RFTA -hoitoa

kokemuksia ??

Löytyykö kokemuksia RFTA -hoidosta vasomotoriseen nuhaan ?

8

6055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lucy.3

      saako saman lääketieteellisiä sanoja?

      koska olen miettiny olisiko kenelläkään kokemusta siitä, että esim. koira-allergikko olisi parantunut altistuttuaan koiralle.

    • dedä dukossako ja duha?

      Nenäni oli aluksi niin tukossa, että juuri ja juuri paikallaan ollessani pystyin hengittämään nenän kautta, jo muutaman kymmenen metrin kävely pakotti hengittämään suun kautta. Nukkumisesta ei oikein tullut mitään ja aamulla heräämisen jälkeen piti istua pari minuuttia sängyn laidalla pökerryksissä.
      Ensin hoidettiin allergia lääkkeillä, mutta ei niistä ollut mitään apua. Kahden RFTA-hoidon jälkeen ilmaa kulkee nenän kautta niin paljon keuhkot vaan vetää. Kävely ja jopa rauhallinen pyöräilykin sujuu nenän kautta hengittäen. Aamulla on kiva herätä, kun on saanut yöllä nukuttua kunnolla. Hoidoilla oli noin kolme kuukautta väliä ja viimeisestä on kulunut noin vuosi, eikä sen jälkeen ole ollut lainkaan nuhaa. Ennen nuhaa oli n. kolme kertaa vuodessa, ja jokainen niistä kesti n. kolme viikkoa.
      Hoidossa ei ole pelättävää. Ainakaan minulla operaatio ei kovin hirveästi koskenut, pientä nipistelyä ja palaneen hajua nenässä. Hoidon jälkeen nenään ei koskenut lainkaan, tuntui siltä kuin mitään ei olisi tehty. Noin viikon kuluttua nenää niistettäessä sieltä tulee melkoisia palaneita kuorikon palasia, mutta se on normaalia.

      Kipu aistimukset ovat kyllä henkilökohtaisia, mutta omalla kohdalla ne olivan erittäin vähäisiä.

      Suosittelen kyseistä hoitomuotoa, ei sitä ainakaa tarvitse pelätä, vaikka se voi oudolta kuulostaakin. Apua ainakin sain onaan ongelmaani.

      • 3 vkoa sitten

        Itse kävin kolme viikkoa sitten hoidossa eikä se hyödyttänyt mitään. Oliko ensimmäisen hoidon jälkeen mitään tuloksia sinulla?
        Minun oireet olivat seuraavat ennen leikkausta: Piti niistää jatkuvasti, aamuisin tuntui että otsassa oli räkää ja flunssa tuli tosi helposti aina. Ainoastaan otsa juttu jäi pois mutta räkää tulee edelleen.


      • kannattiko?
        3 vkoa sitten kirjoitti:

        Itse kävin kolme viikkoa sitten hoidossa eikä se hyödyttänyt mitään. Oliko ensimmäisen hoidon jälkeen mitään tuloksia sinulla?
        Minun oireet olivat seuraavat ennen leikkausta: Piti niistää jatkuvasti, aamuisin tuntui että otsassa oli räkää ja flunssa tuli tosi helposti aina. Ainoastaan otsa juttu jäi pois mutta räkää tulee edelleen.

        kävin ko hoidossa 3 viikkoa sitten ja sen jälkeen on ollut kuin krooninen nuha.Tietääkseni minulla ei ole allergioita, ei ollut ainakaan ennen tätä, vain toinen sierain oli tukkoinen. Itse toimenpide oli täysin kivuton vaikka verta tuli runsaasti. En silti ihan mielellään menisi uudestaan - paitsi jo joku sanoo että se varmasti auttaa. Toimenpide maksoi vain sairaalan poliklinikka-maksun n. 25 euroa.


      • Irmeliini 45
        kannattiko? kirjoitti:

        kävin ko hoidossa 3 viikkoa sitten ja sen jälkeen on ollut kuin krooninen nuha.Tietääkseni minulla ei ole allergioita, ei ollut ainakaan ennen tätä, vain toinen sierain oli tukkoinen. Itse toimenpide oli täysin kivuton vaikka verta tuli runsaasti. En silti ihan mielellään menisi uudestaan - paitsi jo joku sanoo että se varmasti auttaa. Toimenpide maksoi vain sairaalan poliklinikka-maksun n. 25 euroa.

        Oliko itse toimenpide miten inhottava ja paheniko tukkoisuus miten moneksi päiväksi?
        Saitko sairaslomaa miten paljon?


    • aputuli

      Minulle on tehty 2 kertaa toimenpide tänä syksynä.Kyllä nyt ilma kulkee nenänkautta paremmin kuin vuosiin.Jos olet herkkä poskiontelo tulehduksille tai astmaatikko kysy lääkäriltä kannattaako aloittaa antibiootti kuuri toimenpiteen jälkeen.

    • hengittää edelleen

      Kävin rfta-hoidossa kevät-kesällä 2007. Nenän kuorikoita poltettiin "reilusti", sillä ilma ei kulkenut nenän kautta juuri ollenkaan. Syynä allerginen nuha joka on ollut riesana ties kuinka kauan. Nyt ilma kulkee huomattavasti paremmin, mutta tietenkään ko. toimenpide ei poista tuota allergian aiheuttamaa tukkoisuutta, mikä välillä parempi/pahempi. Suosittelen toimenpidettä kaikille "tukkonenille". Yksityisellä puolella kulut olivat noin 800 euroa. Kokonaisuudessaan rahanarvoinen toimenpide. Ja puudutukset on sitä tehoa, ettei toimenpide tunnu....

    • Anonyymi

      Mulle tehtiin vajaa kolme viikkoa sitten ja koen että siitä on apua. nuhavesi ei enää vuoda niinkuin ennen. Aivastella pitää aina välillä mutta sen taitaa aiheuttaa noi poltetut kuorikot. niistäessä tulee välillä hieman veristä eritettä mutta mulla toimenpiteestä vielä vasta vähän aikaa mutta mielestäni ainakin mulla kannatti toimenpide.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4873
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2310
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1156
    Aihe