Onkohan teistä kukaan huomannut, että aspiriinin syönnillä olisi vaikutusta ihonne kuntoon?? Mielstäni itselläni se pistää finniä naamaan... Hyvänä esimerkkinä mainitsen tällä viikolla sairastamani flunssan, jonka ehkäisyyn tosin en aspiriiniä käyttänyt, vaan kuumelääkettä joka sisältää samaa ainetta jota aspiriinikin... (Nyt iho punoittaa ja pientä finniä poskiin on pukannut)
Sori kirjoitin ehkä vähän epäselvästi, mutta jos joku huomannut kyseistä vaikuttusta niin ilmoittaa vaan ystävällisesti :) nyt täytyy keritä töllön ääreen)
Aspiriini ja finnit (akne)
4
1051
Vastaukset
- hoitsu
Mitäpä jos oletkin allerginen asetyylisalisyylihapolle (ASA) eli Asperiinin vaikuttavalle aineelle? Voi meinaan aiheuttaa ihottumaa!
- ""nimimerkki...
Kiitos piristävästä tiedosta :)
Tänäänkin olen taas päivän ressaillut kasvojen punoituksesta ja ihon oudonnäköisyydestä juuri kasvojen alueella... toivotaan et se sitä allergiaa on.. Mitenhän kauan kestää taas palautuu hapon vaikutuksesta? - hoitsu
""nimimerkki... kirjoitti:
Kiitos piristävästä tiedosta :)
Tänäänkin olen taas päivän ressaillut kasvojen punoituksesta ja ihon oudonnäköisyydestä juuri kasvojen alueella... toivotaan et se sitä allergiaa on.. Mitenhän kauan kestää taas palautuu hapon vaikutuksesta?No...jos se sitä allergiaa on, niin sen ihottuman pitäis kyllä hävitä kunhan elimistössäsi ei ole enää tuota asetyylisalisyylihappoa. Voihan olla että se punoitus onkin ihan jotain muuta. Mutta kun seuraavan kerran tarvitset särkylääkettä, ota Panadolia (vaikuttavana aineena parasetamoli), se ei aiheuta allergisia oireita, ihottumaa yms. Mutta ei ole tulehdusta poistava, valitettavasti :(
Ja lääkärissä kyllä selviää, jos olet allerginen.
- Ronja
Luulen että se aspiriini ei ole niitä finnejä aiheuttanut vaan tuo flunssa :) Mulla ainakin ihon kunto menee huonommaks jos olen sairas..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2484078Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1282343Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411491
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39968Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein129958- 77949
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!335889Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8867J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62790