Päästöt pielessä------>

ajokielto

Osaako joku kertoa missä mahdollisesti on vika, kun päästöt näyttää tältä:

tyhjäkäynnillä CO%= 8/6, CO2= 9, HC= 445, O2= 0,4

kierroksilla CO%= 8, CO2= 10, HC= 300, O2= 02

lambda 0,7

Auto on -92 katalysaattorilla varustettu opelin romu, johon on lambda juuri vaihdettu.
Eräs "asiantuntija" neuvoi, että pitää tankata 98 ennen päästömittausta niin arvot pienenee...No toisin kävi, kun ajokieltoa napsahti.

9

1919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosiolla korjaamoon tai paalaamoon. Et sinä sitä korjata osaisi, kun tuonkin HTT:n kehotuksen todesta otit.

• Wolsumies

näitä "asiantuntijoitahan" aina riittää...

98:n tankkaaminen ei vaikuta tuon taivaallista jos moottorinohjaus on muuten kunnossa.

Mutta tässä tapauksessa ei näytä olevan..

Siis jäännöshappi l. O2 näytti olevan normaali eli imuilmavuotoa ei sen mukaan olisi. Mutta CO oli tosi korkealla ja myös HC verrattain koholla.

Kyseessä katalysaattoriauto eli oliko moottori varmasti lämmin tai ennemminkin KUUMA ennen mittausta?

Jos, niin näin kokemuksen/nähtyjen arvojen perusteella sanoisin että katalysaattori on viallinen ainakin. Mutta muutakin vikaa on jos CO on noin tavattoman korkea.

• lambda on noin paljon alle yhden, tarkoittaa se aivan liian rikasta seosta. Samoin korkeat CO- ja HC-pitoisuudet. Lisänä saattaa olla muutakin vikaa, mahdollisuuksia on runsaasti. Siksi toistan ohjeeni: Vie suosiolla korjaamolle tai paalaamoon. Itse et osaa vikaa etsiä etkä korjata. Katalysaattori saattaa olla ehjäkin.

• ajokielto

Moottori oli kyllä todella kuuma. Vien auton ensi viikolla korjaamolle pästömittaukseen, koska en voi uskoa noita arvoja itsekään. Tuolla vikavalon satunnaisella palamisellakin on varmasti osuutta asiaan.

• voi olla

mahdollinen! Oletko takistanut imusarjan tiiveyden.

• oli vm 90 celicassa

tarvike lambda orkkiksen tilalla ja ei menny päästöistä läpi--->kävi rikkaalla. vaihdoin takaisin orkkis lambdan ja läpi meni.

• ajokielto

Olen silmämääräisesti tarkistanut ja näyttäisi olevan ok.

• stone_cold....

mul sat arvot ja vaihdoi tulpat öljyt suodattimet ja virran jakajan lambdan ja sekin turhaa ku olis eka vaihtan sen fakin katin

• päästöt

Päästöt pienenee jos käytät 98sia. Se palaa paljon paremmin kuin 95nen. Siihen perustuu sen päästöjen pieneneminen. Ja jos vaihdat moottori öljyt ennen päästö mittausta, niin sekin vaikuttaa päästöihin. Kampikammiostahan tulee vaikka mitä hiilivetyjä, ja öljyhöyryjä, käytetty tavara ei pala, joten päästöt kasvaa. Itse otin huohotus letkut kerran irti korjaamolla päästömittauksessa, niin hc tippu karvan verran.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      24
      2385
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      113
      2001
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1637
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1503
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1447
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1045
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      976
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      935
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      929
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      927
    Aihe