Lähtöösin oon Lapualta ja eksyyn tälle palstalle ja tuumasin jotta miksei lapualaasilla enää oo kannatustoiminta kunnos niinku entispäivinä. Erellisvuanna oli kannatuslisenssiäki pilivin pimein ja nyt ei kommoosnansa yhtää. Onkos Lapuan paini kualemas ja taustajoukot tyrehtymäs? Äläkää perskules jättäkö pesää tyhyjäks. Nyt äkkistä pälle ja parempaa toimintaa. Sitä yhteistoimintaa eikä keskenään riiroos kyräälyä. Oon vähä kuullu jotta keskenännä kyräälettä ja sekootatta omaa pakkaanne iha turhaa. Herätys!
Lapua
5
955
Vastaukset
- uudistuksekoon
painijoiden eduksi!
- uudistukoon
painijoiden eduksi!
- sivusta seuraava
Ehkä kyseessä on muutoksen aika ja painikin aletaan tuntemaan muunakin kuin pohjanmaalaisten lajina. Minusta varsin terve suunta. Jotta jokin laji tuottaisi mahdollisimman paljon menestyviä urheilijoita niin tarvitaan kannustusta muuallekin ja ennen kaikkea hyviä harjoitusmahdollisuuksia, taloudellisia resursseja, hyviä valmentajia jne. Valitettavasti on vieläkin niin että monissa ihan tasoikkaissakin ikäkausikisoissa ja vastaavissa eivät pojat ja tytöt pääse kilpailemaan kuin lähialueilla olevien painiseuralaisten kanssa. Yhteistyötä kaivattaisiin myös tämän asian suhteen. On aika työlästä (ja kallista) muutaman innokkaan painijan kanssa matkustaa puoli suomea.
- ihan tosissasi?
"Ehkä kyseessä on muutoksen aika ja painikin aletaan tuntemaan muunakin kuin pohjanmaalaisten lajina."
No, ehkä!Ehkä Esu ja HPM, ....ehkä on koittanut muutoksen aika ja ehkä painikin olen keksitty muillakin paikkakunnilla! - täsmentää?
ihan tosissasi? kirjoitti:
"Ehkä kyseessä on muutoksen aika ja painikin aletaan tuntemaan muunakin kuin pohjanmaalaisten lajina."
No, ehkä!Ehkä Esu ja HPM, ....ehkä on koittanut muutoksen aika ja ehkä painikin olen keksitty muillakin paikkakunnilla!Nyky-Paini ei suinkaan ole millään tavalla rajottunut pohjalaisiin. Nyky-Suomen parhaiden painijoiden juuret ovat vallan muualta kuin Pohjanmaalta. Meidän kärkipainijat ovat ihan supi-suomalaisia henkilöitä, mutta myös muualta tänne muuttaneita. Ne pohjalaiset painijat ovat ikävä kyllä muroto-osa. Voisko joku asiatunija äkkiä listata huiput syntymäpitäjä/maan. Luultavimmin yksityisten lupausten tiedot on aktiivien muistissa paremmin kuin minulla, mutta sen tiedän, että laji on koko valtakunnan homma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445832
- 475338
- 483718
- 133663
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise943306- 313126
- 592884
- 572740
- 532390
- 381844