Eli olen syönyt noin kolme kuukautta molempia lääkkeitä vuorotellen melkein joka päivä.Nyt kun lopetin niiden syömisen niin vatsani ei toimi...
tai siis toimii,tulee ulos samantien ihan mitä vain syön.Koska suoleni ei toimi.
Kysyisin vain semmosta että onko ketään muuta kellä on ollut samaa...siis että on syönyt ja lopettanut? Kauanko on kestänyt että on palautunut suoli normaaliin kuntoon? Ja mitä mun kannattaisi nyt välttää ja mitä taas syödä/juoda?
Kaikki apu on tässä vaiheessa plussaa.
Olen ollut niin tyhmä kun olen ikinä edes aloittanut noiden syömisen.Oli se niin helppoa,ku tuntu että nythän mun vatsa toimii,kun syön noita...mutta eipäs se mennytkään niin:(
IMODIUM/IMOCUR
7
7862
Vastaukset
- onhan meitä, harvassa tosin
Hei! Voisitko vähän kertoa lisää, siis esim. MIKSI aloit syödä noita lääkkeitä? Lääkärin kehotuksesta vai omasta?
Mulla on ärtynyt paksusuoli, joten mulla on ilman noita lääkkeitä nuo samat oireet. Mäkin syön melkein joka päivä ko. lääkettä. Lääkkeen vaikutus pitäis kyllä loppua viimeistään ainakin vuorokauden sisällä... mutta en sitten tiedä, onko pitempiaikaisen käytön jälkeen sama? Sen olen kuullut, että noihin lääkkeisiin ei tule tottumusta (ja jos joku osaisi kertoa vielä mitä se tarkkaanottaen tarkoittaa?).
Miten paljon muuten söit noita päivässä, siis montako nappulaa?- Jannica
Millä päällä vatsa oli...joskus söin jopa kuusi,joskus en yhtään. Oliko se kahdeksan mitä niitä päivässä sai syödä...
Tekis mieli jatkaa niiden syömistä koska silloin kaikki oli (melkein) hyvin.Paitsi kouristeli vatsaa ja välillä kyseiset lääkkeet ei auttanut ollenkaan.Nyt olen sitten ilman..kauankohan menee ennen kuin vatsani,tai suoleni normalisoituu?En kestä tätä vessassa juoksemista...hiilitabletit auttavan vähän, mutta vain hetken...Ostin maitohappobakteereja,vi-sibliniä ja semmoista juotavaa joka auttaa löysään vatsaan...saa nähdä tehoaako mitään..päädynkö takaisin syömään imodiumeja.. - Jannica
aloin syömään niitä ihan omasta tahdostani, koska huomasin ettei ainakaan siitä tarvitse huolehtia,että mitä jos vatsa menee sekaisin...siis esim.töihin kun olin menossa tai sukulaisten luokse käymään jne.
- Ensiavuksi_ripuliin
Näitä lääkkeitä (Imodium, Imocur) ei ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön, vaan pelkästään ensiavuksi, että jos on hirvittävä ripulin, paskan tulo loppuu edes muutamaksi tunniksi, jotta voi lähteä ihmisten ilmoille ja käydä lääkärissä.
- vatsavaivat
kyllä ihmettelen jos joku käyttää Imodiumia lähes joka päivä... se on tarkoitettu ripuliin, sitä ei voi käyttää "ennaltaehkäisevänä ripulia vastaan" tms. Kannattaa käyttää Vi-siblin-jauhetta. Sen pitäisi tasapainottaa vatsan toimintaa, ja sitä voi käyttää päivittäin. Itsekin käytän.
- vanhassavaraparempi
Jos joku tätä ketjua vielä lukee niin kokeilkaa perunajauhoa. Pari kukkurallista ruokalusikallista perunajauhoa sekoitetaan lasilliseen veteen ja otetaan ennen ateriaa tai silloin kun ripuloi. Tekee ulosteen kiinteämmäksi ja siinä oli vielä jotain mistä suolen hyvät bakteerit tykkää. Ei maistu juuri millekään ja on paljon halvempaa kuin nuo apteekin tuotteet josta ottavat kovan voiton Tämä on niin sanottu vanhan kansan konsti jota mummoni käytti ja tulin sitten itsekin myöhemmin käyttäneeksi,
- näinx
Mä oon aina käyttänyt näitä ulkomaanmatkoilla tasoittamaan mun vilkasta vatsantoimintaa. Ihan oon ottanut joka päivä esim viikon matkalla. Siten pari kertaa oon iltaisin toimittanut vatsani Laxoberonilla, niin ei tuu viikon kestävää ummetusta ja turvotusta. Näillä konstein ei vatsasta ole ollut murheita matkoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724757
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h724634Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112977Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv762883Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222226Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592015Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska161707- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1121399- 1851298