanhaksi ei jaksa kiinnostuneena enää jutella toisten kanssa.

Minulle on kiinnostus tähän kirjoittamiseenkin tullut niin kovin toisaikaiseksi, luultavasti puhelemisen kanssa on käynyt samoin.
        Yritän kuitenkin jotain töhertää etten täysin ummehtuisi ja pääsisin irti tunteesta että seinät kaatuvat päälleni.

Vastoinkäymiset lannistavat, josko jostain löytyisi kuitenkin sellaista, mikä nostaisi
        ylös lannistuneen.

Voi kuule, fiiuliN, Sinulla on sujuva kielenkäyttö ja aina elämänviisautta kirjoituksissasi! Älä ihmeessä lyö lössiksi, vaan sano painava tai vaikka kevyempikin sanasi keskusteluihin meidän kaikkien iloksi. Meitä on monenlaisia pännänpyörittäjiä täällä, mutta sehän juuri hauskaa onkin! Kukin on kuin yksi väriraita sateenkaaren kirjossa. Mikä se sellainen sateenkaari on, josta yksi väri puuttuu?

• fiiuliN
        Hintriika kirjoitti:

Voi kuule, fiiuliN, Sinulla on sujuva kielenkäyttö ja aina elämänviisautta kirjoituksissasi! Älä ihmeessä lyö lössiksi, vaan sano painava tai vaikka kevyempikin sanasi keskusteluihin meidän kaikkien iloksi. Meitä on monenlaisia pännänpyörittäjiä täällä, mutta sehän juuri hauskaa onkin! Kukin on kuin yksi väriraita sateenkaaren kirjossa. Mikä se sellainen sateenkaari on, josta yksi väri puuttuu?

Eihän mustaa väriä tarvita sateenkaaressa... uskoisin.
        Siinä tapauksessa se on varmaankin juuri tuo musta väri joka voi huoleti poistua.

Tiedätkö muuten, kun olen lukenut noita kirjoituksiasi , niin ne tuntuvat olevan sisällöltään aika lailla saman tyyppisiä minun ajatuksieni kanssa.
        En ole tainnut koskaan sinun viesteihisi jatkaa, mutta monasti olen sitä aikonut, se on vain jäänyt, samoin kuin muutkin saamattomuudesta johtuneet tekoni.

Sateenkaaren ollessa kysymyksessä muistan kuinka kerran kyselin erältä viisaalta mieheltä, miksi useat laulunsanoittajat mainitsevat sateenkaarenpään? Ja missä se sateenkaarenpää oikein on?
        Hän huumorimiehenä vastasi, kun menet kesällä metsään ja näet kärpässienen, sen syötyäsi pääset näkemään missä on sateenkaarenpää.

Hän oli minun suuri ihastukseni ja on vieläkin, tämä viisas mies.
        Ikävä kyllä en tiedä missä on hänen nykyinen oleskelupaikkansa, mutta ei luultavasti ainakaan sateenkaarenpäässä:DD

Tästä tuli nyt hiemen huumoriksi tarkoitettu viesti.

• uzma-m
        fiiuliN kirjoitti:

Eihän mustaa väriä tarvita sateenkaaressa... uskoisin.
        Siinä tapauksessa se on varmaankin juuri tuo musta väri joka voi huoleti poistua.

Tiedätkö muuten, kun olen lukenut noita kirjoituksiasi , niin ne tuntuvat olevan sisällöltään aika lailla saman tyyppisiä minun ajatuksieni kanssa.
        En ole tainnut koskaan sinun viesteihisi jatkaa, mutta monasti olen sitä aikonut, se on vain jäänyt, samoin kuin muutkin saamattomuudesta johtuneet tekoni.

Sateenkaaren ollessa kysymyksessä muistan kuinka kerran kyselin erältä viisaalta mieheltä, miksi useat laulunsanoittajat mainitsevat sateenkaarenpään? Ja missä se sateenkaarenpää oikein on?
        Hän huumorimiehenä vastasi, kun menet kesällä metsään ja näet kärpässienen, sen syötyäsi pääset näkemään missä on sateenkaarenpää.

Hän oli minun suuri ihastukseni ja on vieläkin, tämä viisas mies.
        Ikävä kyllä en tiedä missä on hänen nykyinen oleskelupaikkansa, mutta ei luultavasti ainakaan sateenkaarenpäässä:DD

Tästä tuli nyt hiemen huumoriksi tarkoitettu viesti.

Mina ainkin aina luen mielenkiinnolla sinun viestisi,ne ovat omaperaisempia,huomasin ettet ollut vahaan aikaan linjoilla ja kaipaamankin ehdin.
        Montakertaa olen itsekin ajatellut etta lyon pillit pussiin,tuntuu ettei ketaan kiinnosta sepustukseni,pari kertaa oikein nain vaivaa kirjoittaa minusta mielenkiintoisesta aiheesta,mutta palautetta ei tullut joten en enaa yrita,miehet ilia lukuunottamatta vastaavat vain sinkuille,eniten olen saanut ihan kivaa palautetta 50 ,mutta olen vahan liian vanha sinne kirjoittamaan.
        Piristahan paivaani,musta on lempi varini,odottelen

• Simpatti
        kirjar kirjoitti:

Puhukaamme myöskin niistä tunteista vapautuneesti.

Täällä SS-mies ilmottautuu palvelukseen!
        Ei mikään entisaikojen SS-mies, vaan Satunnainen Surffailija, siitä lyhennys. Merkitsee sitä, että osallistuminen keskusteluihin on satunnaista, sillä real life lohkaisee ison osan ajastani, ja rentoudun sen jälkeen mielelläni täällä virtuaaliystävien joukossa.
        Ystävyys ilman rajoja, sitähän se on täälläkin, kun saamme nauttia muualle muuttaneiden kirjoittelusta täällä kotipalstallamme.
        Nautitaan toisistamme ja osallistutaan joukolla pikku paheeseemme, nettailuun!
        Paljon on vielä lukematta ja kokematta.

• Simpatti kirjoitti:

Ei mikään entisaikojen SS-mies, vaan Satunnainen Surffailija, siitä lyhennys. Merkitsee sitä, että osallistuminen keskusteluihin on satunnaista, sillä real life lohkaisee ison osan ajastani, ja rentoudun sen jälkeen mielelläni täällä virtuaaliystävien joukossa.
        Ystävyys ilman rajoja, sitähän se on täälläkin, kun saamme nauttia muualle muuttaneiden kirjoittelusta täällä kotipalstallamme.

ihmeen hulabaloo täällä on menossa ? ? ? ?

Minä olen pudonnut kuin eno veneestä.

Seventäkäähän edes vähän !!!!

• otappa
        muori67 kirjoitti:

ihmeen hulabaloo täällä on menossa ? ? ? ?

Minä olen pudonnut kuin eno veneestä.

Seventäkäähän edes vähän !!!!

näistä selvää, selvästi kännissä.

• fiiuliN
        uzma-m kirjoitti:

Mina ainkin aina luen mielenkiinnolla sinun viestisi,ne ovat omaperaisempia,huomasin ettet ollut vahaan aikaan linjoilla ja kaipaamankin ehdin.
        Montakertaa olen itsekin ajatellut etta lyon pillit pussiin,tuntuu ettei ketaan kiinnosta sepustukseni,pari kertaa oikein nain vaivaa kirjoittaa minusta mielenkiintoisesta aiheesta,mutta palautetta ei tullut joten en enaa yrita,miehet ilia lukuunottamatta vastaavat vain sinkuille,eniten olen saanut ihan kivaa palautetta 50 ,mutta olen vahan liian vanha sinne kirjoittamaan.
        Piristahan paivaani,musta on lempi varini,odottelen

Sitä kaipaan itsekin ... piristystä... mutta kukapa sitä tulisi minulle antamaan.
        En tiedä minkälaista piristystä sinä kaipaat , ja onko minusta sinulle sitä antamaan, mutta jos näistä sanoista hiukankin piristyt.. niin.. a'vott.

Kyllähän se niin on, että joskus oikein harmittaa kun ei kukaan ota kantaa kirjoitelmiin, ei edes pitkään aikaan, mutta täytyy kestää vain.
        Minun näkökannasta katsottuna sinä olit alkuun kovankin kiinnostunutta "seuraa", ei kai se nyt vain ole lopahtanut.

Niinhän se on tosin osoittautunut monen muunkin kohtaloksi, ensin kiinnostutaan, sitten se uutuuden viehätys katoaa.
        Näin tunnen käyneen itsellenikin ja se johtuu alkuaan omasta mielestäni siitä kun en ollut innostunut sheriffin palstalle tulosta, siihen aikaan sain satikutia ja se jatkuu luultavasti vieläkin, siksi olen pysytellyt vähän vain niinkuin taustalla.
        Ihminen kaipaa kannustusta, ja jos sitä ei mistään päin tule, niin ei mitään silloin oikein synnykkään.

Minäkin kävin muutaman kerran tuolla 50 palstalla ja tosiaankin ketjuihini tuli vastauksia vaikka kuinka, ja eritoten kannustavassa muodossa, joka täältä puuttuu kuten hajupoika ilmensi;D . Olin tosin eri nikillä, tiedä vaikka tämänkin huoneen asukkaat kiinnostuisivat jos muuttaisi muotoaan ja nikkiään.
        Liian vanhahan minäkin siellä olin, mutta en kertonut ikääni.

No kuinka kävi, piristyitkö yhtään höpinästäni?

• uzma-m
        fiiuliN kirjoitti:

Sitä kaipaan itsekin ... piristystä... mutta kukapa sitä tulisi minulle antamaan.
        En tiedä minkälaista piristystä sinä kaipaat , ja onko minusta sinulle sitä antamaan, mutta jos näistä sanoista hiukankin piristyt.. niin.. a'vott.

Kyllähän se niin on, että joskus oikein harmittaa kun ei kukaan ota kantaa kirjoitelmiin, ei edes pitkään aikaan, mutta täytyy kestää vain.
        Minun näkökannasta katsottuna sinä olit alkuun kovankin kiinnostunutta "seuraa", ei kai se nyt vain ole lopahtanut.

Niinhän se on tosin osoittautunut monen muunkin kohtaloksi, ensin kiinnostutaan, sitten se uutuuden viehätys katoaa.
        Näin tunnen käyneen itsellenikin ja se johtuu alkuaan omasta mielestäni siitä kun en ollut innostunut sheriffin palstalle tulosta, siihen aikaan sain satikutia ja se jatkuu luultavasti vieläkin, siksi olen pysytellyt vähän vain niinkuin taustalla.
        Ihminen kaipaa kannustusta, ja jos sitä ei mistään päin tule, niin ei mitään silloin oikein synnykkään.

Minäkin kävin muutaman kerran tuolla 50 palstalla ja tosiaankin ketjuihini tuli vastauksia vaikka kuinka, ja eritoten kannustavassa muodossa, joka täältä puuttuu kuten hajupoika ilmensi;D . Olin tosin eri nikillä, tiedä vaikka tämänkin huoneen asukkaat kiinnostuisivat jos muuttaisi muotoaan ja nikkiään.
        Liian vanhahan minäkin siellä olin, mutta en kertonut ikääni.

No kuinka kävi, piristyitkö yhtään höpinästäni?

Katsoin muutama paiva sitten profiliasi,kun sinua ei nakynyt palstalla,kevaalla otettu kuva,tulpaanit kukkivat kilpaa emannan kanssa,koivut hiirenkovilla,siina oli sellainwn unelmieni kuva,mutta siksi se jaakin,mokki jarven rannalla.
        En minakaan siella 50 nikillani seikkaillut,mutta voin vain lahettaa lyhyita viesteja,mutta jos saisin uudet nappaimet olis kiva vaihtaa nikkia ja koko persoonaani,mietin tuota regitroitymista uudelleen.
        Taalla on kohta keski yo,hyvaa yota ja kauniita unia.

• fiiuliN kirjoitti:

ylös lannistuneen.

Fiiulun hyvä.
        Kuten Hintriika ja uzma, myös minä toivon että annat kynäsi puhua.

Sinä osaan kertoa mukaansatempaavasti ja elävästi tapahtumista ja tarinoista, runosi ovat tunteellisia ja niitä lukee mielellään.
        Olet sisällyttänyt niihin toteutuneita ja toteutumattomia haaveita, niissä luovuutesi on parhaassa muodossa. Laita tänne meidän luettavaksemme, moni rakastaa runoja, vaikka kaikki eivät tietenkään niitäkään lue eivätkä kirjoita.

Älä ystävä hyvä anna seinien ahdistaa!
        Täällähän on aina joku lukemassa ja joku aina vastaakin. Ei lannistuta jos ohittavat kommentoimatta jonkun tekstimme. Se ei silloin ole puhutellut ketään, mutta onhan omista ajatuksista purettu sanoina ulos ja sekin keventää kun saa sanoa.

Joten innostusta taas.
        Pitkä talvi on edessä ja paljon "luppo-aikaa".

• Simpatti kirjoitti:

Aika meni muissa puuhissa ja nyt olisi monta asiaa mielessä, vastattavaa useammallekin, mutta eipähän tiedä mistä aloittais.

Auton kanssa liikkuminen tuolla kamalassa sohjossa oli kuin työssä olisi ollut. Kyllä siunasin moneen kertaan tuolla ajellessani, että olen eläkkeellä. Ei ole pakko joka päivä lähteä tuohon rulettiin mukaan.

Kura lensi ja jotkut pienet tiet tuolla reissullani olivat todella kurjassa kunnossa.

No. Onneksi olen turvallisesti kotona taas, ja tässä lukiessa huomaa että kyllä tähänkin palstalaisten joukkoon mahtuu monta mielipidettä.
        Minullakin on tämä virtuualimaailma yksi rentoutumis keino, vaikka muutakin puuhaa löytyy.
        Laiska töitään luettelee, sanoo sananlasku, mutta lahjahan se laiskuuskin on.

Keskustelin erään henkilön kanssa eri uskonnoista, niiden suhteesta uudelleensyntymiseen ja sielun vaellukseen.
        Vietin todella mielenkiintoisia hetkiä tuon aiheen äärellä, ja totesin, että monissa uskonnoissa on omaa, mutta myös samaa kuin meidän kansankirkkomme opeissa.

Yksin eläjänä ei ole mahdollisuutta uppoutua syvälliseen keskusteluun illan aikana, ja sitä pidän suurimpana puutteena.
        Olisi niin monta asiaa joista haluaisin vaihtaa mielipidettä, keskustella ja etsiä erilaisia vaihtoehtoja asioissa... vaan ei siitä aina täällä sivuillakaan mitään tule.
        Kaikista asioista ei vain saa aikaan keskustelua.
        Minua kiinnostaisi vähän vakavampikin aihe joskus, mutta pitänee sellaiseen etsiä kumppani täältä reaalimaailmasta, kuten tuo jälleensyntymisestä kehkeytynyt keskustelu osoitti.
        Vaikka en ollut täällä "äänessä", vietin mielenkiintoisia hetkiä mielipiteitä vaihtaen, ihan nenät vastakkain.

Telkkarissa eräässä ohjelmassa juuri keskustelivat, että treffeillä käyden säästää ruokalaskuissa! Tarkoittivatkohan, että mies aina maksaa????

• täältäsinne
        otappa kirjoitti:

näistä selvää, selvästi kännissä.

Tarvitseeko ihan välttämättä olla kännissä irrotellessaan kielenkantojaan? :)
        Voikos huppelilainen sitten pysytellä asiassa? Voi voi.

• K irjar.
        täältäsinne kirjoitti:

Tarvitseeko ihan välttämättä olla kännissä irrotellessaan kielenkantojaan? :)
        Voikos huppelilainen sitten pysytellä asiassa? Voi voi.

Mihin sitä alkoholia ilonpidossa tarvitaan.
        Puhe luistaa paremmin selvänä, eikä huomenna tarvitse miettiä "oliko meillä kivaa".

Pikkujoulujen aikaahan tämä joulukuun alku on, silloinhan iloitaan hyvässä, tutussa porukassa, eikä kukaan jää nurkkaan yksin pullonsakaan kanssa.

"Hei tonttu-ukot hyppikää.."

• Pääsky64
        uzma-m kirjoitti:

Katsoin muutama paiva sitten profiliasi,kun sinua ei nakynyt palstalla,kevaalla otettu kuva,tulpaanit kukkivat kilpaa emannan kanssa,koivut hiirenkovilla,siina oli sellainwn unelmieni kuva,mutta siksi se jaakin,mokki jarven rannalla.
        En minakaan siella 50 nikillani seikkaillut,mutta voin vain lahettaa lyhyita viesteja,mutta jos saisin uudet nappaimet olis kiva vaihtaa nikkia ja koko persoonaani,mietin tuota regitroitymista uudelleen.

yksi mies puhutte asiaa.Olisi tärkeää puhua miltä tuntuu,mutta,,,olemme kuin julkisella korokkeella josta huudamme kaikki koko maailmalle. Kaikki asiat joutuu miettimään (vaikka ei siltä näytäkkään)meikäläisen kohdalla,jos joku tuttu lukee ja loukkaantuu tai muuten ikävästi reakoipi.
        Tässä olisi hyvä kanava hoitaa toisiamme,mutta jotain sinnepäin.
        Uzmasta sanon että olen kehunut, kuinka saan niikin kauas keskustella,ja eri kulttuurista tietoa.
        Kaikista alkaa tulla nimiä jotka sanoo jotain. Sinä katselet järvenrantaa ihaillen ja minä en ole nähnyt palmuja ja aurinkorantoja.
        Samoin hyvää yötä ,meillä nyt lumi valaisee metsät.

• uzma-m
        Pääsky64 kirjoitti:

yksi mies puhutte asiaa.Olisi tärkeää puhua miltä tuntuu,mutta,,,olemme kuin julkisella korokkeella josta huudamme kaikki koko maailmalle. Kaikki asiat joutuu miettimään (vaikka ei siltä näytäkkään)meikäläisen kohdalla,jos joku tuttu lukee ja loukkaantuu tai muuten ikävästi reakoipi.
        Tässä olisi hyvä kanava hoitaa toisiamme,mutta jotain sinnepäin.
        Uzmasta sanon että olen kehunut, kuinka saan niikin kauas keskustella,ja eri kulttuurista tietoa.
        Kaikista alkaa tulla nimiä jotka sanoo jotain. Sinä katselet järvenrantaa ihaillen ja minä en ole nähnyt palmuja ja aurinkorantoja.
        Samoin hyvää yötä ,meillä nyt lumi valaisee metsät.

taas eilen illalla iltapalaa syodessamme,tuolit vahan keinuivat,olemme jo niin tottunet naihin etta osaamme arvioida mika on yli 5R,illallinen oli just sen alle,on ollut yli 900 jalkijaristysta ja piti jo tulla loppu ,mutta tulipa taas muistutus,ei ihmiset sittenkaan viela voi naita jaristyksia ennustaa.
        Avustus jeeppimme ei paassyt enaa korkealle vuoristoon,lumi on katkaissut yhteyden,tavarat taytyi jattaa alemmaksi ja sydamessa rukous etta nuo ihmist tiettoman taipaleen takana jotenkin selviavat kevaaseen,keuhkokuume on jo alkanut riehumaan teltta kylissa.
        Kaupungin sairaalassa lahjoitettiin n 600 pyoratuolia niille jotka eivat enaa pysty kavelemaan,oli tyttonen jolta kaikki raajat on jouduttu amputoimaan,mikahan on hanekin kohtalonsa tulevaisuudessa?Kaupungin poltettu elokuvateatteri on kunnostettu taysin liikunta kyvyttomien naisten valiaikaiseksi sairaalaksi,ovat loukanneet selkarankansa ja makaavat halvaantuneina.
        Tama jalleen rakennus ja avustus projekti kestaa muutaman vuoden.Alue on niin suuri ja vaikea kulkuinen ,esim. voisi olla jos koko etela Suomi Tampereelta etelaan olisi raunioina,yli 3milj,menetti kotinsa,tuhansia koululaisia ja naisia menehtyi ,siis kokonainen sukupolvi havisi raunioihin.
        Aurinko paistaa ja elman taytyy jatkua.

• uzma-m kirjoitti:

taas eilen illalla iltapalaa syodessamme,tuolit vahan keinuivat,olemme jo niin tottunet naihin etta osaamme arvioida mika on yli 5R,illallinen oli just sen alle,on ollut yli 900 jalkijaristysta ja piti jo tulla loppu ,mutta tulipa taas muistutus,ei ihmiset sittenkaan viela voi naita jaristyksia ennustaa.
        Avustus jeeppimme ei paassyt enaa korkealle vuoristoon,lumi on katkaissut yhteyden,tavarat taytyi jattaa alemmaksi ja sydamessa rukous etta nuo ihmist tiettoman taipaleen takana jotenkin selviavat kevaaseen,keuhkokuume on jo alkanut riehumaan teltta kylissa.
        Kaupungin sairaalassa lahjoitettiin n 600 pyoratuolia niille jotka eivat enaa pysty kavelemaan,oli tyttonen jolta kaikki raajat on jouduttu amputoimaan,mikahan on hanekin kohtalonsa tulevaisuudessa?Kaupungin poltettu elokuvateatteri on kunnostettu taysin liikunta kyvyttomien naisten valiaikaiseksi sairaalaksi,ovat loukanneet selkarankansa ja makaavat halvaantuneina.
        Tama jalleen rakennus ja avustus projekti kestaa muutaman vuoden.Alue on niin suuri ja vaikea kulkuinen ,esim. voisi olla jos koko etela Suomi Tampereelta etelaan olisi raunioina,yli 3milj,menetti kotinsa,tuhansia koululaisia ja naisia menehtyi ,siis kokonainen sukupolvi havisi raunioihin.
        Aurinko paistaa ja elman taytyy jatkua.

Vielä ei ole katastrofin kaikki seuraukset selvillä.
        Kylmyys ja taudit tappavat muutoinkin puutteessa ja heikolla ravinnolla eläviä uhreja, jotka ehkä järistyksestä selvisivät, vain elääkseen seuraavaan ahdistuksen ja hädän päivään.

Siellä on todella iso osa tulevasta nuorisosta menetetty. Täältä katsoen sitä ei voi kuvitella, vaikka kuinka uutiskuvia katselemme.

Kuinkahan me vielä voisimme sinne auttavan kätemme ojentaa.
        Pieni ihminen on voimaton ja voimme täällä vain toivoa voimia siellä kaaoksen keskellä eläville ja avustus- ja hoivatyötä tekeville.

Jos olisi edes kesä tulossa, mutta monella on kylmä kun talvi muuttuu yhä ankarammaksi.

Tiedemiehet olisivat kyllä voineet nuo kuuhun ja muihin taivaankappaleisiin tehtyjen avaruuslentojen hukkanheitetyt rahat käyttää parempaan tarkoitukseen.
        Maapallon pinnalla ja sisällä tapahtuvien muutosten tutkiminen ja niiden hallintaan tähtäävä toiminta ja tutkimus olisi paljon tärkeämpää ja hyödyttäisi koko ihmiskuntaa.
        Ehkä noista järistyksistäkin jotain voisi ennakkoon tietää, kun tutkimuksiin paneuduttaiisiin.
        Taitaa olla seuraavat sukupolvet niistä enemmän kiinnostuneita.
        Nythän valloitetaan muita planeettoja... tiedemiesten toiveissa.

• uzma-m
        kirjar kirjoitti:

Vielä ei ole katastrofin kaikki seuraukset selvillä.
        Kylmyys ja taudit tappavat muutoinkin puutteessa ja heikolla ravinnolla eläviä uhreja, jotka ehkä järistyksestä selvisivät, vain elääkseen seuraavaan ahdistuksen ja hädän päivään.

Siellä on todella iso osa tulevasta nuorisosta menetetty. Täältä katsoen sitä ei voi kuvitella, vaikka kuinka uutiskuvia katselemme.

Kuinkahan me vielä voisimme sinne auttavan kätemme ojentaa.
        Pieni ihminen on voimaton ja voimme täällä vain toivoa voimia siellä kaaoksen keskellä eläville ja avustus- ja hoivatyötä tekeville.

Jos olisi edes kesä tulossa, mutta monella on kylmä kun talvi muuttuu yhä ankarammaksi.

Tiedemiehet olisivat kyllä voineet nuo kuuhun ja muihin taivaankappaleisiin tehtyjen avaruuslentojen hukkanheitetyt rahat käyttää parempaan tarkoitukseen.
        Maapallon pinnalla ja sisällä tapahtuvien muutosten tutkiminen ja niiden hallintaan tähtäävä toiminta ja tutkimus olisi paljon tärkeämpää ja hyödyttäisi koko ihmiskuntaa.
        Ehkä noista järistyksistäkin jotain voisi ennakkoon tietää, kun tutkimuksiin paneuduttaiisiin.
        Taitaa olla seuraavat sukupolvet niistä enemmän kiinnostuneita.
        Nythän valloitetaan muita planeettoja... tiedemiesten toiveissa.

on jo antanut ja antaa lisaa kaikkiaan kai n 10milj.dollaria,enemman kuin monet rikkaat maat vakilukuun verraten.
        Siis valtion on jo tehnyt sen puolestasi ja kylla se on hyvaan tarpeeseen mennyt ja menee.
        maailman meno on sellaista,ei tiedeta mita tapahtuu seuraavaksi.
        Joulu on tulossa ja jarjestan joulujuhlaa pienille slummi esikoululaisille ja myos pojantyttarelle,joulu on juhlista jaloin,ja lapset osaavat iloita siita taysilla.

• fiiuliN
        uzma-m kirjoitti:

On monasti pitänyt oikaista käsitystäsi tuosta profiilisivullani esiintyvästä kuvasta.
        Ikävä kyllä se näkymä kuvan taustalla ei tosiaankaan ole järvi, vaan keväistä mustaa peltoa. Järveltähän se tuntemattomasta voi näyttääkin, ja ihanaahan se olisikin jos siinä järvi kimaltelisi.

Kun äiti ja isä aikoinaan tämän töllin ostivat, kertoi äiti mustalaiseukon hänelle nuoruudessa ennustaneen että hän loppuelämäkseen pääsee asumaan suuren järven rannalle. Niinpä hän ikkunasta katsellessaan irvaili pelto-aukeata että siinähän se mustalaisen ennustama järvi nyt onkin.
        Ne ulkorakennukset siinä kuvassa ovat meidän autotalli ja napurin aittarakennus. Mökkimme jää tänne kuihtuneitten tulppaanien taakse, eikä sitä kuvassa näy.

Et ole vielä rekannut itsellesi uutta nikkiä?
        Teeppä se, ja kirjoitellaan.

• muinoinen
        K irjar. kirjoitti:

Mihin sitä alkoholia ilonpidossa tarvitaan.
        Puhe luistaa paremmin selvänä, eikä huomenna tarvitse miettiä "oliko meillä kivaa".

Pikkujoulujen aikaahan tämä joulukuun alku on, silloinhan iloitaan hyvässä, tutussa porukassa, eikä kukaan jää nurkkaan yksin pullonsakaan kanssa.

"Hei tonttu-ukot hyppikää.."

Sopiskohan tähän kertoa vitsintapainen ( tarkistelematta on olisko jo kerrottukin)

Lääkäri potilaalle:
        "Rouvaa vaan hymyilyttää, vaikka juuri kuulitte miehenne tartuttaneen teihin influenssan, tippurin ja aidsin!?"

"No kun ne ovat ihka ensimmäiset ulkomaantuliaiset, mitä ikinä olen häneltä saanut."

-----
        "Tip-tap...."

• Liver-rys
        kirjar kirjoitti:

Aika meni muissa puuhissa ja nyt olisi monta asiaa mielessä, vastattavaa useammallekin, mutta eipähän tiedä mistä aloittais.

Auton kanssa liikkuminen tuolla kamalassa sohjossa oli kuin työssä olisi ollut. Kyllä siunasin moneen kertaan tuolla ajellessani, että olen eläkkeellä. Ei ole pakko joka päivä lähteä tuohon rulettiin mukaan.

Kura lensi ja jotkut pienet tiet tuolla reissullani olivat todella kurjassa kunnossa.

No. Onneksi olen turvallisesti kotona taas, ja tässä lukiessa huomaa että kyllä tähänkin palstalaisten joukkoon mahtuu monta mielipidettä.
        Minullakin on tämä virtuualimaailma yksi rentoutumis keino, vaikka muutakin puuhaa löytyy.
        Laiska töitään luettelee, sanoo sananlasku, mutta lahjahan se laiskuuskin on.

Keskustelin erään henkilön kanssa eri uskonnoista, niiden suhteesta uudelleensyntymiseen ja sielun vaellukseen.
        Vietin todella mielenkiintoisia hetkiä tuon aiheen äärellä, ja totesin, että monissa uskonnoissa on omaa, mutta myös samaa kuin meidän kansankirkkomme opeissa.

Yksin eläjänä ei ole mahdollisuutta uppoutua syvälliseen keskusteluun illan aikana, ja sitä pidän suurimpana puutteena.
        Olisi niin monta asiaa joista haluaisin vaihtaa mielipidettä, keskustella ja etsiä erilaisia vaihtoehtoja asioissa... vaan ei siitä aina täällä sivuillakaan mitään tule.
        Kaikista asioista ei vain saa aikaan keskustelua.
        Minua kiinnostaisi vähän vakavampikin aihe joskus, mutta pitänee sellaiseen etsiä kumppani täältä reaalimaailmasta, kuten tuo jälleensyntymisestä kehkeytynyt keskustelu osoitti.
        Vaikka en ollut täällä "äänessä", vietin mielenkiintoisia hetkiä mielipiteitä vaihtaen, ihan nenät vastakkain.

Telkkarissa eräässä ohjelmassa juuri keskustelivat, että treffeillä käyden säästää ruokalaskuissa! Tarkoittivatkohan, että mies aina maksaa????

Maksajan paikalla on hyvä olla,varsinkin kun käy hakemassa"gurmee-safkat" Stokkalta, tietää minne raha meni ja hyvän tavaran sai.
        Kun menee Lidl-kauppaan, ei niin väliä kuka maksaa. Sieltä saa säkillisen sillä rahalla, millä Stokkalta sai pienen kassillisen
        En tiedä meninkö asioineni värään kenttään Onhan tuo Malmin kenttä tuossa vieressä.
        Oi ihmiset toistanne raakastakaa, niin suuri ja jykevä on rakkasu. Tiplamummon puol´iso.

• leperrys
        Liver-rys kirjoitti:

Maksajan paikalla on hyvä olla,varsinkin kun käy hakemassa"gurmee-safkat" Stokkalta, tietää minne raha meni ja hyvän tavaran sai.
        Kun menee Lidl-kauppaan, ei niin väliä kuka maksaa. Sieltä saa säkillisen sillä rahalla, millä Stokkalta sai pienen kassillisen
        En tiedä meninkö asioineni värään kenttään Onhan tuo Malmin kenttä tuossa vieressä.
        Oi ihmiset toistanne raakastakaa, niin suuri ja jykevä on rakkasu. Tiplamummon puol´iso.

Tiplamummon puol'isokin sen tietää, niin mahtavaa on rakkaus.
        Tänään vielä sinivalkoinenkin!

• kaikki miehet

yksin turhaan huhuilen!!

• Kirjarevk.

Kuten tuolla yläpuolella näkyy, kuskin hommia miehillä.

Eihän sitä mitenkään jaksa "kuormajuhtana" ja viihdyttäjänä kaiken aikaa.
        Uskoakseni miehetkin kaipaavat hiljaisuutta ja omaa aikaa, akut on välillä ladattava.
        Ruuneperi se lataa niitä auringolla ja ehkä pienillä "napantereillakin" siinä ohessa.

Kyllä he taas tulevat, tauon jälkeen, kun pidämme heitä hyvänä.

• Sinikynä
        Kirjarevk. kirjoitti:

Uskoakseni miehetkin kaipaavat hiljaisuutta ja omaa aikaa, akut on välillä ladattava.
        Ruuneperi se lataa niitä auringolla ja ehkä pienillä "napantereillakin" siinä ohessa.

Kirjarevk., kuka lieneekään, on aivan oikeassa.
        Kuskin hommia on piisannut. Lastenlapasia on viety sinne sun tänne ja muutenkin saa olla tonttuna, eikä vaan kuvaannollisesti.
        Mutta ei tässä ole unohdettu meidän palstan ihanaisiakaan.
        Tuo aloittamani seksiketju on kuulemma täysi, mitä se sitten tarkoittaakaan.
        Se osoittautui tosi suosituksi ketjuksi, koska se ylti ihan Kahvipirtin lukemiin.
        Yli 200 kirjoitusta ja lukijoita yhteensä yli 10000.
        Luvut kertovat puolestaan, että kyllä seksi kiinnostaa edelleenkin ikäihmisiä ja miksei kiinnostaisi.
        Seksi on yhdessä ravinnon -, lämmön -, juomisentarpeiden kanssa yksi ihmistenkin perustarpeista.
        Oikein mukavaa joulunalusaikaa ja kirjoitellaan sekä vaikkapa flirttaillaan siinä joulukiireiden lomassa, toivoo silmää iskien Sinikynä.

• UllaMariaChristina
        Kirjarevk. kirjoitti:

... tänne palstoille taas kerran hetkeksi. Lähinnä lukemaan. Jotain oppiakseni.
        Erilaisia virtuaalimaailman kokemuksia olen hakenut. Kerronko kuitenkin viimeisimmästä haihatuksestani?

Hain "Treffeiltä" kavereita, pientä viatonta "säpinää". Nuoria enimmäkseen "pukkasi". Ymmärrettiinköhän säpinä-sana väärin. Ihmeteltiin, miksi en voisi viestiä edes... Tavallaan, mitäpä pahaa siinäkään...
        Ehkä tähän ikään ehtineenä kaipaa kuitenkin keskusteluissakin lähes-samanikäisyyttä. Käväisin uteliaisuuttani ikäihmisten chat-huoneessakin. Sekavalta näytti touhu. Kaiken lisäksi tullessani sinne sieltä livahti juuri toinen minun nimimerkilläni ulos...(? mennessäni käytin toista nikkiäni). Ihmetellessäni minuutin verran touhua, sain vastauksen, ettei täällä järkevät käykään. Oliko tuo kohteliaisuus, otin sen sellaisena, itserakas kun taidan olla. Poistuin.

Todettakoon nyt kuitenkin, että ihan miellyttäviäkin yhteydenottoja, ja ikäisiltäni, on ollut. Jotkut tiesivät kertoa, ettei kaikkiin sanomisiin ole uskominen...

Laitoin tarinani tähän kohtaan, kun palvelevista miehistä oli puhe.

• UllaMaria
        UllaMariaChristina kirjoitti:

Erilaisia virtuaalimaailman kokemuksia olen hakenut. Kerronko kuitenkin viimeisimmästä haihatuksestani?

Hain "Treffeiltä" kavereita, pientä viatonta "säpinää". Nuoria enimmäkseen "pukkasi". Ymmärrettiinköhän säpinä-sana väärin. Ihmeteltiin, miksi en voisi viestiä edes... Tavallaan, mitäpä pahaa siinäkään...
        Ehkä tähän ikään ehtineenä kaipaa kuitenkin keskusteluissakin lähes-samanikäisyyttä. Käväisin uteliaisuuttani ikäihmisten chat-huoneessakin. Sekavalta näytti touhu. Kaiken lisäksi tullessani sinne sieltä livahti juuri toinen minun nimimerkilläni ulos...(? mennessäni käytin toista nikkiäni). Ihmetellessäni minuutin verran touhua, sain vastauksen, ettei täällä järkevät käykään. Oliko tuo kohteliaisuus, otin sen sellaisena, itserakas kun taidan olla. Poistuin.

Todettakoon nyt kuitenkin, että ihan miellyttäviäkin yhteydenottoja, ja ikäisiltäni, on ollut. Jotkut tiesivät kertoa, ettei kaikkiin sanomisiin ole uskominen...

Tuo loppu nyt oli aiheeton... ainakin, jos sen lukee negatiivisena. Älä lue niin. Toisiamme palvelkaamme!

• Salattu seireeni.
        UllaMariaChristina kirjoitti:

Kyllä se treffien anti kirjavuutensa näytti, yritin löytää keskustelukumppania minäkin, kaveria kuutamoihin ja kesä iltoihin, mutta en onnistunut, en osannut, vaikka yhteyttäkin otettiin.
        Kyllä siellä nuoret miehet kyselevät... kiinnostaako. Vastasin kohteliaasti ja toivotin parempaa onnea jonkun toisen kohdalla.... mutta ikäistäni en onnistunut "nappaamaan".
        Poistuin hiljaa takavasemmalle ja totesin, sekin tie on käyty, ja minut köykäiseksi koettu.

Ei se tietysti ole miesten vika, he vain sattuvat olemaan jossain muualla, tai minulla ei tarpeeksi innostusta asiaan.

Ps. Tällä nikillä siellä en ollut.

• Kiitos kun olette olemassa, yksinäisten hetkien vaihtelua ja monta iloista lukuhetkeä täällä joukossanne olen minäkin viettänyt.

Jatkukoon mielipiteiden vaihto ja kanssakäyminen näiden sivujen kautta, sillä ihminen kaipaa kaikupohjaa ajatuksillensa, vastauksia kysymyksiinsä ja mielenkiintoa herättäviä ajatuksia joita punnita yksin, tai joukolla.

Ikään katsomatta, jokainen peilaa asioita omien kokemustensa valossa, ja mehän olemme yksilöitä, joten toivottavasti keskustelut jatkuvat aina aiheen ja mielenkiinnon mukaan.

Jos me kaikki ajattelisimme asioista samalla tavalla, ei keskustelua syntyisi, mutta monesta asiasta voimme olla samaa mieltäkin.

"Jos kyselet riittävän monilta ihmisiltä, löydät yleensä jonkun, joka neuvoo sinua tekemään sen, minkä muutenkin aiot tehdä".-Henry Davit Thoreau-

"Kun kaksi kauppiasta tekee vaihtokauppan, kumpikin luovuttaa osan omaisuuttaan, mutta kun keskustelijat vaihtavat tietoja, kumpikin saa pitää omansa ja hankkii lisäksi toisen tiedot.
      Voisiko sen parempaa kauppaa kuvitella?"
      -Shimon Ben Lakish;ia mukaillen-

Keskustellen, viihtyen ja viihdyttäen kohti uusia haasteita.

Kaikille Hyvää Itsenäisyyspäivää!

• josta

ei
        jää
        pettynyt
        olo.
        Kun vierittelee pitkälle ja menee lukemaan, ja sitten on tyhjiä päitä käynyt paikalla, niin jää tyhjä olo,
        sama kuin ei olisi nähnytkään vaivaa.
        Tyhjät tynnörit kolisevat eniten.

• vieritelty kivi
        josta kirjoitti:

ei
        jää
        pettynyt
        olo.
        Kun vierittelee pitkälle ja menee lukemaan, ja sitten on tyhjiä päitä käynyt paikalla, niin jää tyhjä olo,

...melkein ylivoimaista kirjoittaa jotain tyhjää parempaa. :)

Jospas lainaisin suurempaa suuta, onkohan sallittua?

H.Mäkelää:

Olet aina hellä
        ainakin nainen
        kaikkeen pettynyt kaiken pettämä
        tottunut käpertynyt nukahtanut.
        Välillä roikut minussa kuin punnus kellossa
        ja mitä vielä.

Illalla etsin sinua pitkään viereltä
        kaapista löytyy lintattu kenkä
        kirjan välistä kynän raapaisu
        ja jossain lattialla on korpunmuren.

Olet haparoinut puutarhaan
        sen mustaan valoon
        kuuntelemaan yön ääniä.

• kieritelty vivi
        vieritelty kivi kirjoitti:

...melkein ylivoimaista kirjoittaa jotain tyhjää parempaa. :)

Jospas lainaisin suurempaa suuta, onkohan sallittua?

H.Mäkelää:

Olet aina hellä
        ainakin nainen
        kaikkeen pettynyt kaiken pettämä
        tottunut käpertynyt nukahtanut.
        Välillä roikut minussa kuin punnus kellossa
        ja mitä vielä.

Illalla etsin sinua pitkään viereltä
        kaapista löytyy lintattu kenkä
        kirjan välistä kynän raapaisu
        ja jossain lattialla on korpunmuren.

Olet haparoinut puutarhaan
        sen mustaan valoon
        kuuntelemaan yön ääniä.

Missäs kaikki partaveitset? Pitääköhän nämä nyt olla niin uljaita tekstejä ettei kukaan enää raatsi jatkaa kivaa ketjua? Vaihteeksi vaikka asialla, mitä tämä hömppäni ei oikeastaan ole.

Tuosta rinnalla olemisesta; linnan juhlissakin näki tai oli näkevinään, miten se toinen siinä vierellä ei välttämättä kulje "samaan tahtiin". Ne toisiaan tukevat ja hyvät keskinäiset fiilikset säteilevät kaiken krumeluurinkin yli, katselitteko?

• Johannes
        kieritelty vivi kirjoitti:

Missäs kaikki partaveitset? Pitääköhän nämä nyt olla niin uljaita tekstejä ettei kukaan enää raatsi jatkaa kivaa ketjua? Vaihteeksi vaikka asialla, mitä tämä hömppäni ei oikeastaan ole.

Tuosta rinnalla olemisesta; linnan juhlissakin näki tai oli näkevinään, miten se toinen siinä vierellä ei välttämättä kulje "samaan tahtiin". Ne toisiaan tukevat ja hyvät keskinäiset fiilikset säteilevät kaiken krumeluurinkin yli, katselitteko?

No minä Johannes se täällä taas ehdin kävästä,vähän niinkuin varkain ja salaa.
        Nuori väki kun meni ostoksille,niin jopas vaari ehti kipittää tänne.
        Ei muuta kun heikun keikun vain,ja jatketaan toisella erää.

• sanon minä sulle
        Johannes kirjoitti:

kiva kun tulit vieläkin tervehtimään. Sinisiä silmiäs, punaisia poskias teki minun vieläkin näkemään.

• kieritelty vivi
        Johannes kirjoitti:

...siinä Johannes itsenään ja puolisalaa tänne hiippaillut?
        Vähän samoin kyllä itsekin tänne sanojani napsuttelen, pysytään elossa. Tiedä sitten mitä Kirjar avaajana tuumii.
        Yritin käydä vähän ostoksilla minäkin, kaikkea olisi ollut tarjolla. Pää kylmänä kuljeksin ohi muistutellen vaan tarpeellisista, tällä kertaa.
        Tuli sieltä sentään jotain turhaa mukaan, kahville tuoksuvan kynttilän ohi en päässyt. Sellofaani on luultavasti pidettävä ympärillään, niin voimakas vaikutus oli ostoskorissakin, että päitä kääntyi kun kävelin ohi.

• kolisee tynnyrin haju
        josta kirjoitti:

ei
        jää
        pettynyt
        olo.

jokos taas kolistelee,mutta onhan joulun aikakin,
        lemusi vain kolistelu vähän,oisko ollu suolasilakoiden lemua tynnörissä.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2211
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      22
      984
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe