yksivaihe virta kiuas

.......................

Onko kenelläkään kokemuksin vuoluxin kiukaan muuttamista yksivaihe virralle.Tehtaalta sanottiin että voi kytkeä niinkin kun muuttaa sokeripalan isommaksi(tehdas tekee muutoksen)
Vanha talo niin ei muuta voi,lämpeneeköhän paljon hitaammin? 6kw kiuas olis kyseessä.

9

8979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuten palaa talo

Joo elikkä taitaa mennä virrat niin isoksi 6kw:ssa että 2,5mm piuha ei enää ehkä riitä.. liekkö enää yks 16a sulakekaan kestä sitä ?
      joku sähköliike vois laskea.

• onnistu

Kiuas tarvitsee 25 A:n sulakkeen joka on sama kuin talosi pääsulake.
      Johdot tulisi vetää sulaketaululta kiukaalle.
      Myös asennettava kytkin joka katkaisee talon muut sähköt kiukaan käytön ajaksi.

• ..................

sähkäri oli eri mieltä asiasta,sulaketauluun laajennus osa johon 25a sulake kiukaalle,liesi esim on myös kytketty 1 vaiheiseksi,mutta katsotaan miten käy.

• meillekin...
        .................. kirjoitti:

sähkäri oli eri mieltä asiasta,sulaketauluun laajennus osa johon 25a sulake kiukaalle,liesi esim on myös kytketty 1 vaiheiseksi,mutta katsotaan miten käy.

Kerrotko meillekin kun olet ottanut ekat löylyt.
        Taitaa olla ensin pienet neuvottelut sähköntoimittajan kanssa?

• onhan monissa

talossa liesikin yksivaiheinen ja tarvitsee suuremman sokeripalan että paksumpi johto mahtuisi. Ei vaikuta nopeuteen mitään.

• päin.

Onnistuu varmasti, sillä vahingossa ostamani 1-vaiheisen 4,5 kw kiukaan sähkäri muutti 3-vaiheiseksi ilman ihmettelyä.

• kait

se periaatteesa onnistuu. Ensin täytyy kiukaassa olla valmius kytkeä 1-vaiheiseksi. Sitten tarttee 25 A sulakkeen ja 4 mm2 syöttökaapelin (käytännössä 6 mm2 kun 4 mm2 ei oo enää). Ja eikun ammmattimies hommiin kytkemään vaan. Makoisia löylyjä!

• Spegsi

Mulla on sama ongelma. Valovirtakiuas on tilattu jo. Sawo:n Scandia 4,5 kW. Laitan sen hellan 20 A:n sulakkeeseen ja 6mm2 piuhat kaapista kiukaaseen. Saapa nähdä toimiiko yhdistelmä.

• säkäri

Laita vaan hellan sulakkeen kanssa samaan ja muija leipomaan saunomisesi aikana.KYLMIÄ LÖYLYJÄ.Olisko nyt aihetta ottaa sähköalan ammattilainen kehiin.Saattais jopa tulla tehtyä oikein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe