Kissavero kans

kissansotkujensiivoaja

Vapaana viipottavat kissat aiheuttavat naapurustolle haittaa mm. kuseksimalla naapureiden pihalle ja tekemällä kakkostarpeet naapurin hiekkalaatikkoon, lasten iloksi. Olen itse nähnyt kaksi kertaa kun kaulapannalla varustettu kissa on napannut linnun. Ihminen eikä koirakaan saa ilman erillistä lupaa tappaa luonnon eläimiä, mutta kissalle tämä "sallitaan".

Näin ollen, koska kissoilla on paljon hallitsemattomia erivapauksia, niille pitää määrätä haittavero. Kissojen omistajat eivät ilmeisesti ole tietoisia, että järjestyslaki koskee myös kissoja, irtipidon osalta.

6

643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HUOH!

      nähny ku kissa on napannut hiiren.

    • d-wa

      Onko sinulta jäänyt koulun biologian tunnit väliin?? Kissa on saalistaja, ei seurallinen niinkuin ihminen ja koira! Se kuuluu sen luontoon saalistaa toisin kuin koiran luontoon kuuluu totella ihmisen typeriä käskyjä! Ymmärrän kyllä sen ettei ole kivaa kun kissat tekevät jätöksensä hiekkalaatikoihin, mutta sillä ei mun mielestä ole mitään merkitystä jos ne kusevat sun pihaan tai paskovat kukkapenkkiin, se ei tapa sun pihaa tai kukkasia!

    • Lupus

      Itselläni ei ole kissaa, mutta naapurustossa sitäkin useampi. Kissojen(kin) tekemisiä on kiva seurata. Ennen kuin seuraavan kerran vedät kissojen takia herneen nenääsi, katsele miten ne toimivat, vaanivat ja saalistavat, pesevät itseään.
      Minä taas olenkin nähnyt kun ihminen teurastaa sian. Syödäkseen! Niinhän kissakin tekee, ei se huvikseen saalista.
      Ehdottaisin haittaveroa ihmisille, ilmakehän oheneminen ja kaikki maapallon saasteet ovat ihmisten aikaansaannoksia.

      Hiekkalaatikoihin on saatavana kansia, tiesitkö sitä?

      ps.kissalla on kissan luonto, ihmisellä omansa

    • Jaabos

      Keskity vaan siihen että sulla on se koiravero. Ei sun tarvii sressata enää kissaveron laillepanoa, kun tuntuu että noita propleemeita on vähän omasta takaa. Eine kissat sun kiusakses syö niitä eläimiä, niillä vaan sattuu oleen huonot isännät. Pistä ne pannaan, elä eläinraukkoja.

    • katti

      oletko tosiaan nähnyt kun kissa on tappanut linnun. Oikein kaksikertaako?
      Minäkin olen nähnyt kun mies on tappanut sorsan ja hirven ja kun joku on tappanut kalan.
      Olen myös nähnyt kun kissa on tappanut hiiren ja ihan ilman lupaa.
      Luonnossa kaikki eläimet tappavat toisiaan.
      Älä sinä ihminen takerru kissaan.

    • kysyvä?

      Minkä ihmeen takia kissoilla ei ole veroa koska koirillakin on? Kumpikin ne yhtä paljon luontoa suttaavat ja ärsyttävät ketä milloinkin.
      Mutta kohtuudenmukaista olisi yhtä lailla kissa- kuin koiraverokin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      333
      3125
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2315
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      88
      1696
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      200
      1642
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      70
      1424
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      162
      964
    Aihe