Miten tuo menee. Sen tiedän, että ajanmääreet kääntävät sanajärjestyksen, mutta miten
sana HÄR=(täällä).
Eli tuleeko
Här har jag massor att göra
vai Här jag har massor att göra ?
Tack för tusen!
Här har jag VAI Här jag har?
9
975
Vastaukset
- koeviikkomasennus
Här har jag. Här on ajan määre, joten se kääntää sanajärjestyksen. Men lycka till och reilu meiniki. Det e ju mycket lättare att tala svenska om du har en kiva asenne mot detta språk.
- Sven
Vai ilmoittaa 'här' ruotsalaisille aikaa! Täällä suomenkielisten keskuudessa 'tässä' ja 'täällä' ovat paikan määreitä. Ehdottamasi sanajärjestys on tosin oikein.
Jos sanon: han bor i Stockholm, niin onko i Stockholm myös ajan määre ruotsinkielisten keskuudessa? - senat sakaisin
Sven kirjoitti:
Vai ilmoittaa 'här' ruotsalaisille aikaa! Täällä suomenkielisten keskuudessa 'tässä' ja 'täällä' ovat paikan määreitä. Ehdottamasi sanajärjestys on tosin oikein.
Jos sanon: han bor i Stockholm, niin onko i Stockholm myös ajan määre ruotsinkielisten keskuudessa?välillä... Mut svenska sujuu...
- auttavat meitä jokaista :)
Sanajärjestyksen säännöt:
http://www.yle.fi/abitreenit/ruotsi_uusi/sanajarj_saannot.shtml
Tehtäviä: http://www.yle.fi/abitreenit/ruotsi_uusi/index.shtml -> Rakenne -> Sanajärjestys (tehtävät 1-9) - mömmö
Siis ethän sä ylipäänsä voi alottaa lausetta sanalla här, ellei se oo niinku puhetta, mut siltiki se kuulostaa tosi kököltä.
Se pitäis olla et jag har här massor att göra med. Muutenhan se menee silleen ku aattelitki et se kääntää sen sanajärjestyksen jos laitat sen ekaks.- kymppi ruotsissa
Kyllä helvetissä voi aloittaa lauseen sanalla 'här'.
- Päteekö aina?
kymppi ruotsissa kirjoitti:
Kyllä helvetissä voi aloittaa lauseen sanalla 'här'.
Helvetissä voi sanoa noin, entä jos paikan määre on muu kuin helvetti?
"Här har jag massor att göra".
muuten yleensä sanotaan.
"Tusen tack" :P- ...
Hirveet aggressiot ihmisillä heti kun ruotsista puhutaan... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341373
- 1021062
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26963Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308832- 99803
- 38692
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet141613