Ganesin kitaristit

rock

Ganesin keikkatallenteita kuunnelleena täytyy myöntää, että Janne nousee korkealle arvoasteikossa. Muutkin ovat tietysti paikkansa ajallaan ansainneet.

20

3605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karri Hunes

      Louhivuori oli studiomuusikko, ja se myös näkyi.
      Soitosta puuttui se groovie mikä oli Albertin ja Ilen soitossa.
      Taidon puutteesta Louhivuorta ei voi syyttää, mutta ei Janne mikään rock-kitaristi ollut!

      • jeppe..

        ja ile kallio on aliarvostetuin hurriganes kitaristi..


      • blackmagictiger
        jeppe.. kirjoitti:

        ja ile kallio on aliarvostetuin hurriganes kitaristi..

        siis ile kallio koska se soittaa crazy daysissa taitavasti sitä kitaraa


      • Rock kitaristi

        Hurriganes ”historiikeissa” usein osuu tuohon studiomuusikko... Louhivuori termiin.
        Olisko se niin että kun sekin on kerran noin kirjoitettu niin sitten sitä toistetaan ja toistetaan.

        Niin ja että näkyi…?
        Näin ja kuulin livenä useammankin kerran esim. silloista Islandersia ”ennen Louhivuoren Ganes aikaa”.

        Kyllä Halonen, Helin, Louhivuori & co lykkäsivät keikoilla nimenomaan groovella ja kunnon muna meiningillä vanhempaa soulia, rhytm’n bluesia, rock and rollia jne…


      • kartsa45
        Rock kitaristi kirjoitti:

        Hurriganes ”historiikeissa” usein osuu tuohon studiomuusikko... Louhivuori termiin.
        Olisko se niin että kun sekin on kerran noin kirjoitettu niin sitten sitä toistetaan ja toistetaan.

        Niin ja että näkyi…?
        Näin ja kuulin livenä useammankin kerran esim. silloista Islandersia ”ennen Louhivuoren Ganes aikaa”.

        Kyllä Halonen, Helin, Louhivuori & co lykkäsivät keikoilla nimenomaan groovella ja kunnon muna meiningillä vanhempaa soulia, rhytm’n bluesia, rock and rollia jne…

        Paras kuulemani kitaristi,joka koskaan soitti Hurriganesissa oli Pekka "Albert" Järvinen.Hän,jos kuka,osasi käsitellä,vingutella kitaraa sen ajan Suomessa.Toki muitakin löytyi,mutta ei tämän musiikin saralla.Kun Remu,Cisse ja Albert saapuivat lavalle,meno oli suurta juhlaa!
        Ja kun Albert sitten erosi Hurriganesista,hän jatkoi loistavaa uraansa Albert Järvinen&Royals -yhtyeessä,jossa "Alpun" taidot enemmän tulivat siin.Kaikki kunnia hänelle!


    • ainut ja oikea

      on Albert Järvinen. Alppu oli kuningas.

    • Pappa

      Kyllähän se on ylivoimasesti Järvisen Pekka. Siihen ei pahemmin ole nokan koputtamista. Aivan maailmanluokan kitaristi. Alppuahan se Richard Stanleykin aikanaan lähti alunperin Ganesin keikalle kuuntelemaan...

      • usein kuuntelemassa

        alpertin soolot meni usein päin vittua.


      • jallu
        usein kuuntelemassa kirjoitti:

        alpertin soolot meni usein päin vittua.

        Täysin samaa mieltä. Ile piti remun kissen rytmissä.


    • mä vaan

      Janne oli parasta mitä hurriganekseen oli odotettavissa Järvisen jälkeen... Järvisen virekin heitteli pahasti ennen sitä, liekö kyllästyminen syytä.

    • saltsu

      Kyll maar se oli Pekka "Albert"Järvinen paras Ganes kepittäjä.Louhivuorea tai Ileä mitenkään ali arvioimatta.

      • nyt vituttaa

        Ilellä oli hyvä draivi kompissa, mutta muuten...

        Niin, ja hyvä soittoasento ja ilme.

        Mutta tosiaan en muista muita mainitsemisen arvoisia kitaristeja Albertin lisäksi. Louhivuori? Öööh, eipä tosiaankaan.

        Jaksaakohan noita nuoriso nykyään kuunnella ollenkaan? Edes jossain Savossa tai Lapissa?


      • Ausseissa
        nyt vituttaa kirjoitti:

        Ilellä oli hyvä draivi kompissa, mutta muuten...

        Niin, ja hyvä soittoasento ja ilme.

        Mutta tosiaan en muista muita mainitsemisen arvoisia kitaristeja Albertin lisäksi. Louhivuori? Öööh, eipä tosiaankaan.

        Jaksaakohan noita nuoriso nykyään kuunnella ollenkaan? Edes jossain Savossa tai Lapissa?

        AC/DC:n sivuilla povattiin Iteint watsuduusta uutta keikkanumeroa herroille. Oli MC5:ttä ja muita lisäksi. Jos olisivat ottaneet homman ammattimaisesti olisivat esikuviensa tasoa.


    • iRocki

      Kyllähän se niin on, että alkuperäinen kitaristi on Ile (vaikka lähtikin litomaan Ganesista ennen Rock´n´Roll All Night Longia. Tuon eroamisviestin muuten toimitti Remulle S. Hurmerinta!!!!) ja Alppu oli sitten Roadrunnerilla mies paikallaan! Alppu oli Alppu - maailmanluokan kitaristi kunnossa ollessaan.

      Crazy Days on Ilen mukaan nauhotettu ihan liian löysillä soundeilla kuin mitä hänen näkemyksen mukaan olisi pitänyt. Ile olisi halunnut näet rujommat, kuten Hot Wheelsillä sitten olikin.

      No Louhivuori... Tuuraaja.

      Sitten on vielä yksi YHDEN ainoan keikan Ganesissa soittanut kitaristi, jonka nimeä en nyt muista, mutta hän tuurasi laivakeikalla hyttiin sammunuttu Alppua.

      Ohan näitä, mutta itse pidän Ileä ja Alppua ainoina oikeina.

      • joista...

        Louhivuori veti pisteet kotiin -88 Comebackin aikaan. Nähtyäni nuo keikat, voi vain todeta, että Järvisen soitto oli sitä itseään ja sieltä. Juu ja kitaristeista vielä soittelihan se Kyllönenkin jonkun aikaa kitaraakin. Kaikilla oma staili ja aika on eri tai jotain sanaili Aaltonenkin.


    • <<<

      ILE KALLIO LEVYILLÄ HANGER.CRAZY DAYS JA 25 GOLDEN GREATEST. ALBERT JÄRVINEN ROCK AND ROLLER LEVYLLÄ SOITTAA LOISTAVASTI

    • terne
    • Kuumat pyörät

      Aito Ganes kitaristi on Ile Kallio

    • Anonyymi

      Kyllä Ile on ykkönen Hurriganesien soittajana oon kuullu sen keikalla ja levyltä se on tiukkaa soittamista gibsonilla Remu ei ymmärtäny Ilen soittoo millonkaan ..

    • Anonyymi

      1.Ile kallio
      2.Albert järvine
      3.Janne louhivcuori

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1579
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1176
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      55
      1042
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      878
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      769
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 61
      674
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      651
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      634
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      78
      578
    Aihe