Miten omakotitalojen toteutuneiden kauppojen hinnat ovat verrattuna asuntojen pyyntihintoihin? Kuulin että nyrkkisääntönä pyyntihinnasta voi ottaa -15%, mutta miten oikeesti menee?
Pyyntihinnat vs. toteutuneet hinnat
15
3284
Vastaukset
- olen
aina saanut sen mitä olen pyytänyt.
- ne yrittää
Meidän asuntomme on myynnissä nyt, ja yksi tarjous on välittäjälle tullut. Ilmoitin ettei tuollaista tarvitse minulle asti tuoda. Pyyntihinnasta oli vähennetty 14.5% ja sitten piirretty paperiin "tarjous". Otin sen lähinnä v...uiluna. Tuo 14.5 prossaa on kuitenkin tässä tapauksessa melkein 50K€.
- tinkaa
Kyllä pyyntihinta on aina pyyntihinta. JOs taloa on myyty pitkään voi tarjota roimastikin alle. Jotkut sitten menee heti, mutta lähtökohta kai on, että tommonen 5% lähtee aina. Sekin joka on torjunut aletarjoukset alkaa jossain vaiheessa haikailla niiden perään. Monet laittavat pyynnön yli välittäjien arvion juuri tinkimisvaran takia.
- Washeri
"Omakotitalon hp 290.000 pääkaupunkiseutu , maksoin 227.000. Maksoinko liikaa?"
Maksoit! Oikeasti hieno omakotitalo pitäisi saada jo 120000e. Koko kansa on aivopesty, ja hienosti!
- Ostanut
Omakotitalon hp 290.000 pääkaupunkiseutu , maksoin 227.000. Maksoinko liikaa?
- mulla
oli hintapyyntö 250.000 mutta maksoin vaan vitosen. Kaupat tuli, maksoinko liikaa?
- Tosi on
mulla kirjoitti:
oli hintapyyntö 250.000 mutta maksoin vaan vitosen. Kaupat tuli, maksoinko liikaa?
Hitto mikä idiootti! Oikeasti niistä hinnoista voi tinkiä, varsinkin vanhojen omakotitalojen pyyntihinnoista.
- mutta
Tosi on kirjoitti:
Hitto mikä idiootti! Oikeasti niistä hinnoista voi tinkiä, varsinkin vanhojen omakotitalojen pyyntihinnoista.
itse olen AINA saanut sen mitä olen pyytänyt. Ja itse olen myynyt. Ei siihen mitään välittäjiä tarvita.
- Jacopson
Oli pyynti 278.000 (välittäjä mukana) ja tarjouksia tuli.Heikoin oli 172.000 ja paras oli 206.000 millä se kauppa sitten toteutuikin, tosin astianpesukone ei sitten kuulunut kauppaan.
- otetaan sisään
Nim. tarjoa rohkeasti.
- Myyjä
Omakotitaloni on edelleen myynnissä ja asunto on vapaana.Ihmettelen tässä niitä tarjouksia jota Välittäjäni on minulle tuonut.Asunnon hinta x markkaa ja paikka uusimaa, asunto uudehko isolla tontilla ja tarjoukset ovat olleet käsittämattömiä.
Tarjoukset ovat olleet reippaasti alle pyydetyn,huonoimmillaan 120,000 euroa. Luulevatko mahdolliset "ostajat", että myydään ilmateeksi?.- jos et saa myytyä
"Asunnon hinta x markkaa ja paikka uusimaa, asunto uudehko isolla tontilla ja tarjoukset ovat olleet käsittämattömiä."
Olet sitten kertonut hintapyyntisi 5,94573:lla eikä meinaa mennä kaupaksi? Pyydät varmaan siitä 800 000 - 1000 000 ja paras tarjous ollut 120t.€ - Myyjä
jos et saa myytyä kirjoitti:
"Asunnon hinta x markkaa ja paikka uusimaa, asunto uudehko isolla tontilla ja tarjoukset ovat olleet käsittämattömiä."
Olet sitten kertonut hintapyyntisi 5,94573:lla eikä meinaa mennä kaupaksi? Pyydät varmaan siitä 800 000 - 1000 000 ja paras tarjous ollut 120t.€Hinta siis euroina ja voinhan tuon hinnankin vielä kertoa ei ole ihan täsmällinen ,mutta hyvin suuntaa antava 248.000 euroa.Pahoittelen ed. tekstiäni.
- Tänään
jos et saa myytyä kirjoitti:
Olet sitten kertonut hintapyyntisi 5,94573:lla eikä meinaa mennä kaupaksi? Pyydät varmaan siitä 800 000 - 1000 000 ja paras tarjous ollut 120t.€Paljonkin porukkaa näytöllä?
Monesko kerta oli?
- valveutunut
Omakotitaloista voi tinkiä reippaammin, eli 5-15%. Jos on täysin posketon pyynti, niin 15.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2231397- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!62985Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809