440/460

Samapa tuo

Kirjoitin jo aikaisemmin volvo-palstalle kysymyksen; olen kiinnostunut ostamaan ensimmäistä autoa, ja ajattelin 440/460
sarjan volvoa. Vuosimalli 1990-95 väliltä
ja ajettu alle 200000 kilometriä. Paljonko
voisi tuollaisesta maksaa, ja mitä minun täytyisi ottaa erityisesti huomioon?
Auton oston ajankohta olisi n. 2006, tammikuun alku.

3

937

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volvoilla ajeleva

Volvon 400-sarja on ehkäpä hieman huonossa maineessa pienten lapsustensa vuoksi, mutta ei se aivan mahdoton kuitenkaan ole. Olet ihan oikeilla jäljillä, koska paljon ajettua 400sta tuskin kannattaa ostaa mikäli et ole kovin kiinnostunut itse näpertämään autosi kanssa. Jakopää remontti on melko kallis joten tarkista milloin se on tehty, hihna vaihdetaan 90000 välein. Helmat ja takakaaret melko arkoja ruosteelle. Käyntihäiriöt on aina hankalia löytää joten katso,että käy tasaisesti. Alustan koiranluu-nivelet myös kulutustavaraa. Tässä nyt jotain, toivottavasti olin avuksi. Niin ja 1.6 litrainen on ehkä kuitenkin hieman alimitoitettu kone, eikä sitä ole muualla, kuin Suomessa ollutkaan myynnissä. Onnea auton hankintaan...

• Samapa tuo

Kiitos vastauksestasi; ainut täsmä vastaus, mitä odottelin. Kiitos vielä sinulle.

• on 440..

Mulla on Volvo 440, -90 ja 1,6. Sanoisin et en koskaan osta kyseistä autoa enään!
      Johtuu siitä että vikoja on enemmän kun laki sallii. Tosin tää mun auto sattuu oleen ns. maanantai kappale, ja on tosiaan ihan p*ska!
      Autona se olis oikeesti tosi kiva, mutta ne viat ja se rahan meno ei oo kauheen kivaa! :(

Suosittelen siis minäkin että etit ja katot auton tarkasti läpi! Myös alta!
      Kunhan löytää hyvän yksilön, ei oo mitään ongelmia.

Omaan vaihdettiin ekana kesänä (3v. sitten) etukelkka, makso yli 200€ loppukesästä hyppäs jakopäänremmi ja siinä sit olikin hommaa. :( Jarrut on myös jostain syystä reistaillu "aina". On huonosti pidetty toi mun auto jo ennen kun tuli mulle.. Joten siinä sit korjaillaan muitten jättämiä vikoja. :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      87
      4977
    2. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      177
      4368
    3. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      166
      4264
    4. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      89
      3465
    5. Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus

Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast
      Maailman menoa
      16
      3204
    6. Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista

kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi
      Maailman menoa
      14
      2922
    7. Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan

Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa
      Maailman menoa
      31
      2897
    8. Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana

Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä
      Maailman menoa
      2
      2786
    9. Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle

✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL
      Maailman menoa
      54
      2658
    10. Nuoret pois politiikasta!

Näillä 30-kymppisillä ei ole juuri mitään elämänkokemusta. Ja tällaiset raakileet saavat huseerata ja pilata Suomen!
      Maailman menoa
      29
      1854
    Aihe