Tietääkö joku,onko perää, torjuuko etikka avoastioissa veneen sisällä hometta?
home
9
4441
Vastaukset
- laittaisi
talveksi etikkaa avoastiassa veneeseen. Etikkahappo on melko haihtuvaa mutta kuitenkin heikko happo, joka voi syövyttää tai ainakin jonkin verran turmella sisustusta. Tosin en tiedä estääkö se hometta. Itse olen pessyt pinnat syksyllä ja keväällä tolulla sekä pitänyt tuuletuksen kunnossa ja se on toiminut. Saattaa etikasta saada hajuhaitankin.
- pu909
Kyllä olen edellisen kanssa samaa mieltä.pese vene ja kuivaa todella hyvin joka paikasta,myös turkkilevyjen alta.Ja veneen tuuletus on kaiken tärkeintä.Itsellä on ainakin toiminut hyvin,ei ole ollut homeongelmia.
- ilmanraikastin
Hometta se tuskin poistaa tai estää. Sen sijaan omenaviinietikkaa voi käyttää ilmanraikastajana kauden alussa. Me olemme kokeilleet seuraavasti: kun pressut poistetaan keväällä, laitetaan salonkiin lautanen, jossa on talouspaperin pala. Siinä on loraus omenaviinietikkaa. Haihtuessaan etikka jostain kumman syystä raikastaa ilman - tosin on samalla huolehdittava, että ilma vaihtuu kunnolla, eli vene ei saa olla suljettu, ilmatiivis tila.
- Masa vaan
Ainoa toimiva aine on 40 v kokemukseni perusteella kloriitti. Muut ovat rahan nyljentää. Etikka sopii suutarinloheen ja muihin kalajuttuihin.
- Venda
Voin yhtyä edelliseen. Tolulla kun ensi pesee pinnat pois liasta ja sen jälkeen pyyhkii vesi-kloriitti seoksella. Tulee raikas purkki, eikä home rupea vaivaamaan. Kannattaa kokeilla varovasti pinnoille, joista ei tiedä miten valkaiseva kloriitti vaikuttaa. Kosteuden kerääjiin olen ollut myös tyytyväinen, niitä paikkoihin joissa ilma ei oikein vaihdu.
- saa?
Venda kirjoitti:
Voin yhtyä edelliseen. Tolulla kun ensi pesee pinnat pois liasta ja sen jälkeen pyyhkii vesi-kloriitti seoksella. Tulee raikas purkki, eikä home rupea vaivaamaan. Kannattaa kokeilla varovasti pinnoille, joista ei tiedä miten valkaiseva kloriitti vaikuttaa. Kosteuden kerääjiin olen ollut myös tyytyväinen, niitä paikkoihin joissa ilma ei oikein vaihdu.
Mistä tuota kloriittia edullisimmin saa?
- Venda
saa? kirjoitti:
Kloriittia saa mistä tahan kaupasta missä myydään pyykinpesuaineita. Star Brite:lla on vastaa valmista sekoitusta suihkepullossa, mutta se on aika kallista.
http://www.lekemyynti.fi/Starbrite/Mildew Stain Remover.html - tmstms
saa? kirjoitti:
kloride nimittäin.
Tolua käytän kyllä mieluummin itse, se kun ei turmele pintoja ...kuuluu pyyhkiä vahvalla seoksella lopuksi jolloin jää tolueenipinta myrkyksi kasvustoille.
Ja meikäläisen vene ei oo ikänään tarvinnu mitään raikasteita - teillä on homeiset purkit jotka tarvii raikastetta.
Siihen taas auttaa veneen TOTAALINEN tyhjennys, mitään tavaraa ei jätetä veneeseen talveksi - kaikki irtokama viedään pois talveksi, myös sprayhood, jonka ikkunamuovi hapertuu pakkasessa. - neurologi
tmstms kirjoitti:
kloride nimittäin.
Tolua käytän kyllä mieluummin itse, se kun ei turmele pintoja ...kuuluu pyyhkiä vahvalla seoksella lopuksi jolloin jää tolueenipinta myrkyksi kasvustoille.
Ja meikäläisen vene ei oo ikänään tarvinnu mitään raikasteita - teillä on homeiset purkit jotka tarvii raikastetta.
Siihen taas auttaa veneen TOTAALINEN tyhjennys, mitään tavaraa ei jätetä veneeseen talveksi - kaikki irtokama viedään pois talveksi, myös sprayhood, jonka ikkunamuovi hapertuu pakkasessa.Kloriittia ei kannata käyttää löylyhuoneessa, ellei välttämättä halua sen höyryistä aivovaurioita saunottaessa. Pintojen puhdistukseen laimennettuna se soveltuu veneessä. Huom. ei purjeisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724657
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h714449Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112977Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv732873Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222186Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.582008Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151699- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1121389- 1851298