Ajattelin kysyä että onko kenenkään muun otsalle kohonnut hiki kyseillä merkillä ajaessa,mulle tuli aamulla pien hiki kun ajoin n.70-80 km/mutkaan jossa oli vähän sohjoa ja ajovakaus järjestelmä ja luiston esto järjestelmä toimivat alux hyvin mutta sitten kuului takaa rusaus ja pamaus,auto oli menemässä ojaan mutta sain sen pidettyä tiellä jotenkin.Sitten yritin lähteä liikkeelle mutta molemmat takapyörät olivat jumissa ja paloi ABS-jarujen valo,soitin volvolle josa sanoivat että voi olla että on irronnut kässärin kengän liina joka sitten on aiheuttanut tämän???(Vaikea uskoa että molemmista pyöristä samaan aikaan,enkä käyttänyt kässäriä vaan vakaasti kaasupoljinta...)Soitin liikeeseen josta olin sen ostanut n.vajaa 3 kk sitten ja sinne se myös hinurilla vietiin.
Autolla on ollut aikaisemmin yx omistaja..(firma)..huollot sun muut on tehty volvolla ajallaan,ajettu n.182 tuhatta km..Tuleekin mieleen että voisko se olla joku tyypivika jarruissa tai muussa,sehän voi olla aika vaarallinen kun ajaa esim.100km/h talvisella tiellä ja rekka tulee vastaan ja pläjähtää takajarrut jumiin,siinä jos ehtii niin voi vaan sanoa että "Herran haltuun"...
En ole mikään kaahari ja ajokokemustakin on vähän,olen 57 vuotias ja ajolupa on ABC-E ollut jo yli 35 vutta ilman suurempia kolhuja vaikka kilometrejä on takana aika reippaasti mutta kyllä se tuommonen säväyttää kun kuiteskin aikaisemmissa volvoissa ei ole ollut valittamista.
Kysyisin onko muita joutunut samaan tilanteeseen?????
Volvo S60-2002 Julavuosimalli
12
3151
Vastaukset
- olvos
..sanoa kuin että ilmoittele meille muillekin kun saat tietoosi mitä siellä tapahtui. Henkimaailman vehkeitä nää autot nykyisin...
- Hikinen
Olivat purkaneet takajarrut ja syynä oli ollut että kässärin kengän hihna oli irronnut ja mennyt väliin,josta seurauksena ajovakaus järjestelmä oli reagoinut siten että myös toista pyörää rupes jaruttamaan koska toinen ei pyörinyt ja siten myös toisestakin oli irronnut liina ja mennyt väliin....(olivat kuulema loppuun kuluneita ja ehkä myös sääkin siihen ollut syyllinen??....)
Oma käsitykseni on niin että kun en ostanut tätä merkkiliikeestä eli volvolta vaan toisesta suuresta liikeestä joka hoiti sen katsastuksen ja 180 tuhannen km huollon myös että siellä olivat töpeksineet ja säätäneet kässäriä vaijerin avulla joka ei ole oikea toimenpide.
En pysty todistamaan sitä mitenkään kun en ollut paikalla katsomassa kun olivat purkaneet takajarrut.Kuiteskin kuulin että olivat käyneet ja soittaneet volvolle ja ostaneet osat sieltä ja myös vähän perusoppia hakemassa myös korjanneet auton,mulla oli sen liikkeen puolesta käytössä työni puolesta toinen auto korjauksen aikana eikä siitä veloitettu mitään.....(tosin kävi mielessä että pitäs vaatia kovausta henkisistä traumoista kun jouduin ajamaan saksalaisella mossella eli ooppelilla).....Oli mukava palata takasin volvon ohjaimiin"mossen"jälkeen,itse jouduin maksumiähex mutta summa oli siedettävä ja ollaan myös tyytyväisiä myös liikkeenkin puolesta josta ostin volvoni.......
- ja olet provo
Tyylisi kirjoittaa, antaa suuntaa kohti oikeaa ikääsi, näin ALUX...
- jartsa
Näissä malleissa ei ole ollut mitään tämän kaltaista ongelmaa. Herää kysymys mistä on kysymys!
- Hikinen
Kumpa olisinkin viäl siin teini-iäs:-)Olen jo vaarikin ollu jo 14 vuotta***nauraa***kiitos vaan että noteraat mutt niin nuarex:-)
- eläkkeellä
vielä olit, ja parisen vuotta olet nuorentunut parissa päivässä. Tuottaako valehtelu sinulle suurtakin tyydytystä?
- Hikinen
En kässänny tuota??Mitä valehtelin??
- hikinen
Tästä S60:sta ei ole vielä tullut Juhlavuosimallistoa, sorry huonosta provosta!
- Hikinen
Ei ole juhlavuosi malli tämä S60-02 niin ovat mua sitten höynättäneet ja pahasti,autossa on kaikki erikoisvanteita ja nahkasisustusta muyöten ja muut erikoisuudet.Joita muuten pitäis ostaa erikseen perushinnan päälle.
- ismoO
Mulla sama vika. Auto meni lunastukseen, sen verta kova mälli.
- Hikinen
Ei käynyt mitenkään itselle eikä muille?!
- käsijarru
päällä ajaa.??? ...vaikka sitä ei erikseen ole laissa kielletty, niin järki sanoo ettei pidä ajaa. ...Että sitte oman töppöilyn jälkeen vielä kehtaatte tänne kirjoittaa. no, nimettömänä kun pysyy... pitäisi kyllä jäljittää nämä kuljettajat ja ottaa ajokortti pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743800Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1823035Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472946Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572431Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3632230- 1601870
- 781575
- 331437
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231388Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391352