allergiaako?

onkohan

Olen aina pitänyt kovasti eläimistä ja monesti ajatellut hankkia jonkin eläimen.
Pelkään kumminkin kovasti, että olen perinyt allergian (koska isä on kaikelle allerginen).

Kavereilla on kissoja ja merkit ovat tälläiset:

Kissaa silittäessä käteen tulee välillä punasiä läiskiä, jotka sitten kutiavat jonkin aikaa. Pienet haavat alkavat kirvelemään ja kutimaan kovasti.
Silmät alkavat vuotamaan (tai muuttuvat punaisiksi), jos hankaan niitä silittelyn jälkeen.
Välillä tulee myös nuhaa.
Eli kissalle olen melkeen varmasti allerginen?

7

517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyt

      ihan selvät merkit,älä hanki kissaa.

      • Miriam

        Älä Ikinäää!!! Et kai halua astmaa? Minulla se on ja se ei ole kivaa!!!!!


    • minulla

      Minulla on siis astma ollut 6,5 vuotta.Olin paljon kyläilemässä sellaisessa paikassa,jossa oli koiria.Mua ottaa henkeen koiran haju.Itsellänikin oli syksyllä viikon verran koira,joka kuoli parvoon,ihan pentu oli,niin hänen lähellään ahdisti.Nyt meillä on ollut 3 viikkoa 2 kissanpentua,ei muita oireita kuin aivastelua,mut eilen illalla kisut oli mun sylissä,paljaalla iholla,niin aamulla mulla oli reisissä punaisia läiskiä,ei kutise,mut ajattelin,et johtuu siitä,kun kissat oli just siinä alueella,lievä allergiaoire??

      • pahempi...

        Hei,

        Kissasta tulee yleensä allergisille pahemmat oireet kuin koirasta. Allergiaan voi jopa kuolla jos se äityy pahaksi. Tai joutuu jäämään neljän seinän sisälle kun bussissakin ym. on karvoja.


      • läiskät lähti allergialääkk...
        pahempi... kirjoitti:

        Hei,

        Kissasta tulee yleensä allergisille pahemmat oireet kuin koirasta. Allergiaan voi jopa kuolla jos se äityy pahaksi. Tai joutuu jäämään neljän seinän sisälle kun bussissakin ym. on karvoja.

        Enkä jatkuvasti aivastele,muutenkin aivastelen,jos on pölyä,täytyy pitää vaan housut jalassa,kun kissat on sylissä:)


      • allergiasta
        läiskät lähti allergialääkk... kirjoitti:

        Enkä jatkuvasti aivastele,muutenkin aivastelen,jos on pölyä,täytyy pitää vaan housut jalassa,kun kissat on sylissä:)

        Anna kissa HETI pois. Jos astma/allergia pahenee niin voit joutua työkyvyttömäksi. Itsellä allergia todella paha. Pelottaa jatkossa työelämä jos en voi työskennellä ihmisten kanssa joilla koira/kissa kotona ja karvoja vaatteissa.


      • mulla on 2
        allergiasta kirjoitti:

        Anna kissa HETI pois. Jos astma/allergia pahenee niin voit joutua työkyvyttömäksi. Itsellä allergia todella paha. Pelottaa jatkossa työelämä jos en voi työskennellä ihmisten kanssa joilla koira/kissa kotona ja karvoja vaatteissa.

        kissanpentua enkä todellakaan anna niitä pois!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5778
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3535
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe