On tarkoitus repiä kylppärin seiniltä 30 v vanhat muovitapetit, jotka alkuaankin repsottivat eli laitettiin väärin. Mies ei halua lähteä suuritöiseen laatoitukseen, vaikka sitä haluaisin, joten jos tahdon seinät siisteiksi, on tyytyminen lasikuitupintaiseen maalattuun seinään. Huone on n. 2,35 korkea, 3,86 x 1,95, (tästä jää pois 100 x 128 cm:n vessa). Kylppärissä on pari ovea ja pieni ikkuna.
Täältä en löytänyt yhtään aiheeseen liittyvää keskustelua, joten ilmeisesti kukaan muu ei enää laita muuta kuin kaakeleita seiniin. Olisin todella kiitollinen, jos voisitte antaa vinkkejä tuollaisen seinäpinnan tekemiseen. Mitä ongelmia voi tulla vastaan? Löysin Tikkurilan maalauskoulun ohjeita netistä. Oletteko kokeilleen kuviomaalausta? Sen sopivuudesta kylpyhuoneen seiniin, mielipiteitä. Millainen pohjalevy ym.
Kustannusarvio verrattuna laattoihin, paljonko edullisempaa tai ei?
Meillä on suihkun kohdalla seinällä laatoitus, joka jääkin ainoaksi, valitettavasti.
Lasikuitumatto ja maali kylppärin seiniin
9
11288
Vastaukset
- rap
Muistathan että niin vanhassa kylppärissä pitää uusia myös lattia. Vanha matto on kuin peltia ja tuskin enään kunnolla tiivis liitos lattiakaivoon.
Lattian asennuksessa on syytä käyttää ammattimiestä, seinät voi tehdä Luja-mentelmällä. Moni n maalannut myös kuvioita seiniin samalla Luja-maalilla. Muista kosteussulkukäsittely on tehtävä tuplasti niin paljon kuin Tikkurilan ohjeissa- Vinkkejä kaipaava
Kylpyhuoneen lattia on tehty aikanaan kuusikulmaisista pikkulaatoista, jotka laittoi ammattimies. Aika on niitä jostain kohden tummentanut, mutta ei rikkonut tms. Niin mukavaa kuin olisikin tehdä kunnon remontti katosta lattiaan, on tyytyminen tähän seinien uusimiseen. Miehen vieteri ei riitä kerralla kovin työlääseen hommaan ja hän haluaa tehdä sen kuitenkin itse;) Seinät lupasi avustuksellani laittaa.
Meillä on vanha talo jo alkuaan; rintamamiestaloja, tämä pesuhuonepuoli on uutta osaa, jota rakennettiin jatkoksi n. 30 v sitten. Meidän vauhdillamme talon läpikäyminen remonttimielessä kestää koko ikämme, mutta jokaisesta pienestäkin parannuksesta on oltava tyytyväinen. Olohuoneen tapetit olen laittanut kahdesti tänä aikana yksin, vain huonekalujen kannossa sain apua! Mutta olisittepa nähneet ne alkuperäiset!! Lattioita on uusittu ja seiniä maalattu sekä keittiökaapisto laitettu uusiksi. (Mies rakensi ensimmäiset kaapit itse.)
Kiitos ohjeesta koskien kosteussulkukäsittelyä. Tuo kuvioajatus on mielenkiintoinen; jotain sellaista tai sitten kahta saman värin sävyä ylä- ja alaosan jakaen olen ajatellut. Voisikohan siihen liitoskohtaan laittaa vaikka boordin tapaisen maalaamalla:-? tai sitten ehkä katonrajaan, jossa on valkoinen leveä lista? - Remonttireiskan muija
Vinkkejä kaipaava kirjoitti:
Kylpyhuoneen lattia on tehty aikanaan kuusikulmaisista pikkulaatoista, jotka laittoi ammattimies. Aika on niitä jostain kohden tummentanut, mutta ei rikkonut tms. Niin mukavaa kuin olisikin tehdä kunnon remontti katosta lattiaan, on tyytyminen tähän seinien uusimiseen. Miehen vieteri ei riitä kerralla kovin työlääseen hommaan ja hän haluaa tehdä sen kuitenkin itse;) Seinät lupasi avustuksellani laittaa.
Meillä on vanha talo jo alkuaan; rintamamiestaloja, tämä pesuhuonepuoli on uutta osaa, jota rakennettiin jatkoksi n. 30 v sitten. Meidän vauhdillamme talon läpikäyminen remonttimielessä kestää koko ikämme, mutta jokaisesta pienestäkin parannuksesta on oltava tyytyväinen. Olohuoneen tapetit olen laittanut kahdesti tänä aikana yksin, vain huonekalujen kannossa sain apua! Mutta olisittepa nähneet ne alkuperäiset!! Lattioita on uusittu ja seiniä maalattu sekä keittiökaapisto laitettu uusiksi. (Mies rakensi ensimmäiset kaapit itse.)
Kiitos ohjeesta koskien kosteussulkukäsittelyä. Tuo kuvioajatus on mielenkiintoinen; jotain sellaista tai sitten kahta saman värin sävyä ylä- ja alaosan jakaen olen ajatellut. Voisikohan siihen liitoskohtaan laittaa vaikka boordin tapaisen maalaamalla:-? tai sitten ehkä katonrajaan, jossa on valkoinen leveä lista?Hei,
Päätin minäkin laittaa oman mielipiteeni tähän ketjuun.
Meillä oli (huom. oli...laatoitus tapahtui vasta viikko sitten) lasikuitutapetti ja lujan maali kylpyhuoneen seinissä ja minusta se on erittäin huono ratkaisu.
Pinta tulee nopeasti sotkuisen ja kuluneen näköiseksi ja eihän se myöskään kestä yhtään kolhuja.
Ainahan on tietenkin mahdollisuus saada hetkessä siistiä, kun vetää uuden maalipinnan...
Kuitenkaan en suosittele koko tapettihommelia...se ei ole hyvä pitemmän päälle!
Ainoa järki ratkaisu on laatoitus, työläämpi ehkä mutta palkitsee ajan kanssa!
Mukavaa remonttia sulle! - Vinkkejä kaipaava
Remonttireiskan muija kirjoitti:
Hei,
Päätin minäkin laittaa oman mielipiteeni tähän ketjuun.
Meillä oli (huom. oli...laatoitus tapahtui vasta viikko sitten) lasikuitutapetti ja lujan maali kylpyhuoneen seinissä ja minusta se on erittäin huono ratkaisu.
Pinta tulee nopeasti sotkuisen ja kuluneen näköiseksi ja eihän se myöskään kestä yhtään kolhuja.
Ainahan on tietenkin mahdollisuus saada hetkessä siistiä, kun vetää uuden maalipinnan...
Kuitenkaan en suosittele koko tapettihommelia...se ei ole hyvä pitemmän päälle!
Ainoa järki ratkaisu on laatoitus, työläämpi ehkä mutta palkitsee ajan kanssa!
Mukavaa remonttia sulle!Kiitos myös Remonttireiskan muijalle palautteesta! Ei tehonnut perheenpäähän, kun näytin palautteita. Hänellä on vakaat omat mielipiteet ja niiden mukaan nyt eletään.
Tapetit osoittautuivat niin tiukasti puuhun liimautuneiksi muutamia repsotuspaikkoja lukuunottamatta, että mies päättikin laittaa vanerilevyä seinään tapetin päälle - ei siis mitään kaakelilujaa tms. Lasikuitutapetti on edelleen ykkösenä maalauksen kera. Nyt vain väriä valitsemaan ja vaaleaa sellaista, koska edellinen, suhteellisen vaalealta näyttänyt muovitapetti olikin yllättävän tummaa seinällä! Seinälevy tulee 60 cm:n levyisinä paloina, jotta mahtuu pakettiautoon, kun kattotelinettä ei ole... On siis liitoskohtien laittamista enemmänkin tiedossa.
Että näin meillä edetään. Ehkä ensi viikonloppuna taas jotain tapahtuu. - homma edessä
Kiitos myös Remonttireiskan muijalle palautteesta! Ei tehonnut perheenpäähän, kun näytin palautteita. Hänellä on vakaat omat mielipiteet ja niiden mukaan nyt eletään.
Tapetit osoittautuivat niin tiukasti puuhun liimautuneiksi muutamia repsotuspaikkoja lukuunottamatta, että mies päättikin laittaa vanerilevyä seinään tapetin päälle - ei siis mitään kaakelilujaa tms. Lasikuitutapetti on edelleen ykkösenä maalauksen kera. Nyt vain väriä valitsemaan ja vaaleaa sellaista, koska edellinen, suhteellisen vaalealta näyttänyt muovitapetti olikin yllättävän tummaa seinällä! Seinälevy tulee 60 cm:n levyisinä paloina, jotta mahtuu pakettiautoon, kun kattotelinettä ei ole... On siis liitoskohtien laittamista enemmänkin tiedossa.
Että näin meillä edetään. Ehkä ensi viikonloppuna taas jotain tapahtuu.Onko värivalintaan mitään hyviä vinkkejä, linkkejä??
- Vinkkejä kaipaava
homma edessä kirjoitti:
Onko värivalintaan mitään hyviä vinkkejä, linkkejä??
Tikkurilan kuviointimaalausopas (löytyy netistä ja remonttiliikkeistä) antaa mielenkiintoisia vinkkejä erilaisista maalaus- tai koristelutavoista. Otin myös Tikkurilan värikartan liikkeestä ja siitä olen etsinyt sopivia värejä. Ajattelin laittaa 2/3 seinän alaosasta hieman tummemmalla värisävyllä ja yläosan aivan vaaleimmalla eli vierekkäiset värit ja vaaleammasta päästä. Saattaa olla, että väri ehtii vielä muuttua siihen mennessä, kun telan tai pensselin varteen pääsen, mutta suunnitteleminen itsessään on jo kivaa;)
Kerropa enemmän omasta projektistasi. - homma edessä
Tikkurilan kuviointimaalausopas (löytyy netistä ja remonttiliikkeistä) antaa mielenkiintoisia vinkkejä erilaisista maalaus- tai koristelutavoista. Otin myös Tikkurilan värikartan liikkeestä ja siitä olen etsinyt sopivia värejä. Ajattelin laittaa 2/3 seinän alaosasta hieman tummemmalla värisävyllä ja yläosan aivan vaaleimmalla eli vierekkäiset värit ja vaaleammasta päästä. Saattaa olla, että väri ehtii vielä muuttua siihen mennessä, kun telan tai pensselin varteen pääsen, mutta suunnitteleminen itsessään on jo kivaa;)
Kerropa enemmän omasta projektistasi.Meillä kans ajatuksena laitta 2/3 alaosasta tummempaa kuin yläosa. Ei vaan ihan vierekkäiset vaan vähän suurempi kontrasti. Värivaihtoehto on ruskea. Olisi vain kiva nähdä todellisuudessa miten ruskea väri sopii kylppäriin ja minkälainen laatianlaatoitus siihen sopisi....
- Vinkkejä kaipaava
homma edessä kirjoitti:
Meillä kans ajatuksena laitta 2/3 alaosasta tummempaa kuin yläosa. Ei vaan ihan vierekkäiset vaan vähän suurempi kontrasti. Värivaihtoehto on ruskea. Olisi vain kiva nähdä todellisuudessa miten ruskea väri sopii kylppäriin ja minkälainen laatianlaatoitus siihen sopisi....
Nyt on hankittu lasikuitutapettia 2 rullaa (heinä), yht. 108.65 €, seinäliimaa 37 €, Luja pintamaalia 2,7 l, 64 € ja kosteussulku 45 €. Nämä ovat Starkin hintoja. Onko mielestänne kohtuullisia?
Seinälevyt maksoivat 200 €, joten kyllä remontille hintaa tulee, vaikka yrittäisi tarkan "markan" budjetilla pärjäillä.
Kuten huomaatte, täällä edetään hitaasti;) - Pesuhuoneen maalari
Nyt on hankittu lasikuitutapettia 2 rullaa (heinä), yht. 108.65 €, seinäliimaa 37 €, Luja pintamaalia 2,7 l, 64 € ja kosteussulku 45 €. Nämä ovat Starkin hintoja. Onko mielestänne kohtuullisia?
Seinälevyt maksoivat 200 €, joten kyllä remontille hintaa tulee, vaikka yrittäisi tarkan "markan" budjetilla pärjäillä.
Kuten huomaatte, täällä edetään hitaasti;)Jos nyt kukaan enää näin kaukaa lukee, niin kerrottakoon, että pesuhuoneremontti on ollut jo jonkin aikaa "lähes valmis", pientä fiilausta vielä pitäisi tehdä, mutta ilmankin pärjää.
Pesuhuoneesta tuli valoisa vaaleankeltaisen värityksen ansiosta ja heinä-tapetti antaa omaa piristystään kuvioineen. Tilasin Ellokselta korkean kaapin ja lasihyllyn sekä metallitangon, Lidlistä ostin myös seinähyllyn ja Tarjoustalosta kulmahyllyn sekä patterissa roikkuvan kuivatustelineen. Kalusteet tekevät osaltaan myös huoneeseen viihtyisyyttä.
Kaikenkaikkiaan olen oikein tyytyväinen pesuhuoneeseemme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760