Istuva Presidentti on voimissaan, valmiina toiselle kuusivuotiskaudelle.
Voimissaan ovat myös haastajat, virkaan haluavat.
Valmiina näyttämään tietotaitonsa, kuten myös kykynsä ja kypsyytensä.
Eipä "mustahevonenkaan" ole heikompi eikä avuton.
Samoilta kalkkiviivoilta käynnistyy kaikille viimeinen ponnistelu joka päätyy yhden voittoon.
Hänen joka sittemmin virkansa vannoo.
Kirjoittelemisiin.
Presidenttiehdokkaat ja Presidentti !
40
2793
Vastaukset
- Sinettisuu
Kuinkas kirjassa sanotaankaan: Älä turhaan lausu...
- BilMan
Istuvan Presidentin Tarja Halosen toimikausi näyttää oleva myötämielinen.
Presidentti Tarja Halonen on saamassa yli 50% kaikesta äänimäärästä.
Sauli Niinistö, Matti Vanhanen ehdolla ollessaan ovat lisänneet kannatusprosenttiaan.
Muitten ehdokkaiden suosio on pysynyt alle teoreettisen mahdollisuuden nousta Presidentiksi.
Saadaanko suomeen nykyinen istuva Presidentti, vaiko ehdolla olevista leivotaan toinen toistaan parempi.
Siinäpä kaikille avoin asettelu. - BilMan
Minun oma näkemykseni puoltaa Tarja Halosta seuraavalle kuusivuotiskaudelle.
Hänelle onnea ja menestystä valitsemalleen tielle.
BilMan.- sefun toimeen
Höperehtijä olet sefun toimeen.
Eihän kanssasi kukaan viitsi edes keskustella.
Samaa levyä rahisuttelet. - BilMan
sefun toimeen kirjoitti:
Höperehtijä olet sefun toimeen.
Eihän kanssasi kukaan viitsi edes keskustella.
Samaa levyä rahisuttelet.Kivat sinulle.
- Hannipali
Vaikka kuka, vaan ei Tarja,
tuumaileepi meidän karja!
Sankat saavat meiltä soimat
taistolaiset taustavoimat,
jotka näinä päivinäkin
jäähtyneinä jäminäkin
kunniassa piehtaroivat.
Mutta mitkä oli voimat,
jotka näitä nosti pintaan,
mitalit toi noille rintaan?
Kommunismin vallankumous
oli heidän harha, lumous.
Taiteeseenkin politiikan
toivat, tyhmän dogmatiikan.
Stalin oli heille pyhä,
rasitteenansa on yhä.
Ei he kuulu nykyisyyteen,
jämähtäneet menneisyyteen.
Tarvitaan jo nuorta voimaa,
peräsimeen miestä roimaa!!!
Kuluneeko kuinka kauan,
kun saa tääkin teksti haudan?
Koko ketju katoaapi,
Tarja yksin palstan saapi ;-) ;-) ;-)
-- sinne pölähtivät lastut -- - matteus
Hannipali kirjoitti:
jotka näinä päivinäkin
jäähtyneinä jäminäkin
kunniassa piehtaroivat.
Mutta mitkä oli voimat,
Kommunismin vallankumous
Taiteeseenkin politiikan
Stalin oli heille pyhä,
rasitteenansa on yhä.
Kuluneeko kuinka kauan,
Koko ketju katoaapi,
-- sinne pölähtivät lastut --Kotisivullesi vilkaistuani alan ymmärtää.
Olet nuorekas vanha sonni, joka vielä jaksaa puskea päättömästi päätänsä seinään;-)
Sitä kapustantekoasi kyllä ihmettelen. Kahdella sorkkasormella luonnistuu hieno käsityö? Hannipali kirjoitti:
jotka näinä päivinäkin
jäähtyneinä jäminäkin
kunniassa piehtaroivat.
Mutta mitkä oli voimat,
Kommunismin vallankumous
Taiteeseenkin politiikan
Stalin oli heille pyhä,
rasitteenansa on yhä.
Kuluneeko kuinka kauan,
Koko ketju katoaapi,
-- sinne pölähtivät lastut --kauhistelivat jo vanhat roomalaiset, kun Alppien yli alkoi vaara lähestyä Italiaa. Tämä tapahtui jo e.Kr. --- ai niin, 'ennen ajanlaskun alkua ' piti sanomani. -{Nyt kun on somaleita niin paljon, ei saa enää Suomessa käyttää e.Kr.,niinkuin on totuttu. Näinä globalisaation aikoina.}
Mutta jospa Hannibal muuttaa kaiken??? :-D- Hannipali
satu kirjoitti:
kauhistelivat jo vanhat roomalaiset, kun Alppien yli alkoi vaara lähestyä Italiaa. Tämä tapahtui jo e.Kr. --- ai niin, 'ennen ajanlaskun alkua ' piti sanomani. -{Nyt kun on somaleita niin paljon, ei saa enää Suomessa käyttää e.Kr.,niinkuin on totuttu. Näinä globalisaation aikoina.}
Mutta jospa Hannibal muuttaa kaiken??? :-DMinut nimettiin aikoinaan Hannipaliksi, kun särjin sarventyngilläni veräjän jo mullivasikkana ja emäntä huusi, että "Hannipali veräjällä". Siitä tarina Hannipalista on saanut alkunsa.
Mutta en ymmärrä, miksi tuohon sekoitetaan elefantteja ja roomalaiset? Ihan yksin minä rymistelin jo silloin härmäläisissä maisemissa. Enkä ole Alppeja ylittänyt, mutta aitomus olen kyllä, otan kaikki aidat haasteina. Hannipali kirjoitti:
Minut nimettiin aikoinaan Hannipaliksi, kun särjin sarventyngilläni veräjän jo mullivasikkana ja emäntä huusi, että "Hannipali veräjällä". Siitä tarina Hannipalista on saanut alkunsa.
Mutta en ymmärrä, miksi tuohon sekoitetaan elefantteja ja roomalaiset? Ihan yksin minä rymistelin jo silloin härmäläisissä maisemissa. Enkä ole Alppeja ylittänyt, mutta aitomus olen kyllä, otan kaikki aidat haasteina.mitä ilmeisimmin Arto Bryggaren hengenheimolainen vai kuulinko sanan Härmä jossain hönkäyksessäsi? Tuleeko sieraimistasi sellaiset suuret höyrypilvet, mitkä usein sonnimullien kuvissa nähdään?
"Hannibal ad portae!" Meitä ei kuitenkaan vaara lähesty, ellemme sitten nauruun läkähdy.- Hannipali
satu kirjoitti:
mitä ilmeisimmin Arto Bryggaren hengenheimolainen vai kuulinko sanan Härmä jossain hönkäyksessäsi? Tuleeko sieraimistasi sellaiset suuret höyrypilvet, mitkä usein sonnimullien kuvissa nähdään?
"Hannibal ad portae!" Meitä ei kuitenkaan vaara lähesty, ellemme sitten nauruun läkähdy."...ellemme sitten nauruun läkähdy."
Älä naura, tämä on vakava ketju. Ei saa poiketa aiheesta:-(
- Ai niin, ANTEEKSI, taisin ensin itse mennä limbona siitä, missä aita on matalin ;-/ Hannipali kirjoitti:
"...ellemme sitten nauruun läkähdy."
Älä naura, tämä on vakava ketju. Ei saa poiketa aiheesta:-(
- Ai niin, ANTEEKSI, taisin ensin itse mennä limbona siitä, missä aita on matalin ;-/Joku kyseli, josko se kirjoitetaan yhdellä vai kahdella k:lla ja sitten hän vielä palasi kysymään, kumpi k tulee ensin.
- Hannipali
satu kirjoitti:
Joku kyseli, josko se kirjoitetaan yhdellä vai kahdella k:lla ja sitten hän vielä palasi kysymään, kumpi k tulee ensin.
Minustra tuntuu, että pitäisi käyttää pehemeitä koo-kirjaimia.Järjestyksestä olen itsekin hiukan epävarma.
Muitakin kerakkeita olen ihmetellyt, mutta en kehtaa keneltäkään kysyä.
Kuten - eikö pitäisi kirjoittaa Wanhasen nimi wanhanaikaisella weellä.
Ja pitääkö Niinistön ännät lausua hieman mumisten, siis Miimistö?
Halosen nimessä ei mikään kirjain voi olla kenellekään epäselvä, nimensä on ollut esillä niin paljon Hesarissa.
*** Näppärä aasinsilta aiheeseen, eikös vaan? *** Hannipali kirjoitti:
Minustra tuntuu, että pitäisi käyttää pehemeitä koo-kirjaimia.Järjestyksestä olen itsekin hiukan epävarma.
Muitakin kerakkeita olen ihmetellyt, mutta en kehtaa keneltäkään kysyä.
Kuten - eikö pitäisi kirjoittaa Wanhasen nimi wanhanaikaisella weellä.
Ja pitääkö Niinistön ännät lausua hieman mumisten, siis Miimistö?
Halosen nimessä ei mikään kirjain voi olla kenellekään epäselvä, nimensä on ollut esillä niin paljon Hesarissa.
*** Näppärä aasinsilta aiheeseen, eikös vaan? ***Wanhanen ehkä parhaiten luonnetta...
Tarjassa viehättää oikeasti lämpöinen, ihmisläheinen, empaattinen käyttäytyminen, ulkonäkö sekä hänellä että Niinistöllä ja Vanhasella aivan hyvät.
Annetaan suuren hyväksymisen tuulen puhaltaa.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~- :-D
satu kirjoitti:
Joku kyseli, josko se kirjoitetaan yhdellä vai kahdella k:lla ja sitten hän vielä palasi kysymään, kumpi k tulee ensin.
DDDDDDDDDDDDD
- Sinisilmä
Oletko ymmärtänyt toimenkuvasi sefuna väärin? Mielestäni sefulle ei kuulu olla provokaattorina ja yrittää kääntää ihmisten mielet TH:lle otollisiksi. Ylitätkö mahdollisesti toimivaltasi?
Toimesi edellyttää toimia oikeudenmukaisena valvojana palstoilla 60 ,70 ja 80 . Poistaa vain yleisen hyvän kirjoitustavan vastaiset viestit. Näin ymmärrän toimenkuvasi.sheriffilläkin oma mielipide, miksi ei voisi siitä kertoa.
Olemme kaikki jo aikuisia, omilla aivoilla ajattelevia, ei kai meitä voida johtaa mihinkään.
Huonosti on, jos ei tähän ikään ole osannut jo omaa mielipidettään tehdä selväksi.- Sinisilmä
SkillaN kirjoitti:
sheriffilläkin oma mielipide, miksi ei voisi siitä kertoa.
Olemme kaikki jo aikuisia, omilla aivoilla ajattelevia, ei kai meitä voida johtaa mihinkään.
Huonosti on, jos ei tähän ikään ole osannut jo omaa mielipidettään tehdä selväksi.Jokaisella saa olla omat mielipiteensä mutta ei ole keskustelu palstoja imagon mukaista muokata niitä vaalikamppanjoiden mielipide taistelutantereiksi.
Ymmärrän palstojen olevan
poliittisten vakaumusten yläpuolella eikä mikään mielipiteitä johdatteleva areena. Sinisilmä kirjoitti:
Jokaisella saa olla omat mielipiteensä mutta ei ole keskustelu palstoja imagon mukaista muokata niitä vaalikamppanjoiden mielipide taistelutantereiksi.
poliittisten vakaumusten yläpuolella eikä mikään mielipiteitä johdatteleva areena.on jo puhuttu aiemmin ,aloitus ei ole ollut Billmanín silloin.
Et varmaan ole huomannut.
Se oliko ja onko se imagon mukaista, en mene sanomaan mitään.
Vaikka toisaalta asiallisena, miks ei???- uzma-m
Sinisilmä kirjoitti:
Jokaisella saa olla omat mielipiteensä mutta ei ole keskustelu palstoja imagon mukaista muokata niitä vaalikamppanjoiden mielipide taistelutantereiksi.
poliittisten vakaumusten yläpuolella eikä mikään mielipiteitä johdatteleva areena.vaalikampanjaa tehnyt,minusta on mielenkiintoista lukea mielipiteita eri ehdokkaista.
Koivisto "urvahti" toisella kaudellaan. Hyvä kausi Halosella takanaan! Jatkakoon!
Uskon Vanhasen mahdollisuuksiin tulevaisuudessa.
Ei vielä 2006. Niinistöllä ei liene saumoja pressanvirkaan koskaan.- skriivari
capt.cöpenick kirjoitti:
Koivisto "urvahti" toisella kaudellaan. Hyvä kausi Halosella takanaan! Jatkakoon!
Uskon Vanhasen mahdollisuuksiin tulevaisuudessa.
Ei vielä 2006. Niinistöllä ei liene saumoja pressanvirkaan koskaan.Mitähän tuohonkin mielipiteeseen sanoisi?
Tarkoitan tätä "kapun" juttua.
Paras on, kun ei sano mitään
Paitsi tietysti sen, että istuva pressa ei ole vielä toistaiseksi lähes kuuden vuoden aikana tehnyt mitään merkittävää.
Kun ei tee mitään, ei tee virheitäkään. - BilMan
Presidetti on Instituutio.
Kaiken mielipiteiden "säveltäjä".
Vahva vaikuttaja.
Miksi ei vallassaolevan mielipiteitä kuunneltaisi.?
Miksi?
Miksi? - kirjoittajavieras
skriivari kirjoitti:
Mitähän tuohonkin mielipiteeseen sanoisi?
Tarkoitan tätä "kapun" juttua.
Paras on, kun ei sano mitään
Paitsi tietysti sen, että istuva pressa ei ole vielä toistaiseksi lähes kuuden vuoden aikana tehnyt mitään merkittävää.
Kun ei tee mitään, ei tee virheitäkään.Kun ei tee mitään, tekee sen virheen, että leimataan saamattomaksi, tarpeettomaksi ja helposti unohdetuksi.
- äänestäessäni,
kirjoittajavieras kirjoitti:
Kun ei tee mitään, tekee sen virheen, että leimataan saamattomaksi, tarpeettomaksi ja helposti unohdetuksi.
lähinnä oikeudenmukaisuuden lisääntymiseen yhteiskunnassamme liittyviin,
kaikissa niissä hän on ollut suuri pettymys. - Simasuu
-Voimissaan ovat myös haastajat, virkaan haluavat.
Eipä "mustahevonenkaan" ole heikompi eikä avuton...
Juu. Kyllä on niin provokatiivista tekstiä, että ihan hirvittää. Hui-ui! Mihin menet Suomen kansa? - BilMan
Simasuu kirjoitti:
-Voimissaan ovat myös haastajat, virkaan haluavat.
Eipä "mustahevonenkaan" ole heikompi eikä avuton...
Juu. Kyllä on niin provokatiivista tekstiä, että ihan hirvittää. Hui-ui! Mihin menet Suomen kansa?Eihän sinun tarvitse toisten kirjoittamia lauseen pätkiä tulostaa.
Itsenäisenä ja "viisaana" sinua pidän.
Kaikki tuo tieto on saatu palstoilta kirjoittelusi myötä. Minulle rekisteröity.Johtopäätöksen työstän itsenäisesti.
Mielipiteesi ovat sinusta. Vain sinä itsesi ja äänesi tuot julkiseksi.
Etkä tee sitä ollenkaan huonosti. - S-suu
BilMan kirjoitti:
Eihän sinun tarvitse toisten kirjoittamia lauseen pätkiä tulostaa.
Itsenäisenä ja "viisaana" sinua pidän.
Kaikki tuo tieto on saatu palstoilta kirjoittelusi myötä. Minulle rekisteröity.Johtopäätöksen työstän itsenäisesti.
Mielipiteesi ovat sinusta. Vain sinä itsesi ja äänesi tuot julkiseksi.
Etkä tee sitä ollenkaan huonosti.Se Sinisilmä kirjoitti vain sillä tavalla kuin hän ei olisi edes lukenut viestistä muuta kuin ensimmäisen lauseen.
Eipä silti, olen itsekin joskus syyllistynynyt samaan: Olen vastannut ennen kuin olen lukenut kaiken. Nololta se sitten tuntuu jälkikäteen. - tulla ikävyyksiä jos
uzma-m kirjoitti:
vaalikampanjaa tehnyt,minusta on mielenkiintoista lukea mielipiteita eri ehdokkaista.
kovin laukoo totuuksia,nimimerkillä voin sanoa että minä olen Matin kannalla.
Siinä ei ole vasemmiston hapatusta.
Jos oltaisi menty nuitten mukana,tarkoitan yhtä lyhytnäköisiä,niin oltaisi oltu suossa ja hukassa.
Tennilää myöten on opit värjätty harmajaksi ettei punainen näkyisi.Toiset ehdokkat eivät ole niin jämeriä miehiä,vain Matissa on karismaa ja voimaa.
- titanium_man
Eipä tuohon paljoa viitsi kommentoida...
En tiedä ketä te aiotte äänestää mutta oma valintani on selvä.
Siinä valinnassa eivät paljoa porvari, porvarin juoksupoika (vai pitäisikö sanoa pikemminkin tyttö...) eikä lanta-lasse paljoa vaakakupissa paina...
Zzzz...- BilMan
Pitempään olen jo havainnut ja omaksunut ajattelutavan, käyttäytymisen normini. Oman mielipiteiden selkeys on kirkastunut jo vuosien takaa. Lapuudestakin jäänyt jotain.
Aikajaksot ja poliittinen mielenkiinto on vaihtelevalla menestyksella kiirineet ohessa vuosien varrella.
Oma poliittinen kiinnostukseni heräsi vasta 1966.
Kaartin pataljoonassa
ollessani kunniakonppanissa.
Sattumoisin samaan aikaan suoritti asevelvollisuuttaan Erkki Tuomioja.
Erkki Sakarinpoika tuli Lontoosta täyttämään kansalaisvelvoitteensa.
Miksikö mainitsen hänet?
Katkeruudesta tietenkin. Olin ensimmäisessä komppaniassa ja "Eki" toisessa.
Meitä vietiin jos minkälaisiin tilaisuuksiin, Eki taas sai mennä ja tulla melkein miten halusi.
Pääasiallinen tehtävä hänellä näytti olevan viestien vienti pääesikunnan ja kasarmin välillä.
Silloin tuntui, että tasan ei käy onnen lahjat.
Syynättiin syntyjä syviä.
Kaikki tasaantuu, aika haavat parantaa. Mielen ilmaisut eivät pysäytä verta. Asiallisuus ja kypsyys näyttää pyrkivän toimintaani.
Tässä minä olen arvosteltavana, kaikkineen vikoineni.
Poliittisen mielipiteeni julkaisseena.
BilMan. - Olisit mies alallasi
BilMan kirjoitti:
Pitempään olen jo havainnut ja omaksunut ajattelutavan, käyttäytymisen normini. Oman mielipiteiden selkeys on kirkastunut jo vuosien takaa. Lapuudestakin jäänyt jotain.
Aikajaksot ja poliittinen mielenkiinto on vaihtelevalla menestyksella kiirineet ohessa vuosien varrella.
Kaartin pataljoonassa
Miksikö mainitsen hänet?
Meitä vietiin jos minkälaisiin tilaisuuksiin, Eki taas sai mennä ja tulla melkein miten halusi.
Pääasiallinen tehtävä hänellä näytti olevan viestien vienti pääesikunnan ja kasarmin välillä.
Kaikki tasaantuu, aika haavat parantaa. Mielen ilmaisut eivät pysäytä verta. Asiallisuus ja kypsyys näyttää pyrkivän toimintaani.
BilMan.Että tätä mieltä.
- Iili
BilMan kirjoitti:
Kaartin pataljoonassa
Miksikö mainitsen hänet?
BilMan.Kun syntyy hyvään perheeseen, niin monet koukerot siliävät sillä.
Erkki T:n molemmat vanhemmat olivat "tärkeitä" ihmisiä
Silloin, kun itse olin armeijassa, niin kuulin sivusta, miten upseerit tuskailivat siitä, että heille tulee erään armeijan korkeimpiin kuuluvan pampun poika koulutettavakseen.
Myöhemmin sitten kuulin, että mainittu pampun poika oli täysin kykenemätön mihinkään normaaliin sotilaspalvelukseen. Hän joutui tietämättömyytensä ja osaamattomuutensa vuoksi muiden alokkaiden pilkan kohteeksi. He kun eivät tienneet, miten fiinistä nuorukaisesta oli kysymys. - Ikinä ei
Olisit mies alallasi kirjoitti:
Että tätä mieltä.
ei sitten järjen häivää.
- mummeliini
Iili kirjoitti:
Kun syntyy hyvään perheeseen, niin monet koukerot siliävät sillä.
Erkki T:n molemmat vanhemmat olivat "tärkeitä" ihmisiä
Silloin, kun itse olin armeijassa, niin kuulin sivusta, miten upseerit tuskailivat siitä, että heille tulee erään armeijan korkeimpiin kuuluvan pampun poika koulutettavakseen.
Myöhemmin sitten kuulin, että mainittu pampun poika oli täysin kykenemätön mihinkään normaaliin sotilaspalvelukseen. Hän joutui tietämättömyytensä ja osaamattomuutensa vuoksi muiden alokkaiden pilkan kohteeksi. He kun eivät tienneet, miten fiinistä nuorukaisesta oli kysymys.porvarin pojasta tuli vasemmistolainen. Ehkäpä sai arvostusta helpommin kuin porvarillisella puolella.
Sehän oli punaisille eräänlainen voitto. mummeliini kirjoitti:
porvarin pojasta tuli vasemmistolainen. Ehkäpä sai arvostusta helpommin kuin porvarillisella puolella.
Sehän oli punaisille eräänlainen voitto.olla, että hän rupesi ajattelemaan.
Ehkä punaisista puhuminen on jo historiaa, elämme tasaarvo yhteiskunnassa.(ainakin puheissa)
On oikeisto ja vasemisto, väliin sopii muutakin.- mummeliini
SkillaN kirjoitti:
olla, että hän rupesi ajattelemaan.
Ehkä punaisista puhuminen on jo historiaa, elämme tasaarvo yhteiskunnassa.(ainakin puheissa)
On oikeisto ja vasemisto, väliin sopii muutakin.väri ole aina ollut punainen ja oikeiston sininen? Vai onko tunnusvärit muuttuneet?
Keskusta ja Vihreät taitavat molemmat tunnustaa vihreää väriä.
Vaikka eipä niillä nykyään taida juuri ajatusmaailmassa eroa olla. Mitä nyt vähän Perustuslaista vähän kinailevat.
- BilMan
Presidenttiehdokkaiden eilinen tentti osoitti, kuinka terävät "kynnet" kullakin ehdokkaalla on.
Yleiskuvaksi kumminkin jäi, että monilta osin ne olivat tylsyneet, tahi niitä ei uskallettu käyttää.
Arkuudesta tuskin kumminkaan oli kyse, pikimminkin varovaisuudesta.
Ehdokkailla oli luultavasti mielessä edelliskertainen, kuusi vuotta sitten käyty sapelien kalistelu ja kynsillä "viiltely".
Oli miten oli, kävi miten kävi, niin hyvin pienistä eroavaisuuksista ja tulkinnoista näyttää kokonaisuudessaan olevan kysymys.
Presidentin virka näyttää halutulta, olivatpa hänen tehtävänsä kuinka rajatut tahansa.
Kiinnostuneena jään odottamaan seuraavaa siirtoa tuossa valtapelissä, jota tällähetkellä johtaa Kuningatar.
Kirjoittelemisiin.- Repliikki
Mitenkäs se oli sen mainostamisen kanssa täällä, herra BilMan?
Sinun jutussa on on selvät tekstimainonnan tunnusmerkit.
Ei kai vaan pukki ole tullut kaalimaan vartijaksi? - ii-li
Repliikki kirjoitti:
Mitenkäs se oli sen mainostamisen kanssa täällä, herra BilMan?
Sinun jutussa on on selvät tekstimainonnan tunnusmerkit.
Ei kai vaan pukki ole tullut kaalimaan vartijaksi?Eihän BilManin viestissä ollut mitään sellaista, jonka voisi tulkita mainonnaksi! Yhtäkään nimeä ei mainittu.
"Kuningatar" voi olla joko positiivinen tai negatiivinen nimitys.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614358KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1443120Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo472428Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?462343- 981985
- 241883
- 281596
- 221584
- 1501411
- 341233