Onni

keidas

Onni on kaunis sana. Se on nimenäkin vallan kelpo.

Onni koostuu pienistä asioista. Toisaalta klisee, mutta haluan sen kuitenkin tuoda julki tässä.
Toinen on onneton, vaikka olisi syytä olla onnellinen. Toinen taas onnellinen, vaikka ulkoiset seikat kertoisivatkin muuta.
Jos ja kun on kokenut jotain rankkojakin juttuja, niin sitä on onnellinen helpommin. Kun on ollut univaikeuksia, ja nukkuukin sitten paremmin, sitä tuntee olevansa maailman onnellisin ihminen.
Joku odottaa lottovoittoa sanoen että sitten on onnellinen. Höpönlöpön sanon minä. Joksikin aikaa se voi tuoda lohtua, mutta ihminen on siitä omituinen että tottuu siihen yltäkylläisyyteen ja kaipaakin taas lisää. Sisäinen onni ei tule rahalla, se on selvä.

Onnellista päivää sinulle.
Jumalan rauhaa mä tahdon sulle toivottaa.

2

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jolla on korva

Mut ei raha . . tämä Onnellisuuden ymmärtäminen !
      Itekki kuulun niihin . . joilta.. raha jättää ja pettää. Annetaan sille vapaus kiertää, ku kulkuri on.
      (aikaa)..kerran olin pihkassa siihen.
      Monenmoinen rahapeli sai mut pysähtymään ja kokeilemaan..veikkasin jos mitäkin - ja olin se joka kokosi porukkaa mukaan..kyllä se viellä tulee ?..
      Ja jotain tuli ja meni . . yötä kahteenkin mietiskelin -tein haravoita-järjestelmiä-lainailin (maksoin takaisin)-myin tavaroitani-ostin ja osallistuin arpajaisiin . . .
      En oo visu-mutta rahapelit yms. EI minua enää viettele (joku kysyy - Oletko varma). Kyllähän olen. Nyt olen niitä, jotka kootaan .. Jos joku ymmärtäis jättää ja tulla Onnelliseksi!
      En pane. . vaik olis ilmainen kilpailu . OIKEESTI Et en haluais ,että nimeni näkyisi jossain lehdessä tai seinällä . Onhan se tietty sillain, jot jokaisen omaa ajattelutapaa. Minulle se oli Suuret kahleet. Kuulin todellisen kertomuksen.kun yksi ihminen tiesi kuolevansa pian ja viikonpäästä kuoli.. ja arvaat . . hänellä oli täytetty lottokuponki vierellään ?
      Tänään monet ihmiset eivät anna keräykseen,jos ei oo jotain voitettavana ? Keräykseen (jos on) kyllä paan-katson kyllä mihkä se on.
      Rahastahan niin monet riitelee ja perijätkin riitautuvat katkeroituvat ?
      Kuule ! Rakkautta on hyvä tavoitella ja jakaa.

Sinua siunaten mie

• jolla on korva . .

Luin uudelleen ja tuohon "yötä kahteenkin"
        Sitten aamulla töihin .

Tänäänkin iloisin mielin eteenpäin . . .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7333
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      55
      4986
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4669
    4. 73
      4564
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4168
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      29
      3392
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2928
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      39
      2468
    9. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      47
      2467
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      211