Sotatytöt

ikivänrikki

Miten suhtaudutte naisiin varusmiespalveluksessa ja erityisesti RUK:ssa? Olen itse käynyt armeijan aikana, jolloin naiset tekivät arvokasta työtä sotilaskodeissa ja sairaaloissa.
Huhut kertovat, että nykyään heille annetaan koulutuksessa helpotuksia, joita jotkut eivät oikein hyväksy mutta joista ei saa puhua. Miten on?

15

2827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ressu-79

      Meidän aikaan oli rukissa jo naisia yksi oli vempassa alusta loppuun ei osallistunut millekkään leirille silti läpäisi rukin. Tyydyttävillä pisteillä(ennen kun lähdetään vääntämään mäkin sain tyydyttävät olin joka leirillä joka harjotuksissa en luistanut kokeissa mut maastossa kylläkin). No kaiken lisäks tää nainen rupes yösuunistuksella itkee kun eksyttiin. Oltiin suolla jota ympäröi tiet joten....eipä naisista hyvä kokemus jääny

      • ikivänrikki

        Jotain tuollaista olen kuullut minäkin ja ollut äärimmäisen hämmästynyt. Onko käsityksesi mukaan niin, että vastaavilla näytöillä miespuolinen uo ei olisi suorittanut kurssia hyväksytysti?


      • ihmettelevä

        Miksi ihmeessä se naisupseerioppilas oli yösuunnistuksella, jos kerran oli vempassa alusta loppuun?


      • PSTK
        ihmettelevä kirjoitti:

        Miksi ihmeessä se naisupseerioppilas oli yösuunnistuksella, jos kerran oli vempassa alusta loppuun?

        Miss Suomi-finalistikin on tuon RUK:n käynyt...


      • Ressu-79
        ikivänrikki kirjoitti:

        Jotain tuollaista olen kuullut minäkin ja ollut äärimmäisen hämmästynyt. Onko käsityksesi mukaan niin, että vastaavilla näytöillä miespuolinen uo ei olisi suorittanut kurssia hyväksytysti?

        Epäilen vahvasti että olisi maitojuna komnennus tullu. Toisaalta kajaanissa oli sit yks nais lääkintä-au joka oli tosi noheva. Ainakin mitä morteille veti ea-koulutusta ja mitä muutenkin kuulin. En voi mennä takuuseen että kaikki naiset on huonoja sotilaita mutta kyllä suomen armeijassa heille rimaa alennnetaan. Armeijasta on tullut muutenkin liiaan löysä.


      • Ressu-79
        ihmettelevä kirjoitti:

        Miksi ihmeessä se naisupseerioppilas oli yösuunnistuksella, jos kerran oli vempassa alusta loppuun?

        Pikkuasiohin tarrrautuvilla elämä on varmaan tosi helpoo.


      • spede
        Ressu-79 kirjoitti:

        Pikkuasiohin tarrrautuvilla elämä on varmaan tosi helpoo.

        helpoo...


    • ei,

      olis alunperinkään tarvinnu päästää armeijaan.Naiset vois käydä parikymppisenä muutaman kuukauden kodinhoitokurssin niin se olis yhteiskunnan toimivuudelle parempi ratkaisu.

    • jape

      Aseellinen palvelus ei ole sopiva paikka naiselle. Naisen sukupuolisidonnainen rooli on säilyttävä ja hoivaava, ei taistelutoimintaan osallistuva. Tämä on näitä sukupuolten erojen perverssiä hämärtämisyrityksiä, joille ei voi muuta kuin nauraa.

      • epäilen

        Mihinkä ala-asteen psykologian oppikirjaan mahdat juttusi perustaa? Itse tunnen asepalveluksesta nohevasti selviytyneitä naisia, joista muutama kuuluu kovahermoisimpiin tuntemiini tyyppeihin. Sitä paitsi, niin moni jätkä menee nykyään sivariin säilyttämään ja hoivaamaan, että särmiä naisia tarvitaan inttiin.


      • jape
        epäilen kirjoitti:

        Mihinkä ala-asteen psykologian oppikirjaan mahdat juttusi perustaa? Itse tunnen asepalveluksesta nohevasti selviytyneitä naisia, joista muutama kuuluu kovahermoisimpiin tuntemiini tyyppeihin. Sitä paitsi, niin moni jätkä menee nykyään sivariin säilyttämään ja hoivaamaan, että särmiä naisia tarvitaan inttiin.

        Olikos kyseessä epäilijätär? Kovimmille RU-kursseille naisia ei edes hyväksytä ja Haminassa annetaan hyvitystä tyttöparoille. Ei tuollaiset kiintiöpimut saa mitään otetta joukkoihin tarvittaessa ellei sääliä oteta huomioon..


      • epäilen(M)
        jape kirjoitti:

        Olikos kyseessä epäilijätär? Kovimmille RU-kursseille naisia ei edes hyväksytä ja Haminassa annetaan hyvitystä tyttöparoille. Ei tuollaiset kiintiöpimut saa mitään otetta joukkoihin tarvittaessa ellei sääliä oteta huomioon..

        mutta mitäs siitä. Montako kertaa olet ollut sodassa katsomassa, että kenen ote joukoista pitää ja kenen ei? En ole ikinä kuullut, että RUK:hon olisi jotain sukupuolikiintiöitä. Eiköhän sinne päästä ihan testien ym. perusteella. Viime sodassa osalla naisistakin oli loppupeleissä ase kourassa, eli todellisessa kriisitilanteessa ei välttämättä voida enää miettiä jotain sukupuolirooleja.


      • että.
        epäilen(M) kirjoitti:

        mutta mitäs siitä. Montako kertaa olet ollut sodassa katsomassa, että kenen ote joukoista pitää ja kenen ei? En ole ikinä kuullut, että RUK:hon olisi jotain sukupuolikiintiöitä. Eiköhän sinne päästä ihan testien ym. perusteella. Viime sodassa osalla naisistakin oli loppupeleissä ase kourassa, eli todellisessa kriisitilanteessa ei välttämättä voida enää miettiä jotain sukupuolirooleja.

        olet N.


      • epäilen(edelleen M)
        että. kirjoitti:

        olet N.

        Eikä edes liity keskustelun aiheeseen.


      • aina vaan
        epäilen(edelleen M) kirjoitti:

        Eikä edes liity keskustelun aiheeseen.

        No onhan sillä nyt merkitystä oletko oikeasti mies vai nainen. Mikäli olet mies, ei voi muuta kuin ihmetellä..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      292
      977
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      865
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      633
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      498
    Aihe