Olen asunut kyseisellä alueella lokakuun alusta lähtien. Mikä ihme kauhistuttaa ihmisiä tässä asuinalueessa? Kuulen vähänväliä juttua, että siellähän tapahtui 10 vuotta sitten sitä ja tätä.
Onko totta, että kaupunkilaiset pelkäävät tosiaan niin paljon ulkomaalaisia? Meidän rapussa asuu yksi ulkomaalaisperhe, työssä käyvää väkeä ovat. Muuttaessamme Helsingistä tänne etsimme Jyväskylästä kohtuuhintaista asuntoa ja tämän asunnon löydyttyä en ole katunut. 3h k, neliöt 82,5 ja vuokra 426. Peruskorjattu v.1999, joten halpaa on Jyväskylässä :)
Jyväskylä ja Pupuhuhta
110
28305
Vastaukset
- Ex-stadilainen
Kiva , että muutkin ex-stadilaiset on löytäneet Jyväskylän.Mainio paikka.Kalliossa(Hki) vuosia asuneena esim.Huhtakeskus on tosi rauhallinen ostari baareineen kaikkineen.Olen asunut Suomessa melkein joka kolkassa ja juttu on niin, että daijuun voi saada ihan missä vaan, jos ite ei tajua omaa parastaan.Pupuhuhtahan on luonnoltaan hieno mesta ja palvelut ja Seppälän marketit lähellä.Tosin ostarin kauppaa kyllä kannattaisi suosia, ettei se lopeta.Tsiikaillaan kun hiffataan.Heh, heh.
- hehehehehehehehhe
kallio on nykyisin ihan rauhallinen paikka, kaupunki on laajentunut sitten 40-luvun
- jossa et olis
hehehehehehehehhe kirjoitti:
kallio on nykyisin ihan rauhallinen paikka, kaupunki on laajentunut sitten 40-luvun
jotain väliin rääkymässä? yksinäinen alkkis?
- sut on bongattu
vaikka mistä. aina muuttanut sinne tai tullut tänne. dorka dorkkis täys höhlä......
kusettaa ihmisiä höpinöillään. evvk................ - Mene suosiolla ettei viedä
jossa et olis kirjoitti:
jotain väliin rääkymässä? yksinäinen alkkis?
Tervemenoa.
- jaahasjaahasjaahas
sut on bongattu kirjoitti:
vaikka mistä. aina muuttanut sinne tai tullut tänne. dorka dorkkis täys höhlä......
kusettaa ihmisiä höpinöillään. evvk................Vai yksi ainoa muuttaja on ?
- junttilassa kaikki hyvin
jyväskyläläisissä nyt on paljon ihmisiä jotka eivät tiedä maailmanmenosta mitään joten säikkyvät melkein mitä vaan
moni on myös muuttanut landelta joten täysiä turvenuijia koko kaupunki pullollaan- juntti ei taas tiennyt ?
jkl:ssä on murhia, itsemurhia, huumerikoksia, huumekuolemia paljon enempi nuppia kohti kuin helsingissä; pupari on huonoin alue.
- kuokkalan kingi
juntti ei taas tiennyt ? kirjoitti:
jkl:ssä on murhia, itsemurhia, huumerikoksia, huumekuolemia paljon enempi nuppia kohti kuin helsingissä; pupari on huonoin alue.
nih
- niinpä niin
kuokkalan kingi kirjoitti:
nih
puparista sitten poistutaan oman käden kautta, kaikki rähinöijät on jo tapettu tai tappaneet itsensä.
helsingissä taasen ei ole huonoja alueita kuten muussa suomessa on.
siellä ne on "lähiöissä"kin töissä kaikki kuten muualla keskiluokan alueilla eikä sanottavia ongelmia ole muualla paitsi rautatieasemalla, joka sekin on hyvin vartioitu. - torttua
niinpä niin kirjoitti:
puparista sitten poistutaan oman käden kautta, kaikki rähinöijät on jo tapettu tai tappaneet itsensä.
siellä ne on "lähiöissä"kin töissä kaikki kuten muualla keskiluokan alueilla eikä sanottavia ongelmia ole muualla paitsi rautatieasemalla, joka sekin on hyvin vartioitu.sivulle. ai kun viisasta, ex-stadilainenko, mitä
muuta ex..................tuliko kenkää? - Asia tiedossa
kuokkalan kingi kirjoitti:
nih
Kuokkalassa on käveltävä iltaisin joukossa, ei yksin.
- akkunen
niinpä niin kirjoitti:
siellä ne on "lähiöissä"kin töissä kaikki kuten muualla keskiluokan alueilla eikä sanottavia ongelmia ole muualla paitsi rautatieasemalla, joka sekin on hyvin vartioitu.pupari"kanikukkula"vai mikä lie nykyään on rauhoittunut aivan ÄLYTTÖMÄSTI.joskus siellä lapsuuteni viettäneenä voin todeta et nykyistä EI voi verrata vanhaan kunnon aikaan!no kuokkalaan hävis kaikki hörhöt joskus 90 luvun alussa et sillai
- etu+6=?
niinpä niin kirjoitti:
siellä ne on "lähiöissä"kin töissä kaikki kuten muualla keskiluokan alueilla eikä sanottavia ongelmia ole muualla paitsi rautatieasemalla, joka sekin on hyvin vartioitu.Pupuhuhdasta kiirii hirveä maine väkivaltaisuudesta ja rikoksista. Mutta ottakaa huomioon että rikoksen tekijät ovat yleensä ulkopaikkakuntalaisia. Olen asunut täällä koko ikäni enkä ole ikinä pelännyt liikkua täällä. Pikkuisen huomiota uutisointiinkin.
- minä tuon risun
Asia tiedossa kirjoitti:
toisinaan vaimon, tai lasten kanssa riideltyäni, kävelen iltasella suoraan Kuokkalan keskustaan ja olenpa muutamana viikonloppuna ollut ihan vain "seuranhaussa" siinä grillin läheisyydessä, että josko ne hurjaset tulisi kokeilemaan minunkin kanssani.
vaan ei. ei sitten kertaakaan. on ilmeisesti habituksesta niin kiini, kuka uhriksi joutuu/pääsee, että ei tavallista rotevampi kelpaa uhriksi, mutta luulisi edes joukolla kokeilevan voimiaan. ..edes joskus. - oprid
Asia tiedossa kirjoitti:
joukossa se vasta tyhmyys tiivistyykin....
- En muuttais kuitenkaan pupa...
Sinulla on halpa vuokra-asunto mutta jyväskylässä on vuokrat pilvissä, jopa helsingin hinnoissa. Noilla aluieilla mitä ei arvosteta saa halvalla asunnon eli juuri pupuhuhta, keltimäki, myllyjärvi, huhtasua, palokka, vaajakoski yms. jotka ovat kaukana hyvistä palveluista. Pupuhuhta on ainakin ennen ollut kamala rähinä örinä seutua, että "hyvä" maine on vaikea saada takaisin jos se paikka on nyt sitten muuttunut. Itse en ole pyörinyt puparissa joten en tiedä todellisuutta minkälainen paikka se nykypäivänä on. Nykyään pupari taitaa olla yksinhuoltajien paratiisi.
- besser wisserit kyykkyyn
jos et tiedä mitä sitten tänne viisastelemaan?
palvelut ovat mainiot: kaikki isot kauppaketjut kilometrin säteellä, pikkukauppa, keilahalli, koulut, terveysasema,kirjasto, kirkko samoin.
kerro mikä puuttuu "hyvistä palveluista"? - ei muutosta
kummasti on muuten viestejä katoillut täältäkin, ettei vaan valvoja itse kärsi tuomiotaan puparissa ?
- taas selostaa
ei muutosta kirjoitti:
kummasti on muuten viestejä katoillut täältäkin, ettei vaan valvoja itse kärsi tuomiotaan puparissa ?
ei oo juttua missä ei olis välissä tuon sekopään sohellusta?
kukaan ei tajuu mitä se sönkkää. päissään ja katkera lihava tautiperse
vai päissään oleva erittäin lihava entinen tosi katkera kateellinen luuseri?
siinäpä niitä johtopäätöksiä........... - vaan......
ei muutosta kirjoitti:
maalaiskunnasta kertovat ovat. ei tahdota kertoa julkisella paikalla sitä minkä kaikki tosin tietää kertomattakin-
maalaiskunnan keskuksissa asiat on paljon huonommin kuin jyväskylän lähiöissä, vaikka omakotitaloissa osa niissä olevista asuisikin.
tulevat vielä sitten keskustaan käyttäytymään kuten maalaiskunnassa käyttäydytään, mistä johtuen ne rikostilastotkin jyväskylässä on mitä on. - vaan.....
vaan...... kirjoitti:
maalaiskunnasta kertovat ovat. ei tahdota kertoa julkisella paikalla sitä minkä kaikki tosin tietää kertomattakin-
maalaiskunnan keskuksissa asiat on paljon huonommin kuin jyväskylän lähiöissä, vaikka omakotitaloissa osa niissä olevista asuisikin.
tulevat vielä sitten keskustaan käyttäytymään kuten maalaiskunnassa käyttäydytään, mistä johtuen ne rikostilastotkin jyväskylässä on mitä on.näköjään kadonnut.
no, ei siinä lutakossa muuta vikaa ole kuin sijainti ihan rantaväylän vieressä. - Lutakossa asuva
vaan..... kirjoitti:
näköjään kadonnut.
no, ei siinä lutakossa muuta vikaa ole kuin sijainti ihan rantaväylän vieressä.Meiltä on kylläkin rantaväylälle sama matka kuin rantaväylältä kävelykadulle. Ei se näy eikä kuulu.
- Kävelykatu ylämäkeen
Lutakossa asuva kirjoitti:
Meiltä on kylläkin rantaväylälle sama matka kuin rantaväylältä kävelykadulle. Ei se näy eikä kuulu.
Liikennettä on aikaslailla paljon ja se vaikuttanee siten että sen päästöt tuntuvat vaikkeivat kuuluisikaan tahikka näkyisikään.
Sinänsä kummallista että tollasta sensurointia harrastetaan. Pääkaupungissakin saa sanoa suoraan että Järvenpää on sieltä, Lahti tuolta.
Miksei täällä voi sanoa että Pupuhuhta olisi järkevintä räjäyttää - ks. HS kaupunkiosio tänään - Ranskan mallin mukaan tai että Palokka on Keski-Suomen huumehörhökeskus, kun kerran asia on niin ? Turhaan pilaa maalaiskunnan mainetta. Saisivat muodostaa oman kuntansa siitä. Muu maalaiskunta voisi liittyä puolestani vaikka Jyväskylään tai Laukaaseen. Vaajakoski ja Tikkakoski on ihan rauhallisia pikku maalaiskyliä. Idyllisiä omine kaupan edessä perjantaisin istuvine kylä"juoppoineen" tosin aika harrastelijoita nuo vielä ainakin Tikkakosken "juopot" on ja ihan rauhallisiakin vielä jollei itse mene rähinöimään. - jkl:ssä ainakin
Kävelykatu ylämäkeen kirjoitti:
Liikennettä on aikaslailla paljon ja se vaikuttanee siten että sen päästöt tuntuvat vaikkeivat kuuluisikaan tahikka näkyisikään.
Sinänsä kummallista että tollasta sensurointia harrastetaan. Pääkaupungissakin saa sanoa suoraan että Järvenpää on sieltä, Lahti tuolta.
Miksei täällä voi sanoa että Pupuhuhta olisi järkevintä räjäyttää - ks. HS kaupunkiosio tänään - Ranskan mallin mukaan tai että Palokka on Keski-Suomen huumehörhökeskus, kun kerran asia on niin ? Turhaan pilaa maalaiskunnan mainetta. Saisivat muodostaa oman kuntansa siitä. Muu maalaiskunta voisi liittyä puolestani vaikka Jyväskylään tai Laukaaseen. Vaajakoski ja Tikkakoski on ihan rauhallisia pikku maalaiskyliä. Idyllisiä omine kaupan edessä perjantaisin istuvine kylä"juoppoineen" tosin aika harrastelijoita nuo vielä ainakin Tikkakosken "juopot" on ja ihan rauhallisiakin vielä jollei itse mene rähinöimään.iso osa hörhöistä on ihan rauhallisia ja tekee duunii yliopistolla ja eivät tosiaan maalaiskunnasta mitään edes osta
- hery
Tossa nyt on osa mitkä ei kuulu tohon listaan "paikkoja mitä ei arvosteta"esim.myllyjärvi..ainakin tämä paikka myllyjärvellä missä itse asunu,ei voi sanoa ettei tätä paikkaa arvostettaisiin ja se mitä hyviin palveluihin tulee mielestänu keljon-keskus on hyvä palvelut ja jos haluu oikeen OIKEEN shoppailla niin ei kävelykatukaan kaukana ole!!!!Pupuhuhta nyt onkin sellanen mesta,jossa ei kukaan järevä ihminen mielellään asu.
- Blondi
Minäkin olen asunut pupumäessä 10 vuotta, (elokuussa tuli täyteen). Alueen Maine oli muuttaesani ikävä ja osa ystävistäni suorastaan säälitteli, "minne jouduin". Poliisit, kuulema, ajavat viikonloput läpeensä väliä kuokkala - pupuhuhta rauhoittelemassa tilanteita. Ja höpön,höpö;Kyllä se tänä päivänä niin on, että siellä asuu enimmäkseen lapsiperheitä, ja heidän elättävä myös perhe-elämän vaatimusten malln. Siis ihan iisisti. Maahan muuttaja porukoissa taitaa, ehkä muslimi kulttuurin vuoksi, olla vähemmän juoppoja kuin meikäläisissä. Eli heistä
ei ole häiriötä senkään vertaan, kuin meistä paljasjalkaisista suomalaisista. Viihdytään me vain omalla asuinalueellamme, ja antaa muiden muistella menneitä...- retku4
Rasismi on vaan noussut kovasti täällä, sitä suosii jopa isännöitsijät. Siihen pitäs saada korjaus.
Niin ja siihen Esinahkatätiin.
- arvostan teitä
noin halvan asunnon löytäessä kannattaa todella maksaa,asuin asuinalueen puutteistakin ja mahd seurasta. vuokra ei ole kuitenkaan kuin puolet siitä, mitä pyydetään tuon kokoisesta asunnosta muilla "asuntoalueilla".nykysestä meinigistä en siellä tiedä, aikanaan samassa koulussa kävi jotain rappioperheitten lapsia pupuhuhdasta, jotka itsekkin olivat alkoholisteja.
- parempi
".nykysestä meinigistä en siellä tiedä, aikanaan samassa koulussa kävi jotain rappioperheitten lapsia pupuhuhdasta, jotka itsekkin olivat alkoholisteja."
juoppo siellä nyt uhoilee päissään ?
- turiset
Minäkin mieheni kanssa muuttanut Helsingistä nyt syksyllä ja voin sanoa että asumme "palatsissa lähes ilmaiseksi". Muutimme Helsingin ydinkeskustasta ja vuokra on nyt toista sataa euroa vähemmän ja neliöitä kaksikymmentä enemmän! Ja asuntomme ei todellakaan ole mikään läävä ja kovin on rauhallista...Välillä oikein pelottaa (hui), kun mistään ei kuulu mitään ääniä. Kyllä kannattaisi jyväskyläläistenkin asua välillä muualla, niin saisivat vähän perspektiiviä ;)
- ............
kyllä täällä puphuhdassa nykyäänkin saa naaman helposti mustelmille... siis tässä yöelämässä.. siitä ei vaan nykyään nosteta niin isoa meteliä että se ajautuis kaikkien korviin.. vaan se jää yleensä muutan ihmisen tiedoksi...
- se on varmaa se
eikä tule
- _lasu
Itse olen mahdollisesti muuttamassa Treltä Pupuhuhtaan. Onko matka keskustaan minkämoinen?
- =))
_lasu kirjoitti:
Itse olen mahdollisesti muuttamassa Treltä Pupuhuhtaan. Onko matka keskustaan minkämoinen?
Noin neljä kilsaa
- uusi pupuperhe
oleme muuttamassa pupuhuhtaan löysime ihanan kodin ja vasta remontoidun. vuokra on kohtuulinen. arvostamme ihania ulkoilu mahdollisuuksia. eiköhän joka paikasta löydy omat huonot ja hyvät puolet
- Anonyymi
_lasu kirjoitti:
Ei kannata mennä keskustaan kuin ihan pakollisille reissuille linja -autolla. Pankkiin, verotoimistoon ja KELA:aan , jos on asiaa. Käy vain Prismassa ruokaostoksilla ja ulkoile. Täällä on hyviä reittejä. Kaupungissa vain rahat menevät.
- Anonyymi
............ kirjoitti:
kyllä täällä puphuhdassa nykyäänkin saa naaman helposti mustelmille... siis tässä yöelämässä.. siitä ei vaan nykyään nosteta niin isoa meteliä että se ajautuis kaikkien korviin.. vaan se jää yleensä muutan ihmisen tiedoksi...
Kaikkialla saa turpaansa jos sen ansaitsee, syyttömiä ei puparissa sentään hakata. Hörhöt sekoilee keskenään. Ihmeellistä yleistämistä.
- paikka valmiina
vai että mikä kauhistuttaa...
- Tänään esitelty
Helsingin Sanomat tänään kaupunkiosiossaan kertoo kuinka Ranska pääsee lähiöistä eroon räjäyttämällä.
Siitä vaan mallia niin olot paranee. Tilalle rivitaloja tai pienkerrostaloja.- tilaahan riitää
kaupunki voisi myydä asuntonsa jolloin asukkaat viitsisi vähän edes katsoa missä kunnossa ne on
- JTM
Niin mutta eihän siellä kohta muuta kuin mutuja olekaan saatana!
- ex-puparilainen
itse muistelen lämmöllä omaa nuoruuttani parinkymmenen vuoden takaa pupuhuhdassa. Ainakin tuolloin olisi kiva ollut, jos meidän kanssa olisi asunut myös maahanmuuttajia... taatusti olisi vähän leventänyt näkökulmia maailmaan. Pupuhuhdassa on loistavat liikuntapaikat. alue on muutenkin vihreä ja vehreä.
valittaja(t) eivät ole tainneet edes käydä Pupuhuhdassa ja uskovat lehtien juttuihin.- nyk. asukki
nyt oon n.9kk. asunu pupuhuhdas eikä kyllä mitään valittamista ole. vaikka moni melkeinpä(ainakin tuntuu) kaikki vastaan tulevat ulkomaalaisia onkin niin on kyllä nekin mukavemmilta vaikuttanut ku suomalaiset täällä asuvat.. korven keskeltä muuttaneena on mukavaa ku on paljon puita ja mettää täälläkin kerrostalojen keskellä. ohan niitä negatiivisia juttuja kuultu mutta eipä omasta mielestä valittamista ole
- hippis---
nyk. asukki kirjoitti:
nyt oon n.9kk. asunu pupuhuhdas eikä kyllä mitään valittamista ole. vaikka moni melkeinpä(ainakin tuntuu) kaikki vastaan tulevat ulkomaalaisia onkin niin on kyllä nekin mukavemmilta vaikuttanut ku suomalaiset täällä asuvat.. korven keskeltä muuttaneena on mukavaa ku on paljon puita ja mettää täälläkin kerrostalojen keskellä. ohan niitä negatiivisia juttuja kuultu mutta eipä omasta mielestä valittamista ole
ai että rauhallista... Olin viimesilläni raskaana ja kävin lähikaupassa, juuri ennen yhdeksää. Sitten siitä fan pubista tuli kaks miestä ja alkoivat ihmeellisiä syytöksiä mulle esittää. jatkoin vaan kävelyäni kotiin päin, miehet seurasivat. ja niinpä he pahoinpitelivät minut teho-osasto kuntoon. Lapsi syntyi saman tien, onneksi terveenä. Heti kun pääsin sairaalasta pois ei menty lapsen kanssa lähellekkään pupuhuhtaa.. vaan etsittiin uusi asunto. se siitä rauhallisesta paikasta.
- 26 vuotta asunut
hippis--- kirjoitti:
ai että rauhallista... Olin viimesilläni raskaana ja kävin lähikaupassa, juuri ennen yhdeksää. Sitten siitä fan pubista tuli kaks miestä ja alkoivat ihmeellisiä syytöksiä mulle esittää. jatkoin vaan kävelyäni kotiin päin, miehet seurasivat. ja niinpä he pahoinpitelivät minut teho-osasto kuntoon. Lapsi syntyi saman tien, onneksi terveenä. Heti kun pääsin sairaalasta pois ei menty lapsen kanssa lähellekkään pupuhuhtaa.. vaan etsittiin uusi asunto. se siitä rauhallisesta paikasta.
Kylläpä oli tuulesta temmattu juttu tuo raskaana olleen naisen teho-osastolle hakkaamis juttu!!!Varmasti asiasta olisi kirjoitettu lehtiin ja olisi ollut puheenaihe jos näin olisi käynyt,olen nimittäin ollut töissä kyseisenä aikana sellasessa paikassa ettei mikään uutinen ole jäänyt kuulematta! Joten ei pidä höpöttää satuja.3 lastani olen puparissa kasvattanut ihan syntymästä saakka ja nyt ovat töissä ja kunnon kansalaisia ei alkkiksia eikä narkkareita!!!
- haloo!!
Ai mitä vikaako? No esim. romanit ammuskelee!
- mietitääs taas
moni muukin ammuskelee ja ties missä, jauhakaas välillä siitä!! sitte ku puparissa tapahtuu niin jo on vuosisadan juttu taas. voi herran jumala tätä porukkaa.
käykääs kattoo pikku paikkakuntia milloin tahansa, veikkaan että monikaan ei tiiä mitä jyväskylän ulkopuolella tapahtuu!!!!!!
on ammuskelua, huumeita kouluikäsillä, puukotuksia, tappoja sun muuta, mutta ku siitä ei puhuta niin porukka ei tiiä.....
- pupuhuhta
itse jva vuokrakämpässä ja ei ole halpaa. vuokra 640 e sisältäen saunan ja sähkön. missä asut noin halvalla?itse asun pupuhuhdantie 8 ja aivan sairaan kallista
- JES!!!!!
Loistavaa että vuokrien hinnat on sielä pupuhuhdassakin nousussa!!! Joutuupahan kaikki rappiolla olevat idiootit muuttamaan vielä kauemmaks kaupungista!! Aina se on sama juttu jos vuokrien hinnat on alhaalla sieltä löytyy niitä elämäntapa intiaaneja aivan riittämiin ja kerrostalot näyttää vanhoilta mielisairaaloilta ja haisee kuselle niin niihin muuttajiltakin löytyy samoja piirteitä... heh en asuis..
Henkirikoksia ja ammuskeluja
Mikä riivaa Pupuhuhtaa?
Torstai 13.1.2011 klo 13.29
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011011312998957_uu.shtml
Tämä "lähiö" näyttää samalta kuin Kokkolan koivuhaka 90-luvulla. Onneks seki on rauhoittunu :)
- Welcome Home
Aaah, pupari. Kyllä täällä meillä tavallisilla työssäkäyvillä on kiva asua, kun vuokratasoa laskevat kovasti erilaiset elätit. Paitsi JVA:lla ja VVO:lla, jossa taas nostettiin vuokria. Ei asuntoja tarvitse remontoida, kasvaneet kulut vaan nostavat..
Ja mitkä kulut? Lukutaidottomat ja kuvista ymmärtämättömät raahaavat roskakatokseen jätteet, jotka me muut raahaamme kierrätyskeskukseen tai kaatopaikalle. Roskat jätetään siihen, mihin se sattuu kädestä tippumaan. Kierrätys olisi kaikkien hyväksi, mutta ei, ei MINUN tarvitse..
Pennut töhertävät seiniin. Tekisivät edes graffiteja, mutta kun vain töhertävät. Taisi olla tuossa VVO:n pihassa semmoinen mummojen keinu, jota ei kuulemma voi keinumiseen käyttää, kun joku apinalauma sen viikon välein kiipeilee rikki. Kävelin kesällä tuon naapuripihan läpi ja siellä oli roskikset revitty auki, sisällöt maassa. Ihmettelen, että oman ja sen pihan grillipaikka on säilynyt näinkin pitkään.
Ryyppypäivinä (=viikonloput, juhlapäivien aatot, juhlapäivät, niiden jälkeiset päivät ja keskiviikot) ei oikein uskalla lähteä edes kävelylle. Heti ulko-oven sisäpuolella odottaa kättäpidempi siltä varalta, ettei lukko pitele. Ovisilmästä kyyläät tiukasti, mikä soittaa ovikelloasi.
Paikallisesta Siwasta pitää lähteä viiltosuojahanskat kädessä hakemaan unohtunut maitopurkki, jos päivä on viikonloppu ja paikallisen sikaräkälän edessä on "syrjäytyneitä" valtionelättejä kaljapuuhissa. Niitä ei kannata katsoa eikä kuunnella. Ystävällisyyttä kokeilemalla olisi pitänyt olla heittämässä koko ajan euroa sinne suuntaan. Kieltäytymisen jälkeen ne hanskat pitikin hankkia, et ole kuulemma hyvä jätkä kun et euroa kaverille heitä.
Keilahalli on sentään loistava. Tosin sielläkin näyttää olevan kaljatarjoilu.
Täällä saat iltakävelyllä pentujen muovikuula-aseista kuulasateen päähäsi (isi ja äiskä eivät ilmeisesti ole välittäneet ikärajasta tai mussukat ovat aseet pöllineet), kotirauhaa häiritsevät eri-ikäiset kakarat joko ajattelemattomuuttaan tai pelkkää vittumaisuuttaan. ja annahan jos erehdyt jonkun timopetterille huomauttamaan, että jotain pahaa tuli tehtyä.. heti olet vähintään julma, ilkeä, rasisti, homo, huora - ja ansaitset tulla tapetuksi. Kaipaisivat selkäsaunaa.
Omaisuus varastetaan suoraan lukitusta varastosta. Ainakin jos olet tarpeeksi tyhmä jättääksesi sen esille.
Kansallispukuiset kannattaa kiertää kaukaa kun ne kantaa naisetkin vähintään terää (tosin ne hävisivät aika hyvin edellisen perhesodan jälkeen).
Kesäviikonloppuisin on turha yrittää nukkua ikkunat auki, kun juntit huudattaa kännissä autoradiosta suomalaista sontaa niin, että naapurusto raikaa.
Terveyskeskuksessa ei ole omalääkäriä. Koko ajan lääkärit vaihtuu ja vasta, ellei vieläkin, pitää mennä keskustaan terveysasiansa asioimaan. En tiedä, kun vaihdoin yksityiseen sen jälkeen kun työssä jumiutuneen niskan diagnosoivat masennukseksi.
Työnhaussa kun kysyttiin, että missä asut, niin Pupuhuhdan mainitsemalla muuttuu heti ääni kellossa. Koska asut siellä, olet tietysti narkkari ja juoppo. Eihän sillä ole mitään väliä, ettet ole ikinä huumeisiin koskenut ja viimeistä viinankäyttökertaakaan ei tarkkaan osaa sanoa kun siitä on niin kauan.. Ei silläkään ole mitään väliä, että täällä asuu työssäkäyviä ja opiskelijoitakin. Ja niitä kunnollisiakin lapsiperheitä.
Tuosta remontoidusta talosta mummo valitti, ettei saanut viikkoon nukuttua, kun siellä juhlittiin häitä parin perheen voimin. Aamusta yöhön bongorumpujen säestämänä. Onneksi meidän talossa on vain noita hiljaisia venäläisiä ja virolaisia. Ne ei paljoa meteliä pidä, kun aamulla pitää viideltä lähteä töihin.
Kolme ammuttiin tien toisella puolella. Tuossa ikkunan alla puukotettiin yksi hengiltä. Joku menetti nirrinsä tuolla pari taloa ylempänä. Yksi hakkaa seinän takana vaimoaan joka viikonloppu ja ämmä on niin tyhmä ettei lähde lätkimään. Toiset eivät pysty, se kun on se kulttuuri semmoinen.
Hyvät isät ja äidit valvovat koko ajan lapsiaan tai niillä on joku mummo huolehtimassa. Huonommat eivät välitä. Puoleenyöhön niitä pieniäkin lapsia täällä pahimmillaan juoksee. Talvella onneksi kylmä vie ne ajoissa sisään.
Ainoa todella hyvä puoli on, että näissä betonihökkeleissä ulkoseinät ovat sen verran paksut, että ikkunat kiinni nukut yösi mukavammin kuin keskustassa. Niin ja se, että parhaimmillaan saa kolmion vielä vuokralle viidelläsadalla.
Eli toisin sanoen, Pupari on mainettaan parempi. Täällä kulkee vaan pienituloisuuden ja "vähäosaisuuden" mukana ne ongelmat, eli heikot lähtökohdat, huono kasvatus ja viina. - Pohdisntoja
Pupuhuhtaan on tehty aikoinaan liikaa halpoja vuokra-asuntoja ja sinne pääsi pesiytymään suuri joukko yhteiskunnan vähäosaisia, joiden keskuudessa päihteiden käyttö ja siihen liittyvät ilmiöt ovat yleisiä. Alueen asuntojen kiinnostavuus "tavallisten" ihmisten keskuudessa romahti ja tästä syystä alueella asuminen on edullista. Halpa hinta houkuttelee edelleen näitä vähäosaisia. Juopuneiden rähinöinti on Pupuhuhdassa arkipäivää ja heidän lapsensa mellastavat miten tykkäävät vailla valvontaa, mikä tuo turvattomuuden tunnetta. Ulkomaalaisten majoittaminen alueelle on tuonut lisää rähinöintiä, sillä alueen alkuperäisten asukkaiden joukossa on laajasti vallalla rasistinen mieliala.
Tässä jokunen lehtiin päätynyt tapaus Pupuhuhdasta:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011011312998957_uu.shtml- angsta
Koko Jyväskylä tuntuu olevan yhtä isoa ongelmaa: työttömyys ja syrjäytyminen / eriarvoisuus. Pieni kaupunki isot ongelmat. Outoa?
- Kusela33
angsta kirjoitti:
Koko Jyväskylä tuntuu olevan yhtä isoa ongelmaa: työttömyys ja syrjäytyminen / eriarvoisuus. Pieni kaupunki isot ongelmat. Outoa?
jossa ongelmat kasvavat kun jengi on pääosin suppeaälyistä maalaisjunttikansaa. Pahimpina Keski-Suomen tuppukylistä "kaupunkiin" muuttaneet tollot, jotka mellastaa kaljapäissään. Eikös tämä nistijengikin ollut pitkälti näitä Viitasaari-Uurainen -maalaistolloja?
- puparilainen 2011
Kusela33 kirjoitti:
jossa ongelmat kasvavat kun jengi on pääosin suppeaälyistä maalaisjunttikansaa. Pahimpina Keski-Suomen tuppukylistä "kaupunkiin" muuttaneet tollot, jotka mellastaa kaljapäissään. Eikös tämä nistijengikin ollut pitkälti näitä Viitasaari-Uurainen -maalaistolloja?
olen asunut puparissa koko ikäni...33v ja eipä täällä ole tapahtunut omalle kohdalle mitään negatiivistä tapahtumaa.
kyllähän noita rikoksia muuallakin tekevät.
ja jos tulee suuri tulva niin eipähän täällä hukuta ekana koska ollaan korkealla....hehe - kippurahäntä2ja1
puparilainen 2011 kirjoitti:
olen asunut puparissa koko ikäni...33v ja eipä täällä ole tapahtunut omalle kohdalle mitään negatiivistä tapahtumaa.
ja jos tulee suuri tulva niin eipähän täällä hukuta ekana koska ollaan korkealla....hehePupuhuhdan, samoin kuin koko Huhtasuon alueen, asukkaista ainakin 75 % on jonkin tason luuseteita, joko toimeentulotuella eläviä tai sitten jossain halpa-ammatissa työskenteleviä, joitten rahat ei riitä muuhun ilotteluun kun perjantaikänniin. Ei siellä mitään keskiluokkaa asu, köyhiä työssä käyviä tai sitten niitä joilla menee vielä huonommin. Johan sen tulotason näkee jo alueen asukkaitten ulkonäöstäkin...
- Hyvä ilmoitua
kippurahäntä2ja1 kirjoitti:
Pupuhuhdan, samoin kuin koko Huhtasuon alueen, asukkaista ainakin 75 % on jonkin tason luuseteita, joko toimeentulotuella eläviä tai sitten jossain halpa-ammatissa työskenteleviä, joitten rahat ei riitä muuhun ilotteluun kun perjantaikänniin. Ei siellä mitään keskiluokkaa asu, köyhiä työssä käyviä tai sitten niitä joilla menee vielä huonommin. Johan sen tulotason näkee jo alueen asukkaitten ulkonäöstäkin...
Ilmoituksen halutaan vuokrata asunto viitaniemi,kortepohja keskustan läheltä koska olen vielä hengissä nyk asunto puparissa.
- eltu
Pupuhuhdan, samoin kuin koko Huhtasuon alueen, asukkaista ainakin 75 % on jonkin tason luuseteita, joko toimeentulotuella eläviä tai sitten jossain halpa-ammatissa työskenteleviä, joitten rahat ei riitä muuhun ilotteluun kun perjantaikänniin. Ei siellä mitään keskiluokkaa asu, köyhiä työssä käyviä tai sitten niitä joilla menee vielä huonommin. Johan sen tulotason näkee jo alueen asukkaitten ulkonäöstäkin...
Onko niin, että jos olet työtön ja Puparista olet alinta mahdollista kastia. Työttömiä on muuallakin.
Luulen ,että ne hienohelmat Keltinmäestä on hieman pahenpia. - palokan slummi
Hyvä ilmoitua kirjoitti:
Ilmoituksen halutaan vuokrata asunto viitaniemi,kortepohja keskustan läheltä koska olen vielä hengissä nyk asunto puparissa.
Palokassa ns. hienostoalueella pesii varsinainen väkivalta buumi. Siellä hyvinkoulutetut raharikkaat hakkaa perheenjäseniään. Mutta eihän siitä kirjoitella.
- Hyvä ilmoitus
eltu kirjoitti:
Onko niin, että jos olet työtön ja Puparista olet alinta mahdollista kastia. Työttömiä on muuallakin.
Luulen ,että ne hienohelmat Keltinmäestä on hieman pahenpia.Huumeet tekevät ihmisistä alinta mahdollista kastia ja sellaiset keskittyvät tietyille asuinalueille,missä ei enään selvinpäin normi ihminen pysty asumaan.Työttömyys ei ole hyvätapaisen elämisen este.
- -
Olen samaa mieltä että Pupuhuhta ei mkn paratiisi asua ole, ja "vähäosaisempia" viinapullon korkkaajia asuu verranten paljon. Mutta sen haluaisin huomioida, että maahanmuuttajia Jyväskylässä on kokonaisuudessaan moneen Suomen kaupunkiin (esim. Vaasaan) nähden väkilukuun katsottuna vähän. Se näkyy sekä tilastoissa että katukuvassa.
- Näin on.
Mutta sehän on fakta että enimmäkseen on itsestä kiinni sattuuko itselle täs elämäs jtn ikävää. Siitä mihin aikaan liikkuu, missä seurassa pyörii ja onko itse alkoholin vaikutuksen alainen vai ei.
- sulle POP
puparilainen 2011 kirjoitti:
ja jos tulee suuri tulva niin eipähän täällä hukuta ekana koska ollaan korkealla....hehe,,,kun kerta koko ikäsi oot siellä asunut, eikä sulla oo paremmasta minkäänlaista kokemusta, tässä tilanteessa ei tarvitse ees esittää pahoitteluja, kun et parempaa osaa kaivatakaan.
- ehtä näin..
Vai että ulkonäöstä... no, kiitti tuosta.
Miehelleni jää verojen jälkeen käteen 2700 euroa. Itselleni 1100 euroa. Emme siis ole mikään järjettömän köyhä ja taidamme mennä hieman keskitulon ylikin. Ainakin ennen veroja :D
Asumme pupuhuhdassa korkeita vuokria karussa. Kumpikaan ei juo tahi polta ja kaikki rahat menevät asuntosäästöön. Mitä sitä turhia vaatteilla koreilemaan, jos omassa asunnossa saa kohta asua.
Taidat olla niitä pikkusieluja, joiden mielestä kalliit vaatteet ja auto tekevät ihmisen.
Kerronpa sinulle tarinan: vanha pappa kysyy taksikuskilta, että saisiko kyydin Seinäjoelle. Taksikuski nakkelee niskojaan lököttäviin samettihousuihin ja ikivanhaan tikkitakkiin pukeutuneelle papalle, jonka sänkikin taitaa olla yliviikkoinen. No, pappa kysyy seuraavasta taksista, sama vastaanotto. Nauraa vielä päälle. Kaikki aseman taksikuskit ajavat papan pois, hulluksi tituleeraavat. Paikalle tulee taksikuski, joka kuuntelee papan jutun ja sanoo, että käyhän sisään niin mietitään asiaa. Siinä sitten auton nokka käännetään nelostielle ja taksisuhari selittää, että on renki, mutta omalla ajallaan lähtee ajamaan jos paappa ihan oikeasti tahtoo. Pappa kaivaa taskustaan vanhan, risaisen lompakonläpyskän ja näyttää suharille seteleitä. No, suhari painaa kunnolla kaasua ja ohjaa auton Tikkakosken suuntaan. Seinäjoella sitten ollaan illalla perillä rintamamiestalon edessä, kun kuski ryhtyy rahastamaan. Pappa maksaa kiltisti ja heittää kuskille vielä viissatasen ylimääräistä. Seuraavassa vuorossa kaverit tituleeraavat hulluksi, kun tuli sellaiselle keikalle lähdettyä, mutta kovasti nauru vaikenee, kun tarinan yksityiskohdat selviävät.
Toinen tarina:
Keski-ikäiset mies ja nainen menevät autokauppaan. Miehellä on vähän mahaa ja naisella lihaa jokapuolella. Tuulipuvuissa lähtivät ulkoilureissun jälkeen. Siinä katselevat mersua, kun isännän työmatkoille täytyy olla hyvä kone alla. Ensimmäinen myyjä tervehtii, mutta kävelee yli. Toinen myyjä houkuttelee suoraan käytettyjen autojen osastolle. Kolmas myyjä ilmoittaa kyselemättä, että tämän auton käsiraha ja rahoituksen kuukausisumma on isohko, että haluaisiko pariskunta katsoa jotain toista autoa. Ostajapariskunnan mies ottaa nokkiinsa ja kävelee ulos. Vaihdetaan paikkakuntaa, mutta saman ketjun liikkeeseen mennään. Siellä myyjä esittelee auton hymy huulillaan, vastaa kysymyksiin ja hintakin tulee kuin apteekin hyllyltä, koeajoonkin lupaa, kunhan ajokortin pantiksi jättää. Mies koeajaa auton ja on tyytyväinen. Siinä takaisin palattua sitten käydään erikoistoiveet läpi, katsastetaan vähän värimalleja. Ostaja haluaa parasta. Loppusumma hirvittäisi tavallisen kansalaisen päätä, mutta tämän ostajan ei. Papereihin lyödään nimet alle ja auto lähtee tilaukseen. Siinä sitten paiskataan kättä myyjän kanssa ja ostaja kertoo, että sinne naapurikaupungin liikkeeseen voi sitten surutta kertoa tästä myynnistä. Kertoo, että siellä oli käyty ja niin nokkavia myyjiä oli, että ihan pisti inhottamaan. No, ostaja vaimoineen lähtee kaupasta ulos ja myyjä ottaa naureskellen puhelimen kouraan. Pomo langan toisessa päässä kuulee koko jutun ja naapurikaupungin kurjan myyjän nimen, jonka ostaja oli painanut visusti mieleensä. Kauppasumman kuullessaan pomo melkein paiskaa luurin myyjän korvaan ja ottaa heti toisen puhelun. Ostajan sisarta kun sitten tavataan jonkun kuukauden päästä sisarenpoika tietää kertoa ettei sillä happamimmalla myyjällä enää ole töitä, oli vaimoltaan, sen autofirman kassalta kuullut että paikallispomo oli huutanut naama punaisena ja pitänyt kaikille sellaisen saarnan, että hui. Oli kuulemma tullut myyntitaitojen kertauskurssi suorahuutona. Aika on sellainen, ettei yhtään autokauppaa voi antaa kilpailijalle, ei varsinkaan näin rahakasta. Ostaja nousee uuteen mersuunsa, jolla karauttaa naapuripitäjään kotiinsa. Siellä seisoo iso kartano ja tien toisella puolella navetat ja niiden takana peltoa. Siinä kotipihassa seisoessa näkyy omaa maata niin pitkälle kuin silmä kantaa. Ja sinne minne silmä ei kanna, löytyy omaa hyvää metsää. Melkein kyynel tulee mieleen kun ajattelee omaa isoisää, joka pienestä palkastaan konemiehen työssä säästi lapsilleen metsärahat. Hetken ostaja miettii, että noinko sitä pitäisi puku vetä päälleen kun autokaupoille lähtee, mutta sitten nauraa että taitaa ensi kerrallakin tehdä saman, ihan kurillaan.
Molemmat tarinat sijoittuvat vuoteen 1994. Niissä on opetus, kunhan sen tajuaa.
- Naurvaa ex-kulkuri
Pupari on täynnä kaikenlaista toimintaa. Toiminta kätkeytyy homeisiin betonitaloihin, joita myös kerrostaloiksi kutsutaan. Nuo kiireellä kasatut korsut kasvavat tuossa hedelmättömässä maaperässä. Samoissa taloissa asustelee ongelmatapaukset, jotka sikiävät kuin kanit. Iltaisin törmää ulkomaalaisiin, jotka tuntuvat olevan yöeläviä. Ja hampit, yh:t, avopotilaat, syrjäytyneet ja muut joutilaat. On siellä myös heitä jotka maksavat veronsa ja käyvät töissä. Sieltä pois muuttaneena en tunne ikävää puparia kohtaan. Voi sitä läpällä kehua, mutta ei tosissaan kuitenkaan. Eivät huhtasuolla tunnu kovin innoissaan äänestävän tai osallistuvan muutenkaan yhteiskunnan toimintaan.
- yäkyäk
Pupulassa asuu 80-luvulle jämähtänyttä porukkaa jotka kulkee vanhanaikaisissa vaatteissaan haahluilemassa ja kuvittelevat asuvansa jossakin hienommassakin paikassa. Köyhiä ja muita spurkuja täynnä ja sikiävät helposti keskenään.
- suvaitsevaisuutta..
yäkyäk kirjoitti:
Pupulassa asuu 80-luvulle jämähtänyttä porukkaa jotka kulkee vanhanaikaisissa vaatteissaan haahluilemassa ja kuvittelevat asuvansa jossakin hienommassakin paikassa. Köyhiä ja muita spurkuja täynnä ja sikiävät helposti keskenään.
Muista se, että IHMISIÄ ME VAIN KAIKKI OLLAAN!
- hessu 000
suvaitsevaisuutta.. kirjoitti:
Muista se, että IHMISIÄ ME VAIN KAIKKI OLLAAN!
ei kai kukaan oo väittänykkään etteikö ne ihmisiä olis, mut vähän tyhmempiä kun muuten ihmiset. eihän ne muuten asuis siellä. tai kangaslammella. samaa sarjaa. luuseriyksinhuoltajia koko kylä täys. ja ählyjä ja manneja.
- asuja
hessu 000 kirjoitti:
ei kai kukaan oo väittänykkään etteikö ne ihmisiä olis, mut vähän tyhmempiä kun muuten ihmiset. eihän ne muuten asuis siellä. tai kangaslammella. samaa sarjaa. luuseriyksinhuoltajia koko kylä täys. ja ählyjä ja manneja.
Itse en maksustakaan muuttaisi Pupuhuhtaan. Mielummin tinkisin hieman asumisneliöistä kuin omasta ja perheen turvallisuudesta. Jyväskylä on muuten mukava paikka asua, mutta Pupuhuhtaa, Kuokkalan keskustaa, Keltinmäkeä tai Myllyjärven kerrostaloaluetta en suosittelisi. Ja kokemusta löytyy asumisesta monella eri asuinalueella Jyväskylässä kymmenien vuosien ajalta, sekä lähiöasumisesta Etelä-Suomessa. Puparia vertaisin Helsingin Jakomäkeen tai Myllypuroon.
- koti siellä missä ka
asuja kirjoitti:
Itse en maksustakaan muuttaisi Pupuhuhtaan. Mielummin tinkisin hieman asumisneliöistä kuin omasta ja perheen turvallisuudesta. Jyväskylä on muuten mukava paikka asua, mutta Pupuhuhtaa, Kuokkalan keskustaa, Keltinmäkeä tai Myllyjärven kerrostaloaluetta en suosittelisi. Ja kokemusta löytyy asumisesta monella eri asuinalueella Jyväskylässä kymmenien vuosien ajalta, sekä lähiöasumisesta Etelä-Suomessa. Puparia vertaisin Helsingin Jakomäkeen tai Myllypuroon.
muuttanut?? Etkö viihdy missään?? Kiertolaiseksi sanoisin, jos ei sitten työn puolesta joudu muuttamaa. Minä pysyn paikallaan siinä on se turvallinen olo. Ei ne paikat ole sen kummempia, kuin muutkaan lähiöt Suomessa, ei todella. Vesalaa hesassa haukuttiin pilvin pimein,kummallista!! Veljeni on asunut siellä 24v kaupungin kerrostalossa. ollaan käyty siellä monenmoistakertaa yliyön kyläreissulla, rauhallista on.Olemme Kymenlaaksosta omakotitalonasukkaita.--- Itse se koti tehdään. Jakomäki ja Myllypuro on ihan asuttavia paikkoja........Jos Jyväskylään muuttaisin, niin miksi en Pupuhuhtaan?
- Mainetta parempi.
koti siellä missä ka kirjoitti:
muuttanut?? Etkö viihdy missään?? Kiertolaiseksi sanoisin, jos ei sitten työn puolesta joudu muuttamaa. Minä pysyn paikallaan siinä on se turvallinen olo. Ei ne paikat ole sen kummempia, kuin muutkaan lähiöt Suomessa, ei todella. Vesalaa hesassa haukuttiin pilvin pimein,kummallista!! Veljeni on asunut siellä 24v kaupungin kerrostalossa. ollaan käyty siellä monenmoistakertaa yliyön kyläreissulla, rauhallista on.Olemme Kymenlaaksosta omakotitalonasukkaita.--- Itse se koti tehdään. Jakomäki ja Myllypuro on ihan asuttavia paikkoja........Jos Jyväskylään muuttaisin, niin miksi en Pupuhuhtaan?
Joka puolella Suomea tapahtuu vuosittain murhia,tappoja,pahoinpitelyjä,ryöstöjä ja paljon muuta jota tiedotuvälineistä kuullaan tai luetaan. Pupuhuhta ympäristöineen ei ole sen väkivaltaisin kun muuallakaan jyväskylässä tai Jyväsalueella. Nyt vaan sattuu ja tapahtuu näin lähekkäin samalla alueella tälläistä ikävää. Olisi hyvä jos ei levitetä kauheeta hysteriaa Pupuhuhdan ylle, jo koulunkin takia joka vielä toimii. Pupuhuhta ympäristöineen on kauniin vehreää ja mäenpäältä avarat maisemat, viihtyisä asuinalue. Kun jokainen Pupuhuhdassa asuva elää ja perhettä kasvattaa lain ja normien mukaan niin Pupuhuhdassakin aikanaan unohtuu sen ikävä maine. Elämä Pupuhudassa jatkuu ikävistä tapahtumista huolimatta. Kohta on kevät talkoilkaa porukalla asuin ympäristöt Pupuhuhdassakin siistiksi, niin kun yhdessä tekee niin unohtuu menneet. Samalla se on mainos, siitä että meille tämä on rakas asuinpaikka, Pupuhuhta jonka eteen tehdään kaikkemme että täällä viihdytään nyt ja tulevaisuudessa.
- edellinen kirjoittaj
Mainetta parempi. kirjoitti:
Joka puolella Suomea tapahtuu vuosittain murhia,tappoja,pahoinpitelyjä,ryöstöjä ja paljon muuta jota tiedotuvälineistä kuullaan tai luetaan. Pupuhuhta ympäristöineen ei ole sen väkivaltaisin kun muuallakaan jyväskylässä tai Jyväsalueella. Nyt vaan sattuu ja tapahtuu näin lähekkäin samalla alueella tälläistä ikävää. Olisi hyvä jos ei levitetä kauheeta hysteriaa Pupuhuhdan ylle, jo koulunkin takia joka vielä toimii. Pupuhuhta ympäristöineen on kauniin vehreää ja mäenpäältä avarat maisemat, viihtyisä asuinalue. Kun jokainen Pupuhuhdassa asuva elää ja perhettä kasvattaa lain ja normien mukaan niin Pupuhuhdassakin aikanaan unohtuu sen ikävä maine. Elämä Pupuhudassa jatkuu ikävistä tapahtumista huolimatta. Kohta on kevät talkoilkaa porukalla asuin ympäristöt Pupuhuhdassakin siistiksi, niin kun yhdessä tekee niin unohtuu menneet. Samalla se on mainos, siitä että meille tämä on rakas asuinpaikka, Pupuhuhta jonka eteen tehdään kaikkemme että täällä viihdytään nyt ja tulevaisuudessa.
Kiitos siitä!, Multa on mennyt tuo kirjoitustaito ihan "helskuttiin". Voi kun minäkin osaisin, mutta kun en. Minä se vaan joulukorttiastella olen.! Täytyy vissiin opetella uudelleen.Koulussa pärjäsin ihan hyvin ainekirjoituksessa, Suu nykyään pelaa.vähän liikaakin, mutta että laittaa ne asiat tänne huh,huh!---Siitäpä hokasin: Hyvää kevättä teille kaikille sinne Pupuhuhtaan!
- edellinen kirjoittaj
edellinen kirjoittaj kirjoitti:
Kiitos siitä!, Multa on mennyt tuo kirjoitustaito ihan "helskuttiin". Voi kun minäkin osaisin, mutta kun en. Minä se vaan joulukorttiastella olen.! Täytyy vissiin opetella uudelleen.Koulussa pärjäsin ihan hyvin ainekirjoituksessa, Suu nykyään pelaa.vähän liikaakin, mutta että laittaa ne asiat tänne huh,huh!---Siitäpä hokasin: Hyvää kevättä teille kaikille sinne Pupuhuhtaan!
oli se tärkein, voi minua harjoittelijaa. Sorry!
- Jakomäki rulettaa
edellinen kirjoittaj kirjoitti:
oli se tärkein, voi minua harjoittelijaa. Sorry!
nukkumalähiö. Jänis juoksee pihojen poikki toisinaan.
- Nimi.löytyy
Mainetta parempi. kirjoitti:
Pupuhuhdassa on nyt taidettu muutaman vuoden sisään tappaa viisi, mikä ei taida olla ihan tavanomaista suomalaiselle lähiölle. Vertailun vuoksi kerrottakoon, että itse asun noin 20 000:n asukkaan kaupungissa rannikolla. Edellinen henkirikos täällä taisi olla joskus 90-luvulla, jos en ihan väärin muista. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni Pupuhuhta ei mikään hirveän suuri alue edes ole.
- BunnyHillBlues
asuja kirjoitti:
Oot aika hakusessa Asuja/Vanha Jyväskyläläinen.
Puparissa on tapahtunut tappoja, ja tulee tapahtumaan, mutta nämäkin kaikki tapahtuu yösydämellä lukittujen ovien takana. Ja nämä ovet ovat Nistien, juoppojen ja hullujen asuntojen ovia. Lehdissä ei ole miesmuistiin tullut vastaan että ympäristössä tapahtuisi väkivaltarikoksia. Ainoat joita tuolla ulkona kulkee on lapsia ja ulkoilijoita. Muutin Pupariin Keltinmäestä paremman sijainnin ja asunnon takia.
Jyväskylän väkivaltaisin alue on KSML mukaan, mikäs muukaan, kuin se Kuokkala. Siellä se näkyykin, mutta ei ole kukaan tuttu joutunut painimaan. Densoja siellä on selvästi enemmän myöskin. Ei siinä, olisi se lähempänä keskustaa joten sieltäkin etsin asuntoja ennen tähän muuttoa.
Mikään perinteinen betonihelvettilähiö ei ole toista pahempi, ennakkoasenteet ja urbaanilegendat sen tekee. - Terve tuloa
Nimi.löytyy kirjoitti:
Pupuhuhdassa on nyt taidettu muutaman vuoden sisään tappaa viisi, mikä ei taida olla ihan tavanomaista suomalaiselle lähiölle. Vertailun vuoksi kerrottakoon, että itse asun noin 20 000:n asukkaan kaupungissa rannikolla. Edellinen henkirikos täällä taisi olla joskus 90-luvulla, jos en ihan väärin muista. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni Pupuhuhta ei mikään hirveän suuri alue edes ole.
20000 asukkaan kaupunkia voi verrata 100000 asukkaan Kaupunkiin.Jkl on 5 x asukkaita sinun vertauskohteeseesi.On luonnolista isompiin kaupukeihin tulee enemmän sossu yms asukkaita.Jkl vetää meillä on maan paras kaupunginjohtaja ja nuorekas opiskelijaympäristö mikä tuo myös työpaikkoja.Ei ihme Jkl on 3 suosituin kaupunki suomessa.
- ..
Pupuhuhta nyt yleensä onkin mamujen, linnakundien ja sossuelättialkoholistien lintukoto. 10 vuotta siellä asuin ja onhan se rauhattomin alue jyväskylässä ilman muuta.
- Neiti X89
Minusta Pupuhuhta on mitä mainioin asuinpaikka ja suosittelen sitä lämpimästi kaikille Jyväskylään muuttoa haaveileville ):
- itkenkö vai nauranko
Onpas hienoa huomata, että yksinhuoltaja rinnastetaan keskusteluissa narkkareiden, tappajien, hörhöjen ym. kanssa samaan luokkaan.
Itse olen se kamala köyhä yh, mutta en käytä alkoholia, polta, en ole mikään pummi, opiskelen tällä hetkellä neljättä ammattiani, huolehdin lapsestani niin fyysisesti kuin henkisestikkin , rakkautta meillä riittää ja puhtaita siistejä vaatteita ja ruokaa, mutta mersua ei ole ja asuntokin on siellä pahamainessa Pupuhuhdassa, jotta vallan huono ihminen taidan olla. Mutta olen uskaltanut erota aikoinaan ja lapseni saa kasvaa ilman aikuisten riitelyjä ym. Meillä ei tapella eikä huudeta, koska siihen ei ole tarvetta, mitenhän on hienojen talojen sisällä?
Mutta uskallan kyllä väittää, että myös niillä "paremmilla" alueilla ja "paremmissa" piireissä löytyy ongelmia myös joka lähtöön, perheväkivaltaa ja alkoholismia on myös lääkäreiden ja korkeasti koulutettujenkin piireissä, mutta kulissit pystytään rahalla pitämään kauemmin pystyssä. Sosiaalialla olen vuosien varrella kaikkea nähnyt.
En pidä yleistyksistä että kaikki yksinhuoltajat sitä, kaikki työttömät sitä, kaikki maahanmuuttajat sitä tai mannet sitä...helposti siihen itsekkin huomaamattaan sortuu, mutta elämä opettaa ja joskus sieltä korkealta voi tippua rajusti alas, vakava sairastuminen, läheisen kuolema ym. Niin saattaa huomatakkin yhtäkkiä asuvansa siellä pummien puparissa ja joutuvansa pyytämään apua yhteiskunnalta....ja voin tässä lopuksi vielä vakuuttaa että ei täällä puparissa ole yhtään sen halvemmat vuokrat kuin muillakaan alueilla, vai onko kolmio n. 800e/kk halpa hinta...minusta ei.
Kyllä itsekkin mieluummin asuisin omakotitalossa järven rannassa, olisi farmariauto, kultainennoutaja, vakituinen työpaikka ja kesämökki. Huomasitko, miehestä en maininnut mitään, olen huomannut että lapsen kanssa kaksin on ihan hyvä, että voin senkin ennakkoluulon kumota että kaikki yksinhuoltajat olisivat niitä epätoivoisia miesten perässä juoksijoita joille kelpaisi kuka tahansa räkänokka...ehkä olen poikkeus, mutta 7 vuotta olen sinkku ollut ja hyvä näin. Luulen että monille niille ns. menystyvimmillä on enemmän ihmissuhdesotkuja ja säätöjä, ainakin mitä uskominen naistenlehtiä :D
Itseasiassa mua naurattaa koska uskallan/pystyn/päjään täällä Suomen "pahimmalla" asuinalueella...mutta tosiasiassa en uskaltaisi ikinä lähteä Helsingissäkuljeksimaan minnekkään, maalaistollo kun olen, vaikka mun vissiin pitäis uskaltaa koska asun maan rankimmassa paikassa, hienoa olla top-listan huipulla :D- Näin se menee
No muuten en ota kantaa kuin vuokranantajana. Pupuhuhdan vuokrataso on halvempi kuin lähempänä keskustaa olevat asunnot. Myös asuntojen ostohinnat kohtuullisia. keskustaan mennessä tarvii bussin, henkilöauton, fillarin kävellä ei viitsi.
- Onnenseppänen
Tervekätinen mies ei naista tarvitse, eikä kaalimatonainen miestä. Kyllä se näin on.
- Zerry Kotton
Juuri tuollaiseen henkilöön haluaisin rakastua pallinjuuriani myöten, edellyttäen että hän on nainen. Kolahti aivoihin asti!
- Zerry Kotton
Zerry Kotton kirjoitti:
Juuri tuollaiseen henkilöön haluaisin rakastua pallinjuuriani myöten, edellyttäen että hän on nainen. Kolahti aivoihin asti!
Ei osunut kohdalleen ,kele.
- itkenkö vai nauranko
Zerry Kotton kirjoitti:
Niin totta :D
- itkenkö vai nauranko
Niin tuo edellinen kommentti viittasi siihen kaalimatoon :D
Zerry Cotton, nainenhan minä, ainakin tietääkseni...välillä itsekkin epätietoinen :D
Mä muuten voisin vuokrata sellaista monitoimimiestä aina silloin tällöin pieniin "miesten töihin", kun ei kaalimadolta voi kaikkea odottaa ja edellyttää...
Muuten vielä yksi ISO PLUSSA tästä rusakkomäestä, ei tarvi kalliita ulkomaanmatkoja, riittää ihan kun kotosalla oleskelee, johan kummasti saa elämysmatkoja kaukoitää ja afrikkaa myöten... :D- Z - K
Varmaan ihan kansainvälinen tunnelma, globaalit kuviot kuten sanotaan. Tuo vuokraus osoittaa kypsää ajattelutapaa, eihän lehmää tarvitse ostaa yhden maitolitran vuoksi. Kun janottaa niin juo purkillisen ja huuhtelee purkin pois, ja sillä siisti, molemmin puolin. Älykäs nainen.
- 14VBOY
VOI VITTU ONNEKS 2005 PUPARIN NUORISO JENGIÄ JA JENGI SOTIA EI VIELLÄ OLLUT KAI TOI TAJUSI LÄHTEE SIELTÄ!ITSE OLEN HALMEKADUN JENGIN POMO JA PUPARIN JENGIN VARAPOMO JA HENKKARI (HENKIVARTIA)
- dbdfgdb
Äläs tule kakara lässyttämään siihen ollenkaan. Sä et tiedä Puparista mitään. Sua ei ollut vanhan liiton aikaan vielä olemassakaan.
- rappukuseskelija
eikö rappukäytävän kuzen haju haittaa? jos ei niin hyvä niin
- Jalmari Sokulli
tutkimusten mukaan pupuhuhta on vasta toiseksi väkivaltaisin lähiö jyväskylässä, voiton vie K....
- Vajaakoskelainen
Jalmari Sokulli kirjoitti:
tutkimusten mukaan pupuhuhta on vasta toiseksi väkivaltaisin lähiö jyväskylässä, voiton vie K....
kaikista rasistisin lähiö on Vaajakosken junttila.
- 14v boy
ihmiset annan vinkin ÄLKÄÄ VITTUILKO MULLE!!! puolet puparin nigoista on puparin jengis ja kuka vitun natsi pappa nimimerkki "dbdfgdb" vittuilee mulle mut jos meinaat että olit niissä vanhan liitoissa niin mitä liittoo meinaat jos oot veteraani nostan hattua tai jos oot joku niistä joka taisteli puparin "vapaus-sotaa" huhtasuota (huhtakeskus) ja lohikoskee vastaan niin kumarran
- Päivän naurut
14v poju, se on aika yksi lysti mille kumarrat ja mille et.
- 14 v boy uhoaa taas
päät kii! ja toi video.......laitokselta? ei vaan pupuhuhdasta pupari on ainut paikka missä tommosia on.....itse en asu puparissa vaan rikkaiden alueella
- 14 v boy
no hei sehän on mun vanha ope puparin ajoilta joka haisteli liimapuikkoa
- 14 v boy
14 v boy kirjoitti:
no hei sehän on mun vanha ope puparin ajoilta joka haisteli liimapuikkoa
täänää tulin kello 22 puparista takaisin ei-vuokrakoti alueelle matkalla näin 11 meidän jengin jäsentä jotka kirjoittivat jengimme logoja joka seinään lisäksi kirjoittivat "älkää ikinä yrittäkö! älkää ikinä vittuilko!" ja "we was here" ynm paskaa uhkailua ELI PYYDÄN ANTEEKSI JENGINI PUOLESTA PUPARIN VÄELTÄ
- Anonyymi
14 v boy kirjoitti:
täänää tulin kello 22 puparista takaisin ei-vuokrakoti alueelle matkalla näin 11 meidän jengin jäsentä jotka kirjoittivat jengimme logoja joka seinään lisäksi kirjoittivat "älkää ikinä yrittäkö! älkää ikinä vittuilko!" ja "we was here" ynm paskaa uhkailua ELI PYYDÄN ANTEEKSI JENGINI PUOLESTA PUPARIN VÄELTÄ
Sillälailla ja nyt pisulle pesulle ja nukkumaan äipän viekkuun
- Anonyymi
VÄY VÄY VÄY!!!
- Anonyymi
Puparilaisten koodikieltä. Vai onko peräti oma alkukantainen kieli?
- Anonyymi
Koittakaahan slummialueitten lökäpöksyt keksiä ittellenne töitä. Kohta loppuu soppalasta rahat niin mites sitten suu pannaan ?
- Anonyymi
Naulan kantaan!
Ei senien töhertelystä ja olemattomien lihasten pullistelusta kummoista cv:tä saa. Ei näillä taidoilla pääse kuin linnunpelättimeksi mansikkamaalle. Mutta onhan se kuitenkin itse hankittua rahaa eikä sossusta muiden kustannuksella - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naulan kantaan!
Ei senien töhertelystä ja olemattomien lihasten pullistelusta kummoista cv:tä saa. Ei näillä taidoilla pääse kuin linnunpelättimeksi mansikkamaalle. Mutta onhan se kuitenkin itse hankittua rahaa eikä sossusta muiden kustannuksellaRukoile Sinäkin Jeesusta apuun, pelastut ja saat iankaikkisen elämän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rukoile Sinäkin Jeesusta apuun, pelastut ja saat iankaikkisen elämän.
Onko ko.Herra unohtanut Pupuhuhdan ja Kangaslammen ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko ko.Herra unohtanut Pupuhuhdan ja Kangaslammen ?
Vai eikö siellä rukoilla lainkaan ?
- Anonyymi
20 vuotta oltu jo työttömänä, joten turha vaiva. Valtio ottaa vaan lisää velkaa, niin hyvin rahaa riittää.
- Anonyymi
Matti ja Teppo eivät asu.
- Anonyymi
Puparissa ja lammella asunut vuodesta 79 vuoteen 99 asti ja pyörin aktiivisesti 2017 asti siellä slummissa. Ja kaiken lisäksi kun siellä halvat vuokrat ja aina vapaita asuntoja tarjolla että edelleen semmoinen slummi on pupari/huhtasuo/Kangaslampi akseli ettei siitä alueesta tule koskaan rauhallista paikkaa, on onneks sen verran syrjässä kaikista muista kaupunginosista ettei haittaa vaikka he tappavat toisensa sinne. Olen 55v aikana asunut jkllässä 3kaupunginosassa pitkiä pätkiä enkä edes hörhö ole niin pupari lähialueineen on paikkoja johon ei kannata muuttaa, kokemusta ihan tarpeeksi, turpaani en ole saanut puparissa mutta nähnyt kaikkea idioottien rikoksia ihan liikaa. netin vuokra ilmoituksista on 80% puparista ja sieltä läheltä... Kertoo sekin jo jotain alueen tasosta. Ymmärrän että paikalliset nistit ja alkkikset puolustaa aluetta mut ne eivät ole vakavasti otettavia otuksia. Vanha sukulainen asustellut puparissa sieltä 70luvun lopulta asti ja tottunut siihen eläintarha meininkiin, ikkunasta sukulainen on nähnyt kymmeniä pystyryöstöjä ja syyttömien päälle hyökkäyksiä,sukulainen soitellutkin poliiseille mutta ne ei sinne "lähi-itään" jaksa läheskään joka ilmoituksesta tulla edes paikalle. Keltinmäki on Jyväskylän toisiksi rauhattomin paikka ja tuli nähtyä siellä ainakin 4 puukosta saanutta miestä ymymym... eri aikoina tietysti, ja vähän samaa eläinrotua siellä kun puparissa. Ja sit taas Jyväskylän suurin asuinalue on kuin joku lasten päiväkerho versus keltsu ja pupari /kangaslampi/huhtasuo. En oleta vaan kenttätyötä sen verran jo takana ettei tartte olettaa vaan faktaa suollan. Kaikenmaailman puparifanit voi selitellä mitä vaan mut kukaan niitä ei ota tosissaan. Kangaslampi noista 3 alueesta ehkä eniten skarpannut.
- Anonyymi
Halpaa on näköjään. Puhujat puhuvat kavereistaan ja ittestään. Älä välitä.
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921393Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841360Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761155- 891096
- 82941
- 81935
- 36889
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66855Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61825Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5821