1973 Porsche 917/30
850Kg
kilpailu 1100hv
aika ajo 1500hv
http://wspr-racing.com/wspr/results/canam/canam1973.html
http://www.racingsportscars.com/photo/1973/Mosport-1973-06-10-006.jpg
http://www.racingsportscars.com/photo/1973/Watkins_Glen-1973-07-22c-006.jpg
http://www.racingsportscars.com/photo/1973/Edmonton-1973-09-16-006.jpg
http://www.racingsportscars.com/photo/1973/Mid-Ohio-1973-08-12-006.jpg
http://www.fast-autos.net/porsche/porsche91730.html
http://www.ultimatecarpage.com/frame.php?file=car.php&carnum=422
1986 Chevrolet Corvette GTP
850Kg
kilpailu 700hv
aika ajo 1000hv
http://wspr-racing.com/wspr/results/imsa/imsa1986.html
http://www.racingsportscars.com/photo/1986/Daytona-1986-02-02-052.jpg
http://www.racingsportscars.com/photo/1986/Road_Atlanta-1986-04-06-052.jpg
http://www.racingsportscars.com/photo/1986/West_Palm_Beach-1986-06-22-052.jpg
http://www.racingsportscars.com/photo/1986/Daytona-1986-10-26-022.jpg
http://gto-racing.nexenservices.com/SportProtos_ap80/IMSAGTP/GTP/ChevroletCorvetteGTP/GTP_ChevroletCorvetteGTP.htm
Porsche VS Corvette
6
807
Vastaukset
- katsomo....
Porsche vai Corvette...
- orjuuttaja
Kun Porsche pieksee Corvetet mennen tullen pienemmilläkin tehoilla, niin suuremmilla tehoilla... aijai rumaa jälkeä ;)
- Tapastikos
logiikkaa taas ilmassa; Itse kun toin tänne aikanaan dynokuittien kanssa pari Viperiä ja Corvettea jotka kulki alle 2 sekuntia 0-100 km/h ja tehoa yli 1500 hv, Viperissa yli 2000 hv(tehoja mihin ei niksmannimoteilla,ainakaan Porschen sellaisilla tulla ikinä varmaan pääsemään,jenkit pääsi jo aikoja sitten), minut teilattiin suuruudenhulluksi joka ei kykene erottaa vakioautoja viritetyistä. Nyt tänne otetaan jotain yksittäisinä valittuja rata-autoja vuodelta x ja y, ja oletetaan että tästä ilmeisesti pitäisi nyt päätellä vielä jotain hienoa? Huhhuh mitä meininkiä.Haaste on muuten edelleen voimassa: Iskekääs pöytään katulaillinen Porsche (saa olla kuinka paljon tahansa viritetty,kunhan moottoria ei ole vaihdettu GM:n lohkoiseen;) ) jossa olisi enemmän voimaa kun vaikkapa tuossa ko.katulaillisessa Viperissa (eli 2000 hv, nyt kun tehoista haluaa selvästi jutella tämä viestiketjun aloittaja).
Veikkaan että matalaprofiili-linjanne jatkuu ;)- 997
Alunperin kyse oli Porsche vastaan Corvette mut jos nyt halutaan vetää Viperi mukaan niin heitäppä pöytään sen 2000 heppasen viperin paino.
taitaa nousta reippaasti yli 1300Kg?
eli kaarteissa keskipako voima kyllä tekeetehtävänsä
sit voit ottaa mukaan jonkun 7000 heppasen funnycarin jonka kuoret muistuttaa corvettee tai viperiä mut niiden mutkissa kääntymisen kanssa on vähän niin ja näin
saadaan hieman kääntymään kun jarrutetaan ekaks 50 kympin nopeuteen - Tapastikos
997 kirjoitti:
Alunperin kyse oli Porsche vastaan Corvette mut jos nyt halutaan vetää Viperi mukaan niin heitäppä pöytään sen 2000 heppasen viperin paino.
taitaa nousta reippaasti yli 1300Kg?
eli kaarteissa keskipako voima kyllä tekeetehtävänsä
sit voit ottaa mukaan jonkun 7000 heppasen funnycarin jonka kuoret muistuttaa corvettee tai viperiä mut niiden mutkissa kääntymisen kanssa on vähän niin ja näin
saadaan hieman kääntymään kun jarrutetaan ekaks 50 kympin nopeuteentässä ollaan taas ikuisuuskysymysten äärellä, samojen joiden kanssa formula1-tiimit taistelee joka kisassa: Säätääkkö siipeä niin että suorilla mennään todella kovaa ja mutkissa annetaan vähän tasoitusta, vai niin että mutkissa mennään kovaa mutta suorilla jäädään?
Paljon riippuu tietysti radasta kumpi on parempi strategia ja millä painotussuhteella, mutta lähtökohtaisesti suuri teho tarkoittaa parempaa suorituskykyä. Palttalakin on huomannut, että suuritehoiset ja vääntöiset etumoottoriset jenkit ovat nopeampia suorilla, mutta eivät tarpeeksi hitaita mutkissa jotta takamoottorisella, tehottomammalla Porschella saisi niitä kiinni, oli pelissäsitten keskipakovoimia tai vaikka kavitaatiovoimia, kunhan konepellin alla on tarpeeksi voimia ;) Ja nämä kisat on ajettu euroopassa euroajokulttuurin mukaisesti tehdyillä kotiradoilla (usein enemmän mikkihiirisyheröratoja profiililtaan kuin USA:n radat,joissa keskinopeudet usein nousevat paljon kovemmiksi), USA:ssa erot ovat tietysti vielä selkeämpiä jenkkiautojen hyväksi.
Tässä on nyt vähän sama meininki kun että sulle annetaan ensin käteen moposkootteri vaikkapa Ahvenistolle, ja sitten custom-moottoripyörä. Vaikka pienirenkainen skootteri onkin metrin välein asetettuja keiloja kierrettäessä jopa nopeampi menopeli näistä kahdesta(custom-pyörä ei edes käänny tarpeeksi paljon vaan menisi keilojen yli), niin tosiatoimissa radalla ei skootterin 3 hevosvoimaa yksinkertaisesti riitä moottoripyörän vaikkapa 80:tä hevosvoimaa ja selkeästi suurempaa vääntöä vastaan vaan pataan tulisi veikkaisin että lähemmäs puolella minuutilla, vaikka Ahvenistokin edustaa kyllä näitä minilyhyitä mikkihiirisuolimutkaratoja enemmän kuin oikeita moottoriratoja.
No,aika kärjistettyjä esimerkkejä välillä,mutta periaate tullee näin paremmin selväksi? - syvältä
Tapastikos kirjoitti:
tässä ollaan taas ikuisuuskysymysten äärellä, samojen joiden kanssa formula1-tiimit taistelee joka kisassa: Säätääkkö siipeä niin että suorilla mennään todella kovaa ja mutkissa annetaan vähän tasoitusta, vai niin että mutkissa mennään kovaa mutta suorilla jäädään?
Paljon riippuu tietysti radasta kumpi on parempi strategia ja millä painotussuhteella, mutta lähtökohtaisesti suuri teho tarkoittaa parempaa suorituskykyä. Palttalakin on huomannut, että suuritehoiset ja vääntöiset etumoottoriset jenkit ovat nopeampia suorilla, mutta eivät tarpeeksi hitaita mutkissa jotta takamoottorisella, tehottomammalla Porschella saisi niitä kiinni, oli pelissäsitten keskipakovoimia tai vaikka kavitaatiovoimia, kunhan konepellin alla on tarpeeksi voimia ;) Ja nämä kisat on ajettu euroopassa euroajokulttuurin mukaisesti tehdyillä kotiradoilla (usein enemmän mikkihiirisyheröratoja profiililtaan kuin USA:n radat,joissa keskinopeudet usein nousevat paljon kovemmiksi), USA:ssa erot ovat tietysti vielä selkeämpiä jenkkiautojen hyväksi.
Tässä on nyt vähän sama meininki kun että sulle annetaan ensin käteen moposkootteri vaikkapa Ahvenistolle, ja sitten custom-moottoripyörä. Vaikka pienirenkainen skootteri onkin metrin välein asetettuja keiloja kierrettäessä jopa nopeampi menopeli näistä kahdesta(custom-pyörä ei edes käänny tarpeeksi paljon vaan menisi keilojen yli), niin tosiatoimissa radalla ei skootterin 3 hevosvoimaa yksinkertaisesti riitä moottoripyörän vaikkapa 80:tä hevosvoimaa ja selkeästi suurempaa vääntöä vastaan vaan pataan tulisi veikkaisin että lähemmäs puolella minuutilla, vaikka Ahvenistokin edustaa kyllä näitä minilyhyitä mikkihiirisuolimutkaratoja enemmän kuin oikeita moottoriratoja.
No,aika kärjistettyjä esimerkkejä välillä,mutta periaate tullee näin paremmin selväksi?60 luvun tekniikalla on tottakai helpompi ajaa suoraan kuin mutkaan. Siksi nämä ovaaliradat on tehty. En ole vielä törmänny yhteenkään oikeasti ajettavaan jenkkiin, uusi vette kyllä on paras tähänasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818