BOSE audio Mazda 6 GT

jaakoppi

Moikka

Mitä mieltä BOSEn audiosta

Onko toiminta varmat jne jne

11

5285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GT-kuski

      Selvästi parempi on kuin vakiona oleva surkeaakin surkeampi äänentoisto, mutta mitään varsinaista hifi-äänentoistoa tuo Bose ei vielä tarjoa. Riittänee kuitenkin useimpien tarpeisiin, mutta bassot on kuitenkin vähän ponnettomat ja diskantitkin vähän tukkoiset eli aika tasapaksu sointi niissä on. Vinkkinä voisin sanoa, että jos kaipaat kunnon hifi-äänentoistoa, niin jätä sitten hankkimatta tuo Bosen audio ja vie auto hifi-liikkeeseen ja asennuta siellä parilla tonnilla kunnon kaiuttimet ja lisävahvistin, niin äänentoisto on ihan eri tasoa. Itse tein tuon saman GT-mallille. 6 CD:n vaihtaja on tietysti kätevä tuossa Bosen systeemissä, joten sen takia ehkä se kannattaa ottaa, vaikka myöhemmin systeemiä parantelisikin. Tosin CD-vaihtaja on vähän vikaherkän oloinen, kun itsellä se jo vaihdettiin kerran takuuna kokonaan uuteen.

      • M6 2.0 SAT

        Bosen soundi Mazdassa on jotenkin peltiämpärimäinen ja volumea lisättäessä jopa stressaava. Edellisessä autossa oli myös Bosen audiot tosin hieman suuremmalla määrällä kaiuttimia. Soundi oli varsin kohdallaan hiljaa kuunneltaessa, mutta sama peltiämpäriefekti ilmeni kovemmalla volyymillä.


      • TKi
        M6 2.0 SAT kirjoitti:

        Bosen soundi Mazdassa on jotenkin peltiämpärimäinen ja volumea lisättäessä jopa stressaava. Edellisessä autossa oli myös Bosen audiot tosin hieman suuremmalla määrällä kaiuttimia. Soundi oli varsin kohdallaan hiljaa kuunneltaessa, mutta sama peltiämpäriefekti ilmeni kovemmalla volyymillä.

        Audi A4:sessa olen Bosen audiojärjestelmää kuunnellut, eikä se kovin kummoinen ollut. Toki se ei välttämättä ole aivan samanlainen kuin Mazdassa. Itse jätin 3:sen GT:stä Boset kauppaan. Samalla rahalla saa hifi-liikkeestä jo sitten aivan eriluokan äänentoiston. Oma asennusvaivansa tässä lähestymistavassa toki on, jos ei uskalla luovuttaa uutta autoa hifiliikkeen käsiin.
        Kumpa nyt ensin saisin edes tuon auton :-) Voisi sitten pohtia mitä audiolle tekee.


      • 6 farkkutouring
        TKi kirjoitti:

        Audi A4:sessa olen Bosen audiojärjestelmää kuunnellut, eikä se kovin kummoinen ollut. Toki se ei välttämättä ole aivan samanlainen kuin Mazdassa. Itse jätin 3:sen GT:stä Boset kauppaan. Samalla rahalla saa hifi-liikkeestä jo sitten aivan eriluokan äänentoiston. Oma asennusvaivansa tässä lähestymistavassa toki on, jos ei uskalla luovuttaa uutta autoa hifiliikkeen käsiin.
        Kumpa nyt ensin saisin edes tuon auton :-) Voisi sitten pohtia mitä audiolle tekee.

        Jep, bassotoistot ja säätömahdollisuudet pieniä
        Normaalikuunteluun sopiva, ei nautiskeluun
        Soittimen CD kappaleen vaihto järjestyksessä puuttuu ainoastaan satunnaissoitto. Sointi kuitenkin parempi kuin esimerkiksi Avensiksessa.


    • Bose fani

      Itselläni on farkku touring ja olen ollut soittopeliin tyytyväinen.

      Työkaverini on asennuttanut ja asentanut "hifiä" Passattiin. Ääni ei ole parempi ja asennuson tökerö. Mielestäni uudessa autossa pitää olla siististi asennettu soitin.

      Hifin hinta alkaa ehkä 5000eur:sta. Ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää.

      • GT-kuski

        "Hifin hinta alkaa ehkä 5000eur:sta."

        Olen aika eri mieltä tuosta hinnasta. 1500 - 2000 € riittää hyvään äänentoistoon. Tuolla hinnalla saa uudet ovikaiuttimet, koteloidun subwooferin, lisävahvistimen, tarvittavat johdot, sulakkeet ja asennuksen. Lisäsatsaus ei olennaisesti enää paranna äänenlaatua, mutta äänenpainetta tietysti saa lisää tehokkaammalla vahvistimella ja isommilla subbareilla, mutta musiikinkuunteluun tarkoitetun laitteiston ei tarvi tuottaa hirveitä äänenpaineita. Vahvistimen pitää olla sellainen, jossa on yli- ja alipäästösuotimet kaikille kanaville, samoin tasonsäätö kanaville, jolloin äänen voi säätää tarkasti auton akustiikan ja oman mielen mukaiseksi. Soitinta ei kannata mihinkään vaihtaa, koska kojelautaan integroitu soitin ajaa täysin asiansa ja on siisti ja CD:ssä on muutenkin niin hyvä ääni ettei se juuri soitinta vaihtamalla mihinkään paranisikaan. Asennuksen laatu myös ratkaisee paljon eli miten kaiuttimen sijoittaa oveen ja myös ovipeltien äänieristys parantaa äänentasoa.

        Minusta kuutosen Bosen äänentoisto on tumma, tasapaksu, bassot ja diskantit on vähän hakusessa ja korvat väsyy tuosta soundista pitemmän päälle. On se silti yksi parhaista tuon luokan autoista vakiona löytyvistä äänentoistoista, Accordin 2,4 l mallissa on vähän parempi toisto ainakin minun makuuni.


    • RX-8

      Mazda 6 GT:n bosen audiot kuulostavat todella hyvälle. Yksi parhaimmista järjestelmistä tämän hintaluokan autossa. Volvo S40 premium sound menee mielestäni hieman edelle. Kutosessa bose kuulostaa selkeästi paremmalle kuin RX-8 mallissa.

    • -Boss-

      Kyllähän rahalla saa paremmat ja sammalla hinnalla voi saada paremmatkin.

      Itse sanoisin, että harvalla on edukkaassa perheautossa paremmat soittimet. Hyvin harvalla perheellisellä on edes subbaria autossa.

      Voihan noita osia vaihdella, mutta Bose on riittävä. Ennemmin asentaisin DVD:n niskatukiin tai vaihtaisin uudenmalliseen 6:seen. Tietysti jokaisella on omat tarkoituksensa. Itse vaihdan auton n. 2-2,5v välein. Tietysti joku ryyppää 5000eur hetkessä, mutta että HIFIIN???

    • apua_tarvitsev

      Itselläni on myös mazda 6 Gt 2005 ja nyt on tullut sitten hankittua subbwoofer ja vahvistin yms. Kysymys kuulunkin että mites tuohon sitte saa vaihettua uuden soittimen? Kokemuksia? Mistä saisi mahdollisesti peitelevyn ostettua?
      Kiitos vastanneille:)

      • Anonyymi

        Minä vaihdan autoa noin 15-30v välein joten olen boseen enemmän kuin tyytyväinen! Joskin olen jo entinen ikinuori 57vmuistan kun 2 autooni asennettiin roadstar stereot joten ja vanhassa pioneerit ettei muuta kuin peukkua kaikille nykyajan hifisteille kaikki muuttuu aina paremmaksi ja hienommaksi mutta rock. N roll elääää!!!! 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vaihdan autoa noin 15-30v välein joten olen boseen enemmän kuin tyytyväinen! Joskin olen jo entinen ikinuori 57vmuistan kun 2 autooni asennettiin roadstar stereot joten ja vanhassa pioneerit ettei muuta kuin peukkua kaikille nykyajan hifisteille kaikki muuttuu aina paremmaksi ja hienommaksi mutta rock. N roll elääää!!!! 😁

        Hyvä Remu, komppaan !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe