440/460

Samapa tuo

Kirjoitin jo aikaisemmin volvo-palstalle kysymyksen; olen kiinnostunut ostamaan ensimmäistä autoa, ja ajattelin 440/460
sarjan volvoa. Vuosimalli 1990-95 väliltä
ja ajettu alle 200000 kilometriä. Paljonko
voisi tuollaisesta maksaa, ja mitä minun täytyisi ottaa erityisesti huomioon?
Auton oston ajankohta olisi n. 2006, tammikuun alku.

3

904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volvoilla ajeleva

Volvon 400-sarja on ehkäpä hieman huonossa maineessa pienten lapsustensa vuoksi, mutta ei se aivan mahdoton kuitenkaan ole. Olet ihan oikeilla jäljillä, koska paljon ajettua 400sta tuskin kannattaa ostaa mikäli et ole kovin kiinnostunut itse näpertämään autosi kanssa. Jakopää remontti on melko kallis joten tarkista milloin se on tehty, hihna vaihdetaan 90000 välein. Helmat ja takakaaret melko arkoja ruosteelle. Käyntihäiriöt on aina hankalia löytää joten katso,että käy tasaisesti. Alustan koiranluu-nivelet myös kulutustavaraa. Tässä nyt jotain, toivottavasti olin avuksi. Niin ja 1.6 litrainen on ehkä kuitenkin hieman alimitoitettu kone, eikä sitä ole muualla, kuin Suomessa ollutkaan myynnissä. Onnea auton hankintaan...

• Samapa tuo

Kiitos vastauksestasi; ainut täsmä vastaus, mitä odottelin. Kiitos vielä sinulle.

• on 440..

Mulla on Volvo 440, -90 ja 1,6. Sanoisin et en koskaan osta kyseistä autoa enään!
      Johtuu siitä että vikoja on enemmän kun laki sallii. Tosin tää mun auto sattuu oleen ns. maanantai kappale, ja on tosiaan ihan p*ska!
      Autona se olis oikeesti tosi kiva, mutta ne viat ja se rahan meno ei oo kauheen kivaa! :(

Suosittelen siis minäkin että etit ja katot auton tarkasti läpi! Myös alta!
      Kunhan löytää hyvän yksilön, ei oo mitään ongelmia.

Omaan vaihdettiin ekana kesänä (3v. sitten) etukelkka, makso yli 200€ loppukesästä hyppäs jakopäänremmi ja siinä sit olikin hommaa. :( Jarrut on myös jostain syystä reistaillu "aina". On huonosti pidetty toi mun auto jo ennen kun tuli mulle.. Joten siinä sit korjaillaan muitten jättämiä vikoja. :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe