ostaisinko mersu c180 vai audi A4 farkun??
mersu vai audi?
19
5631
Vastaukset
- Perttu
Mitä tuota muilta kyselemään, itsellesihän sinä
autoa olet ostamassa. - Antifakta
Tossa kokoluokassa Audi on vielä etusijalla,
suuremmissa Mese ottaa kaulaa ja kiilaa kärkeen.
Näin valitsisin jos tilanne eteen tulisi. Eikä
tämäkään ole fakta. - ipe
...on Audin A4 farkkuna, makuasia tämäkin...
- Goldfinger
Toisin se on minulla, kun voisin ostaa joka
päivä molemmat.- Faijasi
Ja matchboxit on jeees!
- Mersu sucks
MB on paskoja
- Pilkunfiilaaja
Ja mikä kylmän viileän analyyttinen
lähestymistapa.
Olet todellinen asiantunjia - ehkäpä oletkin
TM:llä töissä??
Hyvää syksyn jatkoa!
- Juha
Molemilla ajaneena voisin suositella Audia.
Kokoluokkansa paras auto.- Tboviive
Ei se Mersu vahingossa kaikkia vertailuja Bemulle
ja Audille häviä. Se on oikeasti huonompi kuin
Audi ja BMW. Ja BMW:n 3-sarja parempi kuin A4.
Vähän se on Audia kalliimpi, mutta eihän sitä
parempaa halvemmalla saa. - 300 TDT
Tboviive kirjoitti:
Ei se Mersu vahingossa kaikkia vertailuja Bemulle
ja Audille häviä. Se on oikeasti huonompi kuin
Audi ja BMW. Ja BMW:n 3-sarja parempi kuin A4.
Vähän se on Audia kalliimpi, mutta eihän sitä
parempaa halvemmalla saa.Noh-noh. Katselet ystävä hyvä maailmaa
aikaslailla "BMW-lasien lävitse", ohessa toinen
näkökulma "MB-lasien lävitse".
Poimintoja Saksalaisen AMS-lehden
vertailutesteistä.
Lehdessä 7/2000 testissä roadsterit Audi TT
Roadster 1.8T Quattro (165kW/225hv), BMW Z3 2.8
(142kW/193hv), Mercedes-Benz SLK 320
(160kW/218hv), Porsche Boxter(162kW/220hv).
Ja järjestys kokonaisarvionnin jälkeen
(maksimipisteet testissä 700)
1. MB p.603
2. BMW p.578
3. Audi p.571
4. Porsche p.570
Lehdessä 9/2000 vertailutestissä isot
dieselfarmarit automaattivaihteisina Audi A6
Avant 2.5 TDI (132kW/180hv), BMW 530d Touring
(135kW/184hv), Mercedes-Benz E 320 T CDI
Elegance.
Ja järjestys kokonaisarvioinnin jälkeen
(maksimipisteet nuo 700)
1. MB p.605
2. BMW p.578
3. Audi p.574
Lehti 16/2000 vertailussa BMW 330Ci
(170kW/231hv)
ja Mercedes-Benz CLK 320 (160kW/218hv) -
molemmissa automaattivaihteisto.
Ja järjestys kokonaisarvioinnin jälkeen
1. BMW p.591
2. MB p. 588
tosin tässä ns. ominaisuusarvioinnin MB voittaa
pistein 437 vrt. BMW pistettä 433 (maksimi 500
pistettä) vaaka kallistuu BMW eduksi autojen
hinnan ansiosta BMW saa 25 pistettä (maksimi30)
kun MB saa 16!!
Hintaansa nähden siis BMW PAREMPI!
Lehti 18/2000 testissä isot edustusdieselit Audi
A8 3.3 TDI (165kW/225hv), BMW 740d (180kW/245hv)
ja Mercedes-Benz S 400 CDI (184kW/250hv)
Ja kokonaisarvion jälkeen järjestys (max p.700)
1. MB p.605
2. Audi p.593
3. BMW p.588
Lehdessä 24/2000 parivertailussa BMW 3-sarja ja
Mercedes-Benzin C-luokka
1. BMW 318i (87kW/118hv) kokonaisarvio 589/700
pistettä - ominaisuusarvio 425/500 pistettä.
2. MB C 180 (95kW/129hv) 588/700 pistettä -
MUTTA
OMINAISUUSARVIO 436/500 pistettä - siis 11
enemmän kuin BMW:llä. Halvempi hinta ja pienempi
kulutus veivät BMW:n voittoon
Mallisarjojen muilla vertailupareilla
keskitytään lähinnä moottorin
ominaisuuksien/voimansiirtojen vertailuun
(kiihtyvyys, huippunopeus, kulutus,
sitkeys yms) (maksimi pisteet 100)
1. BMW 320i (125kW/170hv) 81 pistettä
2. MB C 200 Kompressor (120kW/163hv) 79 pistettä
1. BMW 325i (141kW/192hv) 85 pistettä
2. MB C 240 (125kW/170hv) 79 pistettä
1. MB C 320 (160kW/218hv) 89 pistettä
2. BMW 330i Automaatti (170kW/231hv) 87 pistettä
Tässä BMW varustettu myös
automaattivaihteistolla
koska ko. MB:ssä se on vakiona.
Paremmin "toimiva/sopiva" automaattivaihteisto
ratkaisi voiton mersulle.
1. BMW 320d (100kW/136hv) 81 pistettä
1. MB C 220 CDI (105kW/143hv) 81 pistettä
Siis tasapeli pikkudieseleissä.
1. BMW 330d (135kw/184hv) 87 pistettä
2. MB 270 CDi (125kW/170hv) 83 pistettä
Se yksi "lisäsylinteri" ratkaisee selkeän voiton
330d:lle.
Et sellaisia testituloksia - on tietty
muistettava että arvostettu AMS-lehti
pitää "päämajaansa" samassa kaupungissa, jossa
eräs maailman vaikutusvaltaisimmista
autonvalmistajista myöskin sijaitsee. Joten se
testaajien inhimillisyys kenties näkyy - tai
sitten ei??? - Tboviive
300 TDT kirjoitti:
Noh-noh. Katselet ystävä hyvä maailmaa
aikaslailla "BMW-lasien lävitse", ohessa toinen
näkökulma "MB-lasien lävitse".
Poimintoja Saksalaisen AMS-lehden
vertailutesteistä.
Lehdessä 7/2000 testissä roadsterit Audi TT
Roadster 1.8T Quattro (165kW/225hv), BMW Z3 2.8
(142kW/193hv), Mercedes-Benz SLK 320
(160kW/218hv), Porsche Boxter(162kW/220hv).
Ja järjestys kokonaisarvionnin jälkeen
(maksimipisteet testissä 700)
1. MB p.603
2. BMW p.578
3. Audi p.571
4. Porsche p.570
Lehdessä 9/2000 vertailutestissä isot
dieselfarmarit automaattivaihteisina Audi A6
Avant 2.5 TDI (132kW/180hv), BMW 530d Touring
(135kW/184hv), Mercedes-Benz E 320 T CDI
Elegance.
Ja järjestys kokonaisarvioinnin jälkeen
(maksimipisteet nuo 700)
1. MB p.605
2. BMW p.578
3. Audi p.574
Lehti 16/2000 vertailussa BMW 330Ci
(170kW/231hv)
ja Mercedes-Benz CLK 320 (160kW/218hv) -
molemmissa automaattivaihteisto.
Ja järjestys kokonaisarvioinnin jälkeen
1. BMW p.591
2. MB p. 588
tosin tässä ns. ominaisuusarvioinnin MB voittaa
pistein 437 vrt. BMW pistettä 433 (maksimi 500
pistettä) vaaka kallistuu BMW eduksi autojen
hinnan ansiosta BMW saa 25 pistettä (maksimi30)
kun MB saa 16!!
Hintaansa nähden siis BMW PAREMPI!
Lehti 18/2000 testissä isot edustusdieselit Audi
A8 3.3 TDI (165kW/225hv), BMW 740d (180kW/245hv)
ja Mercedes-Benz S 400 CDI (184kW/250hv)
Ja kokonaisarvion jälkeen järjestys (max p.700)
1. MB p.605
2. Audi p.593
3. BMW p.588
Lehdessä 24/2000 parivertailussa BMW 3-sarja ja
Mercedes-Benzin C-luokka
1. BMW 318i (87kW/118hv) kokonaisarvio 589/700
pistettä - ominaisuusarvio 425/500 pistettä.
2. MB C 180 (95kW/129hv) 588/700 pistettä -
MUTTA
OMINAISUUSARVIO 436/500 pistettä - siis 11
enemmän kuin BMW:llä. Halvempi hinta ja pienempi
kulutus veivät BMW:n voittoon
Mallisarjojen muilla vertailupareilla
keskitytään lähinnä moottorin
ominaisuuksien/voimansiirtojen vertailuun
(kiihtyvyys, huippunopeus, kulutus,
sitkeys yms) (maksimi pisteet 100)
1. BMW 320i (125kW/170hv) 81 pistettä
2. MB C 200 Kompressor (120kW/163hv) 79 pistettä
1. BMW 325i (141kW/192hv) 85 pistettä
2. MB C 240 (125kW/170hv) 79 pistettä
1. MB C 320 (160kW/218hv) 89 pistettä
2. BMW 330i Automaatti (170kW/231hv) 87 pistettä
Tässä BMW varustettu myös
automaattivaihteistolla
koska ko. MB:ssä se on vakiona.
Paremmin "toimiva/sopiva" automaattivaihteisto
ratkaisi voiton mersulle.
1. BMW 320d (100kW/136hv) 81 pistettä
1. MB C 220 CDI (105kW/143hv) 81 pistettä
Siis tasapeli pikkudieseleissä.
1. BMW 330d (135kw/184hv) 87 pistettä
2. MB 270 CDi (125kW/170hv) 83 pistettä
Se yksi "lisäsylinteri" ratkaisee selkeän voiton
330d:lle.
Et sellaisia testituloksia - on tietty
muistettava että arvostettu AMS-lehti
pitää "päämajaansa" samassa kaupungissa, jossa
eräs maailman vaikutusvaltaisimmista
autonvalmistajista myöskin sijaitsee. Joten se
testaajien inhimillisyys kenties näkyy - tai
sitten ei???Kyllä se on valitettavasti vähän niin kuin
aikaisemmin olen jo sanonut, että AMS puoltaa
harvinaisen härskisti Mersua, ja toiseksi eniten
Audia. En vain ennen tiennyt mistä se johtuu. Vai
että siitä kenkä puristaa... No ei siinä mitään,
kyllä Saksalaiset ovat muutenkin näköjään ehkä
eniten hulluna Mersuun, Golf/Boran jälkeen C-sarja
on Saksan myydyin auto! Noh, kolmosena on 3-sarja.
Ei tuollaisia tuloksia missään muissa näkemisssäni
lehdissä ole ollut. Tiesin että AMS vähäsen suosii
Mersua, mutta että CLK 320 olisi parempi kuin
330Ci! Hah!
Brititkään eivät suosi Jaggea yhtä paljon. He
eivät sentään uskaltaneet mennä niin pitkälle että
sijoittaisivat X-Type 3.0:n 330i:n edelle, vaan
sijoittivat sen A4:n ja Mersun edelle. Tosin
kuulin että jossain Englantilaisessa testissä
Jagge olisi voittanut. Siihen en kyllä osaa
kommentoida, en ole Jaggea ikinä ajanut. Huh, en
olekaan ennen huomioinut sitä. Täytyy pian korjata
asia. Lähdenkin tästä heti. :) - 300 TDT
Tboviive kirjoitti:
Kyllä se on valitettavasti vähän niin kuin
aikaisemmin olen jo sanonut, että AMS puoltaa
harvinaisen härskisti Mersua, ja toiseksi eniten
Audia. En vain ennen tiennyt mistä se johtuu. Vai
että siitä kenkä puristaa... No ei siinä mitään,
kyllä Saksalaiset ovat muutenkin näköjään ehkä
eniten hulluna Mersuun, Golf/Boran jälkeen C-sarja
on Saksan myydyin auto! Noh, kolmosena on 3-sarja.
Ei tuollaisia tuloksia missään muissa näkemisssäni
lehdissä ole ollut. Tiesin että AMS vähäsen suosii
Mersua, mutta että CLK 320 olisi parempi kuin
330Ci! Hah!
Brititkään eivät suosi Jaggea yhtä paljon. He
eivät sentään uskaltaneet mennä niin pitkälle että
sijoittaisivat X-Type 3.0:n 330i:n edelle, vaan
sijoittivat sen A4:n ja Mersun edelle. Tosin
kuulin että jossain Englantilaisessa testissä
Jagge olisi voittanut. Siihen en kyllä osaa
kommentoida, en ole Jaggea ikinä ajanut. Huh, en
olekaan ennen huomioinut sitä. Täytyy pian korjata
asia. Lähdenkin tästä heti. :)Jos näin todellakin olisi niin miten voi olla
mahdollista että lehti kirjoittaa tuollaisen
arvion A170CDI:n 100 000km testistä josta
mainitsit itse??
Tuohon 330Ci vrt. 320 CLK - Bemarissa oli siis
myös automaattilaatikko joka ilmeisesti ei
toimittajien mukaan toiminut kuten ajatus
niinkuin se 320 CLK:ssa toimii?? Mene ja tiedä??
Ja ton kokonaisarvion voitti 330Ci.
Oletkos muuten koskaan ajanut Mersulla?
Muullakin kuin ns. hinnat alkaen mallilla. On
nimittäin pienoinen ero esim E200Kompressorilla
ja esim E430:lla (on sitä eroa tietty
hintalapussakin). Ja monesti muistellaan
kokemuksia W124 200D:n takapenkiltä... - Tboviive
300 TDT kirjoitti:
Jos näin todellakin olisi niin miten voi olla
mahdollista että lehti kirjoittaa tuollaisen
arvion A170CDI:n 100 000km testistä josta
mainitsit itse??
Tuohon 330Ci vrt. 320 CLK - Bemarissa oli siis
myös automaattilaatikko joka ilmeisesti ei
toimittajien mukaan toiminut kuten ajatus
niinkuin se 320 CLK:ssa toimii?? Mene ja tiedä??
Ja ton kokonaisarvion voitti 330Ci.
Oletkos muuten koskaan ajanut Mersulla?
Muullakin kuin ns. hinnat alkaen mallilla. On
nimittäin pienoinen ero esim E200Kompressorilla
ja esim E430:lla (on sitä eroa tietty
hintalapussakin). Ja monesti muistellaan
kokemuksia W124 200D:n takapenkiltä...ajanut. 300TE on ollut suurikoneisin mersu mitä
olen ajanut. Sen hintaisia mersuja kylläkin (ja
aika paljon), millä saa muunmerkkisiä vähemmän
mopoja autoja.
Niin, ja eihän AMS nyt voi kestotestiä kokonaan
kusettaa pelkän kotiinpäinvetämisen takia.
Helpompaa se on kertoa totuus ja sanoa 'ei ole
muiden Mersujan tasoinen'. Sitäpaitsi ei AMS ole
sitä päästään keksinyt, vaan silloin kun auto
hajoaa, se hajoaa. Ei ole sama asia vertailussa
nipistää pistettä sieltä ja täältä, kuin jättää
korjaamokäyntiä kokonaan merkkaamatta
kestotestissä. Ja ehkä huomasit että
kovasanaisimmat olivat A-sarjan omistajien
kommentit, ei AMS:n?
Hassua, että automaattivaihteisto jonka tiedän
toimivan hyvin voi ratkaista noin paljon. AMS:n
tv-ohjelmassa jo 328Ci voitti nipin napin CLK:n,
ja muistaakseni Top Gearissä tai Evossa ero
330Ci:n ja 320CLK:n välilä oli BMW:n eduksi suht.
selvä. Ihmeellistä. - 300 TDT
Tboviive kirjoitti:
ajanut. 300TE on ollut suurikoneisin mersu mitä
olen ajanut. Sen hintaisia mersuja kylläkin (ja
aika paljon), millä saa muunmerkkisiä vähemmän
mopoja autoja.
Niin, ja eihän AMS nyt voi kestotestiä kokonaan
kusettaa pelkän kotiinpäinvetämisen takia.
Helpompaa se on kertoa totuus ja sanoa 'ei ole
muiden Mersujan tasoinen'. Sitäpaitsi ei AMS ole
sitä päästään keksinyt, vaan silloin kun auto
hajoaa, se hajoaa. Ei ole sama asia vertailussa
nipistää pistettä sieltä ja täältä, kuin jättää
korjaamokäyntiä kokonaan merkkaamatta
kestotestissä. Ja ehkä huomasit että
kovasanaisimmat olivat A-sarjan omistajien
kommentit, ei AMS:n?
Hassua, että automaattivaihteisto jonka tiedän
toimivan hyvin voi ratkaista noin paljon. AMS:n
tv-ohjelmassa jo 328Ci voitti nipin napin CLK:n,
ja muistaakseni Top Gearissä tai Evossa ero
330Ci:n ja 320CLK:n välilä oli BMW:n eduksi suht.
selvä. Ihmeellistä.Tuosta AMS:n mielestäsi tekemästä "kotiinpäin
vedosta" Mersun suhteen.
Eikö olisi ollut helpompaa "valikoida" lukijoiden
kirjeistä ne, joissa A:ta haukutaan vähiten jos
lehti TODELLAKIN pelaisi DCAG:n pussiin??
Kommentit olivat sangen tylyjä! TODELLAKIN
HAUKUTAAN AUTO LYTTYYN!!
BTW. vertaahan noita lehden tuloksia
tuosta "umpisurkeasta autosta MB A170CDI" josta
on siis mielestäsi kerrottu totuus ja todettu "ei
MB-tasolla" esim. seuraaviin BMW 320d AMS 9/01
tai Audi A6 2.5 TDI AMS 11/00.
Auto ; Vikaindeksi* ; Ei-suunnitellut
korjaamokäynnit/tiellejäännit ; Hinnanmenetys
prosentteina ; Lehden numero jossa testi
julkaistu
MB A 170 CDI Elegance ; 12 ; 5/0 ; 44.59; 21/01
BMW 320d ; 19.5 ; 4/1 ; 40.17; 9/01
Audi A6 2.5 TDI ; 39; 9/2 ; 48.56 ;11/00
Bemuun vaihdettiin mm. vaihteiston vauhtipyörä,
polttoaineen suihkutuspumppu jne. Audissa
korjauslista oli todella pitkä (testiin lienee
sattunut "TODELLINEN maanantaikappale").
Mielestäni AMS on eräs maailman parhaimmista ja
arvostetuimmista autolehdistä ja oheisesta
testituloslistasta voi päätellä että löytyy niitä
Mersun voittajiakin AMS:n testeistä!
AMS 11/00
1. BMW Z8 570p.
2. MB SL 55 AMG 568p.
3. Chevrolet Corvette 563p.
4. Jaguar XKR 560p.
AMS 23/00
1. BMW 320 Ci Cabrio 611p.
2. MB CLK 200 Kompressor Cabrio 603p.
3. Volvo C70 2.0T Cabrio 564p.
Ja poimintoja vuoden 2001 AMS lehdistä
AMS 3/2001
1. MB E 430 537p/650p.
2. BMW 540i 518p/650p.
3. Lexus GS430 498p/650p.
AMS 5/01
1. MB C 320 T 527p.
2. BMW 330i Touring 522p.
AMS 8/01
1. Audi A4 1.9 TDI 535p.
2. MB C 220 CDI 520p.
AMS 9/01
1. MB S 600 504p.
2. Audi A8 L 6.0 495p.
3. BMW 750iL 494p.
AMS 11/01
1. MB C 32 AMG 524p.
2. BMW M3 SMG 498p.
AMS 12/01
1. BMW 316 ti Compact 521p.
2. MB C 180 Sportscoupe 486p.
AMS 13/01
1. BMW 325i 521p.
2. MB C 240 502p.
3. Jaguar X-type 463p.
AMS 13/01
1. Lexus LS 430 534p.
2. MB S 430 533p.
AMS 15/01
1. MB E 430 528p.
2. BMW 540i 510p.
3. VW Passat W8 488p.
AMS 17/01
1. Audi A6 3.0 Multitronic 537p.
2. BMW 530i A 526p.
BMW automaattivaihdelaatikkoa kuvaillaan
sanalla "hektinen" mm. 540i ja 530i testien
yhteydessä AMS 3/01 & 17/01.
Top Gear on myös mainio autolehti ja heidän BBC
Wordillä näkyvä TV ohjelmansa on aivan "kingi".
Top Gearilla on mielestäni enemmän ns.
urheilullinen lähestymistapa ns. isompien autojen
testeissä mikä on eduksi BMW:lle. Ja onhan tuolla
328Ci:n ja 330Ci:n välillä jo hieman eroakin,
vertailukohdan pysyessä samana (320CLK). - Tboviive
300 TDT kirjoitti:
Tuosta AMS:n mielestäsi tekemästä "kotiinpäin
vedosta" Mersun suhteen.
Eikö olisi ollut helpompaa "valikoida" lukijoiden
kirjeistä ne, joissa A:ta haukutaan vähiten jos
lehti TODELLAKIN pelaisi DCAG:n pussiin??
Kommentit olivat sangen tylyjä! TODELLAKIN
HAUKUTAAN AUTO LYTTYYN!!
BTW. vertaahan noita lehden tuloksia
tuosta "umpisurkeasta autosta MB A170CDI" josta
on siis mielestäsi kerrottu totuus ja todettu "ei
MB-tasolla" esim. seuraaviin BMW 320d AMS 9/01
tai Audi A6 2.5 TDI AMS 11/00.
Auto ; Vikaindeksi* ; Ei-suunnitellut
korjaamokäynnit/tiellejäännit ; Hinnanmenetys
prosentteina ; Lehden numero jossa testi
julkaistu
MB A 170 CDI Elegance ; 12 ; 5/0 ; 44.59; 21/01
BMW 320d ; 19.5 ; 4/1 ; 40.17; 9/01
Audi A6 2.5 TDI ; 39; 9/2 ; 48.56 ;11/00
Bemuun vaihdettiin mm. vaihteiston vauhtipyörä,
polttoaineen suihkutuspumppu jne. Audissa
korjauslista oli todella pitkä (testiin lienee
sattunut "TODELLINEN maanantaikappale").
Mielestäni AMS on eräs maailman parhaimmista ja
arvostetuimmista autolehdistä ja oheisesta
testituloslistasta voi päätellä että löytyy niitä
Mersun voittajiakin AMS:n testeistä!
AMS 11/00
1. BMW Z8 570p.
2. MB SL 55 AMG 568p.
3. Chevrolet Corvette 563p.
4. Jaguar XKR 560p.
AMS 23/00
1. BMW 320 Ci Cabrio 611p.
2. MB CLK 200 Kompressor Cabrio 603p.
3. Volvo C70 2.0T Cabrio 564p.
Ja poimintoja vuoden 2001 AMS lehdistä
AMS 3/2001
1. MB E 430 537p/650p.
2. BMW 540i 518p/650p.
3. Lexus GS430 498p/650p.
AMS 5/01
1. MB C 320 T 527p.
2. BMW 330i Touring 522p.
AMS 8/01
1. Audi A4 1.9 TDI 535p.
2. MB C 220 CDI 520p.
AMS 9/01
1. MB S 600 504p.
2. Audi A8 L 6.0 495p.
3. BMW 750iL 494p.
AMS 11/01
1. MB C 32 AMG 524p.
2. BMW M3 SMG 498p.
AMS 12/01
1. BMW 316 ti Compact 521p.
2. MB C 180 Sportscoupe 486p.
AMS 13/01
1. BMW 325i 521p.
2. MB C 240 502p.
3. Jaguar X-type 463p.
AMS 13/01
1. Lexus LS 430 534p.
2. MB S 430 533p.
AMS 15/01
1. MB E 430 528p.
2. BMW 540i 510p.
3. VW Passat W8 488p.
AMS 17/01
1. Audi A6 3.0 Multitronic 537p.
2. BMW 530i A 526p.
BMW automaattivaihdelaatikkoa kuvaillaan
sanalla "hektinen" mm. 540i ja 530i testien
yhteydessä AMS 3/01 & 17/01.
Top Gear on myös mainio autolehti ja heidän BBC
Wordillä näkyvä TV ohjelmansa on aivan "kingi".
Top Gearilla on mielestäni enemmän ns.
urheilullinen lähestymistapa ns. isompien autojen
testeissä mikä on eduksi BMW:lle. Ja onhan tuolla
328Ci:n ja 330Ci:n välillä jo hieman eroakin,
vertailukohdan pysyessä samana (320CLK).Ero siinä haukkumisessa on se, että Mersu ei
ainoastaan ole hajonnut käsiin (näyttää siltä etä
AMS:llä on ollut poikkeuksellisen hyvä yksilö),
vaan se on myös muutenkin aika surkea esitys.
Alusta oli aluksi vaarallinen, sitten
hätäkorjauksien jälkeen epämukava ja edelleen
'hutera'. Sisustus on mitä on ja laatu vähemmän
häikäisevää. (Liian) halvalla kehitetty ja
halvasti tehty. Onneksi hinta on suht. kova ettei
liian moni ole kärsinyt.
Se, että BMW 320d ja Audi A6 2.5 TDI ovat vehkeitä
joita voi jo kutsua autoiksi, on ehkä auttanut
saamaan niitä ajaneita olemaan niihin tyytyväisiä.
Voi ola myös sellainen mahdollisuus, että näistä
autoista on sattunut huonommat kappaleet. Siihen
viittaisi esim. se, että pikkuautoluokassa 318tds
Compact ja isommissa autoissa 523i pitävät
kärkipaikkaa.
Oletko itse huomannut kuinka 'hektinen 540i/530i:n
vaihteistot ovat?
Niinpä, logiikka on: jos jo 328Ci voitti CLK:n,
mikä teki 330Ci:n huonommaksi?
Top Gearin lähestymistapa ei ole mikään ihmeen
urheilullinen. Se vain ei ole TM:n tapaan
anti-urheilullinen. EVO, SportAuto(Saksa) tms.
omaavat jo urheilullisemman linjan. Top Gearissa
vaan tehdään niin kuin auton ominaisuuksien
selvittämiseksi kuuluu tehdä, ja niin kuin
useimmat omistajat tekevät: käyvät kokeilemassa
nautittavalla tienpätkällä ja joskus myös käyvät
radalla. Katsos, Suomi on ainoa maa jonka tiedän,
jossa ihmiset suorastaan pelkäävät painaa kaasua.
Ja ne harvat jotka oikeasti nauttivat autolla
ajamisesta eivät sitä myönnä. Muissa maissa jopa
vanhat mummelit ajavat reippaammin kuin Suomessa
'raavaat' miehet. - 300 TDT
Tboviive kirjoitti:
Ero siinä haukkumisessa on se, että Mersu ei
ainoastaan ole hajonnut käsiin (näyttää siltä etä
AMS:llä on ollut poikkeuksellisen hyvä yksilö),
vaan se on myös muutenkin aika surkea esitys.
Alusta oli aluksi vaarallinen, sitten
hätäkorjauksien jälkeen epämukava ja edelleen
'hutera'. Sisustus on mitä on ja laatu vähemmän
häikäisevää. (Liian) halvalla kehitetty ja
halvasti tehty. Onneksi hinta on suht. kova ettei
liian moni ole kärsinyt.
Se, että BMW 320d ja Audi A6 2.5 TDI ovat vehkeitä
joita voi jo kutsua autoiksi, on ehkä auttanut
saamaan niitä ajaneita olemaan niihin tyytyväisiä.
Voi ola myös sellainen mahdollisuus, että näistä
autoista on sattunut huonommat kappaleet. Siihen
viittaisi esim. se, että pikkuautoluokassa 318tds
Compact ja isommissa autoissa 523i pitävät
kärkipaikkaa.
Oletko itse huomannut kuinka 'hektinen 540i/530i:n
vaihteistot ovat?
Niinpä, logiikka on: jos jo 328Ci voitti CLK:n,
mikä teki 330Ci:n huonommaksi?
Top Gearin lähestymistapa ei ole mikään ihmeen
urheilullinen. Se vain ei ole TM:n tapaan
anti-urheilullinen. EVO, SportAuto(Saksa) tms.
omaavat jo urheilullisemman linjan. Top Gearissa
vaan tehdään niin kuin auton ominaisuuksien
selvittämiseksi kuuluu tehdä, ja niin kuin
useimmat omistajat tekevät: käyvät kokeilemassa
nautittavalla tienpätkällä ja joskus myös käyvät
radalla. Katsos, Suomi on ainoa maa jonka tiedän,
jossa ihmiset suorastaan pelkäävät painaa kaasua.
Ja ne harvat jotka oikeasti nauttivat autolla
ajamisesta eivät sitä myönnä. Muissa maissa jopa
vanhat mummelit ajavat reippaammin kuin Suomessa
'raavaat' miehet.Niin siis mielestäsi kun AMS:n kestotestissä on
MB A170 CDI, jolla on lukuisia ongelmia tuon
100000km:n aikana ja jota käyttäjät(=lukijat)
mollavaat armottomasti on
kyseessä "poikkeuksellisen hyvä yksilö" ja kun
taasen testissä on BMW/Audi, jolle sattuu ja
tapahtuu niin kyseessä on "huono yksilö"???
Niin näihän se aina on "ei ei ei mun autossani
tai saatikka samanmerkkisessä autossa kuin mulla
voi olla mitään vikaan - tää on täydellinen".
Valitettavasti nuo lähellä täydellistäkin
olevatkin autot pilaa viimeistään suomalainen
jälleenmyyjä surkealla palvelullaan ja
hutiloivalla & ammattitaidottomalla &
sikakalliilla huolloillaan - Merkistä
riippumatta.
Luehan tuo Audin kestotesti - oli hieman
yllättäviä käyttäjäkommentteja tyyliin "MB
hinta - Lada laatu".
"Niinpä, logiikka on: jos jo 328Ci voitti CLK:n,
mikä teki 330Ci:n huonommaksi?"
Mitä?? Eikö se nyt ollut mukaasi selkeästi
parempi - ero oli isompi 330Ci Bemun eduksi kuin
verratessa 328Ci:hin??
DCAG:lta on moni A-luokan projektissa
vastuullisissa tehtävissä ollut kaveri on
päässyt muihin tehtäviin / kilometritehtaalle!
AMS ja Sport Auto ovat saman kustantajan lehtiä -
toimitukset sijaitsevat samassa talossa.
Painotukset testeissä vaan huikean erillaiset -
kun AMS käy tekemässä suorituskyky mittaukset,
jarrutesti yms Hockenheimin radalla - usein
AMS:n käytössä ns. pikkukierros kun
samanaikaisesti isokierros on Sport Auton
toimituksen käytössä. Suuri osa SA:n testistä
pohjautuu nimenomaan urheilulliseen rata-ajoon.
Tämä huomattavasti yleisempää ns. harrastajien
keskuudessa Saksassa kuin Suomessa
(ymmärrettävistä syistä). - Tboviive
300 TDT kirjoitti:
Niin siis mielestäsi kun AMS:n kestotestissä on
MB A170 CDI, jolla on lukuisia ongelmia tuon
100000km:n aikana ja jota käyttäjät(=lukijat)
mollavaat armottomasti on
kyseessä "poikkeuksellisen hyvä yksilö" ja kun
taasen testissä on BMW/Audi, jolle sattuu ja
tapahtuu niin kyseessä on "huono yksilö"???
Niin näihän se aina on "ei ei ei mun autossani
tai saatikka samanmerkkisessä autossa kuin mulla
voi olla mitään vikaan - tää on täydellinen".
Valitettavasti nuo lähellä täydellistäkin
olevatkin autot pilaa viimeistään suomalainen
jälleenmyyjä surkealla palvelullaan ja
hutiloivalla & ammattitaidottomalla &
sikakalliilla huolloillaan - Merkistä
riippumatta.
Luehan tuo Audin kestotesti - oli hieman
yllättäviä käyttäjäkommentteja tyyliin "MB
hinta - Lada laatu".
"Niinpä, logiikka on: jos jo 328Ci voitti CLK:n,
mikä teki 330Ci:n huonommaksi?"
Mitä?? Eikö se nyt ollut mukaasi selkeästi
parempi - ero oli isompi 330Ci Bemun eduksi kuin
verratessa 328Ci:hin??
DCAG:lta on moni A-luokan projektissa
vastuullisissa tehtävissä ollut kaveri on
päässyt muihin tehtäviin / kilometritehtaalle!
AMS ja Sport Auto ovat saman kustantajan lehtiä -
toimitukset sijaitsevat samassa talossa.
Painotukset testeissä vaan huikean erillaiset -
kun AMS käy tekemässä suorituskyky mittaukset,
jarrutesti yms Hockenheimin radalla - usein
AMS:n käytössä ns. pikkukierros kun
samanaikaisesti isokierros on Sport Auton
toimituksen käytössä. Suuri osa SA:n testistä
pohjautuu nimenomaan urheilulliseen rata-ajoon.
Tämä huomattavasti yleisempää ns. harrastajien
keskuudessa Saksassa kuin Suomessa
(ymmärrettävistä syistä).että NÄIN ON, vaan että miksei niinkin päin?
Tuo jälleenmyyjä-juttu on aivan totta! Noh, nyt on
joiltakin merkeiltä alkanut saada ehkä parempaa
palvelua, sen näkee kuitenkin vasta ajan kanssa.
Joku nimenomaan hehkutti sitä että CLK320 voitti
330Ci:n, ilmeisesti kyseessä oli eri vertailu.
Tässä kai oli automaatit.
Juu, en ihmettele että lähtöpasseja on tullut!
Olisin halunnut sitäpaitsi nähdä äijien ilmeet kun
he muistivat, että "hetkinen, jos A:lle kävi noin,
miten Smart sitten?"! Saati sitten kun Smart
kaatui joka suuntaan, myös eteen- ja taaksepäin!
Se ei onneksi ollut ehtinyt myyntiin silloin. Mitä
autotehdas enää sellaisia kätyreitä riveissään
turhaan pitää?
Juu, mutta suurin osa Sport Auto:n testeistä on
vain pikkukierroksella. Muuten totta. Silti: auton
ominaisuuksista saa radalla selkeämmän kuvan, ja
silloin myöskin selviää 0-100 aikaa paremmin että
mikä auto on oikeasti nopea. Tämä kun kuitenkin
kummittelee valtaosalla ainakin jossain määrin
auton valinnassa. Myös: miksi ostaa kahdesta
automallista, jotka muuten ovat lähes samanlaiset,
se paljon (oikeasti)hitaampi. Onhan koneen teholla
ja väännöllä ihmisille väliä, miksei silloin myös
sillä että kuinka paljon siitä on hyötyä?
- mese mersu
mese on paras ,koska
audi=>WV=>skoda=>seat=>pommipaska!!!!! - mie
A4 ois paree...onko se muuten 4x4 jos on niin
kandees ostaa vaikka mersus oiski enemmän tehoa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110