Minulla on todettu vuosi sitten nokkosrokko, johtuu ilmesisesti stressistä..
Tällä hetkellä syön Zyrteciä kerran päivässä, välillä söin myös Attaraxia mutta siitä en pitänyt , hirveä väsymys ja tokkurainen olo. Välillä oireet pysyvät poissa Zyrtecin avulla...mutta usein, varsinkin jos olen nukkunut vähän tai olen kisaamassa (jännitys kai)niin tulen aivan täyteen oikein isoja paukuroita jotka kutisee aivan kamalasti, hulluksi meinaa tulla.
Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa mistään muusta konstista...lääkärit vaan sanovat ettei voi mitään..sen kanssa pitää vaan elää...
nokkosrokko
6
3806
Vastaukset
- Ansku
Mulla on ollut nokkosrokko n.8 vuotta ja koko sen ajan olen syönyt Zyrteciä ja se on myös auttanut. Rokko ei kerkeä nousta kun ottaa lääkkeen n. joka toinen ilta tai kerran vuorokaudessa. Mutta jos lääkkeen ottaa liian usein se ei vaikuta.
- ei enään
sairastin nokkosrokkoa n6kk.olen allerginen .ihotautilääkäri testasi allergiani syyn.söin myös aluksi allergialääkkeitä.ja väsytti valtavasti.
käytän nykyisin allergiaani homeopaatin suosittelemaa ainetta. ihottuma on pysynyt pois. - s.Freud
ei enään kirjoitti:
sairastin nokkosrokkoa n6kk.olen allerginen .ihotautilääkäri testasi allergiani syyn.söin myös aluksi allergialääkkeitä.ja väsytti valtavasti.
käytän nykyisin allergiaani homeopaatin suosittelemaa ainetta. ihottuma on pysynyt pois.mitä se homeopaatti suositteli ?
- ei enään
s.Freud kirjoitti:
mitä se homeopaatti suositteli ?
allergiani aiheuttaa perunbalsami ( E 211, asperiini, kaneli, vanilja ym.)Nämä aineet laukaisevat nokkosrokon. Myös itikat. muutama vuosi sitten todettiin astma. Näihin vaivoihin olen käyttänyt homeopaattista lääkettä, Apis,jota saa luontaistuotekaupasta, asiaan perehtynyt myyjä osaa neuvoa käytön (alussa todella varovasti , rae liuotetaan lasilliseen vettä ja pieniä " hörppyjä" ) kaikille ei apis sovi!!
- hoitsu
Nokkosrokon syyt olisi aivan ensin parempi selvittää, vaikka se vaikeaa onkin. Itselläni nokkosrokko aktivoitui/puhkesi noin kolme vuotta sitten flunssan yhteydessä. Ensin epäiltiin, että tulehdus elimistössä olisi sen aiheuttanut tai antibiootti jota vaivaan söin. Epäiltiin myös stressiä, koska elämässäni oli tapahtunut samoihin aikoihin paljon muutoksia, työpaikan vaihdos jne. Nokkosrokko "jäi" päälle useaksi kuukaudeksi ja pelkäsin kroonistuneeni ks. taudille, mutta onnekseni se meni ohi. Lopulta noin reilu vuosi sitten itse sain selville yksinkertaisen syyn nokkosrokkooni, jälleen kerran flunssan yhteydessä nautin Finrexiniä(apteekista saatavaa jauhepusseja, jota sekoitetaan veteen ja nautitaan kuumana).
Ks. annospussi sisältää mm.asperiinia ja jälleen kerran ihoni oli täynnä nokkosihottumaa. Tämän jälkeen herkistyin myös ibuprofeenille eli Burana, Ibuxin jne eivät enää sovi minulle.
Myöhemmin minua valistettiin Finrexinin olevan "yksi pahimmista" laukaisevista tekijöistä nokkosihottumaan ja herkistymisiin myös muille kuten esim. ibuprofeenille.
Muita syitä nokkosihottumiin voi olla myös lämpötilavaihtelut esim. kuumasta kylmään tai päinvastoin. Kiusallinen vaiva.
mainitsen vielä, että minulle eivät perinteiset antihistamiinit kuten Zyrtec auta yhtään mitään. Jos nokkosrokko on päällä joudun turvautumaan kortisoniin suun kautta tai pistoksena lihakseen. - a.p.u
Minä olen kärsinyt nokkosrokosta , 9 kuukautta mutta kävin homeopaatilla noin kuukausi sitten ja nyt alkaa näkyä tuloksia. Nokkosrokkoni on stressiperäistä ja siihen lääkäreillä ei ollut muuta apua kuin antihistamiinit. Nokkosrokko on ollut hyvin rajua , kasvoissa valtavaa turvotusta ja mieletön kutina ympäri kehoa mutta kuten totesin niin apu voi tulla myös homeopaatilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389