Vastaisiko silmälääkäri

oudot oireet

Minulla on roppakaupalla outoja oireita jotka vain pahenevat. Osaisiko silmälääkäri auttaa? Olen ollut tutkimuksissa eikä silmissä ole todettu kuin lasiaisen irtaumat jotka eivät kuulemma selitä oireita. Eli, näkökenttäni hyppii ja pomppii, pahimpana pimeässä, jolloin kohteiden rajatkaan eivät erotu. Se myös tuntuu ajoittain sykkivän sydämen sykkeen tahdissa jolloin näen mustia varjoja. Mutta myös päivällä se värisee ja hyppii. Näen usein kipinöitä, valoilmiöitä. Lisäksi minulla on korostuneet voimakkaat jälkikuvahavainnot. Oireet ovat jatkuneet nyt n. 2kk ja pahenevat vain. Olen 26v. Näöntarkkuus laseilla hyvä.

4

1433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ögfdsfg

Jospa vika olisi näköhermossa tai aivoissa. Kuulostaa kyllä, ettei mikään silmätauti yksinään selitä tuollaista. (En tosin ole asiantuntija.) Kannattaa varmaan käydä lääkärissä.

• silmälääkäri

Yksi asia joka tulee mieleen voisi olla korjaamaton tai alikorjattu kaukonäköisyys eli hyperopia. Jos oire on kummassakin silmässä (myös toinen silmä suljettuna tai peitettynä) voisi jokin neurologinen selitys tulla kyseeseen taittovirheen lisäksi (kuitenkin iässäsi erittäin harvinaista), jos taas vain jompikumpi silmä oireilee, olisi syytä etsittävä ensin silmästä.
      Todennäköisimpänä pitäisin taittovirhettä, mutta jokin muukin selitys asiaan voi olla...

• oudot oireet

Kiitos vastauksista. Olen likinäköinen, mutta lähinököäni ei ole tarkastettu. Oireita on tosiaan kummassakin silmässä, sehän oudointa onkin. Neurologista selitystä etsitään, muttei kuulemma ole kovin todennäköinen. Näen lisäksi valonsäteet pitkinä, tätä myös jatkunut n. 2kk. Siis katulamput, tv, autojen valot lähettävät pitkiä säteitä, aivan kuten silmiä siristettäessä, minulla kuitenkin siis koko ajan silmää räpyttäessä. Olisiko tässäkin alikorjatusta kaukonäköisyydestä kyse?

• silmälääkäri
        oudot oireet kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Olen likinäköinen, mutta lähinököäni ei ole tarkastettu. Oireita on tosiaan kummassakin silmässä, sehän oudointa onkin. Neurologista selitystä etsitään, muttei kuulemma ole kovin todennäköinen. Näen lisäksi valonsäteet pitkinä, tätä myös jatkunut n. 2kk. Siis katulamput, tv, autojen valot lähettävät pitkiä säteitä, aivan kuten silmiä siristettäessä, minulla kuitenkin siis koko ajan silmää räpyttäessä. Olisiko tässäkin alikorjatusta kaukonäköisyydestä kyse?

Mikäli pistemäinen valonlähde näkyy juovana tai ympärille tulee valorengas (kuin katulamppu sumuisella säällä), saattaa kyseessä olla hajataittoisuus (jota ei ole silmälaseilla korjattu) tai taittovirhe (lasikorjaus ei kohdallaan). Myös mykiön samentuma saattaa tulla kyseeseen (nuorilla esim. mykiön takaosan samentuma, jollainen on saattaa olla silmätulehduksen ja/tai kortisonilääkityksen seuraus).

Silmälääkärissä tai optikolla (mikäli kyseessä on vain taittovirhe) saattaa tuoda vastauksen ongelmaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe