takilan hinta

arvio

Osaako kukaan noin suurinpiirtein heittää hinnan
Takilan varusteille.

Mastolle/vaijereille/yms sälälle ja parille purjeelle...

Vene kokoluokkaa 12m pitkä, yksi mastoinen.
(on 12m. runko kaupan - ja ajattelen kokonaishintaa...)

14

2891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse tehden

      itse teet noin 2000 e hintaan.

      Ostat varusteita ja teet osista...

    • mahdollista

      Jos laitetaan uudet purjeet,just itse kysyin Genoa 17M2 vaakaleikattu hakasilla 600 eur parempi kangas 700 , iso vähän kalliimpi,ei saa vaikka kuinka vanhoja.

      • itse tehden

        On ne hinnat hirveitä kun valmiina ostaa!
        ---tiedän sen.
        Purjevene on kallis ......

        Mutta jos ei ole aivan tumpelo ja itse osaa tehdä, niin materiaalit ostamalla ja itse tekemällä onnistuu kyllä.
        Myös voi tinkiä tekniikasta ja laadusta.
        (tarvitseeko sunnuntaipurjehtija kilpailulaatua...?)

        Täytyy sanoa, ettei moni meistä ole niin osaava - silloin lienee paras olla vain kuluttaja ja maksaa osaamisesta jollekin muulle.
        Tumpelo pilaa hyvätkin materiaalit.


      • harvalla
        itse tehden kirjoitti:

        On ne hinnat hirveitä kun valmiina ostaa!
        ---tiedän sen.
        Purjevene on kallis ......

        Mutta jos ei ole aivan tumpelo ja itse osaa tehdä, niin materiaalit ostamalla ja itse tekemällä onnistuu kyllä.
        Myös voi tinkiä tekniikasta ja laadusta.
        (tarvitseeko sunnuntaipurjehtija kilpailulaatua...?)

        Täytyy sanoa, ettei moni meistä ole niin osaava - silloin lienee paras olla vain kuluttaja ja maksaa osaamisesta jollekin muulle.
        Tumpelo pilaa hyvätkin materiaalit.

        on kotona esim. purjeiden ompeluun sopivaa ompelukonetta tai laitteita mastoprofiilin vetämiseen. Tai sinähän tietysti höyläät olohuoneessasi puhelinpylväästä, jonka olet yön pimeydessä varastanut tien varresta, maston ja puomin. Spinnupuomin käyt varastamasta jostain heinäpellolta.


      • mahdollista
        harvalla kirjoitti:

        on kotona esim. purjeiden ompeluun sopivaa ompelukonetta tai laitteita mastoprofiilin vetämiseen. Tai sinähän tietysti höyläät olohuoneessasi puhelinpylväästä, jonka olet yön pimeydessä varastanut tien varresta, maston ja puomin. Spinnupuomin käyt varastamasta jostain heinäpellolta.

        Tiedän oman työn ehkä paremmin kuin sinä, täällä helppo keskustella, mutta 12m paattiin ei saa 2000 eurolla noita kaluja , ainut konsti että laitat kahvelin ja haet tolpan metsästä ompelet itse purjeet.


      • venda
        mahdollista kirjoitti:

        Tiedän oman työn ehkä paremmin kuin sinä, täällä helppo keskustella, mutta 12m paattiin ei saa 2000 eurolla noita kaluja , ainut konsti että laitat kahvelin ja haet tolpan metsästä ompelet itse purjeet.

        Totta puhut. Noin isoon veneeseen ei ole mitää mahdollisuuksia saada minkäänlaista rikiä kahdella tonnilla. Kysyjä ei kerro veneen mitoista muuta, kuin pituuden, mutta jos ajatellaan ton pituista venettä "modernisti", niin maston korkeus on vähintään 13 metriä ja aluprofiili sitä luokkaa, etta hinta pyörinee pelkälle profiilille jossain 3-4000 euron paikkeilla. siihen lisäksi vantit ja juokseva riki. Ja sitten purjeet: Kisapurjeet min.10000 euroa ja retkipurjeetkin vähintään 4000 euroa oletuksena rullajenny. Sitten lisäksi vielä skuutit. Bilteman tuotteita ei noin isoon enää kannata käyttää.
        Jos runkona on joku epätoivoinen betoniviritelmä, tai omatekoinen teräasharakka, niin tuollaisia summia ei tietenkään kannata "tuhlata", vaan tehdä riki samalla filosofialla, kuin venekin. Ihan sama, mitä on mastona, ja mitä siellä purjeina.


    • Samu

      Omaan 42 jalkaiseen 16m rullamasto 6050€, 36.5m2 rullaiso 1800€, Klyyvari 51m2 1910€, ST-Fokka 25m2 1160€ ja Genaakkeri 175m2 3700€. Tuosta hinnasta sitten puuttuu kaikki kansihelat, vanttiruuvit, vaijerit, köydet jne. Jollet venettäsi romuista kasaa se ei alle 100.000€ seilaa......

      • hintoihin

        Samu puhuu asiaa. Hinat toun kokoiseen veneeseen on vieläpä edullinen jos tuohon hintaan saa hankittua.

        Itse tehden tulee tietenkin halvemmaksi, mutta sitten pitää tietää mitä tekee.

        Vanhan maston ostaminen tulee hyvin helposti yhtä kalliiksi kun uuden hankkiminen, ellei sitten satu sattumoisin löytämään juuri sellaista rikausta joka sopii ilman muutoksia omaan projektiin.


    • Matkapurjehtija

      Kolmasosa valmiin veneen hinnasta.

      • myynnissä

        Marinan.comissa on myytävänä laatuveneen eli HR36:n täydellinen riki. Hinta on 33 000 kruunua.


    • Jalmari

      vantteineen ja puomineen sekä isopurje kustansivat tänä syksynä 13.000 €. Seldenin kamaa ja Nortin purje.

      • Hintaluokka

        10 000 euroa

        Ihmettelen kovasti miten tuollainen 2000euron masto ja purjekerta toimii??


    • löytyy
    • Anonyymi

      Eipä toimi linkit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe