Riita..

Sanin

..puhdistaa ilmapiiriä.
Totta vai tarua?

24

1200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikkansa

      Jos jokin asia vaivaa kauan mieltä ja saa sen vihdoinkin sanottua. Ja etenkin jos asia on ollutkin väärinkäsitystä.

      • Sani

        ..esim. sellanen parisuhde voi paremmin, jossa asiat puhutaan,
        vaikka vähän suoremminkin sanakääntein.
        Kuin tyyliin "meillä ei koskaan riidellä".
        Pahimmillaan viimeksimainittu kulissia?


      • äijäkäs
        Sani kirjoitti:

        ..esim. sellanen parisuhde voi paremmin, jossa asiat puhutaan,
        vaikka vähän suoremminkin sanakääntein.
        Kuin tyyliin "meillä ei koskaan riidellä".
        Pahimmillaan viimeksimainittu kulissia?

        Paha sanoa riidelläänkö meillä, kun akka huutaa kurkku suorana koko ajan, ei saa sanaa väliin.


      • keskiyonkehraaja
        Sani kirjoitti:

        ..esim. sellanen parisuhde voi paremmin, jossa asiat puhutaan,
        vaikka vähän suoremminkin sanakääntein.
        Kuin tyyliin "meillä ei koskaan riidellä".
        Pahimmillaan viimeksimainittu kulissia?

        Toi sopii just meille.
        Asioita vatvotaan omassa pienessä päässä ja ollaan puhumatta.
        Jossain vaiheessa sitt mulla leikkaa kiinni ja kuppi lentää nurkkaan...
        Silloin saan sanottua kaikki asiat mitkä painaa niinkuin myös mun ukko.
        Ihmettelen usein miks sen pitää olla näin vaikeeta. Järkevää keskustelua asioista ei saa aikaan koska vastapuoli on sitä mieltä että jos ongelmista ei puhu, niitä ei myöskään ole.
        Maton alle on niin helppo lakaista kaikki...


      • tuffe
        keskiyonkehraaja kirjoitti:

        Toi sopii just meille.
        Asioita vatvotaan omassa pienessä päässä ja ollaan puhumatta.
        Jossain vaiheessa sitt mulla leikkaa kiinni ja kuppi lentää nurkkaan...
        Silloin saan sanottua kaikki asiat mitkä painaa niinkuin myös mun ukko.
        Ihmettelen usein miks sen pitää olla näin vaikeeta. Järkevää keskustelua asioista ei saa aikaan koska vastapuoli on sitä mieltä että jos ongelmista ei puhu, niitä ei myöskään ole.
        Maton alle on niin helppo lakaista kaikki...

        näin: "ei toi oo niin vakava juttu, jos sun mielestä on, se on ihan sun ongelmas". Huoks.


      • keskiyonkehraaja
        tuffe kirjoitti:

        näin: "ei toi oo niin vakava juttu, jos sun mielestä on, se on ihan sun ongelmas". Huoks.

        Enhän mä voi muiden ongelmista puhua:))
        Mutta eiks omia juttuja tässä kysyttykin??


      • bluepoem
        äijäkäs kirjoitti:

        Paha sanoa riidelläänkö meillä, kun akka huutaa kurkku suorana koko ajan, ei saa sanaa väliin.

        ..on sanottu että vahingon ilo on vilpitömin ilo.

        Mutta koita kestää ;))))


      • Sani
        äijäkäs kirjoitti:

        Paha sanoa riidelläänkö meillä, kun akka huutaa kurkku suorana koko ajan, ei saa sanaa väliin.

        ..tossun alla kuin taivasalla? ;))


      • äijäkäs
        Sani kirjoitti:

        ..tossun alla kuin taivasalla? ;))

        Kyllä se ulkoruokintakin jo alkaa houkutteleen. Pitäsköhän lähteä vaikka luostariin munkiksi. Rauhallista olisi, eikä ainakaan akka huutaisi.


      • Sani
        äijäkäs kirjoitti:

        Kyllä se ulkoruokintakin jo alkaa houkutteleen. Pitäsköhän lähteä vaikka luostariin munkiksi. Rauhallista olisi, eikä ainakaan akka huutaisi.

        Voishan se näillä vuosin kylmä veneen allakin tulla.
        Ja luostarissa lienee puolensa ja puolensa.
        Mitä jos huudatat eukkoasi tarpeeksi, kyllä se ääni jossain vaiheessa lähtee.
        Sitten on puheenvuoro sulla ;))

        T. Nimim. ääni käheänä


      • äijäkäs
        Sani kirjoitti:

        Voishan se näillä vuosin kylmä veneen allakin tulla.
        Ja luostarissa lienee puolensa ja puolensa.
        Mitä jos huudatat eukkoasi tarpeeksi, kyllä se ääni jossain vaiheessa lähtee.
        Sitten on puheenvuoro sulla ;))

        T. Nimim. ääni käheänä

        No kun en enää muista mitä sille piti sanoa, kun se on pitänyt sitä hyeenan laulua vuosikaudet. Puuhastelen omiani ja tungen rusinat pullasta korviini. Muistelen myös sanontaa Sinuhesta, kun Kaptah lörpöttelee. Sinuhe tuumaa: Hänen puheensa oli kuin kärpäsen surinaa korvissani. yölläkin se matamimimmi kuorsaa kuin jänisräikkä..


      • Sani
        äijäkäs kirjoitti:

        No kun en enää muista mitä sille piti sanoa, kun se on pitänyt sitä hyeenan laulua vuosikaudet. Puuhastelen omiani ja tungen rusinat pullasta korviini. Muistelen myös sanontaa Sinuhesta, kun Kaptah lörpöttelee. Sinuhe tuumaa: Hänen puheensa oli kuin kärpäsen surinaa korvissani. yölläkin se matamimimmi kuorsaa kuin jänisräikkä..

        ..sentäs lämpimäisii laittaa, rusinapullat ja kaikki ;)
        Ettei ihan läpeensä paha eukko sulla voi olla..
        Vai jänisräikkä; olet kai kertonu itelleenkin tuon?
        Huomaisi että ukko on niin hauska jotta..
        ei sille ääntään enää korottaa tohi ;))


      • äijäkäs
        Sani kirjoitti:

        ..sentäs lämpimäisii laittaa, rusinapullat ja kaikki ;)
        Ettei ihan läpeensä paha eukko sulla voi olla..
        Vai jänisräikkä; olet kai kertonu itelleenkin tuon?
        Huomaisi että ukko on niin hauska jotta..
        ei sille ääntään enää korottaa tohi ;))

        Kyllä kaupasta saa pullaleetat hakee, jos ei ite leivo. Meidän shoppauskoneelta ei taikina synny. Ainoa ruokalaji, jonka tämä patarumpu saa laitettua on (ihmissuhde)soppa.


      • Sani
        äijäkäs kirjoitti:

        Kyllä kaupasta saa pullaleetat hakee, jos ei ite leivo. Meidän shoppauskoneelta ei taikina synny. Ainoa ruokalaji, jonka tämä patarumpu saa laitettua on (ihmissuhde)soppa.

        .. hänelle seuraavaksi jotain tosi kaunista, ellei muuten onnistu, niin karjaise johonkin väliin.
        Jotain muuta kuin hyeena, jänisräikkä, patarumpu...jne ;)
        Kuvittele, jos häneltä suu loksahtaa sijoiltaan, ja jää auki hämmästyksestä,
        kuvittele mitä siitä seuraa ;)


      • äijäkäs
        Sani kirjoitti:

        .. hänelle seuraavaksi jotain tosi kaunista, ellei muuten onnistu, niin karjaise johonkin väliin.
        Jotain muuta kuin hyeena, jänisräikkä, patarumpu...jne ;)
        Kuvittele, jos häneltä suu loksahtaa sijoiltaan, ja jää auki hämmästyksestä,
        kuvittele mitä siitä seuraa ;)

        No ihan varma voit olla, etten tolle ykkösputken torpeedolle hellyyttä jakele. Kaalimaan aikuinen jää tähän ihan issekseen höperehtimään, mä lähden. Koiran otan mukaan ja auton, svirvelin, levyt ja kirjat. Lapsille soittelen. Pitäköön tuppervaare talon ja mökin. Ettiköön jonkun dorkan tilalle, aivan kutun sama mitä se turkkilainen rutaperse puuhaa.


    • AngorVat

      kyllä puhdistaa. Pakko on joskus sanoo oikeesti mitä ajattelee. Ja kaikkein parasta on se sopiminen. Sopii yhtä hyvin lapsiin kuin miehiinkin :)

      • bluepoem

        voi sanoa aina mitä "oikeesti ajattelet"

        Etkö oikeesti tiedä sitä ja sitten parin päivän päästä korjaat sanomisiasi riidan siivittämänä, kun et kehtaa myöntää ettet edes omaa mileipidettäsi tiennyt. ;(

        Tää on vähän provo ;)))


    • bluepoem

      Tai voi olla mutta se vaatii pesuohjelmien tuntemista.

      Riita on siksi oikeastaan merkki siitä että "pyykki-kasa" on liian isoksi päässyt.

      Suursiivous siis voi olla joskus tarpeen, mutta hyvä lopputulos vaatii paljon toisen huomiota ja ymmärtämsitä, yhtä paljon kuin se että asiat lutviintuisi noin normaaliin tahtiin selväksi ilman riitaa.

      Siis vastaus avaukseen voi olla totta ja tarua.

      • keskiyonkehraaja

        Olet järkevä...
        Vielä kun ton vois toteuttaa käytännössä....


    • MarizQa

      Jos tämä koskettaa vaikkapa parisuhdetta. Nimittäin, ei aina voi olla kaikki asiat hyvin ja sujua mutkattomasti. Jossain vaiheessa se pinna palaa ja on pakko päästä "räjähtämään". Vähän aikaa (jotkut pidempään) murjotetaan, riidellään. Sitten sovitellaan ja sovitaan. Kaikki on taas hyvin.

      • mä ajattelen.
        Toisaalta, joskus tuntuu, että jos kaikki on kovin tasaista, saatan alkaa 'haastaa riitaa'. Osittain leikkimielelläkin, mutta totta toinen puoli, ja tiedän saavani kyllä vastakaikua!


    • kyllä pitää välillä päästää sontakasat sisältä ja puhua pois kaikki kertyneet asiat,niin voi sitten taas mennä joten kuten eteenpäin..:)

      • ..hyvä, jos toinen antaa takaisinkin. Tietää ainakin, että on kuunnellut? ;)


      • Sanin kirjoitti:

        ..hyvä, jos toinen antaa takaisinkin. Tietää ainakin, että on kuunnellut? ;)

        vaikka sit ei enää antaskaa toiselle paljon puheenvuoroa ;))ainaskaa paljoa..vähän vaa...:)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe