Onko kenelläkään kokemuksin vuoluxin kiukaan muuttamista yksivaihe virralle.Tehtaalta sanottiin että voi kytkeä niinkin kun muuttaa sokeripalan isommaksi(tehdas tekee muutoksen)
Vanha talo niin ei muuta voi,lämpeneeköhän paljon hitaammin? 6kw kiuas olis kyseessä.
yksivaihe virta kiuas
9
8979
Vastaukset
- muuten palaa talo
Joo elikkä taitaa mennä virrat niin isoksi 6kw:ssa että 2,5mm piuha ei enää ehkä riitä.. liekkö enää yks 16a sulakekaan kestä sitä ?
joku sähköliike vois laskea. - onnistu
Kiuas tarvitsee 25 A:n sulakkeen joka on sama kuin talosi pääsulake.
Johdot tulisi vetää sulaketaululta kiukaalle.
Myös asennettava kytkin joka katkaisee talon muut sähköt kiukaan käytön ajaksi.- ..................
sähkäri oli eri mieltä asiasta,sulaketauluun laajennus osa johon 25a sulake kiukaalle,liesi esim on myös kytketty 1 vaiheiseksi,mutta katsotaan miten käy.
- meillekin...
.................. kirjoitti:
sähkäri oli eri mieltä asiasta,sulaketauluun laajennus osa johon 25a sulake kiukaalle,liesi esim on myös kytketty 1 vaiheiseksi,mutta katsotaan miten käy.
Kerrotko meillekin kun olet ottanut ekat löylyt.
Taitaa olla ensin pienet neuvottelut sähköntoimittajan kanssa?
- onhan monissa
talossa liesikin yksivaiheinen ja tarvitsee suuremman sokeripalan että paksumpi johto mahtuisi. Ei vaikuta nopeuteen mitään.
- päin.
Onnistuu varmasti, sillä vahingossa ostamani 1-vaiheisen 4,5 kw kiukaan sähkäri muutti 3-vaiheiseksi ilman ihmettelyä.
- kait
se periaatteesa onnistuu. Ensin täytyy kiukaassa olla valmius kytkeä 1-vaiheiseksi. Sitten tarttee 25 A sulakkeen ja 4 mm2 syöttökaapelin (käytännössä 6 mm2 kun 4 mm2 ei oo enää). Ja eikun ammmattimies hommiin kytkemään vaan. Makoisia löylyjä!
- Spegsi
Mulla on sama ongelma. Valovirtakiuas on tilattu jo. Sawo:n Scandia 4,5 kW. Laitan sen hellan 20 A:n sulakkeeseen ja 6mm2 piuhat kaapista kiukaaseen. Saapa nähdä toimiiko yhdistelmä.
- säkäri
Laita vaan hellan sulakkeen kanssa samaan ja muija leipomaan saunomisesi aikana.KYLMIÄ LÖYLYJÄ.Olisko nyt aihetta ottaa sähköalan ammattilainen kehiin.Saattais jopa tulla tehtyä oikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275