Olen hankkimassa pieneen kuuntelutilaan huokeita kaiuttimia. Rakennan itse. Kriteerinä olisi että kaiuttimet mahtuisivat hyllyyn. eli vaihtoehtona olisi Harrin kaiutin sarja 1 (76 e, harrinkaiutin.fi) tai Hifi 2.5/2 (83 e, hifitalo.fi). Mahdollisesti harkitsen myös vastaavia takakaiuttimiksi jos rakennan kotiteatterin. Muutoin nuo ovat kooltaan samanlaisia. Ero on, että HIFI-lehden kajareissa on refleksiputki, joten ajattelin päätyä siihen koska en välttämättä heti hanki subbaria tueksi? Vai onko kumpikaan hyvä valinta? Olen aikaisemmin rakennellut kaikenlaista, mutta kaiuttimista ei vielä kokemusta. Niin ja tilavuushan oli 1,5 litraa kummassakin ja elementit:
HIFI: Diskantti: Peerless 831730, Keskiääni: Chorus by Seas P11RCY
HARRI: Diskantti: peerless 801730 Keskiääni: Peerless 830827
Eli mielipiteitä ja kokemuksia?
Hyvät pienet kaiuttimet?
2
3570
Vastaukset
- Hifi
Kumpikin kovaääninen on varmasti hinta- ja kokoluokassaan hyvä. Refleksiputki ei sinällään tarkoita parempaa bassotoistoa. Olisin varovainen hyllysijoituksen kanssa jos refleksiputki on kaiuttimen takaseinässä. Parempaan tulokseen saattaisi päästä umpikotelolla jossa bassojen taso laskee yleensä loivemmin kuin refleksikotelossa. Tällöin voisi vahvistimen bassosäätimellä korostaa varovasti matalia ääniä ilman että ääneen tulee kuminaa.
- noviisi
Kiitos vinkistä. Olet kyllä oikeassa ton refleksiputken suhteen. Itse ei vaan osaa kaikkea huomioida. Tarkoitus on jatkossa parantaa toistoa subbarilla. Varmaankin tulevat kuitenkin ylähyllylle hyllykössä ja hyllykkö on leveä ja kaiuttimet etureunaan, joten tuskin tuo merkittävä ongelma. Täytyy nyt vielä harkita kummat ostaa. Jos jollakin kokemusta niin olisi kiva kuulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667