Clomicalm (eroahdistuslääke)

m&m

Eli kokemuksia haluaisin kuulla kyseisestä lääkkeestä,itselläni koira jolla paha eroahdistus. Ja muutkin neuvot ovat tervetulleita :)

25

15486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riva

      tunkea koirille kaikenmaailman lääkkeitä,kun yksinkertaisesti käytettäisiin aikaa koiran sopeutumiseen uuteen kotiin.? Mut varmaan on kyseessä sekarotunen aikuinen koira joka on pelastettu jostakin. Tai otettu pentu ja jätetty se heti yksin kotiin.
      Oikeesti olen hyvin surullinen sinun ja koirasi puolesta,koska koiran pitäsi tuoda iloa ja hyvää mieltä,mutta näin ei ole monessakaan kodissa kun se uusi odotettu perheenjäsen saapuu.

      Mun neuvo on ,että anna koiralle aikaa ja turvallisuutta.Kun luottamus on molemmin puolinen niin asiat menee hyvin,mutta sen luominen vie paljon aikaa ja alkaa siitä hetkestä kun pentu tulee uuteen kotiin.

      • m&m

        Ihan turhaan olet surullinen mun ja koirani puolesta!! Kysyin vaan kokemuksia kyseisestä lääkkeestä mitä minulle on suositeltu kokeiltavaksi koiralleni joka kärsii eroahdistuksesta. Meillä menee kaikki muuten loistavasti ja rakastan koiraani yli kaiken,ja se on ollut mulla jo kauan. Kokeiltu on kyllä kaikkea jo..paitsi noita lääkkeitä. Koira on iso,ja jälki sen mukaista kun purkaa ahdistuksensa yksin ollessaan. Eikä joudu edes paljoa yksin olemaan! Liikuntaa saa ja rakkautta ja kaiken tarpeellisen.


      • Riva
        m&m kirjoitti:

        Ihan turhaan olet surullinen mun ja koirani puolesta!! Kysyin vaan kokemuksia kyseisestä lääkkeestä mitä minulle on suositeltu kokeiltavaksi koiralleni joka kärsii eroahdistuksesta. Meillä menee kaikki muuten loistavasti ja rakastan koiraani yli kaiken,ja se on ollut mulla jo kauan. Kokeiltu on kyllä kaikkea jo..paitsi noita lääkkeitä. Koira on iso,ja jälki sen mukaista kun purkaa ahdistuksensa yksin ollessaan. Eikä joudu edes paljoa yksin olemaan! Liikuntaa saa ja rakkautta ja kaiken tarpeellisen.

        Oletko tutkinut rotumääritelmän tarkaan,olisiko siellä vastaus siihen miksi koira oireilee? Kerroit ,että koira on iso.Isokokosella koiralla on valtava energian tarve ja jos se on vaikka jalostettu vartiokoiraksi eikä pääse sitä toteuttamaan ,niin sillon se kärsii ahdistuksesta vaikka sille mitä lääkettä syötät. Rakkaus ei aina riitä kun koirasta on kyse. Kun koiralla on rodunomaista toimintaa ,niin se on tasapainossa itsensä kanssa.
        Mikä koira sulla on,uros vai narttu ,ikä?


    • Leelia

      Älä välitä tuon Rivan asiattomista viesteistä!

      Meidän koira tuli yhtäkkiä vasta 4-vuotiaana eroahdistuneeksi ja alkoi haukkua kotona, kun olimme poissa. 4-vuotiaaksi asti se oli jäänyt aivan rauhallisesti kotiin eikä ongelmia koskaan sitä ennen ollut. Koira oli huolella opetettu jo pentuna yksinoloon. Koira haukkui kuulemma tuntitolkulla, ja vasta naapureiden valitettua saimme tietää asiasta.

      Kävimme eläinlääkärissä hakemassa clomicalm-kuurin ja 3 kk:n kuuri auttoi koiraamme. Lisäksi laitoimme koiralle pedin (ja peiton) keittiöön ja portin oveen, että sillä oli turvallinen pienempi paikka olla. Radion jätimme soimaan classista musiikkia. Emme huomioineet koiraa mitenkään noin puoleen tuntiin ennen kuin jätimme sen yksin ja kun lähdimme töihin, sanoimme vain heippa. Kun palasimme kotiin, emme myöskään huomioineet sitä noin 10 minuuttiin mitenkään, vaikka se kuinka onnessaan hyppeli, kun palasimme kotiin. Ostimme myös sitruunapannan ja se osaltaan auttoi varmaankin myös. Nykyisin ongelmia ei onneksi ole eikä sitruunapantaa tai mitään lääkityksiä tarvita. Edelleenkin jätämme koiran kuitenkin vain keittiöön ja radion soimaan classista.

      Voisit kokeilla myös DAP:ia http://www.vetcare.fi/index.php?id=80 sekä Serene UM:ää http://www.biofarm.fi/serene_um.html josta olen kuullut olevan apua. Heti kumpikaan eikä myöskään clomicalm auta, vaan vie useamman viikon ennen kuin ne alkavat auttaa.

      Jotkut ovat saaneet koiransa pysymään rauhallisena vain häkissä. Jos sitä kokeilet, häkin tarvitsee olla niin iso, että koira mahtuu siinä kunnolla seisomaan ja kääntyilemään. Jätä häkkiin myös juomavettä. Ja jos mikään ei auta, voisit kokeilla myös kankaista kuonokoppaa (jos koira siis haukkuu eroahdistustaan), jonka kanssa koira voi juoda. Jos koira taas tekee pahojaan eroahdistuksessaan, voisit kokeilla sellaista muovista reikäistä kuonokoppaa.

      Tsemppiä, tiedän, että on kurjaa, kun koiralla on eroahdistus. Ja jos sen takia uhkaa häätö asunnosta, on vielä kamalampaa.

      Jos asut kerrostalossa, laita naapureille ystävällinen kirje, jossa pyydän kärsivällisyyttä!
      Kerro, että koirallasi on eroahdistus ja sitä parhaillaan hoidetaan.

      • Leelia

        Koiraa ei kannata huomioida ollenkaan silloin, kun se itse hakee huomiota, vaan vain silloin kun itse haluat esim. leikkiä sen kanssa. Opeta sille, että sinä olet pomo ja asiat tehdään vain silloin kun sinä haluat.

        Me teemme aamuisin vain pienen lenkin, niin että koira saa tehtyä kaikki hätänsä. Töiden jälkeen illalla tehdään pitkä lenkki ja/tai käydään koirapuistossa riehumassa niin, että energiat purkautuvat. Olemme huomanneet, että pitkän lenkin jälkeen koira ei kotona ole väsynyt vaan energiaa täynnä, joten aamuisin sitä pitkää lenkkiä ei kannata tehdä, jos aikoo jättää koiran yksin.

        Täältä kannattaa kysyä myös apua: http://www.multisoft.fi/koiraneuvola/


      • m&m
        Leelia kirjoitti:

        Koiraa ei kannata huomioida ollenkaan silloin, kun se itse hakee huomiota, vaan vain silloin kun itse haluat esim. leikkiä sen kanssa. Opeta sille, että sinä olet pomo ja asiat tehdään vain silloin kun sinä haluat.

        Me teemme aamuisin vain pienen lenkin, niin että koira saa tehtyä kaikki hätänsä. Töiden jälkeen illalla tehdään pitkä lenkki ja/tai käydään koirapuistossa riehumassa niin, että energiat purkautuvat. Olemme huomanneet, että pitkän lenkin jälkeen koira ei kotona ole väsynyt vaan energiaa täynnä, joten aamuisin sitä pitkää lenkkiä ei kannata tehdä, jos aikoo jättää koiran yksin.

        Täältä kannattaa kysyä myös apua: http://www.multisoft.fi/koiraneuvola/

        Asiallisesta viestistä. Juuri kokemuksia halusinkin kuulla ja muitakin neuvoja. Tällä hetkellä koiralla pakko pitää kuonokoppaa sen yksin ollessa,muuten se kyllä keksii kaikkea hölmöä ja on jopa vaaraksi itselleen,on meinaan pistänyt mm.loisteputki lampun palasiks.. :(


      • Pikku-Hukka
        m&m kirjoitti:

        Asiallisesta viestistä. Juuri kokemuksia halusinkin kuulla ja muitakin neuvoja. Tällä hetkellä koiralla pakko pitää kuonokoppaa sen yksin ollessa,muuten se kyllä keksii kaikkea hölmöä ja on jopa vaaraksi itselleen,on meinaan pistänyt mm.loisteputki lampun palasiks.. :(

        Oletko ajatellut häkkiin totuttaa, meillä perheessä yksi koirista sellainen, jolla eroahdistusta (ihan rotuun kuuluvaa)
        Me ostimme häkin ja on kovasti tykännyt siitä, jonkin aikaa osaa olla yksin, mutta jos aika venyy useammaksi tunniksi on turvallisempaa, että on häkissä.
        Muut osaavat olla oikein hyvin yksin kotona.


      • mikäs

        Mikäs rivan viestissä oli asiatonta????
        Aika asiallinen toteamus minun mielestä tämäkin
        "Kun koiralla on rodunomaista toimintaa ,niin se on tasapainossa itsensä kanssa. "
        Jos ketjun aloittanut olisi kertonut rodun/rodut olisi paljon helpompi ottaa kantaa, mutta kun näitä ei ole tiedossa, kerron minäkin vain omia ajatuksiani...
        Jo koiraa ottaessa kannattaa miettiä millainen koira ja millaiseen ympäristöön, ja ennen kaikkea mitä koira tarvitsee, kuten rivakin hyvin ytimekkäästi kirjoitti, rodunomaista toimintaa.
        Ei ajokoiraa kannata kerrostaloon hankkia, eikä laumanvartijaakaan, eikä chihuahuaa lammaslauman vartijaksi...
        Joten jos kertoisit minkä rotuisesta koirasta on kyse, olisi paljon helpompi neuvoja antaa?


      • Leelia
        mikäs kirjoitti:

        Mikäs rivan viestissä oli asiatonta????
        Aika asiallinen toteamus minun mielestä tämäkin
        "Kun koiralla on rodunomaista toimintaa ,niin se on tasapainossa itsensä kanssa. "
        Jos ketjun aloittanut olisi kertonut rodun/rodut olisi paljon helpompi ottaa kantaa, mutta kun näitä ei ole tiedossa, kerron minäkin vain omia ajatuksiani...
        Jo koiraa ottaessa kannattaa miettiä millainen koira ja millaiseen ympäristöön, ja ennen kaikkea mitä koira tarvitsee, kuten rivakin hyvin ytimekkäästi kirjoitti, rodunomaista toimintaa.
        Ei ajokoiraa kannata kerrostaloon hankkia, eikä laumanvartijaakaan, eikä chihuahuaa lammaslauman vartijaksi...
        Joten jos kertoisit minkä rotuisesta koirasta on kyse, olisi paljon helpompi neuvoja antaa?

        Turha enää jälkikäteen syyllistää. Rakentavat neuvot ovat paljon parempia.

        Totta, että rotu on hyvä aina kertoa.


      • m&m
        Leelia kirjoitti:

        Turha enää jälkikäteen syyllistää. Rakentavat neuvot ovat paljon parempia.

        Totta, että rotu on hyvä aina kertoa.

        nyt sit tiedoksi että koira on rodultaan tanskandoggi ja narttu.


      • Leelia kirjoitti:

        Turha enää jälkikäteen syyllistää. Rakentavat neuvot ovat paljon parempia.

        Totta, että rotu on hyvä aina kertoa.

        Miten minusta jo eilen tuntui, että itse syyllistyit asiattomuuksiin. On todella ikävää lähteä tuolle linjalle mollaamaan Rivaa, joka tietää todella paljon koirista. Riva oli kommenteissaan aivan oikeassa. Viimeiseen asti kannattaa yrittää järjestää rodunomaista tekemistä koirille ja välttää noita lääkityksiä.
        Jos Riva olisi ilman väliintuloasi saanut kertoa ajatuksensa ja tietonsa aloittaja olisi ehkä saanut apua ongelmaansa. Aito Leelia ei koskaan kyseenalaista toisen viestejä.
        Hyviä neuvoja sinulla myös.


      • Leelia
        umalehtinen kirjoitti:

        Miten minusta jo eilen tuntui, että itse syyllistyit asiattomuuksiin. On todella ikävää lähteä tuolle linjalle mollaamaan Rivaa, joka tietää todella paljon koirista. Riva oli kommenteissaan aivan oikeassa. Viimeiseen asti kannattaa yrittää järjestää rodunomaista tekemistä koirille ja välttää noita lääkityksiä.
        Jos Riva olisi ilman väliintuloasi saanut kertoa ajatuksensa ja tietonsa aloittaja olisi ehkä saanut apua ongelmaansa. Aito Leelia ei koskaan kyseenalaista toisen viestejä.
        Hyviä neuvoja sinulla myös.

        Umalehtinen: Luepa se Rivan viesti uudestaan ja mieti, miten hän olettaa asioita, vaikkei asioista ole mitään tietoa. Rivan viesti oli todella epäkohtelias ja ruma eikä varmastikaan auttanut kyselijää millään tavalla. Paremminkin aiheutti pahaa mieltä.

        Tänne saa kirjoittaa asiallisia viestejä ihan kuka tahansa, turha yrittää karkoittaa pois satunnaisia kävijöitä. Vaikka sinä ja Riva olettekin ilmeisesti vakikirjoittajia, ei sinun tarvitse mielestäni kaveriasi Rivaa puolustella, kun puolusteltavaa ei ole. Mihin asiattomuuksiin olen mielestäni syyllistynyt? Olen erittäin utelias kuulemaan sen. Mielestäni yritin lohduttaa alkuperäistä kyselijää, ettei tuollaisesta rumasta viestistä välitä. Kyllä Riva kirjoitti asiaakin, mutta sen asian voi sanoa kauniimmin ja rakentavammin.


      • issu56

        totuus on muuttunut asiattomaksi?
        Olen itsekin sitä mieltä, että siinä vaiheessa kun itse halutaan päästä mahdollisimman helpolla, niin aletaan huhuilla lääkkeitten perään!
        Muutoinkin koko eroahdistus-termi on nimitys omalle laiskuudelle pennun opettamisen suhteen!


      • hämmentynyt
        mikäs kirjoitti:

        Mikäs rivan viestissä oli asiatonta????
        Aika asiallinen toteamus minun mielestä tämäkin
        "Kun koiralla on rodunomaista toimintaa ,niin se on tasapainossa itsensä kanssa. "
        Jos ketjun aloittanut olisi kertonut rodun/rodut olisi paljon helpompi ottaa kantaa, mutta kun näitä ei ole tiedossa, kerron minäkin vain omia ajatuksiani...
        Jo koiraa ottaessa kannattaa miettiä millainen koira ja millaiseen ympäristöön, ja ennen kaikkea mitä koira tarvitsee, kuten rivakin hyvin ytimekkäästi kirjoitti, rodunomaista toimintaa.
        Ei ajokoiraa kannata kerrostaloon hankkia, eikä laumanvartijaakaan, eikä chihuahuaa lammaslauman vartijaksi...
        Joten jos kertoisit minkä rotuisesta koirasta on kyse, olisi paljon helpompi neuvoja antaa?

        Tuo alkuperäinen kysymys oli, kokemuksia tuosta "lääkkeestä". Vähän nyt jotku haluaa taas päteä. Vastatkaa kysymykseen ja pätekää siin.


      • sudenkorento75
        Leelia kirjoitti:

        Umalehtinen: Luepa se Rivan viesti uudestaan ja mieti, miten hän olettaa asioita, vaikkei asioista ole mitään tietoa. Rivan viesti oli todella epäkohtelias ja ruma eikä varmastikaan auttanut kyselijää millään tavalla. Paremminkin aiheutti pahaa mieltä.

        Tänne saa kirjoittaa asiallisia viestejä ihan kuka tahansa, turha yrittää karkoittaa pois satunnaisia kävijöitä. Vaikka sinä ja Riva olettekin ilmeisesti vakikirjoittajia, ei sinun tarvitse mielestäni kaveriasi Rivaa puolustella, kun puolusteltavaa ei ole. Mihin asiattomuuksiin olen mielestäni syyllistynyt? Olen erittäin utelias kuulemaan sen. Mielestäni yritin lohduttaa alkuperäistä kyselijää, ettei tuollaisesta rumasta viestistä välitä. Kyllä Riva kirjoitti asiaakin, mutta sen asian voi sanoa kauniimmin ja rakentavammin.

        tällä palstalla. Jos et ole vakkari rekattu (ja vaikka olisitkin) niin nokkimisjärjestys on selvä.


      • m&m
        sudenkorento75 kirjoitti:

        tällä palstalla. Jos et ole vakkari rekattu (ja vaikka olisitkin) niin nokkimisjärjestys on selvä.

        olevan joo!!!


    • Nimetön

      Kiitos asiallisista ja asiattomistakin viesteistä,sain muutaman hyvän vinkin ja kokemuksia kuulin. Jokaisella tosiaan on omia mielipiteitä,mutta jos ei enempää kokemuksia tule,niin adios,meni osittain vähän tappeluksi koko ketju,ja alun perin todella halusin niitä kokemuksia kuulla,niin hyviä kuin huonojakin. Eiköhän tämäkin asia selviä vielä.Koirani on mulle kaikki kaikessa!! Laitetaan nyt vielä etten aio koiraani häkkiin sulkea,vaikka jotkut kuulemma on siitä tosiaan apua saaneetkin ja koirat jopa itse vapaa ehtoisesti häkkiin menevät.
      -m&m-

    • Olet ilmeisesti jo käynyt eläinlääkärillä,koska tiedät lääkkeen nimen josta kysyt,ehdottaisin että noudatat lääkärin ohjeita,jos hän on lääkettä suositellut käytettäväksi..ainakin parempi vaihto-ehto,kuin suuren koiran häkkiin laittaminen

      ...kysymys on vain nyt siitä kuinka selviät koirasi kanssa normaalin arjen. Anna kuitenkin runsaasti aikaa koirallesi, se on myös hyvää mielenterveys lääkettä.

      Mielestäni kannattaisi koira-ihmisten nyt ennen kaikkea pohtia sitä mistä johtuu koirien mielenterveys ongelmien nousujohteisuus, eli missä vika? ruuassa? liiasta "koulutuksesta", vai vain yleensä nykyajan hektisestä elämänmenosta?

      • Sciencee

        Helli 55. Koirien mt-ongelmat tuntuvat yleisiltä, koska koirien määrä per suomen popula on kasvanut räjähdysmäisesti. Muut tekijät myös.


    • nuutti

      Meillä lääke auttoi, yhdistettiin käytösterapiaan tietysti. Tuohan ei mikään rauhoittava tai huumaava lääke ole kuten monet tuntuvat luulevan vaan tuottaa koiralle hyvää oloa ja auttaa omaksumaan uusia käytösmalleja.
      Itse teen aamuisin ennen töihin lähtöä köiralle metsään jälkeä, missä saa käyttää päätään tai harjoittelen tottista, puolen tunnin aivojumppa väsyttää koiran tehokkaammin kuin kolmen tunnin lenkki, joka luultavasti vain kiihdyttäisi koiraa entisestään. Tilan rajaaminen on myös meillä auttanut, häkkikin on, mutta ovi on aina auki, se on koiralleni turvapaikka ja viettää paljon siellä aikaa muutenkin. Paljon vaatii kärsivällisyyttä ja voimia.
      Niin ja meillä varmasti suurin edistys tapahtui kun koiraa "vieroitettiin" pari viikkoa. hän kun oli aina kintereillä, parin viikon ajan en juuri huomioinut koiraa annoin leikkiä yksin ja rapsuttelu ja muu kontakti jäi hyvin vähäiseksi, parin päivän sisällä sain jo mennä vessaan ilman että koira hermoili oven takana!!

    • Lorppakorva

      No kokemuksesta tiedän ettei kaikki mene aina putkeen.Itselläni on koira jolla ei mielestäni ollut eroahdistusta vaan niin paljon virtaa ja kova pää.
      Jos helpottaa annan listaa:
      kaikki syötiin mikä oli suussa mukavaa,oli se sitten syötävää tai ei.
      hypittiin pöydät,sohvat jne.
      Yritti polttaa talon
      Tuhosi eka jouluna kaikki joulukoristeet ja valot jotka ei olleet katonrajassa
      ruuan päältä äristiin
      karattiin pihalta
      varastettiin naapurin porkkanat ja polttopuut

      Joko helpottaa?
      No mitä tein?Laitoin parrikaadeja,rajoitin liikkumista,lelut pois,annoin luita kun jäi yksin,kielsin toruin,kehuin,ravistin niskasta.
      Jep sitten ymmärsin että meitä on kaksi kisaajaa tässä.Ja sitten piilonaru,selkäsauna ja pakkoalistaminen.Kuulostaa kauhealta ja oli tosi rasittavaa.Mies tuumasi kotona että on sulla mielettömät hermot,että kehtaat.
      No ongelmia ei enää ole ruuat pysyy pöydällä ja lapset saa ottaa luut suusta,yksin ollessa nukutaan.Jos et ole käynyt palstalla niin kyseessä on setteri ja ei ensimmäiseni.
      Jos oli apua niin hyvä on,jos ei niin kyllä muut väylät löytyvät.
      Nämä minun pakonsanelemat koulutus keinoni ovat tabuja koira piireissä,valitettavasti.Jos en olisi tehnyt näin koira olisi jo lopetettu.Pieksää ei tarvitse eikä itsenäisyyttä pois mutta tavoille on opittava!
      Ja loppuun, häkkiä en ymmärrä ja lääkkeet ok jos se on ainoa keino.
      No nyt minä saan varmaan ryöpyn niskaani kun avasin suuni mutta olkoon niin.

      • Shirie

        Meillä sakuneiti rakastaa uimista. On pidellyt sellaisia ilmoja viime aikoina, jottei uiminen ole minusta oikein passannut. Yksinjäämisen lohdukkeeksi on sitten keksinyt mennä kylpyammeeseen ja nostaa hanan auki (yksiotehana). Jonkin verran on tarvetta rajoittaa tätä keksintöä, vaikka kotiin tullessa olisikin hyväntuulinen ja kylvynraikas koira ... hoh hoijaa.


    • m&m

      tästä kaikesta syyttelystä ja hässäkästä kummasti muistumaan että kasvattajathan ne ovat pahimpia arvostelijoita ja syyttelijöitä,JA en nyt tarkoita kaikkia,jokainen sen varmasti ymmärsi(??),mutta kuten tuolta matkan varrelta voi lukea..He ovat aina oikeassa ja heidän mielipiteet ja kokemus koirista ovat vain ja se oikea vaihtoehto. Ja ku mä alun alkaen vaan kysyin niitä kokemuksia tästä kyseisestä lääkkeestä. Harmi vaan että ihmiset(jotkut) ovat niin ahdasmielisiä... Kiitos kuitenkin niistä vinkeistä mitä sain.

      • kouluttajana kentällä

        mahdatko olla sama ihminen jota on kehoitettu kouluttamaan koira. Jotenkin tutulta tuo ongelmasi tuntuu. Kokeilet kerran ja taas hermot menee. Samantapainen ihminen aikuisena hankitun dogin kanssa on kyseessä. Sille ihmiselle on ehdotettu vaikka mitä, mutta pitkäjännitteisyys puuttuu kokonaan. Kaikki pitäisi tapahta juuri nyt. En eilen viitsinyt lähteä kisaan mukaan. Samalla tavoin hermostui kouluttajiin kuin täällä tämä dogin omistaja. Hänkään ei ottanut yhteyttä mihinkään mitä neuvottiin.
        Mielestäni tällaisia ihmisiä on turha neuvoa, pitävät sen oman päänsä aina ja kaikkialla. Kirjoitustyylisi on samantapainen kuin ihmisen vastaukset josta minä puhun. Kasvattajat ovat kaikki kammotuksia, eivät tiedä mitään, eivät osaa mitään. Ja jos tietävät eivät kerro mitään.
        Turhauttavaa kaikki tällainen ja tuntuu viestit menevän harakoille. Onneksi kuitenkin valta osa koulutuksissa käyttävistä kokeilevat ja kuuntelevat kokeneempia.


      • m&m
        kouluttajana kentällä kirjoitti:

        mahdatko olla sama ihminen jota on kehoitettu kouluttamaan koira. Jotenkin tutulta tuo ongelmasi tuntuu. Kokeilet kerran ja taas hermot menee. Samantapainen ihminen aikuisena hankitun dogin kanssa on kyseessä. Sille ihmiselle on ehdotettu vaikka mitä, mutta pitkäjännitteisyys puuttuu kokonaan. Kaikki pitäisi tapahta juuri nyt. En eilen viitsinyt lähteä kisaan mukaan. Samalla tavoin hermostui kouluttajiin kuin täällä tämä dogin omistaja. Hänkään ei ottanut yhteyttä mihinkään mitä neuvottiin.
        Mielestäni tällaisia ihmisiä on turha neuvoa, pitävät sen oman päänsä aina ja kaikkialla. Kirjoitustyylisi on samantapainen kuin ihmisen vastaukset josta minä puhun. Kasvattajat ovat kaikki kammotuksia, eivät tiedä mitään, eivät osaa mitään. Ja jos tietävät eivät kerro mitään.
        Turhauttavaa kaikki tällainen ja tuntuu viestit menevän harakoille. Onneksi kuitenkin valta osa koulutuksissa käyttävistä kokeilevat ja kuuntelevat kokeneempia.

        kirjoitin täällä,ja en todellakaan oleta että kaikki tapahtuisi heti.


    Ketjusta on poistettu 88 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe