mersu vai audi?

j.r

ostaisinko mersu c180 vai audi A4 farkun??

19

5631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perttu

      Mitä tuota muilta kyselemään, itsellesihän sinä
      autoa olet ostamassa.

    • Antifakta

      Tossa kokoluokassa Audi on vielä etusijalla,
      suuremmissa Mese ottaa kaulaa ja kiilaa kärkeen.
      Näin valitsisin jos tilanne eteen tulisi. Eikä
      tämäkään ole fakta.

    • ipe

      ...on Audin A4 farkkuna, makuasia tämäkin...

    • Goldfinger

      Toisin se on minulla, kun voisin ostaa joka
      päivä molemmat.

      • Faijasi

        Ja matchboxit on jeees!


    • Mersu sucks

      MB on paskoja

      • Pilkunfiilaaja

        Ja mikä kylmän viileän analyyttinen
        lähestymistapa.

        Olet todellinen asiantunjia - ehkäpä oletkin
        TM:llä töissä??

        Hyvää syksyn jatkoa!


    • Juha

      Molemilla ajaneena voisin suositella Audia.
      Kokoluokkansa paras auto.

      • Tboviive

        Ei se Mersu vahingossa kaikkia vertailuja Bemulle
        ja Audille häviä. Se on oikeasti huonompi kuin
        Audi ja BMW. Ja BMW:n 3-sarja parempi kuin A4.
        Vähän se on Audia kalliimpi, mutta eihän sitä
        parempaa halvemmalla saa.


      • 300 TDT
        Tboviive kirjoitti:

        Ei se Mersu vahingossa kaikkia vertailuja Bemulle
        ja Audille häviä. Se on oikeasti huonompi kuin
        Audi ja BMW. Ja BMW:n 3-sarja parempi kuin A4.
        Vähän se on Audia kalliimpi, mutta eihän sitä
        parempaa halvemmalla saa.

        Noh-noh. Katselet ystävä hyvä maailmaa
        aikaslailla "BMW-lasien lävitse", ohessa toinen
        näkökulma "MB-lasien lävitse".

        Poimintoja Saksalaisen AMS-lehden
        vertailutesteistä.

        Lehdessä 7/2000 testissä roadsterit Audi TT
        Roadster 1.8T Quattro (165kW/225hv), BMW Z3 2.8
        (142kW/193hv), Mercedes-Benz SLK 320
        (160kW/218hv), Porsche Boxter(162kW/220hv).

        Ja järjestys kokonaisarvionnin jälkeen
        (maksimipisteet testissä 700)

        1. MB p.603
        2. BMW p.578
        3. Audi p.571
        4. Porsche p.570

        Lehdessä 9/2000 vertailutestissä isot
        dieselfarmarit automaattivaihteisina Audi A6
        Avant 2.5 TDI (132kW/180hv), BMW 530d Touring
        (135kW/184hv), Mercedes-Benz E 320 T CDI
        Elegance.

        Ja järjestys kokonaisarvioinnin jälkeen
        (maksimipisteet nuo 700)

        1. MB p.605
        2. BMW p.578
        3. Audi p.574

        Lehti 16/2000 vertailussa BMW 330Ci
        (170kW/231hv)
        ja Mercedes-Benz CLK 320 (160kW/218hv) -
        molemmissa automaattivaihteisto.

        Ja järjestys kokonaisarvioinnin jälkeen

        1. BMW p.591
        2. MB p. 588

        tosin tässä ns. ominaisuusarvioinnin MB voittaa
        pistein 437 vrt. BMW pistettä 433 (maksimi 500
        pistettä) vaaka kallistuu BMW eduksi autojen
        hinnan ansiosta BMW saa 25 pistettä (maksimi30)
        kun MB saa 16!!
        Hintaansa nähden siis BMW PAREMPI!

        Lehti 18/2000 testissä isot edustusdieselit Audi
        A8 3.3 TDI (165kW/225hv), BMW 740d (180kW/245hv)
        ja Mercedes-Benz S 400 CDI (184kW/250hv)

        Ja kokonaisarvion jälkeen järjestys (max p.700)

        1. MB p.605
        2. Audi p.593
        3. BMW p.588

        Lehdessä 24/2000 parivertailussa BMW 3-sarja ja
        Mercedes-Benzin C-luokka

        1. BMW 318i (87kW/118hv) kokonaisarvio 589/700
        pistettä - ominaisuusarvio 425/500 pistettä.
        2. MB C 180 (95kW/129hv) 588/700 pistettä -
        MUTTA
        OMINAISUUSARVIO 436/500 pistettä - siis 11
        enemmän kuin BMW:llä. Halvempi hinta ja pienempi
        kulutus veivät BMW:n voittoon

        Mallisarjojen muilla vertailupareilla
        keskitytään lähinnä moottorin
        ominaisuuksien/voimansiirtojen vertailuun
        (kiihtyvyys, huippunopeus, kulutus,
        sitkeys yms) (maksimi pisteet 100)

        1. BMW 320i (125kW/170hv) 81 pistettä
        2. MB C 200 Kompressor (120kW/163hv) 79 pistettä

        1. BMW 325i (141kW/192hv) 85 pistettä
        2. MB C 240 (125kW/170hv) 79 pistettä

        1. MB C 320 (160kW/218hv) 89 pistettä
        2. BMW 330i Automaatti (170kW/231hv) 87 pistettä

        Tässä BMW varustettu myös
        automaattivaihteistolla
        koska ko. MB:ssä se on vakiona.
        Paremmin "toimiva/sopiva" automaattivaihteisto
        ratkaisi voiton mersulle.

        1. BMW 320d (100kW/136hv) 81 pistettä
        1. MB C 220 CDI (105kW/143hv) 81 pistettä

        Siis tasapeli pikkudieseleissä.

        1. BMW 330d (135kw/184hv) 87 pistettä
        2. MB 270 CDi (125kW/170hv) 83 pistettä

        Se yksi "lisäsylinteri" ratkaisee selkeän voiton
        330d:lle.

        Et sellaisia testituloksia - on tietty
        muistettava että arvostettu AMS-lehti
        pitää "päämajaansa" samassa kaupungissa, jossa
        eräs maailman vaikutusvaltaisimmista
        autonvalmistajista myöskin sijaitsee. Joten se
        testaajien inhimillisyys kenties näkyy - tai
        sitten ei???


      • Tboviive
        300 TDT kirjoitti:

        Noh-noh. Katselet ystävä hyvä maailmaa
        aikaslailla "BMW-lasien lävitse", ohessa toinen
        näkökulma "MB-lasien lävitse".

        Poimintoja Saksalaisen AMS-lehden
        vertailutesteistä.

        Lehdessä 7/2000 testissä roadsterit Audi TT
        Roadster 1.8T Quattro (165kW/225hv), BMW Z3 2.8
        (142kW/193hv), Mercedes-Benz SLK 320
        (160kW/218hv), Porsche Boxter(162kW/220hv).

        Ja järjestys kokonaisarvionnin jälkeen
        (maksimipisteet testissä 700)

        1. MB p.603
        2. BMW p.578
        3. Audi p.571
        4. Porsche p.570

        Lehdessä 9/2000 vertailutestissä isot
        dieselfarmarit automaattivaihteisina Audi A6
        Avant 2.5 TDI (132kW/180hv), BMW 530d Touring
        (135kW/184hv), Mercedes-Benz E 320 T CDI
        Elegance.

        Ja järjestys kokonaisarvioinnin jälkeen
        (maksimipisteet nuo 700)

        1. MB p.605
        2. BMW p.578
        3. Audi p.574

        Lehti 16/2000 vertailussa BMW 330Ci
        (170kW/231hv)
        ja Mercedes-Benz CLK 320 (160kW/218hv) -
        molemmissa automaattivaihteisto.

        Ja järjestys kokonaisarvioinnin jälkeen

        1. BMW p.591
        2. MB p. 588

        tosin tässä ns. ominaisuusarvioinnin MB voittaa
        pistein 437 vrt. BMW pistettä 433 (maksimi 500
        pistettä) vaaka kallistuu BMW eduksi autojen
        hinnan ansiosta BMW saa 25 pistettä (maksimi30)
        kun MB saa 16!!
        Hintaansa nähden siis BMW PAREMPI!

        Lehti 18/2000 testissä isot edustusdieselit Audi
        A8 3.3 TDI (165kW/225hv), BMW 740d (180kW/245hv)
        ja Mercedes-Benz S 400 CDI (184kW/250hv)

        Ja kokonaisarvion jälkeen järjestys (max p.700)

        1. MB p.605
        2. Audi p.593
        3. BMW p.588

        Lehdessä 24/2000 parivertailussa BMW 3-sarja ja
        Mercedes-Benzin C-luokka

        1. BMW 318i (87kW/118hv) kokonaisarvio 589/700
        pistettä - ominaisuusarvio 425/500 pistettä.
        2. MB C 180 (95kW/129hv) 588/700 pistettä -
        MUTTA
        OMINAISUUSARVIO 436/500 pistettä - siis 11
        enemmän kuin BMW:llä. Halvempi hinta ja pienempi
        kulutus veivät BMW:n voittoon

        Mallisarjojen muilla vertailupareilla
        keskitytään lähinnä moottorin
        ominaisuuksien/voimansiirtojen vertailuun
        (kiihtyvyys, huippunopeus, kulutus,
        sitkeys yms) (maksimi pisteet 100)

        1. BMW 320i (125kW/170hv) 81 pistettä
        2. MB C 200 Kompressor (120kW/163hv) 79 pistettä

        1. BMW 325i (141kW/192hv) 85 pistettä
        2. MB C 240 (125kW/170hv) 79 pistettä

        1. MB C 320 (160kW/218hv) 89 pistettä
        2. BMW 330i Automaatti (170kW/231hv) 87 pistettä

        Tässä BMW varustettu myös
        automaattivaihteistolla
        koska ko. MB:ssä se on vakiona.
        Paremmin "toimiva/sopiva" automaattivaihteisto
        ratkaisi voiton mersulle.

        1. BMW 320d (100kW/136hv) 81 pistettä
        1. MB C 220 CDI (105kW/143hv) 81 pistettä

        Siis tasapeli pikkudieseleissä.

        1. BMW 330d (135kw/184hv) 87 pistettä
        2. MB 270 CDi (125kW/170hv) 83 pistettä

        Se yksi "lisäsylinteri" ratkaisee selkeän voiton
        330d:lle.

        Et sellaisia testituloksia - on tietty
        muistettava että arvostettu AMS-lehti
        pitää "päämajaansa" samassa kaupungissa, jossa
        eräs maailman vaikutusvaltaisimmista
        autonvalmistajista myöskin sijaitsee. Joten se
        testaajien inhimillisyys kenties näkyy - tai
        sitten ei???

        Kyllä se on valitettavasti vähän niin kuin
        aikaisemmin olen jo sanonut, että AMS puoltaa
        harvinaisen härskisti Mersua, ja toiseksi eniten
        Audia. En vain ennen tiennyt mistä se johtuu. Vai
        että siitä kenkä puristaa... No ei siinä mitään,
        kyllä Saksalaiset ovat muutenkin näköjään ehkä
        eniten hulluna Mersuun, Golf/Boran jälkeen C-sarja
        on Saksan myydyin auto! Noh, kolmosena on 3-sarja.

        Ei tuollaisia tuloksia missään muissa näkemisssäni
        lehdissä ole ollut. Tiesin että AMS vähäsen suosii
        Mersua, mutta että CLK 320 olisi parempi kuin
        330Ci! Hah!
        Brititkään eivät suosi Jaggea yhtä paljon. He
        eivät sentään uskaltaneet mennä niin pitkälle että
        sijoittaisivat X-Type 3.0:n 330i:n edelle, vaan
        sijoittivat sen A4:n ja Mersun edelle. Tosin
        kuulin että jossain Englantilaisessa testissä
        Jagge olisi voittanut. Siihen en kyllä osaa
        kommentoida, en ole Jaggea ikinä ajanut. Huh, en
        olekaan ennen huomioinut sitä. Täytyy pian korjata
        asia. Lähdenkin tästä heti. :)


      • 300 TDT
        Tboviive kirjoitti:

        Kyllä se on valitettavasti vähän niin kuin
        aikaisemmin olen jo sanonut, että AMS puoltaa
        harvinaisen härskisti Mersua, ja toiseksi eniten
        Audia. En vain ennen tiennyt mistä se johtuu. Vai
        että siitä kenkä puristaa... No ei siinä mitään,
        kyllä Saksalaiset ovat muutenkin näköjään ehkä
        eniten hulluna Mersuun, Golf/Boran jälkeen C-sarja
        on Saksan myydyin auto! Noh, kolmosena on 3-sarja.

        Ei tuollaisia tuloksia missään muissa näkemisssäni
        lehdissä ole ollut. Tiesin että AMS vähäsen suosii
        Mersua, mutta että CLK 320 olisi parempi kuin
        330Ci! Hah!
        Brititkään eivät suosi Jaggea yhtä paljon. He
        eivät sentään uskaltaneet mennä niin pitkälle että
        sijoittaisivat X-Type 3.0:n 330i:n edelle, vaan
        sijoittivat sen A4:n ja Mersun edelle. Tosin
        kuulin että jossain Englantilaisessa testissä
        Jagge olisi voittanut. Siihen en kyllä osaa
        kommentoida, en ole Jaggea ikinä ajanut. Huh, en
        olekaan ennen huomioinut sitä. Täytyy pian korjata
        asia. Lähdenkin tästä heti. :)

        Jos näin todellakin olisi niin miten voi olla
        mahdollista että lehti kirjoittaa tuollaisen
        arvion A170CDI:n 100 000km testistä josta
        mainitsit itse??

        Tuohon 330Ci vrt. 320 CLK - Bemarissa oli siis
        myös automaattilaatikko joka ilmeisesti ei
        toimittajien mukaan toiminut kuten ajatus
        niinkuin se 320 CLK:ssa toimii?? Mene ja tiedä??
        Ja ton kokonaisarvion voitti 330Ci.

        Oletkos muuten koskaan ajanut Mersulla?
        Muullakin kuin ns. hinnat alkaen mallilla. On
        nimittäin pienoinen ero esim E200Kompressorilla
        ja esim E430:lla (on sitä eroa tietty
        hintalapussakin). Ja monesti muistellaan
        kokemuksia W124 200D:n takapenkiltä...


      • Tboviive
        300 TDT kirjoitti:

        Jos näin todellakin olisi niin miten voi olla
        mahdollista että lehti kirjoittaa tuollaisen
        arvion A170CDI:n 100 000km testistä josta
        mainitsit itse??

        Tuohon 330Ci vrt. 320 CLK - Bemarissa oli siis
        myös automaattilaatikko joka ilmeisesti ei
        toimittajien mukaan toiminut kuten ajatus
        niinkuin se 320 CLK:ssa toimii?? Mene ja tiedä??
        Ja ton kokonaisarvion voitti 330Ci.

        Oletkos muuten koskaan ajanut Mersulla?
        Muullakin kuin ns. hinnat alkaen mallilla. On
        nimittäin pienoinen ero esim E200Kompressorilla
        ja esim E430:lla (on sitä eroa tietty
        hintalapussakin). Ja monesti muistellaan
        kokemuksia W124 200D:n takapenkiltä...

        ajanut. 300TE on ollut suurikoneisin mersu mitä
        olen ajanut. Sen hintaisia mersuja kylläkin (ja
        aika paljon), millä saa muunmerkkisiä vähemmän
        mopoja autoja.

        Niin, ja eihän AMS nyt voi kestotestiä kokonaan
        kusettaa pelkän kotiinpäinvetämisen takia.
        Helpompaa se on kertoa totuus ja sanoa 'ei ole
        muiden Mersujan tasoinen'. Sitäpaitsi ei AMS ole
        sitä päästään keksinyt, vaan silloin kun auto
        hajoaa, se hajoaa. Ei ole sama asia vertailussa
        nipistää pistettä sieltä ja täältä, kuin jättää
        korjaamokäyntiä kokonaan merkkaamatta
        kestotestissä. Ja ehkä huomasit että
        kovasanaisimmat olivat A-sarjan omistajien
        kommentit, ei AMS:n?

        Hassua, että automaattivaihteisto jonka tiedän
        toimivan hyvin voi ratkaista noin paljon. AMS:n
        tv-ohjelmassa jo 328Ci voitti nipin napin CLK:n,
        ja muistaakseni Top Gearissä tai Evossa ero
        330Ci:n ja 320CLK:n välilä oli BMW:n eduksi suht.
        selvä. Ihmeellistä.


      • 300 TDT
        Tboviive kirjoitti:

        ajanut. 300TE on ollut suurikoneisin mersu mitä
        olen ajanut. Sen hintaisia mersuja kylläkin (ja
        aika paljon), millä saa muunmerkkisiä vähemmän
        mopoja autoja.

        Niin, ja eihän AMS nyt voi kestotestiä kokonaan
        kusettaa pelkän kotiinpäinvetämisen takia.
        Helpompaa se on kertoa totuus ja sanoa 'ei ole
        muiden Mersujan tasoinen'. Sitäpaitsi ei AMS ole
        sitä päästään keksinyt, vaan silloin kun auto
        hajoaa, se hajoaa. Ei ole sama asia vertailussa
        nipistää pistettä sieltä ja täältä, kuin jättää
        korjaamokäyntiä kokonaan merkkaamatta
        kestotestissä. Ja ehkä huomasit että
        kovasanaisimmat olivat A-sarjan omistajien
        kommentit, ei AMS:n?

        Hassua, että automaattivaihteisto jonka tiedän
        toimivan hyvin voi ratkaista noin paljon. AMS:n
        tv-ohjelmassa jo 328Ci voitti nipin napin CLK:n,
        ja muistaakseni Top Gearissä tai Evossa ero
        330Ci:n ja 320CLK:n välilä oli BMW:n eduksi suht.
        selvä. Ihmeellistä.

        Tuosta AMS:n mielestäsi tekemästä "kotiinpäin
        vedosta" Mersun suhteen.

        Eikö olisi ollut helpompaa "valikoida" lukijoiden
        kirjeistä ne, joissa A:ta haukutaan vähiten jos
        lehti TODELLAKIN pelaisi DCAG:n pussiin??
        Kommentit olivat sangen tylyjä! TODELLAKIN
        HAUKUTAAN AUTO LYTTYYN!!

        BTW. vertaahan noita lehden tuloksia
        tuosta "umpisurkeasta autosta MB A170CDI" josta
        on siis mielestäsi kerrottu totuus ja todettu "ei
        MB-tasolla" esim. seuraaviin BMW 320d AMS 9/01
        tai Audi A6 2.5 TDI AMS 11/00.

        Auto ; Vikaindeksi* ; Ei-suunnitellut
        korjaamokäynnit/tiellejäännit ; Hinnanmenetys
        prosentteina ; Lehden numero jossa testi
        julkaistu

        MB A 170 CDI Elegance ; 12 ; 5/0 ; 44.59; 21/01
        BMW 320d ; 19.5 ; 4/1 ; 40.17; 9/01
        Audi A6 2.5 TDI ; 39; 9/2 ; 48.56 ;11/00

        Bemuun vaihdettiin mm. vaihteiston vauhtipyörä,
        polttoaineen suihkutuspumppu jne. Audissa
        korjauslista oli todella pitkä (testiin lienee
        sattunut "TODELLINEN maanantaikappale").

        Mielestäni AMS on eräs maailman parhaimmista ja
        arvostetuimmista autolehdistä ja oheisesta
        testituloslistasta voi päätellä että löytyy niitä
        Mersun voittajiakin AMS:n testeistä!


        AMS 11/00
        1. BMW Z8 570p.
        2. MB SL 55 AMG 568p.
        3. Chevrolet Corvette 563p.
        4. Jaguar XKR 560p.

        AMS 23/00
        1. BMW 320 Ci Cabrio 611p.
        2. MB CLK 200 Kompressor Cabrio 603p.
        3. Volvo C70 2.0T Cabrio 564p.

        Ja poimintoja vuoden 2001 AMS lehdistä

        AMS 3/2001
        1. MB E 430 537p/650p.
        2. BMW 540i 518p/650p.
        3. Lexus GS430 498p/650p.

        AMS 5/01
        1. MB C 320 T 527p.
        2. BMW 330i Touring 522p.

        AMS 8/01
        1. Audi A4 1.9 TDI 535p.
        2. MB C 220 CDI 520p.

        AMS 9/01
        1. MB S 600 504p.
        2. Audi A8 L 6.0 495p.
        3. BMW 750iL 494p.

        AMS 11/01
        1. MB C 32 AMG 524p.
        2. BMW M3 SMG 498p.

        AMS 12/01
        1. BMW 316 ti Compact 521p.
        2. MB C 180 Sportscoupe 486p.

        AMS 13/01
        1. BMW 325i 521p.
        2. MB C 240 502p.
        3. Jaguar X-type 463p.

        AMS 13/01
        1. Lexus LS 430 534p.
        2. MB S 430 533p.

        AMS 15/01
        1. MB E 430 528p.
        2. BMW 540i 510p.
        3. VW Passat W8 488p.

        AMS 17/01
        1. Audi A6 3.0 Multitronic 537p.
        2. BMW 530i A 526p.

        BMW automaattivaihdelaatikkoa kuvaillaan
        sanalla "hektinen" mm. 540i ja 530i testien
        yhteydessä AMS 3/01 & 17/01.

        Top Gear on myös mainio autolehti ja heidän BBC
        Wordillä näkyvä TV ohjelmansa on aivan "kingi".
        Top Gearilla on mielestäni enemmän ns.
        urheilullinen lähestymistapa ns. isompien autojen
        testeissä mikä on eduksi BMW:lle. Ja onhan tuolla
        328Ci:n ja 330Ci:n välillä jo hieman eroakin,
        vertailukohdan pysyessä samana (320CLK).


      • Tboviive
        300 TDT kirjoitti:

        Tuosta AMS:n mielestäsi tekemästä "kotiinpäin
        vedosta" Mersun suhteen.

        Eikö olisi ollut helpompaa "valikoida" lukijoiden
        kirjeistä ne, joissa A:ta haukutaan vähiten jos
        lehti TODELLAKIN pelaisi DCAG:n pussiin??
        Kommentit olivat sangen tylyjä! TODELLAKIN
        HAUKUTAAN AUTO LYTTYYN!!

        BTW. vertaahan noita lehden tuloksia
        tuosta "umpisurkeasta autosta MB A170CDI" josta
        on siis mielestäsi kerrottu totuus ja todettu "ei
        MB-tasolla" esim. seuraaviin BMW 320d AMS 9/01
        tai Audi A6 2.5 TDI AMS 11/00.

        Auto ; Vikaindeksi* ; Ei-suunnitellut
        korjaamokäynnit/tiellejäännit ; Hinnanmenetys
        prosentteina ; Lehden numero jossa testi
        julkaistu

        MB A 170 CDI Elegance ; 12 ; 5/0 ; 44.59; 21/01
        BMW 320d ; 19.5 ; 4/1 ; 40.17; 9/01
        Audi A6 2.5 TDI ; 39; 9/2 ; 48.56 ;11/00

        Bemuun vaihdettiin mm. vaihteiston vauhtipyörä,
        polttoaineen suihkutuspumppu jne. Audissa
        korjauslista oli todella pitkä (testiin lienee
        sattunut "TODELLINEN maanantaikappale").

        Mielestäni AMS on eräs maailman parhaimmista ja
        arvostetuimmista autolehdistä ja oheisesta
        testituloslistasta voi päätellä että löytyy niitä
        Mersun voittajiakin AMS:n testeistä!


        AMS 11/00
        1. BMW Z8 570p.
        2. MB SL 55 AMG 568p.
        3. Chevrolet Corvette 563p.
        4. Jaguar XKR 560p.

        AMS 23/00
        1. BMW 320 Ci Cabrio 611p.
        2. MB CLK 200 Kompressor Cabrio 603p.
        3. Volvo C70 2.0T Cabrio 564p.

        Ja poimintoja vuoden 2001 AMS lehdistä

        AMS 3/2001
        1. MB E 430 537p/650p.
        2. BMW 540i 518p/650p.
        3. Lexus GS430 498p/650p.

        AMS 5/01
        1. MB C 320 T 527p.
        2. BMW 330i Touring 522p.

        AMS 8/01
        1. Audi A4 1.9 TDI 535p.
        2. MB C 220 CDI 520p.

        AMS 9/01
        1. MB S 600 504p.
        2. Audi A8 L 6.0 495p.
        3. BMW 750iL 494p.

        AMS 11/01
        1. MB C 32 AMG 524p.
        2. BMW M3 SMG 498p.

        AMS 12/01
        1. BMW 316 ti Compact 521p.
        2. MB C 180 Sportscoupe 486p.

        AMS 13/01
        1. BMW 325i 521p.
        2. MB C 240 502p.
        3. Jaguar X-type 463p.

        AMS 13/01
        1. Lexus LS 430 534p.
        2. MB S 430 533p.

        AMS 15/01
        1. MB E 430 528p.
        2. BMW 540i 510p.
        3. VW Passat W8 488p.

        AMS 17/01
        1. Audi A6 3.0 Multitronic 537p.
        2. BMW 530i A 526p.

        BMW automaattivaihdelaatikkoa kuvaillaan
        sanalla "hektinen" mm. 540i ja 530i testien
        yhteydessä AMS 3/01 & 17/01.

        Top Gear on myös mainio autolehti ja heidän BBC
        Wordillä näkyvä TV ohjelmansa on aivan "kingi".
        Top Gearilla on mielestäni enemmän ns.
        urheilullinen lähestymistapa ns. isompien autojen
        testeissä mikä on eduksi BMW:lle. Ja onhan tuolla
        328Ci:n ja 330Ci:n välillä jo hieman eroakin,
        vertailukohdan pysyessä samana (320CLK).

        Ero siinä haukkumisessa on se, että Mersu ei
        ainoastaan ole hajonnut käsiin (näyttää siltä etä
        AMS:llä on ollut poikkeuksellisen hyvä yksilö),
        vaan se on myös muutenkin aika surkea esitys.

        Alusta oli aluksi vaarallinen, sitten
        hätäkorjauksien jälkeen epämukava ja edelleen
        'hutera'. Sisustus on mitä on ja laatu vähemmän
        häikäisevää. (Liian) halvalla kehitetty ja
        halvasti tehty. Onneksi hinta on suht. kova ettei
        liian moni ole kärsinyt.

        Se, että BMW 320d ja Audi A6 2.5 TDI ovat vehkeitä
        joita voi jo kutsua autoiksi, on ehkä auttanut
        saamaan niitä ajaneita olemaan niihin tyytyväisiä.
        Voi ola myös sellainen mahdollisuus, että näistä
        autoista on sattunut huonommat kappaleet. Siihen
        viittaisi esim. se, että pikkuautoluokassa 318tds
        Compact ja isommissa autoissa 523i pitävät
        kärkipaikkaa.

        Oletko itse huomannut kuinka 'hektinen 540i/530i:n
        vaihteistot ovat?

        Niinpä, logiikka on: jos jo 328Ci voitti CLK:n,
        mikä teki 330Ci:n huonommaksi?

        Top Gearin lähestymistapa ei ole mikään ihmeen
        urheilullinen. Se vain ei ole TM:n tapaan
        anti-urheilullinen. EVO, SportAuto(Saksa) tms.
        omaavat jo urheilullisemman linjan. Top Gearissa
        vaan tehdään niin kuin auton ominaisuuksien
        selvittämiseksi kuuluu tehdä, ja niin kuin
        useimmat omistajat tekevät: käyvät kokeilemassa
        nautittavalla tienpätkällä ja joskus myös käyvät
        radalla. Katsos, Suomi on ainoa maa jonka tiedän,
        jossa ihmiset suorastaan pelkäävät painaa kaasua.
        Ja ne harvat jotka oikeasti nauttivat autolla
        ajamisesta eivät sitä myönnä. Muissa maissa jopa
        vanhat mummelit ajavat reippaammin kuin Suomessa
        'raavaat' miehet.


      • 300 TDT
        Tboviive kirjoitti:

        Ero siinä haukkumisessa on se, että Mersu ei
        ainoastaan ole hajonnut käsiin (näyttää siltä etä
        AMS:llä on ollut poikkeuksellisen hyvä yksilö),
        vaan se on myös muutenkin aika surkea esitys.

        Alusta oli aluksi vaarallinen, sitten
        hätäkorjauksien jälkeen epämukava ja edelleen
        'hutera'. Sisustus on mitä on ja laatu vähemmän
        häikäisevää. (Liian) halvalla kehitetty ja
        halvasti tehty. Onneksi hinta on suht. kova ettei
        liian moni ole kärsinyt.

        Se, että BMW 320d ja Audi A6 2.5 TDI ovat vehkeitä
        joita voi jo kutsua autoiksi, on ehkä auttanut
        saamaan niitä ajaneita olemaan niihin tyytyväisiä.
        Voi ola myös sellainen mahdollisuus, että näistä
        autoista on sattunut huonommat kappaleet. Siihen
        viittaisi esim. se, että pikkuautoluokassa 318tds
        Compact ja isommissa autoissa 523i pitävät
        kärkipaikkaa.

        Oletko itse huomannut kuinka 'hektinen 540i/530i:n
        vaihteistot ovat?

        Niinpä, logiikka on: jos jo 328Ci voitti CLK:n,
        mikä teki 330Ci:n huonommaksi?

        Top Gearin lähestymistapa ei ole mikään ihmeen
        urheilullinen. Se vain ei ole TM:n tapaan
        anti-urheilullinen. EVO, SportAuto(Saksa) tms.
        omaavat jo urheilullisemman linjan. Top Gearissa
        vaan tehdään niin kuin auton ominaisuuksien
        selvittämiseksi kuuluu tehdä, ja niin kuin
        useimmat omistajat tekevät: käyvät kokeilemassa
        nautittavalla tienpätkällä ja joskus myös käyvät
        radalla. Katsos, Suomi on ainoa maa jonka tiedän,
        jossa ihmiset suorastaan pelkäävät painaa kaasua.
        Ja ne harvat jotka oikeasti nauttivat autolla
        ajamisesta eivät sitä myönnä. Muissa maissa jopa
        vanhat mummelit ajavat reippaammin kuin Suomessa
        'raavaat' miehet.

        Niin siis mielestäsi kun AMS:n kestotestissä on
        MB A170 CDI, jolla on lukuisia ongelmia tuon
        100000km:n aikana ja jota käyttäjät(=lukijat)
        mollavaat armottomasti on
        kyseessä "poikkeuksellisen hyvä yksilö" ja kun
        taasen testissä on BMW/Audi, jolle sattuu ja
        tapahtuu niin kyseessä on "huono yksilö"???
        Niin näihän se aina on "ei ei ei mun autossani
        tai saatikka samanmerkkisessä autossa kuin mulla
        voi olla mitään vikaan - tää on täydellinen".
        Valitettavasti nuo lähellä täydellistäkin
        olevatkin autot pilaa viimeistään suomalainen
        jälleenmyyjä surkealla palvelullaan ja
        hutiloivalla & ammattitaidottomalla &
        sikakalliilla huolloillaan - Merkistä
        riippumatta.

        Luehan tuo Audin kestotesti - oli hieman
        yllättäviä käyttäjäkommentteja tyyliin "MB
        hinta - Lada laatu".

        "Niinpä, logiikka on: jos jo 328Ci voitti CLK:n,
        mikä teki 330Ci:n huonommaksi?"
        Mitä?? Eikö se nyt ollut mukaasi selkeästi
        parempi - ero oli isompi 330Ci Bemun eduksi kuin
        verratessa 328Ci:hin??

        DCAG:lta on moni A-luokan projektissa
        vastuullisissa tehtävissä ollut kaveri on
        päässyt muihin tehtäviin / kilometritehtaalle!

        AMS ja Sport Auto ovat saman kustantajan lehtiä -
        toimitukset sijaitsevat samassa talossa.
        Painotukset testeissä vaan huikean erillaiset -
        kun AMS käy tekemässä suorituskyky mittaukset,
        jarrutesti yms Hockenheimin radalla - usein
        AMS:n käytössä ns. pikkukierros kun
        samanaikaisesti isokierros on Sport Auton
        toimituksen käytössä. Suuri osa SA:n testistä
        pohjautuu nimenomaan urheilulliseen rata-ajoon.
        Tämä huomattavasti yleisempää ns. harrastajien
        keskuudessa Saksassa kuin Suomessa
        (ymmärrettävistä syistä).


      • Tboviive
        300 TDT kirjoitti:

        Niin siis mielestäsi kun AMS:n kestotestissä on
        MB A170 CDI, jolla on lukuisia ongelmia tuon
        100000km:n aikana ja jota käyttäjät(=lukijat)
        mollavaat armottomasti on
        kyseessä "poikkeuksellisen hyvä yksilö" ja kun
        taasen testissä on BMW/Audi, jolle sattuu ja
        tapahtuu niin kyseessä on "huono yksilö"???
        Niin näihän se aina on "ei ei ei mun autossani
        tai saatikka samanmerkkisessä autossa kuin mulla
        voi olla mitään vikaan - tää on täydellinen".
        Valitettavasti nuo lähellä täydellistäkin
        olevatkin autot pilaa viimeistään suomalainen
        jälleenmyyjä surkealla palvelullaan ja
        hutiloivalla & ammattitaidottomalla &
        sikakalliilla huolloillaan - Merkistä
        riippumatta.

        Luehan tuo Audin kestotesti - oli hieman
        yllättäviä käyttäjäkommentteja tyyliin "MB
        hinta - Lada laatu".

        "Niinpä, logiikka on: jos jo 328Ci voitti CLK:n,
        mikä teki 330Ci:n huonommaksi?"
        Mitä?? Eikö se nyt ollut mukaasi selkeästi
        parempi - ero oli isompi 330Ci Bemun eduksi kuin
        verratessa 328Ci:hin??

        DCAG:lta on moni A-luokan projektissa
        vastuullisissa tehtävissä ollut kaveri on
        päässyt muihin tehtäviin / kilometritehtaalle!

        AMS ja Sport Auto ovat saman kustantajan lehtiä -
        toimitukset sijaitsevat samassa talossa.
        Painotukset testeissä vaan huikean erillaiset -
        kun AMS käy tekemässä suorituskyky mittaukset,
        jarrutesti yms Hockenheimin radalla - usein
        AMS:n käytössä ns. pikkukierros kun
        samanaikaisesti isokierros on Sport Auton
        toimituksen käytössä. Suuri osa SA:n testistä
        pohjautuu nimenomaan urheilulliseen rata-ajoon.
        Tämä huomattavasti yleisempää ns. harrastajien
        keskuudessa Saksassa kuin Suomessa
        (ymmärrettävistä syistä).

        että NÄIN ON, vaan että miksei niinkin päin?

        Tuo jälleenmyyjä-juttu on aivan totta! Noh, nyt on
        joiltakin merkeiltä alkanut saada ehkä parempaa
        palvelua, sen näkee kuitenkin vasta ajan kanssa.

        Joku nimenomaan hehkutti sitä että CLK320 voitti
        330Ci:n, ilmeisesti kyseessä oli eri vertailu.
        Tässä kai oli automaatit.

        Juu, en ihmettele että lähtöpasseja on tullut!
        Olisin halunnut sitäpaitsi nähdä äijien ilmeet kun
        he muistivat, että "hetkinen, jos A:lle kävi noin,
        miten Smart sitten?"! Saati sitten kun Smart
        kaatui joka suuntaan, myös eteen- ja taaksepäin!
        Se ei onneksi ollut ehtinyt myyntiin silloin. Mitä
        autotehdas enää sellaisia kätyreitä riveissään
        turhaan pitää?

        Juu, mutta suurin osa Sport Auto:n testeistä on
        vain pikkukierroksella. Muuten totta. Silti: auton
        ominaisuuksista saa radalla selkeämmän kuvan, ja
        silloin myöskin selviää 0-100 aikaa paremmin että
        mikä auto on oikeasti nopea. Tämä kun kuitenkin
        kummittelee valtaosalla ainakin jossain määrin
        auton valinnassa. Myös: miksi ostaa kahdesta
        automallista, jotka muuten ovat lähes samanlaiset,
        se paljon (oikeasti)hitaampi. Onhan koneen teholla
        ja väännöllä ihmisille väliä, miksei silloin myös
        sillä että kuinka paljon siitä on hyötyä?


    • mese mersu

      mese on paras ,koska
      audi=>WV=>skoda=>seat=>pommipaska!!!!!

    • mie

      A4 ois paree...onko se muuten 4x4 jos on niin
      kandees ostaa vaikka mersus oiski enemmän tehoa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2037
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79
      1110
    Aihe