Impreza WRX STi

Kuski.

Tuli ostettua tuollainen mutta miten tuota hevosmäärä kasvattais johonkin 400 heppaan. kestääkö moottori vai vaihdanko suosiollla moottoria?

24

8107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mennään

      Isompi putki ilman kattia, tehokkaampi bensapumppu, ohjelmointi, cooleri keulalle, ilman otto uusiksi. Sit alka olla aika lähellä 350hv. Moottori, kytkin ja laatikko kestää kyllä ko. moddauksen.

      • Mennään

      • Kaapo Hokkanen
        Mennään kirjoitti:

        Tossa linkki jolla saa 400hv:tä rikki...

        http://www.g-force-motorsport.co.uk/group1_stage3.html

        No niin, tuosta alkaa löytyä urheiluauton meininkiä, alle 3000 kierroksen ei tapahdu mitään, ja 4000 jälkeen pulkka alkaa kulkea...

        Mutta jos se vaivaa niin voihan aina ostaa dieselin...


    • Subbariman

      ...Tuollaisia puolimoottoreilla varustettuja autoja. Kunnon V8/V10-moottoriin, kun laittaa ahtimen, niin saa helposti >600hv:tä. Kaikenlaisilla kinnereillä täällä Suomessa ajellaa?

      • Late_

        Tuollaisella puolimottorilla hakkaa Bushinmaan jenkit mennen tullen... revittele sillä sit talvella.


      • Subbarimään
        Late_ kirjoitti:

        Tuollaisella puolimottorilla hakkaa Bushinmaan jenkit mennen tullen... revittele sillä sit talvella.

        vai löytyykö kovempia varttimailiaikoja kun mitä Porsche-keskustelussa Tapastikos on näyttänyt isomoottorisilta? Että niin. Talven ensiliukkailla voi sitten kostuttaa alapäänsä kun voittaa etuvetoiset joissa perheenäidit puikoissa. Tosin talvethan oikeat urheiluautot lepäävät tallissa odottamassa seuraavaa kesää


      • vuodenaikaa
        Subbarimään kirjoitti:

        vai löytyykö kovempia varttimailiaikoja kun mitä Porsche-keskustelussa Tapastikos on näyttänyt isomoottorisilta? Että niin. Talven ensiliukkailla voi sitten kostuttaa alapäänsä kun voittaa etuvetoiset joissa perheenäidit puikoissa. Tosin talvethan oikeat urheiluautot lepäävät tallissa odottamassa seuraavaa kesää

        Niinpä, siellähän ne oikeat urheiluautot lepäävät tosi talvet talleissa prätkähiirien vieressä.


      • BBMan
        Subbarimään kirjoitti:

        vai löytyykö kovempia varttimailiaikoja kun mitä Porsche-keskustelussa Tapastikos on näyttänyt isomoottorisilta? Että niin. Talven ensiliukkailla voi sitten kostuttaa alapäänsä kun voittaa etuvetoiset joissa perheenäidit puikoissa. Tosin talvethan oikeat urheiluautot lepäävät tallissa odottamassa seuraavaa kesää

        että pysyy tasapaino japsi4x4-teinien kanssa: Antaa poikien luulla ovat voittajia kun syksyllä ja talvella ovat olevinaan nopeita (koska Urheiluautot nukkuvat talleissa). Mulle riittää että keväällä ja kesällä ne putoavat taustapeilistä jo pintakaasulla. Näissä piireissä nelivedot on mielletty kyntötraktoreihin ja kaikki alle 400 hv on esileikkiä.


      • Late_
        Subbarimään kirjoitti:

        vai löytyykö kovempia varttimailiaikoja kun mitä Porsche-keskustelussa Tapastikos on näyttänyt isomoottorisilta? Että niin. Talven ensiliukkailla voi sitten kostuttaa alapäänsä kun voittaa etuvetoiset joissa perheenäidit puikoissa. Tosin talvethan oikeat urheiluautot lepäävät tallissa odottamassa seuraavaa kesää

        Mikäs jenkki se Porsche oikein on? Kyllä urheiluautolla ajetaan talvellakin... se on ajotaidottomien puuhaa pitää autot seisonnassa talven ajan.


      • heh
        BBMan kirjoitti:

        että pysyy tasapaino japsi4x4-teinien kanssa: Antaa poikien luulla ovat voittajia kun syksyllä ja talvella ovat olevinaan nopeita (koska Urheiluautot nukkuvat talleissa). Mulle riittää että keväällä ja kesällä ne putoavat taustapeilistä jo pintakaasulla. Näissä piireissä nelivedot on mielletty kyntötraktoreihin ja kaikki alle 400 hv on esileikkiä.

        Ei ole meidän vika et amerikan pojat ei osanneet tehdä kestävää nelivetoa. Mainitsetko amerikkalaisen sarjatuotannossa olevan auton jossa on 2L moottori ja vakiona 200-400hv? hehehee..


      • sinä
        Subbarimään kirjoitti:

        vai löytyykö kovempia varttimailiaikoja kun mitä Porsche-keskustelussa Tapastikos on näyttänyt isomoottorisilta? Että niin. Talven ensiliukkailla voi sitten kostuttaa alapäänsä kun voittaa etuvetoiset joissa perheenäidit puikoissa. Tosin talvethan oikeat urheiluautot lepäävät tallissa odottamassa seuraavaa kesää

        Tuo Subbariman on itse juuri se useilla palstoilla eri nimmareiden takaa provoileva "Tapastikos"!
        Vastailee jopa itse omiin provoihinsa toisella kertakäyttöisellä nimmarilla, säälittävä keskenkasvuinen...

        Sillä kateellisella ei ole itsellä autoa.
        Kova on valehtelemaan ilman faktatietoja.


      • Subbariman
        sinä kirjoitti:

        Tuo Subbariman on itse juuri se useilla palstoilla eri nimmareiden takaa provoileva "Tapastikos"!
        Vastailee jopa itse omiin provoihinsa toisella kertakäyttöisellä nimmarilla, säälittävä keskenkasvuinen...

        Sillä kateellisella ei ole itsellä autoa.
        Kova on valehtelemaan ilman faktatietoja.

        Olen kyllä itse käyttänyt samaa nimimerkkiä jo pidempään enkä ole koskaan käyttänyt Tapastikos-nimimerkkiä. Henkilö, jota tarkoitit on varmaan Subbarimään tai sitten hän käyttää samaa nimimerkkiä kuin minä?


    • harrasteautoksi

      En tiedä missä meinaat autolla ajaa mutta tuon virittäminen siten että auto olisi katulaillinen, on käytännössä mahdotonta.

      Vaikka unohdettaisiin kaikenmoiset päästöt ym. tulee 7kg/kW tehoraja vastaan. Eli tuohon autoon saa laittaa maksimissaan Suomen lakien mukaan noin 291 hevosvoimaa.

      • Laskija

        Eihän tollasta sääntöä ole olemassakaan. Vakioissakin on pienempi teho/paino suhde. Vakio STi:n teho/painosuhde on 6,8kg/kW ja esim. M5 BWM:n paino n. 1500kg ja 360kW... suhteeksi tulee 4,1kg/kW. Jos Bemua kevennetään, niin suhde vain pienenee. Koihtahan nyt kertoa jotain järkevääkin välillä.


      • tutustua faktoihin
        Laskija kirjoitti:

        Eihän tollasta sääntöä ole olemassakaan. Vakioissakin on pienempi teho/paino suhde. Vakio STi:n teho/painosuhde on 6,8kg/kW ja esim. M5 BWM:n paino n. 1500kg ja 360kW... suhteeksi tulee 4,1kg/kW. Jos Bemua kevennetään, niin suhde vain pienenee. Koihtahan nyt kertoa jotain järkevääkin välillä.

        On olemassa. Viritetettäessä autoa sen teho/painosuhde ei saa alittaa 7kg/kW.

        "Koihtahan nyt kertoa jotain järkevääkin välillä."

        Kannattaa tutustua niihin ake:n säädöksiin eikä roiskia mutu meiningillä.

        Panes pläjäyttäen "7kg/kW" googleen niin saat ihan faktaa.


      • keskustelua aiheesta
        Laskija kirjoitti:

        Eihän tollasta sääntöä ole olemassakaan. Vakioissakin on pienempi teho/paino suhde. Vakio STi:n teho/painosuhde on 6,8kg/kW ja esim. M5 BWM:n paino n. 1500kg ja 360kW... suhteeksi tulee 4,1kg/kW. Jos Bemua kevennetään, niin suhde vain pienenee. Koihtahan nyt kertoa jotain järkevääkin välillä.

        http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?topic=21777&forum=26&24


      • Laskija
        tutustua faktoihin kirjoitti:

        On olemassa. Viritetettäessä autoa sen teho/painosuhde ei saa alittaa 7kg/kW.

        "Koihtahan nyt kertoa jotain järkevääkin välillä."

        Kannattaa tutustua niihin ake:n säädöksiin eikä roiskia mutu meiningillä.

        Panes pläjäyttäen "7kg/kW" googleen niin saat ihan faktaa.

        Miten se sitten toteutuu uuden auton kohdalla? Vai tarkoittaako se sitten sitä, että et saa vaihtaa parempia tulppiakaan autoon... ei vittu! Tollasia voi olla olemassa.


    • magiros

      et rupea ottamaan siitä koneesta viimesiä irti.Pitempi ikäisempi kone on varmasti.Ei tule kiertokanki lohkon kylestä läpi kahtelemaan,että kuka piru mua oikeen rääkkää.

    • Timppa.

      kun olis tehokas. Paljo kiihtyis sataseen?

      • Ubssor

        Mihin sitä tehoa vielä tarvii lisää kun sitä on jo vakiona 280hv.... sti 06 on jo sellainen paketti mitä tuskin enää tarttee kutitella vai mitä...? =)HUIPPU vehje


      • juppe8
        Ubssor kirjoitti:

        Mihin sitä tehoa vielä tarvii lisää kun sitä on jo vakiona 280hv.... sti 06 on jo sellainen paketti mitä tuskin enää tarttee kutitella vai mitä...? =)HUIPPU vehje

        Mistä muuten tietää subarun moottorin onko se wrx vai wrx sti !! Ostin jo toisen koneen ja laakerit meni samantien siis kk laakerit, ja toinen kone viikkoon . Että onko myyjä myynyt minulle wrx lohkon sti sijasta koska ei ollut hyllyssä heti. Vesi lähdöt on mun koneessa erillaiset ja öljynkierto kuten pakoputki ? Voisiko joku viisaampi kerto ja sti kone kestää kovaa ajoa ja rääkkiä mut nämä kesti alle 15km kumpikin. Itellä on 04 wrx sti impreza


    • -654-
      • juppe8

        Ainakin yksi vika selvisi auton moottorista. Tilasin koneen wrx sti ja tuli legacy ej205 eikä ej207 sti kone. Tänään avasin toisesta öljypohjan ja huomasin kampurasta että siellä ei ole tumma vaan vaalea joka on vain wrx ja legacy moottoreissa jotenka mua on huijattu siinä ja toiseksi meni myös turbo samalla kun laakerit meni niin turbon siivet rupes hakkaa seiniä ja tais mennä kanki tai mäntä alle 15km ajon jälkeen.. mulla on auto säädöissä ja lamda jne toimii ja auton on tarkistanut ammatti subaru rakentaja että kaikki on oikein asennettu ja säädetty joten vika ei ole kuin siellä alakerrassa olleena jo ennen kuin autoon asensin ja nyt turhaa työtä 2 koneen kaa ja 2 konetta paskana .. Sti alkuperää on musta /tummanharmaa kampura takomännät ja kanget kuten kannet ovat erillaiset ja sylinterin putket ovat myös erillaiset kuin wrx mallissa ..
        Autoa aina pidän 5min ennen ajoa käynnissä että kone lämpiää ja täällä kertaa se oli 20min käynnissä kuten ölyn paineet oli normaalit ja lämmöt oli normaalit mutta ne ei vaan kestä. Seuraavcaksi miettimään kuka maksaa nämä lystit kun liike myynyt minulle sti koneen sijästa wrx padan :D loppu huumori jokaisella jos näin olisi .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2639
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      213
      2442
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2302
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      186
      1787
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe