Onni

keidas

Onni on kaunis sana. Se on nimenäkin vallan kelpo.

Onni koostuu pienistä asioista. Toisaalta klisee, mutta haluan sen kuitenkin tuoda julki tässä.
Toinen on onneton, vaikka olisi syytä olla onnellinen. Toinen taas onnellinen, vaikka ulkoiset seikat kertoisivatkin muuta.
Jos ja kun on kokenut jotain rankkojakin juttuja, niin sitä on onnellinen helpommin. Kun on ollut univaikeuksia, ja nukkuukin sitten paremmin, sitä tuntee olevansa maailman onnellisin ihminen.
Joku odottaa lottovoittoa sanoen että sitten on onnellinen. Höpönlöpön sanon minä. Joksikin aikaa se voi tuoda lohtua, mutta ihminen on siitä omituinen että tottuu siihen yltäkylläisyyteen ja kaipaakin taas lisää. Sisäinen onni ei tule rahalla, se on selvä.

Onnellista päivää sinulle.
Jumalan rauhaa mä tahdon sulle toivottaa.

2

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jolla on korva

      Mut ei raha . . tämä Onnellisuuden ymmärtäminen !
      Itekki kuulun niihin . . joilta.. raha jättää ja pettää. Annetaan sille vapaus kiertää, ku kulkuri on.
      (aikaa)..kerran olin pihkassa siihen.
      Monenmoinen rahapeli sai mut pysähtymään ja kokeilemaan..veikkasin jos mitäkin - ja olin se joka kokosi porukkaa mukaan..kyllä se viellä tulee ?..
      Ja jotain tuli ja meni . . yötä kahteenkin mietiskelin -tein haravoita-järjestelmiä-lainailin (maksoin takaisin)-myin tavaroitani-ostin ja osallistuin arpajaisiin . . .
      En oo visu-mutta rahapelit yms. EI minua enää viettele (joku kysyy - Oletko varma). Kyllähän olen. Nyt olen niitä, jotka kootaan .. Jos joku ymmärtäis jättää ja tulla Onnelliseksi!
      En pane. . vaik olis ilmainen kilpailu . OIKEESTI Et en haluais ,että nimeni näkyisi jossain lehdessä tai seinällä . Onhan se tietty sillain, jot jokaisen omaa ajattelutapaa. Minulle se oli Suuret kahleet. Kuulin todellisen kertomuksen.kun yksi ihminen tiesi kuolevansa pian ja viikonpäästä kuoli.. ja arvaat . . hänellä oli täytetty lottokuponki vierellään ?
      Tänään monet ihmiset eivät anna keräykseen,jos ei oo jotain voitettavana ? Keräykseen (jos on) kyllä paan-katson kyllä mihkä se on.
      Rahastahan niin monet riitelee ja perijätkin riitautuvat katkeroituvat ?
      Kuule ! Rakkautta on hyvä tavoitella ja jakaa.

      Sinua siunaten mie

      • jolla on korva . .

        Luin uudelleen ja tuohon "yötä kahteenkin"
        Sitten aamulla töihin .

        Tänäänkin iloisin mielin eteenpäin . . .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1937
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe