Vapaana viipottavat kissat aiheuttavat naapurustolle haittaa mm. kuseksimalla naapureiden pihalle ja tekemällä kakkostarpeet naapurin hiekkalaatikkoon, lasten iloksi. Olen itse nähnyt kaksi kertaa kun kaulapannalla varustettu kissa on napannut linnun. Ihminen eikä koirakaan saa ilman erillistä lupaa tappaa luonnon eläimiä, mutta kissalle tämä "sallitaan".
Näin ollen, koska kissoilla on paljon hallitsemattomia erivapauksia, niille pitää määrätä haittavero. Kissojen omistajat eivät ilmeisesti ole tietoisia, että järjestyslaki koskee myös kissoja, irtipidon osalta.
Kissavero kans
6
675
Vastaukset
- HUOH!
nähny ku kissa on napannut hiiren.
- d-wa
Onko sinulta jäänyt koulun biologian tunnit väliin?? Kissa on saalistaja, ei seurallinen niinkuin ihminen ja koira! Se kuuluu sen luontoon saalistaa toisin kuin koiran luontoon kuuluu totella ihmisen typeriä käskyjä! Ymmärrän kyllä sen ettei ole kivaa kun kissat tekevät jätöksensä hiekkalaatikoihin, mutta sillä ei mun mielestä ole mitään merkitystä jos ne kusevat sun pihaan tai paskovat kukkapenkkiin, se ei tapa sun pihaa tai kukkasia!
- Lupus
Itselläni ei ole kissaa, mutta naapurustossa sitäkin useampi. Kissojen(kin) tekemisiä on kiva seurata. Ennen kuin seuraavan kerran vedät kissojen takia herneen nenääsi, katsele miten ne toimivat, vaanivat ja saalistavat, pesevät itseään.
Minä taas olenkin nähnyt kun ihminen teurastaa sian. Syödäkseen! Niinhän kissakin tekee, ei se huvikseen saalista.
Ehdottaisin haittaveroa ihmisille, ilmakehän oheneminen ja kaikki maapallon saasteet ovat ihmisten aikaansaannoksia.
Hiekkalaatikoihin on saatavana kansia, tiesitkö sitä?
ps.kissalla on kissan luonto, ihmisellä omansa - Jaabos
Keskity vaan siihen että sulla on se koiravero. Ei sun tarvii sressata enää kissaveron laillepanoa, kun tuntuu että noita propleemeita on vähän omasta takaa. Eine kissat sun kiusakses syö niitä eläimiä, niillä vaan sattuu oleen huonot isännät. Pistä ne pannaan, elä eläinraukkoja.
- katti
oletko tosiaan nähnyt kun kissa on tappanut linnun. Oikein kaksikertaako?
Minäkin olen nähnyt kun mies on tappanut sorsan ja hirven ja kun joku on tappanut kalan.
Olen myös nähnyt kun kissa on tappanut hiiren ja ihan ilman lupaa.
Luonnossa kaikki eläimet tappavat toisiaan.
Älä sinä ihminen takerru kissaan. - kysyvä?
Minkä ihmeen takia kissoilla ei ole veroa koska koirillakin on? Kumpikin ne yhtä paljon luontoa suttaavat ja ärsyttävät ketä milloinkin.
Mutta kohtuudenmukaista olisi yhtä lailla kissa- kuin koiraverokin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059