Minulla on roppakaupalla outoja oireita jotka vain pahenevat. Osaisiko silmälääkäri auttaa? Olen ollut tutkimuksissa eikä silmissä ole todettu kuin lasiaisen irtaumat jotka eivät kuulemma selitä oireita. Eli, näkökenttäni hyppii ja pomppii, pahimpana pimeässä, jolloin kohteiden rajatkaan eivät erotu. Se myös tuntuu ajoittain sykkivän sydämen sykkeen tahdissa jolloin näen mustia varjoja. Mutta myös päivällä se värisee ja hyppii. Näen usein kipinöitä, valoilmiöitä. Lisäksi minulla on korostuneet voimakkaat jälkikuvahavainnot. Oireet ovat jatkuneet nyt n. 2kk ja pahenevat vain. Olen 26v. Näöntarkkuus laseilla hyvä.
Vastaisiko silmälääkäri
4
1411
Vastaukset
- ögfdsfg
Jospa vika olisi näköhermossa tai aivoissa. Kuulostaa kyllä, ettei mikään silmätauti yksinään selitä tuollaista. (En tosin ole asiantuntija.) Kannattaa varmaan käydä lääkärissä.
- silmälääkäri
Yksi asia joka tulee mieleen voisi olla korjaamaton tai alikorjattu kaukonäköisyys eli hyperopia. Jos oire on kummassakin silmässä (myös toinen silmä suljettuna tai peitettynä) voisi jokin neurologinen selitys tulla kyseeseen taittovirheen lisäksi (kuitenkin iässäsi erittäin harvinaista), jos taas vain jompikumpi silmä oireilee, olisi syytä etsittävä ensin silmästä.
Todennäköisimpänä pitäisin taittovirhettä, mutta jokin muukin selitys asiaan voi olla...- oudot oireet
Kiitos vastauksista. Olen likinäköinen, mutta lähinököäni ei ole tarkastettu. Oireita on tosiaan kummassakin silmässä, sehän oudointa onkin. Neurologista selitystä etsitään, muttei kuulemma ole kovin todennäköinen. Näen lisäksi valonsäteet pitkinä, tätä myös jatkunut n. 2kk. Siis katulamput, tv, autojen valot lähettävät pitkiä säteitä, aivan kuten silmiä siristettäessä, minulla kuitenkin siis koko ajan silmää räpyttäessä. Olisiko tässäkin alikorjatusta kaukonäköisyydestä kyse?
- silmälääkäri
oudot oireet kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Olen likinäköinen, mutta lähinököäni ei ole tarkastettu. Oireita on tosiaan kummassakin silmässä, sehän oudointa onkin. Neurologista selitystä etsitään, muttei kuulemma ole kovin todennäköinen. Näen lisäksi valonsäteet pitkinä, tätä myös jatkunut n. 2kk. Siis katulamput, tv, autojen valot lähettävät pitkiä säteitä, aivan kuten silmiä siristettäessä, minulla kuitenkin siis koko ajan silmää räpyttäessä. Olisiko tässäkin alikorjatusta kaukonäköisyydestä kyse?
Mikäli pistemäinen valonlähde näkyy juovana tai ympärille tulee valorengas (kuin katulamppu sumuisella säällä), saattaa kyseessä olla hajataittoisuus (jota ei ole silmälaseilla korjattu) tai taittovirhe (lasikorjaus ei kohdallaan). Myös mykiön samentuma saattaa tulla kyseeseen (nuorilla esim. mykiön takaosan samentuma, jollainen on saattaa olla silmätulehduksen ja/tai kortisonilääkityksen seuraus).
Silmälääkärissä tai optikolla (mikäli kyseessä on vain taittovirhe) saattaa tuoda vastauksen ongelmaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756