Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Stressi ja kehon oireilut

Stressaaja

Onko kenenkään keho alkanut oireilla jos on ollut stressiä? Minkälaisia oireita?
Minulla se ilmeni kovana vatsa kipuna ja oksenteluna. Kävin ultrassa ja verikokeissa, ei mitään. Sitten lääkäri kyseli josko vaiva olisi peräisin henkiseltä puolelta.

49

52445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulle tuli

      ikäviä ilmavaivoja(?) suolistoon kerääntyi jatkuvasti aivan mielettömän kaasut, ei ollut kivaa. Sain myös outoja kipuja rinnassa jotka kestivät korkeintaan minuutin, n. kerran päivässä. Otin vähän rennommin ja molemmat vaivat katosivat.

    • tuttua on..

      oksentelu, vatsakipu sekä myös muut säryt...esim.päänsärky. Pahimpaan vaiheeseen(stressiä&unettomuutta) liittyi lisäksi outoja tuntemuksia illalla sänkyyn mennessä; ihankuin muurahaisia juoksemassa pitkin kehoa. Ei mitenkään kiva tunne. Kyllä se totta on et kroppa on just niin hyvässä tai huonossa kunnossa, kuin mielikin.

    • mulla..

      Mulla lähtee tukka päästä ja iholle tulee ihottumaa.. Tajusin, et stressiä oli, kun vihdoin sain laitettua avioeron vireille ja oireet helpotti kertaheitolla. Migreeneitäkään ei oo muuten sen jälkeen ollu! Kyllä elämä on ihanaa! :)

    • ujo

      Minulla oireet on yhtäkuin :
      pahoinvointi,lämpöily,yleinen heikkous..
      päänsärky,unettomuus..,painajaiset..
      tiedostamaton hampaiden yhteenpureminen,niin se aiheuttaa särkyä ja kpua..=D
      voi..onhan noita..,ei ole kyllä mukavaa moinen..
      =)

    • myös

      Mulla on kans kaikenlaisia oireita mihin ei ole löynyt mitään syytä vaikka kaikenmaailman testeissä olen käynyt. Mutta nykyään ainut oire mikä vaivaa todenteolla jos jännitän jotain. Mulla on aivan kamala pissahätä about tunnin välein.Vaikka en edes juo mitään niin silti joudun ravaan vessassa tunnin välein ja samalla tulee ihan kuihtunut olo kun nesteitä vaan tulee pihalle vaikka mitään ei olis juonot.Onko jollain tätä samaa ongelmaa?Mua tää todella haittaa..olis kiva kun tähän sais apua jostain...?

      • Kaali

        Päänsärkyä, univaikeuksia eli heräilyä ja nukahtamisen vaikeutta, aamuväsymystä, kohonnutta verenpainetta, väsymystä, yleensäkin jännittyneisyden tunnetta kehossa ja usein on myöskin käytävä vessassa kuten edellinen kirjoitti, tosin juonkin paljon, etten sitten tiedä kumpi aiheuttaa kumman.. Joskus vuosia sitten oli rintakipua jota tutkittiinkin sydänfilmillä, mutta mitään ei löytynyt joten arvelisin että kyseessä oli sitten henkisen puolen jutut. No, en edes tiedä mikä nyt jännittää, se tästä tekeekin niin erikoista ja omituista. Mua on jännittänyt nyt noin pari viikkoa, vaikkei oo mitään suurempaa syytä enkä nykyään elä mitenkään stressaavasti enkä joudu uusiin tilanteisiin, silti jännittää. No, ei käy ainakaan tylsäksi...


    • Liisa

      Joo,monenmoista on vaivaa kun stressaa,pelkää ja jännittää.Mulla oli noin vuos-pari sitten kans vatsan kans tosi paljon vaikeuksia,kovia kipuja ja pahaa oloa,jota on joskus vieläkin.Univaikeudethan on tosi yleinen ja tavallinen stressin oire,mulla ilmenee vaikeutta nukahtaa,ja jos nukahdan niin heräilen aamuyöllä.Niin,ja nukun sitten aivan älyttömän pitkään.Myös "positiiviset stressin aiheuttajat" niinku rakastuminen tai joku muu mukava juttu tai muutos elämässä saa aikaan (saa ainakin mulla..heh) stressioireita kehoon,mul tuli paha ihottuma ja hiusten lähtöö.Että ohhoh,kyllä sitä niin hyvässä kun pahassa sressaavia ihmisiä koetellaan..Mutta apua saa,niin henkisesti kun fyysisesti.Ei saa jättää itseään hoitamatta jos stressi aiheuttaa oireita.Ensin kantsii hoitaa oireet pois ja sitten keskittyä heivaamaan stressaava tekijä pois elämästä niin kaikki rauhottuu,keho ja mieli.

      Aurinkoa :)

      • Nelli24

        Mulla on ollu tässä nyt pari päivää iha kauheeta stressiä en tiiä johtuuko siitä että koulun jännitys stressit purkautuvat nyt ja on ollu pää ihan saatanan kipeä kurkku on kans kipee ja tossa päässä on varmaan jotain jännitys päänsärkyä ja sydämessä vähän jyskyttää mitä mun pitäis tehdä


    • huv

      Olen 31 vuotias nainen ja mulla fysiikka alkaa oireilla aina jos stressi kestää tarpeeksi kauan .Tätä jatkunut vuosia.
      Ekalla kerralla aloin voida pahoin:oksentelua,laihtumista,epämukavaa tunnetta ylävatsassa ja sellainen tunne kuin pingispallo ois ollu ahdettuna hengitysreitille ja ruokatorveen,paljon röyhtäilyä, ripulointia ja sitä ainaista lämpöilyä.Laukkasin vatsalaukuntähystyksessä ja paineiden mittauksissa,joka paikassa syyksi pistettiin stressi.Tästä tapahtuneesta on aikaa nyt 4 vuotta.Nyt on stressi taas päällä ja lämpöilen aina iltapäivisin,lisäksi voimattomuuden tunnetta raajoissa ja paineen tunnetta poskilla.
      Peräpukamat ovat olleet nyt kiusana..
      En jaksa enää edes häiritä lääkäreitä jos nämä tutut oireet ilmaantuvat.

    • KELLÄÄN

      ...stressi aiheuttanut aknea tai hirsutismia (miesmäistä tai "liiallista" karvoitusta)? edes lievää?
      (siis naisilla lähinnä)

      • ongelmia

        juu, kyllä tulee iho huonoks, kun stressaan. Yks lääkäri laitto 3 kk:n lääkekuurin, kun katso metrin päästä, että on aknea. En hakenu lääkettä, onneksi, 'patit' häipy kun stressi väheni!


    • mandrake and Lothar

      Minulla oli yksi yksittäinen tapaus jossa todellakin taisin ylittää sekä fyysiset että henkiset voimavarani. Eli yrittäjänä minulla oli yksi kalusteprojekti eteläsuomesta Ouluun.
      No ei siinä mitään mutta kun lopussa tuli niin siunattoamn kova kiire.
      Eli kalsteita kasattiin vielä toimitusta edeltävänäm yönä niin että yöuniksi ennen tätä 650 km matkaa tuli vaan n. 2 - 3 tuntia.
      Lähtö klo 05.00 aamulla.

      Kun homma hoidettu yhtäjaksoisella kilpa-ajolla aikaa vastaan tuli ensin eräänlainen raukea olo.
      muutaman päivän päästä "tsunaami" joka johti siihen että en nukkunut 2 - 5 vuorokauteen ollenkaan. ja pitkälti sen jälkeenkin oloni on ollut vähän epätodellinen.

      Outo juttu. Voiko joutua vain tästä vai summa tästä plus muista kehon tuntemattomista sairauksista.

      • tirlp

        Luen että ihmiset stressistä lämpöillyt.. itsellä on ollut kylmä tässä muutaman viikon .. elämä ollut todella stressaavaa joulukuusta.. kun puhun ja joudun puolustelemaan alkaa sydän heittään .. huudan vaan .. ja nyt sitten lämpöillyt iltäisin .. ajattelin että johtuu abc-haatiitti rokotuksesta jonka otin viimeviikolla..eli kolmois rokotteesta viimeisin osa.. tosin vuoden tauko oli niistä kahdesta.. kuitenkin luulin että siitä .. lihakset särkee , luulin että johtuu että oon vaan kipea , olen jo monia vuosia nukkunut tenoxeilla ja nyt tuntuu että nekään eivät tehoa.. unottemuutta stressiä.. lihas kivu , silmien särky .. niin ku ois flunssa.. mutta muita oireita ei oo niin ku flunssassa on .. on vaan arka iho.. sydän lyö epätahiin .. ja ahdistaa ku ei voi paremmin vaikka haluais...

        voisko joku vähän jakaa .. asiaa ...?????


      • dididippeee
        tirlp kirjoitti:

        Luen että ihmiset stressistä lämpöillyt.. itsellä on ollut kylmä tässä muutaman viikon .. elämä ollut todella stressaavaa joulukuusta.. kun puhun ja joudun puolustelemaan alkaa sydän heittään .. huudan vaan .. ja nyt sitten lämpöillyt iltäisin .. ajattelin että johtuu abc-haatiitti rokotuksesta jonka otin viimeviikolla..eli kolmois rokotteesta viimeisin osa.. tosin vuoden tauko oli niistä kahdesta.. kuitenkin luulin että siitä .. lihakset särkee , luulin että johtuu että oon vaan kipea , olen jo monia vuosia nukkunut tenoxeilla ja nyt tuntuu että nekään eivät tehoa.. unottemuutta stressiä.. lihas kivu , silmien särky .. niin ku ois flunssa.. mutta muita oireita ei oo niin ku flunssassa on .. on vaan arka iho.. sydän lyö epätahiin .. ja ahdistaa ku ei voi paremmin vaikka haluais...

        voisko joku vähän jakaa .. asiaa ...?????

        mulla on tullut luultavastikki stressistä ihottumaa kylkiin ja reisiin, se ei kutia eikä mitään muutakaan terveydenhoitajan mukaa olis kysees stressi peräinen ihottuma, mikä menee omia aikojaan ohitse. lisäksi en oo iltasin saannu unta ja aamulla kun herää tuntee ittensä vielä väsyneemmäks ku illalla, niskat on jumissa, tuntuu että joka toinen viikko olis kipeä, jäseniä särkee välillä älyttömän paljon, muuta syytä tähän en oo keksiny ko stressi. onko kenestäkään tuntunu siltä että kaikki menee pieleen ja joka päivä olis kauhean surullinen ja ahdistaa?


      • Painekattila
        dididippeee kirjoitti:

        mulla on tullut luultavastikki stressistä ihottumaa kylkiin ja reisiin, se ei kutia eikä mitään muutakaan terveydenhoitajan mukaa olis kysees stressi peräinen ihottuma, mikä menee omia aikojaan ohitse. lisäksi en oo iltasin saannu unta ja aamulla kun herää tuntee ittensä vielä väsyneemmäks ku illalla, niskat on jumissa, tuntuu että joka toinen viikko olis kipeä, jäseniä särkee välillä älyttömän paljon, muuta syytä tähän en oo keksiny ko stressi. onko kenestäkään tuntunu siltä että kaikki menee pieleen ja joka päivä olis kauhean surullinen ja ahdistaa?

        Itselläni hyvin pitkält saman tyyppisiä oireita/vaivoja kun sinulla.
        Stressi-ihottumaa on kasvoilla hiusrajassa joka on nyt vaikeimpina aikoina levinnyt alemmas otsaan kulmakarvoihin saakka äärimmäisen kutiavana. Nyt olen hoitanut sitä tehokuurilla eli aamuin - illoin rasvannut hydrocortisonvoiteella. Ja iho on rauhoittunut sillä.
        Muuten olen oirehtinut samalla tavalla kun pitkälti kuvasit eli unettomuutta (pätkäunta levottomasti) joka aiheuttaa entisestään pahenevan väsymystilan päiväsaikaan. Liittäen sellaiseen oloon niska-hartia säryt, flunssaisen olotilan johon syönyt jo syksyn aikana 2 antibioottikuuria (okei, korva- ja poskiontelotulehdukset todettu). Mutta kun juuri loppui toinen kuureista niin mulla on edelleen hieman kipeäolo.
        Nyt parina viimeisenä päivänä oon ollut erityisen väsynyt ja ahdistunut/jännittynyt perheessä vallitsevien asiayhteyksien takia. Taas heräsin nukuttuani reilun tunnin ja tuntui että sydänpomppaa rinnasta. Onneksi minulla on lääkettä jota otan tarvittaessa, nyt otin ja se tuntui auttavan kun olo on helpompi. Nukkua en vielä saata kun ajatukset pyörii päässä.


    • luulis

      Minulla stressi ilmenee juuri fyysisinä oireina. Stressaavan kauden päätteeksi yleensä nousee matalaa lämpöä (n. 37 - 37,2 astetta, ei yskää eikä nuhaa), joka saattaa jatkua yhdestä kolmeen viikkoon. Vatsakipuja ja muita vatsavaivoja, yöhikoilua, heräilyä keskellä yötä, keskittymisvaikeuksia, hermostuneisuutta.

      Kävin lääkärissä, jolloin otettiin verikokeita ja aloin stressata niitäkin todella pahasti (meneillään oli muutenkin ehkä tähänastisen elämäni stressaavin vaihe). Pahensin tilannetta entisestään googlamalla oireitani. Yllä kuvaamani oireet kun menee vähän turhan moneen sairauteen niin kehitin itselleni parissa päivässä rintakipuja, entistä pahempia vatsakipuja, pahoinvointia, tunsin sormenpäiden ja poskieni puutuneen jne. Olin muutaman päivän ajan siis todellinen hermoraunio ja olin varma, että minulla on vähintään syöpä! Noh, lääkäri soitti ja kertoi kaiken olevan hyvin. Stressistä olen tosin menossa keskustelemaan ja katsotaan löydetäänkö jotain ratkaisua, millä sitä saa lievennettyä.

      Stressini johtuu aika pitkälti pelkästään stressaavasta työstäni. En aio enää tehdä tätä itselleni enää vaan asetan omat tarpeeni jatkossa etusijalle. Liikunnan jättäminen työkiireiden vuoksi oli ehkä suurin virhe. Menin töistä kotiin, suoraan nukkumaan ja aamulla taas töihin, en edes ajatellut muuta kuin töitä.

      Oma terveys ja hyvinvointi on tärkeämpi kuin yksikään työ.

      • stressierkki

        Minulla myös stressi ilmenee fyysisinä vaivoina. Nostaa pientä lämpöä ja sitten kun stressi laukeaa (esim.lomalla) niin pamahtaa aivan h*lvetillinen välikorvantulehdus! Kiva aloittaa kaikki lomat ja pitkät vapaat antibioottikuurilla. :(

        Lehdissä kirjoitellaan paljon juttuja "näin vähennät stressiä",mutta ne ovat mielestäni aivan p*skaa. Tyyliin nuku riittävästi,ulkoile ja syö terveellisesti. No,nukun 7,5-8,5h yössä,liikun väh.1,5h päivässä ja syön mielestäni terveellisesti popsin vitamiineja. Ei niin mitään hyötyä,ressiä pukkaa silti.


    • minullakin...

      mahakipuja:( kuumeen tunnetta, en kyllä ole varma onko lämpöä, koska en enää vaivaudu mittaamaan, heikotusta, oksettava olo, tärisyttää, ääniherkkyyttä... pari kertaa oon oksentanut, silloin kun stressi on päällä, en juuri pysty syömään, saati nukkumaan. ihan hirveetä, ilman unta ja energiaa sitä raataa itsensä piippuun, mulle stressi on pakojuoksua ja mä pelkään kompastumista. sitten nukunkin kellon ympäri muutaman yön. päänsärky on ikuista. inhottaa, että koko ajan tuntuu kuin särkisi johonkin, eikö oikein tiedä onko tää muutakin.

      onko teillä kellään kosketusherkkyyttä? että jos joku koskee, alkaa ihoa ärsyttää, vähän kuin joku hermovika tai jotaan...

    • Mimosa83

      Luulin,että olen vahva ihminen - selviän kaikesta,mutta niin ei olekaan. On niin paljon asioita ajateltavana ja asioita mitä pitää tehdä,mutta enää ei riitä edes mielenkiinto mihinkään,en jaksa.
      Luulin,ettei minuun stressi iske,mutta on se pakko myöntää itselleen että näin on käynyt. Kenellekkäänhän en ole asioistani puhunut,en edes ystävilleni. Yleensä se olen minä kuka kannustan muita,mutta en jaksa sitäkään enää.
      Käydessäni neuvolassa uusimassa e-pilleri reseptiä, selvisi että minulla on hyvin kohonnut verenpaine ja sokeri arvot heittelee, he passitti lääkärille jolle menen huomenna.
      Uni vaikeuksia minulla on ollut jo pitkään - iltaisin en saa unta, sattuu rintaan ja ahdistaa,tuntuu ettei saa henkeä (yleensä iltaisin sänkyyn mennessä rupee miettiin asioita enemmän kuin muulloin) ,
      vatsa kramppaa - vihloo välillä niin paljon että jalat menee alta, hermostunut ja ahdistunut olo, muisti huonontunut - on päiviä joista en muista juuri mitään,hiuksia on lähtenyt ja lähtee koko ajan,paljon - useita kaljuja kohtia päässä, lämpö nousee joka ilta ja tosiaan nyt todettu tuo korkea verenpaine.
      Huomenna menen sinne lääkäriin verenpaineen takia (meinasin että jos en sanokaan näistä muista oireistani vaan ainoastaan verenpaineesta ) mutta ei tätäkään jaksa,kroppa ei kestä,eikä pää.
      Mitä apua tähän saa ,stressin hoitoon ?

      • MINAvaanSeOoN

        minulla stressi, paniikki & ahdistus =

        huimausta
        paansarkya
        hammassarkya
        sormien nipistelya
        vatsaoireita
        rintapistoa valilla
        kurkun puristamista
        voimakasta vasymysta
        ankytysta


      • jjoojo
        MINAvaanSeOoN kirjoitti:

        minulla stressi, paniikki & ahdistus =

        huimausta
        paansarkya
        hammassarkya
        sormien nipistelya
        vatsaoireita
        rintapistoa valilla
        kurkun puristamista
        voimakasta vasymysta
        ankytysta

        tuoda niin paljon fyysisia oireita? Mun olo on niin sairaantuntuinen, ihankuin ois usein flunssa paalla... kurkku kaheena, huimaakin valilla, vatsa oireilee(kova/loysamaha), ahdistava tunne kurkussa... paansarkya... arg.. joskus lihakset niin veltot ettei jaksa kuin nukkua ja lepailla... hirveeta vasymysta


      • mievaaannn
        jjoojo kirjoitti:

        tuoda niin paljon fyysisia oireita? Mun olo on niin sairaantuntuinen, ihankuin ois usein flunssa paalla... kurkku kaheena, huimaakin valilla, vatsa oireilee(kova/loysamaha), ahdistava tunne kurkussa... paansarkya... arg.. joskus lihakset niin veltot ettei jaksa kuin nukkua ja lepailla... hirveeta vasymysta

        Kyllä ahdistus voi nimenomaan tuoda paljonkin fyysisiä oireita ja flunssanen olo on yks niistä tyypillisimmistä, kato vaikka tää video (jos englantia ymmärrät): http://www.youtube.com/watch?v=WocIsmzXu7o.


    • huolestunut

      Onks kellää tullu virtsatie ongelmia stressistä..? Mulla on ollu täs kaikenlaista oiretta mikä vois johtua stressistä..lääkärin kanssa oon ollu tekemisis ja jtn kokeitakin otettu, mut ei tahdo muuta selvitä ku et ressistä si kai johtuu..nyt vaa uutena vaivana taas tullu virtsaus ongelmia.. :( eturauhastulehdusta...hmmm

      • stressailija

        Luulisin että voi hyvinkin olla. Olen itse nainen mutta samantapaisia vaivoja on.. Ja hiivaa jatkuvasti sillon kun on kova stressi.. Ei kivaa..


    • !

      Jumalauta miten ylireagoivia hössöttäjä ihmisiä, kun stressiä ruvetaan ihan tarkkailemaan ja lokeroimaan.

      Toisessa ääripäässä stressi tappaa, toisessa ääripäässä parantaa suorituskykyä.

      Minulle tulee oireina alapään karvoituksen lisääntyminen, kehon eritenesteiden liiallinen valuminen, ulosteen karkailu ja hypoksia.

    • ...

      15v poika. stressiksi veikkaan ku nukahtamisvaikeuksia, vatsavaivoja, ahdistuneisuutta, rytmihäiriöitä, pulssi noussut, pala kurkussa, hengitysvaivoja, nälättömyyttä, koko ajan pitää käyä kusella, jnejne... ja syyksi veikkaan hullua isäukkoa ja kaveria, joka yrittänyt tehä itsemurhaa 2 kertaa viikon aikana...

    • pesukarhuwoman

      miulla on menkat nyt myöhässä oli viikon kun olen stressannu kaikkea mahdollista.

      • Anonyymi

        I'm


    • penansaluuna2

      Tressi ja siitä on kokemusta , erilaisetjännitystilat elämän huolet,ystävien puuttuminen, ym sukulaisuhteet,niin ole oireillut suolioireiluilla ja verenpaineella,sokeritaudilla ja eturauhasvaivoilla, tihentynyttä virtsaamista ja helposti uusituvaa tulehdusta,kivut välillä sietämättömiä.

    • tyttönen

      Aina kun olen stressaantunut, olen myös ahdistunut vai olisiko se toisin päin. Stressiä jos en itse huomaa, niin huomaan viimeistään siinä vaiheessa kun olen raapinut kädet ruville :/

    • kuolen

      voisin kertoa oman tarinani joka ei ole edes vielä loppu. pari viikko sitten alko kuumeilu ja nivel ja lihaskolotus. sitten ripuli ja tiheentynyt virtsaamisen tarve. aloin epäillä kaikki mahdollisia tauteja ja google on todella hieno paikka löytää kaikki oireet mitkä ikävä kyllä sopii oikeasti kaikkiin vakaviin sairauksiin. no kuiteskin. aloin stressata ja itkin ja nauroin, olin kuolemassa ja hyväksyinkin jo kuolemani. sitten tuli testitulokset hiv klamydia tippuri BC-hepatiitit. kaikki negatiivisiä. olin onneni kukkoloilla kunnes alkoi jäätävä pistely rinnassa sydämmen kohdalla, ajattelin että on ohimenevää mutta ei. kipu levittyi ensin vasempaan käteen ja nyt parin päivän jälkeen vasempaan alaleukaan korvan alle. lääkärissä olen nyt käynyt neljä kertaa eri paikkakunnilla ja aina katsottu serppi ja sydänfilmi ja kaikki on normaalia. passittivat sitten mielenterveyspoliklinikalle koska sanoivat johtuneen stressistä. no kivut jatkuu vieläkin ja tänään kävin porin sairaalassa jossa taas kaikki filmit. lääkäri paineli rintakehääni ja huomasi mukamas vasemman puolen olevan huomattavasti arempi. itse en kyllä huomannut niinkään. sain tulehduskipulääkkeen kuurina ja ei auta mihinkään. kivut jatkuu korva paukkuu/naksuu ja leuka on hellänä kuin turpaan saanella stressataan nyt sitten oikein kunnolla. onnea kaikille jotka tämän stressin saa. ottakaa pullo viinaa ja UNOHTAKAA GOOGLE JA WIKIPEDIA

    • PappaBetalar1

      Juu heti alko helpottaa oma stressi ku luin näitä juttuja :) Enpä taida kuuklettaakkaan enää jokaista oirettani kun ihan samanlaisia ovat olleet kuin yllämainitut. alkaispa vihdoinki taas tukka tuuheentumaan. Oma stressini jatkunut jo 3 kuukautta.

    • Erä jorma

      Itellä tuntuis kans tuo stressi aiheuttavan mahakipuja eikä suolistokaan tunnu toimivan ihan normaalisti. :/

      • JVC2013

    • Omakokemukseni

      Itselläni kovan stressin aikana keho oireilee monella tapaa.. Sydämen tykytyksiä, pistoksia, rytmihäiriöitä... Univaikeuksia ja erilaisia kipuja, hiustenlähtöä... Pitäisi vaan yrittää relata ja ottaa rennosti, monesti onnistuukin mutta ei läheskään aina ja silloin keho kyllä kertoo missä mennään!

    • JasoninBourne

      Jatkuva stressi töissä, kiire, sammutan paloja ja jos en sammuta paloa, niin se palo jää kytemään. Sitten ollaan siinä vaiheessa kun niitä pikkupaloja on vähän joka puolella, samaan aikaan. Ei taida sopia kyseinen työ minulle, mutta ei ole muutakaan työtä. Salaa toivonkin seuraavia yt-neuvotteluita.

      Käytännössä jatkuva kiire ja paine on vaikuttanut henkiseen suorituskykyyni, takerrun töissä pikku asioihin, en muista yhtään mitään, saatan olla kärttyisä. Yritän töissä opetella välinpitämättömyyttä, koska teoriani mukaan asioista välittäminen johtaa stressiin, kun suurin osa asioista ei kuitenkaan ole itseni hallittavissa/määrättävissä... Kotona sentään asiat on hyvin. Se vielä puuttuisi, että kotiolot mättäisi.

      Ai niin kysymys oli stressi ja kehonoirelu: hartiat ja niskat jumissa koko ajan, ihme kyllä ei muuta. Pahempana koen noi henkiset oireet. Kropan kivut saan aika hyvin pois kun treenaan fyysisesti. Henkistä treeniä saan ihan tarpeeksi töissä.

      Eli seuraavia YT-neuvotteluita odotellessa, antakaa monoa kiitos. Keksin sitten itselleni jonkin uuden ammatin (en ole keksinyt utta uraa vielä, ehkä työttömyys pakottaisi siihen).

    • erakko

      Mulla on ollut yläasteajoista asti oireita stressistä johtuen. Pelkoja, jännitystä, keskivaikea masennus ja paniikkihäiriö. Ensin oireet tulivat aivan mahdottomana kuvotuksena - mahassa ei kiertänyt eikä mitään mutta kuvotti ihan sikana. Koskaan en tosin oksentanut koska pelkään oksentamista. Usein stressaavina päivinä myös oli ääretön väsymys, silmät ei pysyneet auki mitenkään.

      Nykyisin stressaan mahalla - milloin ummetusta milloin löysänä. Usein tuntuu kuin olisi perhosia mahassa, kouristelee, jännittää. Ilmavaivat on joskus sietämättömät ja niistä aiheutuu kovaa mahakipua kun ei voi päästellä ilmoja pihalle.

      Stressin myötä mulle puhkesi myös migreeni - näkö lähtee ja alkaa hirveä särky.

      Unettomuutta on ollut niin pitkään kuin muistan - yöllä ei tule uni millään mutta aamulla väsyttää tuhottomasti.

      Kehon oireiluiden takia olen ollut paljon omissa oloissani ja vähän erakoitunutkin. Olen 21-vuotias.

    • vinksi-vonksi

      Mulla oireena lämpöilyä,ajoittaista vapinaa,itkuherkkyyttä,väsymystä,keskittymiskyvyn puutetta ja tuo nukkumispuoliki vinksin vonksin.

    • ghrtewhtrhtrhtrhtr

      Viimekesänä burn out,
      alkoi mahasta sattua, ylävatsaa poltti. Finnejä tuli ihan hirveästi,. Kun ei nukkunut meni muisti ja kordinaatio oli ihan vituillaan..ja ei ruoka maittanut

      • dsrfgdfshfhhjyj

        ai niin vielä. jännitysniska. pään ja kasvojen lihasten puutuminen ja kouristelu. poskilihakset kramppas


      • fdghhjtghjj
        dsrfgdfshfhhjyj kirjoitti:

        ai niin vielä. jännitysniska. pään ja kasvojen lihasten puutuminen ja kouristelu. poskilihakset kramppas

        ja sydämen rytmihäiriöt


    • 9+5

      Jos haluat selkeää ja toimivaa tietoa sisäisen puolen selkeyttämiseen, tutustu Alkuajatukseen. Käy kotisivulla katsomassa, voit ladata sieltä maksuttoman kirjan jolla on hyvä aloittaa. Kokeile ja muista kertoa myös toisille kun huomaat että se on toimiva apu. Googlaamalla löytyy.

    • thrthd

      Päänsärkyä, koordinaatiohäiriöitä, kehon puutumisia, kasvojen ja kielen puutumista, puheen vaikeutumista, huonoa oloa, perus pahaa mieltä yms. Pahimmassa tapauksessa jouduin tiputukseen sairaalaan.

    • semmosta.

      Juuri samoja oireita minullakin, pari kuukautta hirveetä ahdistusta ja huolta päällä, pelkoa sairauksista ja kaikkea kivaa.

      Fyysisiä oireita univaikeudet, niska- ja hartiaseudun jumit, näköhäiriöt, kehon puutuminen ja sydämen lisälyönnit ja tykyttelyt. Tihentynyt virtsaamisen tarve juuri kun pitäisi nukahtaa ja kun olin vielä koulussa niin siellä melkein joka välkkä vessaan...

      Tsemppiä kaikille kohtalontovereille!

    • stressiä ilmassa

      Mulla stressin oireet vaihtelee, mutta tässä muutamia, joita olen kohdannut: keskittymisvaikeutta, änkytystä, stressinäppylöitä (pieniä ja punaisia) silmien sivuilla, vapinaa, sydämentykytyksiä, säikähtämistä pienistäkin asioista, flunssakierrettä, palelua, muistihäiriöt, uusimpana näköhäiriö (näin kaikki kahtena n. puolen minuutin ajan), raskasta hengittää... Kaiken näköstä.

    • stressaaja

      minulla on kans noita samoja oireita stressistä ja ei oo kivaa ja oon vasta 13

    • Stressi-Elvis

      Vatsavaivat mullakin on ne kovimmat, tulevat automaattisesti. Kova närästys ja polttelu vatsassa. En ole oksentanut stressatessani, mutta tarpeeksi kovassa stressissä on koko aika sellainen tunne, kun mitä on hieman ennen oksentamista. Vessassa myös aika usein joutuu käymään aika usein ja uloste on löysää.
      Univaikeudet on kanssa ihan varma, että ne tulee jossain vaiheessa, jos stressitilanne kestää vähänkin pidempään. Levottomuus, ei oikein osaa olla paikallaan, mutta ei tiedä myöskään, että mitä tekisi "täytetoimintana", kun ei pysty keskittymään mihinkään. Ja tietysti tupakoitsijana poltankin sitten koko aika, mikä sitten loppuviimeksi tekee vähän huonoa.
      Sitten kyllähän sitä pelkoa tulee myöskin. Just siitä, että kaikki romahtaa, mikä pahentaa mm. uniongelmia. Just noi, että sairastuu vaikka pahasti tai raha-asiat menee ihan totaalisen solmuun ja ties mitä.
      Mutta noi vatsavaivat ja uniongelmat on ne pahimmat.

    • matti778

      Iho oireilee, hikoilu, levottomuus, aamu väsymystä.

      Kaikki vähän stressaa.

      Onneksi ei lapsia, niistä olisi vielä hirveämpi huoli.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2197
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1446
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe