Voi että suivauttaa. Kasvoilleni tulee päivittäin ihomatoja ja niitä on paljon. En voi ymmärtää miten niitä tulee. Pesen aamulla ja illalla kasvot ja puhdistan vielä apteekin kasvovedellä joka on ihomadoille tarkoitettu. Rasvana käytän humektan perusvoidetta joka ei ole niin rasvainen.Nyt loppuu jo hoitokeinot, kokemuksia miten madot sais pois?
Ihomatoja...
6
7656
Vastaukset
- roakkis
Minulla on nut roa kuuri lopussa ja se on ainoa joka minulla on tepsinyt.Leuka oli ennen aivan täynnä ihomatoja mutta nyt niitä en enää muutama ja roa joko puhkaisee ne pintaan tavallisiksi näpyiksi jotka sitten kuivuvat lääkkeen vaikutuksesta pois, tai sulattaa ne paikalleen.Oman käsitykseni mukaan ihomatoihin auttaa parhaiten sisäinen lääke.Kaikenlaiset voiteet auttavat vain pintanäppyihin koska se ei imeydy syvälle.Suosittelen siis jotain sisäistä lääkekuuria tai aloe veran juomia jotka sis. mahdollisimman paljon aloe veraa.Eikä kannata säikähtää jos finnejä alkaa yhtäkkiä tulla paljon.Sisäiset lääkkeet puhdistavat ihon sisältä ja epäpuhtaudet yleensä puhkeavat pintaan jonka jälkeen niistä pääsee lopullisesti eroon.Tsemppiä sulle!=)
- Neito
Saako kuurin ilman reseptiä vai täytyykö mennä lääkärin juttusille? Kaikkea pitää kokeilla! :)
- amelei
mulla on pintakuiva iho tai ainakin pesun jälk. ja koska humektan o mulle liian kevyttä käytän aqualan l:llää.nyt 5 kk skinorenia menossa(sepä kuivattaa) ja iho on jonkin verran parempi, mutta ihomatoja viel mulla on ...ne ei vaan lähe!!!=*( oon oikeesti jo aika epätoivonen....perjaattessa haluaisin rooa, mutta pintakuiva iho on ropleema, kun roahan kuivatta vielä enemmän...what should i do??......millane iho sulla roakkis oli ennen roaa?
- roakkis
amelei kirjoitti:
mulla on pintakuiva iho tai ainakin pesun jälk. ja koska humektan o mulle liian kevyttä käytän aqualan l:llää.nyt 5 kk skinorenia menossa(sepä kuivattaa) ja iho on jonkin verran parempi, mutta ihomatoja viel mulla on ...ne ei vaan lähe!!!=*( oon oikeesti jo aika epätoivonen....perjaattessa haluaisin rooa, mutta pintakuiva iho on ropleema, kun roahan kuivatta vielä enemmän...what should i do??......millane iho sulla roakkis oli ennen roaa?
Ensinnäkin kyllä roaccutan on reseptilääke eikä sitä saa kuin ihotautilääkärin määräyksestä.Eli kipin kapin sinne.Sieltä saat myös neuvoja mikäli kyseisen lääkekuurin saat.Mulla oli kuurin alussa ihohuokoset aivan tukossa ja leukaperä aivan täynnä ihomatoja.Kädellä oikein tunsi kun kokeili.Otsa oli pikkunäppyä täynnä...Mun akne oli sitä sitkeintä laatua mikä olis kestäny vielä monta vuotta jos en olis hakenu lääkekuuria.Ihomadot ei yleensä niin vain lähde.Sitte kuurin alettua kaikki ihomadot alkoki pukkaamaan pintaan mikä oli hyvä merkki, koska iho alkaa silloin puhdistua sisäisesti eikä pinnasta vain lähe muutama pikkunäppy.Nyt tulehdus on selvästi laskenut ja uskon että loput hassut ihomadot joko sulavat tai puhkeavat pois.Suosittelen kyllä ehdottomosti roaa niille jotka kärsivät ihomadoista koska se on varmin keino päästä niistä pirulaisista lopullisesti eroon.
- Siiri80
amelei kirjoitti:
Mulla on hiukan epäilyksiä saatko roaa pelkkiin ihomatoihin. Voithan aina käydä kysymässä, mutta roaccutan määrätää usein kuitenkin vasta silloin kun naama on niin pahana ettei mikään lääke tepsi.Roassa on myös paljon sivuvaikutuksia ja se ei todellakaan ole hyväksi elimistölle. Niin että jos keksit jonkun toisen keinon..
Jos nyt roan kuitenkin saat niin ei kannata huolehtia siitä pintakuivuudesta (eli oletan että kun kirjoitat että ihosi on pintakuiva tarkoitat että se on pinnalta kuiva ja sisältä rasvainen) mulla on tosi pintakuiva iho ja roa ei oo silti kauheesti kuivattanu, ainoastaan sen rasvan sieltä sisältä, niin ettei näppyjä tule.
Antaisin kuitenkin vinkiksi että kokeilet ensin vaikka mennä kosmetologille ja kysyä ihonpuhdistusta. Kosmetologi osaa sitten sanoa millainen puhdistus on paras sinulle ja millä aineilla tms. saisit ihomadot vähenemään.
Älä suinpäin mene ottamaan roaa.. - amelei
Siiri80 kirjoitti:
Mulla on hiukan epäilyksiä saatko roaa pelkkiin ihomatoihin. Voithan aina käydä kysymässä, mutta roaccutan määrätää usein kuitenkin vasta silloin kun naama on niin pahana ettei mikään lääke tepsi.Roassa on myös paljon sivuvaikutuksia ja se ei todellakaan ole hyväksi elimistölle. Niin että jos keksit jonkun toisen keinon..
Jos nyt roan kuitenkin saat niin ei kannata huolehtia siitä pintakuivuudesta (eli oletan että kun kirjoitat että ihosi on pintakuiva tarkoitat että se on pinnalta kuiva ja sisältä rasvainen) mulla on tosi pintakuiva iho ja roa ei oo silti kauheesti kuivattanu, ainoastaan sen rasvan sieltä sisältä, niin ettei näppyjä tule.
Antaisin kuitenkin vinkiksi että kokeilet ensin vaikka mennä kosmetologille ja kysyä ihonpuhdistusta. Kosmetologi osaa sitten sanoa millainen puhdistus on paras sinulle ja millä aineilla tms. saisit ihomadot vähenemään.
Älä suinpäin mene ottamaan roaa..ja ei anna todellakaan mitään lopullista ratkaisua...kokeiltu on kemialliset ja mekaaniset....mikään ei vaan auta =(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6115147Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?273184HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2672410- 1281743
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271463Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3541383Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101203- 121105
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P74936- 115895