Sotatytöt

ikivänrikki

Miten suhtaudutte naisiin varusmiespalveluksessa ja erityisesti RUK:ssa? Olen itse käynyt armeijan aikana, jolloin naiset tekivät arvokasta työtä sotilaskodeissa ja sairaaloissa.
Huhut kertovat, että nykyään heille annetaan koulutuksessa helpotuksia, joita jotkut eivät oikein hyväksy mutta joista ei saa puhua. Miten on?

15

2710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ressu-79

      Meidän aikaan oli rukissa jo naisia yksi oli vempassa alusta loppuun ei osallistunut millekkään leirille silti läpäisi rukin. Tyydyttävillä pisteillä(ennen kun lähdetään vääntämään mäkin sain tyydyttävät olin joka leirillä joka harjotuksissa en luistanut kokeissa mut maastossa kylläkin). No kaiken lisäks tää nainen rupes yösuunistuksella itkee kun eksyttiin. Oltiin suolla jota ympäröi tiet joten....eipä naisista hyvä kokemus jääny

      • ikivänrikki

        Jotain tuollaista olen kuullut minäkin ja ollut äärimmäisen hämmästynyt. Onko käsityksesi mukaan niin, että vastaavilla näytöillä miespuolinen uo ei olisi suorittanut kurssia hyväksytysti?


      • ihmettelevä

        Miksi ihmeessä se naisupseerioppilas oli yösuunnistuksella, jos kerran oli vempassa alusta loppuun?


      • PSTK
        ihmettelevä kirjoitti:

        Miksi ihmeessä se naisupseerioppilas oli yösuunnistuksella, jos kerran oli vempassa alusta loppuun?

        Miss Suomi-finalistikin on tuon RUK:n käynyt...


      • Ressu-79
        ikivänrikki kirjoitti:

        Jotain tuollaista olen kuullut minäkin ja ollut äärimmäisen hämmästynyt. Onko käsityksesi mukaan niin, että vastaavilla näytöillä miespuolinen uo ei olisi suorittanut kurssia hyväksytysti?

        Epäilen vahvasti että olisi maitojuna komnennus tullu. Toisaalta kajaanissa oli sit yks nais lääkintä-au joka oli tosi noheva. Ainakin mitä morteille veti ea-koulutusta ja mitä muutenkin kuulin. En voi mennä takuuseen että kaikki naiset on huonoja sotilaita mutta kyllä suomen armeijassa heille rimaa alennnetaan. Armeijasta on tullut muutenkin liiaan löysä.


      • Ressu-79
        ihmettelevä kirjoitti:

        Miksi ihmeessä se naisupseerioppilas oli yösuunnistuksella, jos kerran oli vempassa alusta loppuun?

        Pikkuasiohin tarrrautuvilla elämä on varmaan tosi helpoo.


      • spede
        Ressu-79 kirjoitti:

        Pikkuasiohin tarrrautuvilla elämä on varmaan tosi helpoo.

        helpoo...


    • ei,

      olis alunperinkään tarvinnu päästää armeijaan.Naiset vois käydä parikymppisenä muutaman kuukauden kodinhoitokurssin niin se olis yhteiskunnan toimivuudelle parempi ratkaisu.

    • jape

      Aseellinen palvelus ei ole sopiva paikka naiselle. Naisen sukupuolisidonnainen rooli on säilyttävä ja hoivaava, ei taistelutoimintaan osallistuva. Tämä on näitä sukupuolten erojen perverssiä hämärtämisyrityksiä, joille ei voi muuta kuin nauraa.

      • epäilen

        Mihinkä ala-asteen psykologian oppikirjaan mahdat juttusi perustaa? Itse tunnen asepalveluksesta nohevasti selviytyneitä naisia, joista muutama kuuluu kovahermoisimpiin tuntemiini tyyppeihin. Sitä paitsi, niin moni jätkä menee nykyään sivariin säilyttämään ja hoivaamaan, että särmiä naisia tarvitaan inttiin.


      • jape
        epäilen kirjoitti:

        Mihinkä ala-asteen psykologian oppikirjaan mahdat juttusi perustaa? Itse tunnen asepalveluksesta nohevasti selviytyneitä naisia, joista muutama kuuluu kovahermoisimpiin tuntemiini tyyppeihin. Sitä paitsi, niin moni jätkä menee nykyään sivariin säilyttämään ja hoivaamaan, että särmiä naisia tarvitaan inttiin.

        Olikos kyseessä epäilijätär? Kovimmille RU-kursseille naisia ei edes hyväksytä ja Haminassa annetaan hyvitystä tyttöparoille. Ei tuollaiset kiintiöpimut saa mitään otetta joukkoihin tarvittaessa ellei sääliä oteta huomioon..


      • epäilen(M)
        jape kirjoitti:

        Olikos kyseessä epäilijätär? Kovimmille RU-kursseille naisia ei edes hyväksytä ja Haminassa annetaan hyvitystä tyttöparoille. Ei tuollaiset kiintiöpimut saa mitään otetta joukkoihin tarvittaessa ellei sääliä oteta huomioon..

        mutta mitäs siitä. Montako kertaa olet ollut sodassa katsomassa, että kenen ote joukoista pitää ja kenen ei? En ole ikinä kuullut, että RUK:hon olisi jotain sukupuolikiintiöitä. Eiköhän sinne päästä ihan testien ym. perusteella. Viime sodassa osalla naisistakin oli loppupeleissä ase kourassa, eli todellisessa kriisitilanteessa ei välttämättä voida enää miettiä jotain sukupuolirooleja.


      • että.
        epäilen(M) kirjoitti:

        mutta mitäs siitä. Montako kertaa olet ollut sodassa katsomassa, että kenen ote joukoista pitää ja kenen ei? En ole ikinä kuullut, että RUK:hon olisi jotain sukupuolikiintiöitä. Eiköhän sinne päästä ihan testien ym. perusteella. Viime sodassa osalla naisistakin oli loppupeleissä ase kourassa, eli todellisessa kriisitilanteessa ei välttämättä voida enää miettiä jotain sukupuolirooleja.

        olet N.


      • epäilen(edelleen M)
        että. kirjoitti:

        olet N.

        Eikä edes liity keskustelun aiheeseen.


      • aina vaan
        epäilen(edelleen M) kirjoitti:

        Eikä edes liity keskustelun aiheeseen.

        No onhan sillä nyt merkitystä oletko oikeasti mies vai nainen. Mikäli olet mies, ei voi muuta kuin ihmetellä..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe